Календарно-тематичне планування уроків з української літератури для 6 класу

Про матеріал

Програма: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804).

За програмою - 70 год; 2 год на тиждень.

Планування містить очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (предметні та ключові компетентності), міжпредметні зв'язки, окремо вказані наскрізні лінії.

Перегляд файлу

Українська література        6 клас

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

6 КЛАС

(70 год, 2 год на тиждень)

 

 

Форми контролю

І семестр

 

Дата

ІІ

семестр

 

Дата

Контрольні роботи

у формі:

  • контрольного класного твору;
  • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

 

1

2

 

3

 

1

2

 

Уроки розвитку мовлення*

(РМ)

2

(у+п)

 

2

(у+п)

 

Уроки позакласного читання

(ПЧ)

2

 

2

 

Література рідного краю

(ЛРК)

2

 

2

 

Виразне читання

1

 

1

 

Повторення та узагальнення

1

 

1

 

Перевірка зошитів

4

 

5

 

 

 

І СЕМЕСТР

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

Наскрізні змістові лінії

Міжпредм.зв’язки, мист.контекст,

сучасна література

 

Примітки

Вступ

1

 

Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

 

 

Предметні компетентності

  • знає про рукописні книги часів Русі-України, про автора «Повісті минулих літ» Нестора Лiтописця; про сучасні формати книги;
  •  розуміє роль книжки в житті людини, складність і особливість процесу творчості, місце в ньому уяви й фантазії митця, роль читача в «житті» художнього твору; пояснює, де можна «зустрітися» з літературою (літературні журнали, радіопередачі, телебачення, театр, книгарні, бібліотеки, Інтернет); аргументує індивідуальні читацькі інтереси.

Ключові компетентності

  • зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва; створює презентацію про історію книжки; усвідомлює  роль читання впродовж життя для власного зростання;
    розуміє необхідність додаткової інформації; знаходить її в мережі Інтернет та інших джерелах.

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби шанобливого ставлення людей до книжки, до освіти.

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(сприяє розумінню цінності книжки)

МЗ: культура часів Русі-України

(історія України)

 

Загадково прекрасна і славна давнина України

2

 

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. Пісні літнього циклу: „У ржі на межі", „Ой біжить, біжить мала дівчина", „Проведу я русалочки до бору" (русальні).

ТЛ: народна пісня.

Предметні компетентності

  •  знає про виникнення народної обрядової поезії, її різновиди; розповідає про головні календарні обряди українців; розрізняє і називає різновиди календарно-обрядових пісень; виразно і вдумливо читає їх, коментує зміст; виокремлює й пояснює роль художніх засобів.

 

Ключові компетентності

  • висловлює судження про роль колискової пісні в житті людини, про роль сім’ї та тепло рідного дому, про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; описує образ матері над колискою дитини (за творами літератури та живопису).

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу. Повага до прадавніх вірувань наших предків, гордість за свій талановитий народ, любов до рідних.

 

 

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(сприяє усвідомленню важливсті сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства)

 «Громадянська відповідальність»

(сприяє шанобливому ставленню до наших предків, митців рідної землі, відповідальності за збереження духовної спадщини)

МК: фольклорна спадщина інших слов’янських народів (зарубіжна література); К. Стеценко. «Колядки»,
М. Леонтович. «Щедрик», М. Лисенко.  Музичні обробки українських веснянок; колискові пісні у виконанні Росави (музичне мистецтво);  А. Петрицький. «Різдвяний ранок», С. Васильківський. «Весна в Україні» (образотворче мистецтво)

Вивчити напам’ять:

2 пісні (на вибір)

 

3

 

Пісні літнього циклу: „Заплету віночок", „Ой вінку, мій вінку", „Купайло, Купайло!" (купальські); „Маяло жи­течко, маяло", „Там у полі криниченька" (жниварські) - на вибір.

 

4

 

Пісні зимового циклу: „Ой хто, хто Миколая любить", „Засівна", „Нова радість стала", „Добрий вечір тобі, пане господарю!", „Щедрик, щедрик щедрівочка" (на вибір).

ТЛ. Повтори (рефрен), анафора.

 

5

 

Веснянки: „Ой весна, весна - днем красна", „Ой кувала зозуленька", „А в кривого танця" (на вибір).

 

6

 

Народні колискові пісні. „Ой ти, коте, коточок", „Ой ну, люлі, дитя, спать". Провідні мотиви, лексичні особливості колискових.

ТЛ: колискова.

 

7

 

РМ№1. Письмова відповідь на запитання “Яку роль відіграє колискова в житті дитини?”

 

8

 

ЛРК №1. Календарно-обрядові пісні рідного краю.

 

Предметні компетентності

  • знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; виразно читає та коментує їх.

Ключові компетентності

  • усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя.

 Емоційно-ціннісне ставлення

Шанобливе ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих людей, співців рідної землі.

 

 

 

9

 

ПЧ №1 Фольклорне свято

 

 

10

 

Контрольна робота №1   „Загадково прекрасна і славна давнина України"

(тестові завдання).

 

 

 

 

11

 

Тема №2. Загадково прекрасна і славна давнина України (продовження). Пісні літературного походження. „Ще не вмерла України…" П. Чубинського, М.Вербицького - національний гімн нашої держави.

ТЛ: гімн.

Предметні компетентності

  • розуміє і пояснює специфіку пісні лiтературного походження; переказує історію створення національного гімну; розповідає про зв’язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою» О. Кониського; виразно і вдумливо читає пісні; визначає й коментує провідні мотиви, пояснює роль символів у них.

Ключові компетентності

  • висловлює судження про значення національного гімну в житті народу; розкриває особливості художнього втілення  теми України у творах різних митців.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення почуття патріотизму, утвердження віри в щасливе майбутнє свого народу.

«Громадянська відповідальність»

(сприяє шанобливому ставленню до митців, осмисленню терміну “патріотизм”; усвідомленню цінності історичної пам’яті для кожної людини)

(орієнтує у ознаках лицарських чеснот українських козаків, утвердження цих якостей у сучасному житті)

МК: гімн України (музичне мистецтво)

Вивчити напам’ять: “Ще не вмерла України...”

 

12

 

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв᾽язок із  „Молитвою"                    О. Кониського, духовним гімном України.

 

Вивчити напам’ять:

1 пісню (на вибір)

 

13

 

„Ой, у лузі червона калина похилилася" С. Чарнецького і      Г. Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви пісень літературного походження.

 

 

14

 

ЛРК №2. Автори стрілецьких пісень АБО Авторські пісні, що стали народними.

 

Предметні компетентності

  • знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; виразно читає та коментує їх.

Ключові компетентності

  • усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя.

 

 Емоційно-ціннісне ставлення

Шанобливе ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих людей, співців рідної землі.

 

 

 

15

 

Микола Вороний. „Євшан-зілля". Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі “Євшан-зілля”.

ТЛ: ліро-епічний твір, поема.

 

Предметні компетентності

  • розповідає коротко про письменника;  виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю.

Ключові компетентності

  • розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини; пояснює важливість приналежності до свого народу; висловлює судження про її історичну основу, зв’язок із літописною легендою; коментує власне розуміння почуття патріотизму;  усвідомлює роль слова в житті людини.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини та приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.

 

 

16

 

Поема „Євшан-зілля". Роль слова, пісні, історії в житті бідь-якої людини. Образи юнака-половця, старого хана і гудця-акина. Актуальність поеми.

ТЛ: ліричний герой.

 

 

17

 

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…»). Специфіка ліричних творів.

 

Предметні компетентності

  • розповідає про життя Т. Шевченка в Петербурзі; знає зміст твору, виразно й осмислено читає окремі фрагменти; розкриває історичну основу поеми «Іван Підкова»; висловлює судження про риси й поведінку козацького ватажка; пояснює особливості художніх засобів у зображенні штормового моря, бою.

Ключові компетентності

  • розуміє важливість знання історії рідного народу; висловлює власну думку щодо суспільно-політичних питань.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення того, що героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот українських козаків - духовний спадок нащадкам.

МЗ: козацька доба (історія України)

 

МК: пізнавальна програма «Тарас Шевченко в Петербурзі» (архів Першого національного  каналу)

 «Тече вода в синє море / Думка» на слова Тараса Шевченка. Виконує Олекса Керекеша,  гурт «Фата Морґана» (музичне мистецтво)

 

18

 

Патріотичні мотиви творів                   Т. Шевченка, зображення в них історичного минулого. «Іван Підкова».   Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Особливості художніх засобів зображення штормового моря, бою.

 

19

 

Володимир Рутківський.  «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») - твір про волелюбних, сміливих  героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору.

 

Предметні компетентності

  • уміє визначити історичну основу твору; знаходить і коментує описи природи, портрети персонажів, їхні вчинки; аналізує роль художніх засобів.

Ключові компетентності

  • висловлює власні судження про геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька; зіставляє специфіку розкриття історичної теми в літературі та кінематографі; створює презентацію  про головних героїв твору; дискутує про проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва, усвідомленого вибору.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення лицарства, сміливості, фізичної, духовної сили наших предків, потреби виховання й утвердження цих якостей у наш час.

МЗ: козацька доба (історія України)

 

МК: фільм про козаків-характерників (із серії «Козацька звитяга»)

 

20

 

Тема боротьби українських козаків проти татарської орди у творі Володимира Рутківського «Джури козака Швайки». Незвичайні здібності козаків-характерників.

 

21

 

В. Рутківський. «Джури козака Швайки».  Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька.

 

22

 

Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Описи природи, портрети персонажів у творі, роль художніх засобів.

 

23

 

Контрольна робота №2  «Загадково прекрасна і славна давнина України» (розлгорнуті відповіді на запитання).

 

 

 

 

Я і світ

24

 

 Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні.

«Мрії», «Як дитиною бувало…». Неповторний світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчинки.

Предметні компетентності

  • розповідає про дитинство Лесі Українки, її мужність, талановитість;
  • усвідомлює і вміє пояснити мотив глибокого родинного зв’язку дитини з батьками; характеризує образ ліричної героїні; висловлює власні роздуми про неї.

Ключові компетентності

  • висловлює своє ставлення до проблеми бережливого ставлення до природи як важливого чинника реалізації особистості; зіставляє специфіку розкриття  теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби плекати почуття любові до батьків, родини; формування стоїчних рис характеру (мужності, цілеспрямованості, наполегливості); прагнення до самоосвіти.

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(сприяє бережливому ставленню до природи як чинника реалізації особистості)

«Громадянська відповідальність»

(сприяє усвідомленню цінності моралі, етики)

«Здоров'я і безпека»

(сприяє формуванню стоїчних рис характеру)

«Підприємливість і фінансова грамотність»

(сприяє розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі)

 

МК: фільм про Лесю Українку із циклу «Обличчя української історії» (кіномистецтво)

 

СЛ: поезії Мар’яни Савки, Маріанни Кіяновської, Любові Якимчук

Вивчити напам’ять: “Як дитиною бувало...”

25

 

Леся Українка. «Тиша морська». Життєрадісний погляд дівчини на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява.

 

 

26

 

Урок виразного читання №1. Виразне й усвідомлене читання віршів Лесі Українки

 

 

27

 

Володимир Винниченко. Дитинство письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками.

Предметні компетентності

  • розповідає цікаві епізоди з життя письменника; знає зміст оповідання; виразно і вдумливо читає епізоди, що найбільше вражають; аналізує епічний твір; називає риси характеру Федька, що вирізняють його з-поміж друзів-однолітків, коментує їх; аналізує роль художніх засобів у творі; знаходить портрет, пейзаж, діалоги; формулює головну думку оповідання.

Ключові компетентності

  • висловлює своє ставлення до літературних героїв; визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; пропонує алгоритм дій.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність.

 

 

28

 

В. Винниченко. «Федько-халамидник». Добро і зло, благородство  і підлість у творі. Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

 

 

29

 

РМ №2. Письмовий план для твору-характеристики персонажа твору. Усний твір-характеристика головного персонажа твору (п).

 

 

30

 

Контрольна робота №3 «Я і світ». Письмовий твір-роздум за творами Лесі Українки та В. Винниченка. «Яка краса врятує світ? (про красу зовнішню і красу людської душі)».

 

 

 

 

31

 

ПЧ №2. Твори сучасних українських письменників про дітей

Предметні компетентності

  •  знає зміст оповідань; виразно і вдумливо читає епізоди з творів, що найбільше вражають; аналізує роль художніх засобів у творах; формулює головні думки в творах.

Ключові компетентності

  • висловлює своє ставлення до літературних персонажів; визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; пропонує алгоритм дій.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність.

 

 

32

 

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.

Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі.

Предметні компетентності

  • називає імена митців, твори яких вивчали впродовж І семестру; розповідає про ті, які найбільше сподобалися; пояснює та аргументує свою думку.

Ключові компетентності

  • аналізує життєві  ситуації, людські вчинки на матеріалі вивчених творів; узагальнює інформацію; визначає необхідність додаткової інформації, шукає її в мережі Інтернет та інших джерелах.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

 Усвідомлення потреби висловлювати власну думку, захищати власну позицію.

 

 

 

 

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

Наскрізні змістові лінії

 

Міжпредм.зв’язки, мист.контекст,

сучасна література

 

Примітки

Я і світ

33

 

 Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.

Предметні компетентності

  • виразно й усвідомлено читає вірші; висловлює судження про почуття ліричного героя; співвідносить їх із пережитими особисто.

Ключові компетентності

  • висловлює своє ставлення до проблеми збереження родинних цінностей; зіставляє специфіку розкриття  теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії; проводить аналогії із власним життям. 

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення ролі батьківського дому в житті людини, відповідальності за власну родину.

«Здоров'я і безпека»

 

(сприяє усвідомленню відповідальності за близьких людей, рідний дім)

 

«Громадянська відповідальність»

(сприяє розумінню дружби як ключового поняття в житті кожної людини, усвідомленню морально-етичних цінностей)

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(сприяє потребі естетичного сприйняття художнього твору)

 

 

34

 

Ірина Жиленко. «Жар-птиця». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

Предметні компетентності

  • розуміє, що світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій; виразно й усвідомлено читає поезії, коментує їх; пояснює художні засоби.

Ключові компетентності

  • висловлює судження про щастя і шляхи до нього, про цінності, які потрібно берегти в сучасному світі;  пояснює вплив слова на психічне здоров’я людини.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення ролі почуття дружби в житті людини, уміння бачити красу навколо, цінувати доброту.

 

 

35

 

Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій у поезіях. Виразне читання і коментування змісту, вміння виокремлювати й пояснювати художні засоби.

 

 

36

 

Ігор Калинець - талановитий український поет, автор віршів для дітей «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір).

 Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних  явищ. Гармонія людини і природи.

Предметні компетентності

  • розуміє метафоричність поезій;
    виразно і вдумливо читає вірші; коментує образне бачення світу, явищ природи в них; пояснює поєднання у творі уявного, фантастичного і реального; висловлює власне бачення образів стежечки, блискавки, веселки тощо.

Ключові компетентності

  • порівнює твори музичного й образотворчого мистецтв, суголосні поезіям;  зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби естетичного сприйняття художнього твору.

МК: твори музичного, образотворчого декоративно-ужиткового мистецтв, суголосні поезіям І. Калинця

Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір)

37

 

Урок виразного читання №2. Виразне й усвідомлене читання поезій

 

 

 

38

 

РМ №3. Складання усних уявних картин образного бачення світу.

 

 

39

 

Емма Андієвська. «Казка про яян». Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі «Казка про яян». Добро й любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.

ТЛ: притча.

Предметні компетентності

  • виразно і вдумливо читає казки-притчі, коментує їх; знаходить і пояснює фантастичні елементи в них; висловлює судження про важливість проблем, порушених у творах та актуальність їх;  знаходить аналогії в повсякденному житті. 

Ключові компетентності

  • розуміє силу слова; аналізує життєві ситуації з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей; дискутує щодо проблем таланту, неординарності, «білих ворон», спілкування; висловлює власне розуміння ілюстрацій письменниці; створює есе-рефлексію.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення морально-етичних цінностей, що допомагають бачити й розуміти красу світу, гармонійно і щасливо жити в ньому.

 

 

40

 

Е. Андієвська. «Говорюща риба». Прихований повчальний зміст твору.

Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

 

 

41

 

Фантастичні елементи у творах Емми Андієвської. Важливість, актуальність проблем, порушених у творах.

 

 

42

 

Контрольна робота №4  за темою «Я і світ (розгорнуті відповіді на запитання).

 

 

 

 

Пригоди і романтика

43

 

Всеволод Нестайко - відомий у світі український дитячий письменник. Повість „Тореадори з Васюківки".

Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі.

ТЛ: повість, пригодницький твір.

Предметні компетентності

  • знає основне про письменника; розуміє поняття романтичного і пригодницького; визначає жанр твору; самостійно ознайомлюється з його  змістом; аналізує поведінку героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях; характеризує улюбленого героя, аргументує свій вибір, розкриває риси його вдачі; виокремлює, виразно читає й коментує найцікавіші епізоди тексту.

Ключові компетентності

  • висловлює судження про зв’язок прочитаного з власними життєвими спостереженнями; усвідомлює себе активним членом соціуму; зіставляє специфіку розкриття  теми в літературі й кіномистецтві; обговорює в групах проблеми дружби та першого кохання; створює правила поведінки в екстремальних ситуаціях; укладає таблицю «Плюси і мінуси «проектів» Яви та Павлуші».

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості активної життєвої позиції, позитивних рис характеру; сили справжньої дружби та взаємопідтримки.

