Календарно-тематичне планування уроків з української літератури для 7 класу

Про матеріал
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків з української літератури для 7 класу на допомогу вчителям.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з української літератури

7 клас

Усього – 70 год. На тиждень – 2 год.

Текстуальне вивчення творів – 53 год.

Повторення та узагальнення –  1/1 год.

Література рідного краю –  2/2 год.

Позакласне читання –  2/2 год.

Розвиток мовлення –  2/2 год.

Контрольні роботи –  3/3 год. :

контрольний класний твір –  1/1 год.

Тести –  2/2 год.

Резервний час – 7 год.

І семестр

№ з\п

К-ть год.

Зміст

Дата

Примітки

 

 

Вступ

 

 

1.

1

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

02.09.

 

 

 

Із пісенних скарбів

 

 

2.

1

Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень.

06.09.

 

3.

1

Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть» .

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

09.09.

 

4.

1

Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. «Ой у степу криниченька».

13.09.

Вивчити напам’ять 1 пісню (на вибір)

5.

1

Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.

ТЛ: коломийки.

16.09.

 

6.

1

Позакласне читання №1.

Розповідь про юнацькі роки видатного гетьмана Петра Конашевича – Сагайдачного ( за уривком з роману А.Чайковського «Сагайдачний»).

20.09.

 

7.

1

Контрольна робота №1.

«Вступ. Із пісенних скарбів» (тести)

23.09.

Тематична

 

 

Про минулі часи

 

 

8.

1

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі.

ТЛ: історична повість.

27.09.

 

9.

1

Змалювання героїчної боротьби русичів - українців проти монголо-татарських нападників.

30.09.

Зошит

10.

1

Образ тухольської громади : роль і місце кожного в суспільному житті.

ТЛ: мотив.

04.10.

 

11.

1

Лідерські якості головного героя твору.

07.10.

 

12.

1

Розвиток мовлення №1.

Написання порівняльної характеристики образів Максима та Мирослави .

11.10.

 

13.

1

Література рідного краю №1.

П.Воронько «Люблю я ліс». Протиставлення лиху війни щастя і краси мирного часу.

18.10.

 

14.

1

Тарас Шевченко.  Життєпис поета. «Мені тринадцятий минало....» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.

21.10.

 

15.

1

Тарас Шевченко. «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

ТЛ: ідея, балада, метаморфози.

25.10.

Зошит

16.

1

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте ...» - твір, що єднає минуле. Теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

04.11.

Вивчити напам’ять «Як умру, то поховайте …».

17.

1

Позакласне читання №2.

М.Трублаїні «Лахтак». Повість про пригоди відважної команди загубленого в північних морях корабля.

08.11.

 

18.

1

Контрольна робота №2.

«Про минулі часи» (творчість І.Франка, Т.Шевченка) (тести)

11.11.

Тематична

19.

1

Андрій Чайковський . «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

15.11.

 

20.

1

Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості.

18.11.

 

21.

1

Андрій Чайковський . «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

22.11.

 

22.

1

Андрій Чайковський . «За сестрою». Родинні цінності і патріотизм у творі. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).

25.11.

 

23.

1

Розвиток мовлення №2.

Усна дискусія «Що для мене означає бути патріотом України» .

29.11.

Зошит

24.

1

Література рідного краю №2.

Д.Білоус. Збірка «Чари барвінкові». Символічність образів у віршах.

02.12.

 

25.

1

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу.

06.12.

 

26.

1

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Автобіографічна повість про дитинство.

ТЛ: автобіографічний твір.

09.12.

 

27.

1

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

13.12.

 

28.

1

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Звичаї, традиції українців. Образ гусей - лебедів.

16.12.

 

29.

1

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Образ чутливого до краси Михайлика.

20.12.

 

30.

1

Контрольна робота №3.

«Про минулі часи ( творчість А.Чайковського, М.Стельмаха )» (контрольний твір). (зріз знань за завданням адміністрації школи)

23.12.

 

31.

1

Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж  І семестру й викликали найбільшу зацікавленість.

27.12.

Тематична Зошит

 

ІІ семестр

№ з\ п

К- ть год.

Зміст

Дата

Примітки

 

 

Про минулі часи

 

 

32.

1

Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору.

16.01.

 

33.

1

Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви.

20.01.

 

34.

1

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

23.01.

 

35.

1

Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).

ТЛ: художня деталь.

27.01.

 

 

 

«Ти знаєш, що ти – людина ...»

 

 

36.

1

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні.

30.01.

Зошит

37.

1

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

03.02.

 

38.

1

Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві.

06.02.

 

39.

1

Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

10.02.

 

40.

1

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях «Дощ полив ...», «Крила», «Чайка на крижині».

13.02.

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)

41.

1

Ліна Костенко.  Ідея зіткнення неповторності й буденності -  в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація.

17.02.

 

42.

1

Ліна Костенко.  «Кольорові миші». Образ особливої дівчинки Анни. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально.

20.02.

 

43.

1

Розвиток мовлення №3.

Усна дискусія «Духовне багатство – найбільший скарб у житті» .

24.02.

 

44.

1

В.Симоненко . Коротко про митця. «Лебеді материнства».

27.02.

Зошит

45.

1

В.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина ...», «Гей, нові Колумби й Магелани».   Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї.

02.03.

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)

46.

1

Контрольна робота №4.

«Ти знаєш, що ти – людина ... (творчість О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко, В.Симоненка)» (контрольний твір).

05.03.

Тематична

47.

1

Література рідного краю №3.

Б.Антоненко – Давидович. Оповідання «Не святі горшки ліплять» про наполегливість та бажання вчитися.

12.03.

 

48.

1

Марина Павленко «Русалонька із 7-В , або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

16.03.

 

49.

1

Роздуми про сенс людського життя , моральний вибір кожного.

19.03.

 

50.

1

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

30.03.

Зошит

51.

1

Позакласне читання №3.

Марина Павленко «Русалонька із 7- В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу». Сучасна казка про неймовірні пригоди семикласниці Софійки, яка веде детективне розслідування.

02.04.

 

52.

1

Література рідного краю №4.

Відтворення психології дитячої душі в оповіданні Бориса Грінченка «Дзвоник».

06.04.

 

53.

1

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.

09.04.

 

54.

1

Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).

ТЛ: новела.

13.04.

 

55.

1

Контрольна робота №5.

«Ти знаєш, що ти – людина ... (творчість М.Павленко, Л.Пономаренко)» (тести)

16.04.

Тематична

 

 

Ми – українці

 

 

56.

1

Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.

23.04.

 

57.

1

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам.

27.04.

 

58.

1

Олександр Гаврош . «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

30.04.

Зошит

59.

1

Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

04.05.

 

60.

1

Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

07.05.

 

61.

1

Розвиток мовлення №4.

Написання власної історії про Івана Силу за твором О.Гавроша  «Неймовірні пригоди Івана Сили».

14.05.

 

62.

1

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.

18.05.

 

63.

1

А.Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю ...». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті . Ліризм поезій А.Малишка.

21.05.

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)

64.

1

Контрольна робота №6.

«Ми – українці (творчість О.Гавроша, А.Малишка)» (тести) (зріз знань за завданням адміністрації школи).

25.05.

 

65.

1

Позакласне читання №4.

Леонід Смілянський. Коротко про письменника. Людина й природа в оповіданні «Лідер».

28.05.

Зошит

Тематична

 

 

doc
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
4567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку