Календарно-тематичне планування з української літератури
7 клас
Усього – 70 год. На тиждень – 2 год.
Текстуальне вивчення творів – 53 год.
Повторення та узагальнення – 1/1 год.
Література рідного краю – 2/2 год.
Позакласне читання – 2/2 год.
Розвиток мовлення – 2/2 год.
Контрольні роботи – 3/3 год. :
контрольний класний твір – 1/1 год.
Тести – 2/2 год.
Резервний час – 7 год.
І семестр
№ з\п |
К-ть год. |
Зміст |
Дата |
Примітки |
|
|
Вступ |
|
|
1. |
1 |
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
02.09. |
|
|
|
Із пісенних скарбів |
|
|
2. |
1 |
Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. |
06.09. |
|
3. |
1 |
Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть» . ТЛ: суспільно-побутові пісні. |
09.09. |
|
4. |
1 |
Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. «Ой у степу криниченька». |
13.09. |
Вивчити напам’ять 1 пісню (на вибір) |
5. |
1 |
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки. |
16.09. |
|
6. |
1 |
Позакласне читання №1. Розповідь про юнацькі роки видатного гетьмана Петра Конашевича – Сагайдачного ( за уривком з роману А.Чайковського «Сагайдачний»). |
20.09. |
|
7. |
1 |
Контрольна робота №1. «Вступ. Із пісенних скарбів» (тести) |
23.09. |
Тематична |
|
|
Про минулі часи |
|
|
8. |
1 |
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. ТЛ: історична повість. |
27.09. |
|
9. |
1 |
Змалювання героїчної боротьби русичів - українців проти монголо-татарських нападників. |
30.09. |
Зошит |
10. |
1 |
Образ тухольської громади : роль і місце кожного в суспільному житті. ТЛ: мотив. |
04.10. |
|
11. |
1 |
Лідерські якості головного героя твору. |
07.10. |
|
12. |
1 |
Розвиток мовлення №1. Написання порівняльної характеристики образів Максима та Мирослави . |
11.10. |
|
13. |
1 |
Література рідного краю №1. П.Воронько «Люблю я ліс». Протиставлення лиху війни щастя і краси мирного часу. |
18.10. |
|
14. |
1 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета. «Мені тринадцятий минало....» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. |
21.10. |
|
15. |
1 |
Тарас Шевченко. «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: ідея, балада, метаморфози. |
25.10. |
Зошит |
16. |
1 |
Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте ...» - твір, що єднає минуле. Теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. |
04.11. |
Вивчити напам’ять «Як умру, то поховайте …». |
17. |
1 |
Позакласне читання №2. М.Трублаїні «Лахтак». Повість про пригоди відважної команди загубленого в північних морях корабля. |
08.11. |
|
18. |
1 |
Контрольна робота №2. «Про минулі часи» (творчість І.Франка, Т.Шевченка) (тести) |
11.11. |
Тематична |
19. |
1 |
Андрій Чайковський . «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. |
15.11. |
|
20. |
1 |
Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. |
18.11. |
|
21. |
1 |
Андрій Чайковський . «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. |
22.11. |
|
22. |
1 |
Андрій Чайковський . «За сестрою». Родинні цінності і патріотизм у творі. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). |
25.11. |
|
23. |
1 |
Розвиток мовлення №2. Усна дискусія «Що для мене означає бути патріотом України» . |
29.11. |
Зошит |
24. |
1 |
Література рідного краю №2. Д.Білоус. Збірка «Чари барвінкові». Символічність образів у віршах. |
02.12. |
|
25. |
1 |
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. |
06.12. |
|
26. |
1 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. |
09.12. |
|
27. |
1 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
13.12. |
|
28. |
1 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Звичаї, традиції українців. Образ гусей - лебедів. |
16.12. |
|
29. |
1 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Образ чутливого до краси Михайлика. |
20.12. |
|
30. |
1 |
Контрольна робота №3. «Про минулі часи ( творчість А.Чайковського, М.Стельмаха )» (контрольний твір). (зріз знань за завданням адміністрації школи) |
23.12. |
|
31. |
1 |
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж І семестру й викликали найбільшу зацікавленість. |
27.12. |
Тематична Зошит |
ІІ семестр
№ з\ п |
К- ть год. |
Зміст |
Дата |
Примітки |
|
|
Про минулі часи |
|
|
32. |
1 |
Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору. |
16.01. |
|
33. |
1 |
Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви. |
20.01. |
|
34. |
1 |
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
23.01. |
|
35. |
1 |
Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь. |
27.01. |
|
|
|
«Ти знаєш, що ти – людина ...» |
|
|
36. |
1 |
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні. |
30.01. |
Зошит |
37. |
1 |
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
03.02. |
|
38. |
1 |
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. |
06.02. |
|
39. |
1 |
Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. |
10.02. |
|
40. |
1 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях «Дощ полив ...», «Крила», «Чайка на крижині». |
13.02. |
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
41. |
1 |
Ліна Костенко. Ідея зіткнення неповторності й буденності - в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. |
17.02. |
|
42. |
1 |
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Образ особливої дівчинки Анни. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. |
20.02. |
|
43. |
1 |
Розвиток мовлення №3. Усна дискусія «Духовне багатство – найбільший скарб у житті» . |
24.02. |
|
44. |
1 |
В.Симоненко . Коротко про митця. «Лебеді материнства». |
27.02. |
Зошит |
45. |
1 |
В.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина ...», «Гей, нові Колумби й Магелани». Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї. |
02.03. |
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
46. |
1 |
Контрольна робота №4. «Ти знаєш, що ти – людина ... (творчість О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко, В.Симоненка)» (контрольний твір). |
05.03. |
Тематична |
47. |
1 |
Література рідного краю №3. Б.Антоненко – Давидович. Оповідання «Не святі горшки ліплять» про наполегливість та бажання вчитися. |
12.03. |
|
48. |
1 |
Марина Павленко «Русалонька із 7-В , або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
16.03. |
|
49. |
1 |
Роздуми про сенс людського життя , моральний вибір кожного. |
19.03. |
|
50. |
1 |
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. |
30.03. |
Зошит |
51. |
1 |
Позакласне читання №3. Марина Павленко «Русалонька із 7- В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу». Сучасна казка про неймовірні пригоди семикласниці Софійки, яка веде детективне розслідування. |
02.04. |
|
52. |
1 |
Література рідного краю №4. Відтворення психології дитячої душі в оповіданні Бориса Грінченка «Дзвоник». |
06.04. |
|
53. |
1 |
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. |
09.04. |
|
54. |
1 |
Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела. |
13.04. |
|
55. |
1 |
Контрольна робота №5. «Ти знаєш, що ти – людина ... (творчість М.Павленко, Л.Пономаренко)» (тести) |
16.04. |
Тематична |
|
|
Ми – українці |
|
|
56. |
1 |
Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
23.04. |
|
57. |
1 |
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам. |
27.04. |
|
58. |
1 |
Олександр Гаврош . «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. |
30.04. |
Зошит |
59. |
1 |
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
04.05. |
|
60. |
1 |
Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
07.05. |
|
61. |
1 |
Розвиток мовлення №4. Написання власної історії про Івана Силу за твором О.Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили». |
14.05. |
|
62. |
1 |
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. |
18.05. |
|
63. |
1 |
А.Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю ...». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті . Ліризм поезій А.Малишка. |
21.05. |
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
64. |
1 |
Контрольна робота №6. «Ми – українці (творчість О.Гавроша, А.Малишка)» (тести) (зріз знань за завданням адміністрації школи). |
25.05. |
|
65. |
1 |
Позакласне читання №4. Леонід Смілянський. Коротко про письменника. Людина й природа в оповіданні «Лідер». |
28.05. |
Зошит Тематична |