«Здоров'я і безпека»

(сприяє усвідомленню важливості активної життєвої позиції)

«Підприємливість і фінансова грамотність»

(сприяє усвідомленню ролі навчання,  самовдосконалення, самореалізації в житті кожної людини)

«Громадянська відповідальність»

(сприяє усвідомленню себе активним членом соціуму)

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(сприяє усвідомленню важливості збереження довкілля для сьогодення та майбутнього)

МЗ: пригоди й романтика у творах

Д.  Дефо, Ж. Верна, Марка  Твена (зарубіжна література).

 

МК: кінофільм «Тореадори з Васюківки», 1965; режисер С. Зелікін (кіномистецтво)

 

44

 

Всеволод Нестайко. „Тореадори з Васюківки". Зміст твору. Виразне читання і коментар найцікавіших епізодів твору.

 

45

 

Всеволод Нестайко. „Тореадори з Васюківки". Проблеми у творі. Жанр твору.

 

 

46

 

Всеволод Нестайко. „Тореадори з Васюківки". Характеристика улюбленого героя. Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього.

 

47

 

Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків, морального вибору в різних життєвих ситуаціях.

 

48

 

Ярослав Стельмах. „Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.

 

Предметні компетентності

  • переказує зміст уривка твору; визначає елементи сюжету в ньому; характеризує образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації.

Ключові компетентності

  • висловлює судження про місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини, необхідності навчатися упродовж життя, здобувати досвід; про важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього; знаходить у тексті реальні (звичайні) та пригодницькі події.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення значення романтичності, життєлюбства в житті людини.

 

 

49

 

Ярослав Стельмах. „Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Зміст твору, визначення елементів сюжету в ньому.

 

 

50

 

Ярослав Стельмах. „Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Переказ змісту уривка повісті.

 

 

51

 

Ярослав Стельмах. „Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків - головних героїв. Характеристика образів Сергія і Митька, їхня поведінка у складній ситуації.

 

 

52

 

Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» - фантастична, романтична повість.

ТЛ: сюжет, його елементи.

Предметні компетентності

  • знає цікавий факт про письменницю; переказує зміст твору, висловлює враження про нього; характеризує образ головного героя Клима.

Ключові компетентності

  • висловлює судження про те,  як виховувати в собі риси сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності; як спрогнозувати можливі наслідки діяльності; зіставляє специфіку розкриття  фантастичної теми в літературі й кіномистецтві; знаходить інформацію про українських письменників-фантастів; дискутує про проблеми сміливості і боягузтва.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Потреба формування позитивного світогляду, доброзичливого ставлення до світу та людей. Усвідомлення ролі навчання, прагнення відкривати світ і себе в ньому, самовдосконалення, самореалізації в житті кожної людини.

МК: науково-популярні фільми про інопланетні цивілізації та паралельні світи

 

53

 

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів…». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

 

54

 

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів…». Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.

 

55

 

РМ №4. Підготовка до письмового контрольного твору. Складання плану.

 

 

56

 

Контрольна робота №5. Письмовий твір за творами В.Нестайка, Я. Стельмаха, Л.Ворониної.

 

 

 

57

 

Робота над помилками.

ЛРК №3. Творчість дитячих письменників рідного краю (на вибір)

Предметні компетентності

  • знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; виразно читає та коментує їх.

Ключові компетентності

  • усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя.

 

 Емоційно-ціннісне ставлення

Шанобливе ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих людей, співців рідної землі.

 

 

Гумористичні твори

58

 

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців.

ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.

Предметні компетентності

  • розуміє роль гумору в житті українців; знає жанри гумористичних творів, називає їх; розповідає про особливість побудови байки; виразно і вдумливо читає твори     Л. Глібова;
    пояснює головну думку кожної байки та алегоричні образи.

Ключові компетентності

  • зіставляє описане в байках із реальним життям, використовуючи виражальні засоби української мови; створює ілюстрації до твору; обговорює в групах проблеми несправедливості, жорстокості, ледарства в байках Л. Глібова і в сучасному житті.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості самокритичного погляду для успішної життєдіяльності людини, потреби життєстверджувальних, оптимістичних настроїв, уміння тактовно реагувати на іронію, гумор.

«Громадянська відповідальність»

(сприяє усвідомленню ролі мови в житті людини, проблеми мови і народу)

 «Здоров'я і безпека»

(сприяє розумінню, що почуття гумору - ознака духовного здоров’я людини.)

МЗ: Байки Езопа та І. Крилова (зарубіжна література

 

59

 

Леонід Глібов - визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника.

«Щука». Побудова байки, головна думка твору та алегоричні образи.

 

 

60

 

Леонід Глібов. „Жаба і Віл", „Муха і Бджола". Головна думка кожної байки та алегоричні образи.

 

61

 

Степан Руданський. Співомовки С. Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось». Вияв народної мудрості у творі, головна думка гуморески.

ТЛ: гумореска, співомовка.

Предметні компетентності

  • розуміє вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок; виразно й усвідомлено читає твори; коментує іронічне ставлення автора до негативних рис характеру; виокремлює головну думку кожного твору; характеризує героїв і порівнює їх.

Ключові компетентності

  • пояснює зв’язок історичних фактів із їх гумористичним відображенням у співомовках; обґрунтовує власні спостереження над смішними ситуаціями в житті; розуміє роль ініціативності, підприємливості в суспільстві та специфіку лексики твору; застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети й ситуації спілкування; створює ілюстрації до твору; віднаходить інформацію про зустріч запорожців із королем.

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення, що почуття гумору - ознака духовного здоров’я людини.

МЗ: козацька доба (історія України)

 

62

 

С. Руданський. «Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру. Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність.

 

63

 

Павло Глазовий. „Еволюція", „Найважча роль". Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.

Предметні компетентності

  • виразно і вдумливо читає твори, коментує їх; пояснює основні ідеї; аналізує художні особливості гуморесок.

Ключові компетентності

  • проводить аналогії з власними спостереженнями; усвідомлює роль мови в житті людини; створює ілюстрації до твору, виразно читає гуморески; дискутує про проблеми мови і народу.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Оптимістична настанова в житті, уміння іронічно, критично, з почуттям гумору сприймати дійсність і самого себе.

 

Вивчити напам’ять: 1 гумореску (на вибір)

 

64

 

П. Глазовий. „Заморські гості", «Похвала», “Кухлик”. Основні ідеї, художні особливості гуморесок.

 

 

65

 

Виразне читання гуморесок. Повторення теми, підготовка до контрольної роботи.

 

 

66

 

Контрольна робота №6  «Гумористичні твори» (тестові завдання).

 

 

 

 

67

 

Робота над помилками.

ПЧ №3. Свято українського гумору.

Предметні компетентності

  • розуміє вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок; виразно й усвідомлено читає твори.

Ключові компетентності

  • пояснює зв’язок історичних фактів із їх гумористичним відображенням у співомовках; обґрунтовує власні спостереження над смішними ситуаціями в житті; застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети й ситуації спілкування; створює ілюстрації до творів.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення, що почуття гумору - ознака духовного здоров’я людини.

«Громадянська відповідальність»

(сприяє шанобливому ставленню до митців свого краю як до особливо обдарованих людей, співців рідної землі)

 «Здоров'я і безпека»

(сприяє розумінню, що почуття гумору - ознака духовного здоров’я людини.)

 «Підприємливість і фінансова грамотність»

(сприяє усвідомленню ролі читання для власного зростання в технологічному швидкозмінному середовищі)

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(сприяє розумінню людських вчинків на стан навколишнього середовища)

 

 

 

68

 

ЛРК №4. Гумор у творчості письменників-земляків.

Предметні компетентності

  • знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; виразно читає та коментує їх.

Ключові компетентності

  • усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя.

 

 Емоційно-ціннісне ставлення

Шанобливе ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих людей, співців рідної землі.

 

 

69

 

ПЧ №4. Бесіда про самостійно прочитані твори. Рекомендація літератури для читання влітку та додаткового читання в 7 класі.

Предметні компетентності

  • називає імена митців, твори яких вивчали впродовж року; розповідає про ті, які найбільше сподобалися; пояснює та аргументує свою думку.

Ключові компетентності

  • аналізує життєві  ситуації, людські вчинки на матеріалі вивчених творів; узагальнює інформацію; визначає необхідність додаткової інформації, шукає її в мережі Інтернет та інших джерелах.
  •  

Емоційно-ціннісне ставлення

 Усвідомлення потреби висловлювати власну думку, захищати власну позицію.

 

 

70

 

Урок-підсумок. Повторення та узагальнення вивченого.

 

 

 

 

Українська література        6 клас

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. гладжикурка любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іщенко Тетяна Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Антонюк Оксана Григорівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Сук Тетяна Василівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
10 вересня 2021
Переглядів
13384
Оцінка розробки
4.6 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку