КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків за підручником з інформатики для 4 класу
(автори: Ганна Ломаковська, Галина Проценко)
№ уроку |
Дата |
Рубрики та сторінки підручника |
Навчальний зміст |
Робота з комп’ютером |
РОЗДІЛ 3. Алгоритм і виконавці |
||||
Урок 19. Інструктаж з БЖД Алгоритми з розгалуженням |
12.01 |
Дослідження 19. Як одна команда може замінити кілька? Гра “Так — ні” і розгалуження (с. 71-73) |
Повторення: що таке розгалуження, коли вони потрібні. Алгоритми з розгалуженнями. Гра Так — ні та блок-схема запитань |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Робота в програмі Scratch (Оформлюємо Сцену) Додаткова робота: Знайомся — виконавець “Кенгуру”: ознайомлення з системою команд виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; інтерактивний режим та створення програм за лінійними алгоритмами) |
Урок 20. Інструктаж з БЖД Алгоритми з розгалуженням |
19.01 |
Дослідження 20. Як одна команда може замінити кілька? Гра “Так — ні” і розгалуження (с. 74-76) |
Повторення: що таке розгалуження, коли вони потрібні. Алгоритми з розгалуженнями. Гра Так — ні та блок-схема запитань. |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Робота в програмі Scratch (Навчаємо Червону рибку змінювати колір при натисненні клавіші Пропуск) Додаткова робота: Знайомся — виконавець “Кенгуру”: ознайомлення з системою команд виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; інтерактивний режим та створення програм за лінійними алгоритмами) |
Урок 21. Інструктаж з БЖД Алгоритми з циклами |
26.01 |
Дослідження 21. Як одна команда може замінити кілька? Алгоритми з повтореннями: цикли; Цикли навколо (с. 77-80) |
Алгоритми з повтореннями. Цикли: коли і навіщо вони потрібні? Використання циклів у повсякденному житті. Цикли у довкіллі. |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Робота в програмі Scratch (Створити проект, при виконанні якого послідовно використовуються різні ефекти команди Змінити ефект на) Додаткова робота: “Кенгуру” й цикли. Команди виконавця Кенгуру: Повтори … N разів. Створення програм із циклами. |
Урок 22. Інструктаж з БЖД Алгоритми з циклами |
02.02. |
Дослідження 22. Як умова може зупинити алгоритм? (с. 81‒85) |
Цикли: повторення за умовою. Чому у кожному циклі має бути умова його завершення? Принцип конвеєра та його використання. |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. |
Урок 23. Інструктаж з БЖД Плануємо проект – комп’ютерну гру |
09.02. |
Дослідження 23. Як знайти спільну мову з виконавцем? (с.86-89) |
Передбачення результату виконання алгоритму. Як заздалегідь перевірити алгоритм, щоб під час його виконання було менше помилок? Робота в парах: перевірка алгоритмів |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Робота в програмі Scratch (Розробляємо проєкт, у якому Акула ловитиме Рибку) |
Урок 24. Інструктаж з БЖД Реалізовуємо проект – комп’ютерну гру |
16.02. |
Дослідження 24. Як ефективно організувати співпрацю? (с.90-93) |
Підсумок теми «Алгоритми і виконавці». Розв’язування практико-орієнтованих завдань за темою |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Робота в програмі Scratch (Реалізовуємо проєкт, у якому Акула ловитиме Рибку) |
РОЗДІЛ 4. Спілкуємося в Інтернеті |
||||
Урок 25. Інструктаж з БЖД Мережа Інтернет |
23.02. |
Дослідження 25. Мережа Інтернет (с. 95–98) |
Онлайн-спілкування: переваги й недоліки. Інтернет-спільноти. Правила нетикету. Правила безпеки мережевого спілкування |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Працюємо в пошуковій системі для дітей KidzSearch Додаткова робота: Створюємо онлайн-дошку : подання інформації на онлайн-дошці та робота з нею. Створення онлайн дошки Українські народні музичні інструменти у сервісі Google Jamboard |
Урок 26. Інструктаж з БЖД Досліджуємо надійність сайту |
02.03. |
Дослідження 26. Досліджуємо надійність сайту (с. 99–102) |
Повторення: поняття інформаційного шуму та фейків. Мінімалізм у вебдизайні. Критичне ставлення до інформації. Розпізнавання фейків: основні прийоми перевірки інформації |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Малюємо звірят за відео інструкцією. Додаткова робота: Створюємо онлайн-дошку: продовження роботи над онлайн дошкою Українські народні музичні інструменти у сервісі Google Jamboard |
Урок 27. Інструктаж з БЖД Електронне спілкування |
16.03. |
Дослідження 27. Електронне спілкування (с. 103–106) |
Що таке електронна пошта. Електронна скринька та її адреса. Пароль. Правила написання електронного листа. Правила безпечного листування. |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Вчимося користуватися електронною поштою. |
Урок 28. Інструктаж з БЖД Створення і надсилання електронних листів. |
23.03. |
Дослідження 28. Форматування абзацу (с. 41–44) |
сформувати уявлення про електронну пошту; навчити створювати і надсилати електронні листи; ознайомити з правилами безпечного спілкування; |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Створюємо і надсилаємо електронний лист. |
Урок 29. Інструктаж з БЖД Етикет спілкування в Інтернеті |
30.03. |
Дослідження 29. Етикет спілкування в Інтернеті (с. 111–114) |
електронне спілкування; спільноти Інтернету; правила етикету та безпеки спілкування в спільнотах. |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Створюємо і надсилаємо електронний лист. |
РОЗДІЛ 5. Презентації |
||||
Урок 30. Інструктаж з БЖД Програми редактори та їх використання |
06.04. |
Дослідження 30. Які функції мають програми редактори? Програми редактори та їх використання |
Повторення знань про використання редакторів: текстових, графічних, презентацій. Порівняння різних програм редакторів: на комп’ютері та гаджетах, офлайн і онлайн. Хмарні сховища. Обмін інформацією між пристроями за допомогою хмарних технологій |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Робота у редакторі презентацій. Створення презентації-коміксу: форматування зображень, вставлення та трансформація фігур, оформлення слайдів |
Урок 31. Інструктаж з БЖД Мультимедіа та цифрові пристрої |
13.04. |
Дослідження 31. Як покращити презентацію? Мультимедіа та цифрові пристрої |
Поєднання різних способів подання інформації в одному продукті. Мультимедійні презентації. Які цифрові пристрої потрібні для створення мультимедійної презентації? |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Презентація — репортаж з уроку. Робота у редакторі презентацій: вставлення зображення, відео чи аудіоматеріалу |
Урок 32. Інструктаж з БЖД Як уникнути помилок у презентаціях |
20.04. |
Дослідження 32. Як зробити презентації достовірними? Як уникнути помилок у презентаціях |
Обговорення: помилки і фейки. Як визначити, чи вартий сайт довіри? Аналіз адреси сайту |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Пошук схожих зображень : пошук у Google за зображенням |
Урок 33. Інструктаж з БЖД Шануємо права творців |
27.04. |
Дослідження 33. Як правильно вказувати джерела інформації? Шануємо права творців |
Авторське право. Обговорення: чому варто вказувати авторів та джерела інформації? Як оформлювати посилання на джерело інформації? |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Удосконалюємо свої презентації : редагування презентацій. Пам’ятка з оформлення слайдів |
РОЗДІЛ 6. Навчальні проєкти |
||||
Урок 34. Інструктаж з БЖД Навчальний проект «Екологічні засоби особистої гігієни». Плануємо. |
04.05. |
Дослідження 34. |
Розподіл роботи між учасниками групи. Подання плану роботи у вигляді організаційної діаграми |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Плануємо та виконуємо мініпроєкт (с. 30): групова робота над мініпроєктом |
Урок 35. Інструктаж з БЖД Навчальний проект «Екологічні засоби особистої гігієни». Досліджуємо. |
11.05. |
Дослідження 35. |
Повторення та узагальнення: як зробити презентацію цікавою та зрозумілою для адресата. Організація роботи над проєктом |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Спільний проєкт: від задуму до мети (с. 91): групова робота над проєктом |
Урок 36-37. Інструктаж з БЖД Навчальний проект «Екологічні засоби особистої гігієни». Презентуємо. |
18.05. 25.05. |
Дослідження 36-37. |
Завершення роботи над спільним проєктом. Презентування результатів |
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. ПР: Планування та виконання мініпроєкту |