Виховна година. Історія виникнення інтернету.

Про матеріал
Тема виховної години: Основи медіаграмотності. Історія виникнення інтернету. Мета виховної години: сформувати уявлення про інтернет, історію його виникнення і розвиток; формування медіаграмотності молодшого школяра засобами медіаосвіти; розвиток навичок: шукати, осмислювати, опрацьовувати, аргументувати, адаптувати, формувати, здобувати та використовувати інформацію з різних джерел; користування різноманітною довідковою літературою;
Перегляд файлу

План-конспект виховної години

Дата:                                                                                                  Клас 4-Б

Тема виховної години: Основи медіаграмотності. Історія виникнення інтернету.

Мета виховної години: сформувати уявлення про інтернет, історію його виникнення і розвиток; формування медіаграмотності молодшого школяра засобами медіаосвіти; розвиток навичок: шукати, осмислювати, опрацьовувати, аргументувати, адаптувати, формувати, здобувати та використовувати інформацію з різних джерел; користування різноманітною довідковою літературою;

Методи, прийоми та види роботи: Словесні методи, наочні, практичні.

Засоби наочності: демонстративний матеріал і презентація, мультфільм «Фіксики – інтернет»

Роздатковий матеріал : рефлексія

 

Перебіг виховної години

  1. Організація початку виховної години

Слайд № 2

  1.           Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше, клас!

Попрацюємо старанно,

Щоб сказати у кінці.

Що у нашім дружнім класі,

Діти, просто, молодці!

  1.           Перевірка готовності до виховної години

Учитель : Сьогодні на уроці нам знадобиться тільки ручка.

Все зайве приберіть до портфелів.

  1. Актуалізація опорних знань і дій учнів

Учитель: Діти, скажіть, що вам відомо про інтернет, соціальні мережі?

Діти ( дають відповіді)

Учитель : А чи знаєте ви як виник інтернет?

Діти ( дають відповіді)

Учитель: Виходить так, що ви всі користуєтесь інтернетом, соціальними мережами, але не знаєте звідки і як виник інтернет!

  1. Мотивація навчальної діяльності
    1.           Розв’язування  анаграми, ребусів, загадок

Учитель: Зараз ми с вами спробуємо розв’язати декілька ребусів і пробуємо дізнатися про що ми з вами сьогодні будемо розмовляти. 

 

 

Слайд № 3

Учитель: Подивіться на перший слайд, спробуйте розшифрувати слово.

( Коли діти відгадають слово, вчитель його записує на дошці)

Слайд № 4

Учитель: Подивіться на другий слайд. Спробуйте розв’язати цей ребус

( Коли діти відгадають слово, вчитель його записує на дошці)

Слайд № 5

Учитель: Подивіться на третій слайд. Спробуйте розгадати ребус

( Коли діти розгадають загадку, вчитель пише відповідь на дошці)

Учитель: Давайте спробуємо з цих слів, які на дошці, скласти речення.

Діти ( називають свої варіанти речень)

Вчитель записує на дошці декілька варіантів речень, які назвали діти.

  1. Повідомлення теми, мети, завдань виховної години

Слайд № 6

Учитель: Сьогодні ви дізнаєтесь історію виникнення інтернету, соціальних мереж, як вони розвивалися впродовж часу.

Слайд № 7 ( основні питання до тексту)

  1. Сприймання і усвідомлення знань
    1.           Розповідь вчителя про виникнення інтернету.

Все починалося з ідеї. Ідеї про миттєву передачу інформації у будь-який куточок планети. Сьогодні всі сповіщення, повідомлення приходять до нас за секунду. Для нас це звичайне і буденне. Але так було не завжди. В часи Київської Русі посилка з Гонконгу до Києва мала б подолати відстань у 7670 км. Така відстань займала б півроку подорожі.

Раніше, для передачі листів, застосовували птахів. Ці птахи мали передавати листи на відстань до 800 км. Наприклад лист із Києва до Львова голуб міг би доставити за 13 годин.

Згодом, для передачі посилань на дальні відстані, з’явились поштові служби. Листи та посилки перевозили у кінських повозках, а через море – кораблями.

Згодом з’явилися телефони та радіозв’язок, які дозволили спілкуватися людям вголос. А вже в 20 – х роках 20 – го століття з’явилось електроне телебачення.   

Технології дуже швидко розвивались : люди запускали у космос супутники, з’явилися телефонні мережі.

У 1962 році Джозеф Карл Бобнет Ліклайдер опублікував наукову роботу, яка мала назву « Міжгалактична комп’ютерна мережа». В цій роботі була вперше описана концепція комп’ютерної мережі, в якій кожен міг би знайти будь-яку інформацію у світі за лічені секунди.

Над виникненням цієї мережі працювали Ліклайдер, Роберт Тейлор і Лауренс Робертс, а також в розробці брали участь 4 навчальні заклади.

Випробовування мережі відбулось 29 жовтня у 1969 році.
У 1971 році з’явилася можливість відправляти електрону пошту.

На той момент під словом «комп’ютер»   розумілось не ноутбук чи планшет. Тогочасний комп’ютер міг займати ціле приміщення. Раніше ці комп’ютери використовували тільки науковці для обчислень.

З появою домашніх комп’ютерів поступово почати з’являтися інші мережі. Так поступово всі мережі об’єдналися в інтернет – всемережжя.

Потім за допомогою інтернету з’явилися інші мережі, до яких ми звикли і використовуємо зараз. Це Instagram, Facebook, Viber, Telegram, You Tube та інші.

  1. Осмислення, узагальнення і систематизація знань
    1.           Перевірка усвідомлення нових знань

Учитель : Діти, дайте відповідь на такі питання

  1. Як з’явився інтернет?

Діти (дають відповідь)

  1. Хто першим використовував комп’ютер?

Діти (дають відповіді)

  1. У той час, що розумілося під словом «комп’ютер»?

Діти (дають відповідь)

Учитель : Молодці, ви дуже гарно засвоїли матеріал.

  1. Застосування засвоєних знань, умінь і навичок
    1.           Перегляд мультфільму

Учитель: Зараз я вам покажу мультфільм, у ньому розповідається про найбільшу мережу інтернет. Після перегляду ви дізнаєтеся як працює інтернет і що можна робити за допомогою інтернету.

Показ мультфільму.

  1. Підведення підсумків уроку
    1.           Рефлексія

Учитель: Зараз я вам дам листочки, на яких ви напишете :

Що нового ви дізналися на уроці?

Про що ти хотів би дізнатися ще?

Учитель: Ви сьогодні молодці, дуже добре працювали. А зараз час відпочивати!

 

 

Демонстративний матеріал до виховної години

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія

Ім’я та Прізвище

Що нового я дізнався (дізналась)? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чого ще  я хотів ( хотіла ) б дізнатися?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ім’я та Прізвище

Що нового я дізнався (дізналась)? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чого ще  я хотів ( хотіла ) б дізнатися?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку