Підручник: О.Ніколенко
«Зарубіжна література
10 клас», Київ «Грамота», 2018р.
Календарно-тематичне планування
10 клас (35 год. / 1 год. на тиждень)
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури у 10 класі
Семестри |
І |
ІІ |
Рівні стандарту |
||
Контрольні роботи у формі: |
2 |
2 |
|
1 |
1 |
|
1 |
1 |
Уроки розвитку мовлення** |
2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення) |
2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення) |
Уроки позакласного читання |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури в 10 класі
(рівень стандарту)
на 2020-2021 навчальний рік
І семестр
№ |
Дата |
Тема (основний зміст уроку) |
Примітки |
ВСТУП ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ |
|||
1 |
|
Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. ТЛ Автор, читач, художній переклад, діалог культур. ЛК Використання Інтернету для розширення кола читання. УС Українські бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек. |
|
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|||
2 |
|
Стародавня Греція Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя). ТЛ Міф, епічна поема. |
|
3 |
|
Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. Урок розвитку мовлення №1 (усно). Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в поемі Гомера «Одісея». |
|
4 |
|
Італія Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Написання тез до теми: «Специфіка італійського Відродження» або презентація учнівських проектів. |
|
5 |
|
Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми. |
|
6 |
|
Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору. |
|
7 |
|
Англія Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір (1564 – 1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. |
Один із монологів Гамлета напам’ять (за вибором учителя). |
8 |
|
Художній простір (данське королівство як символ). Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. ТЛ Вічний образ, трагедія. ЛК Утілення поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва. УС Українські переклади творів. Уплив літератури античності й Відродження на українську літературу. Гомерівські, дантівські й шекспірівські мотиви у творчості українських поетів. |
|
9 |
|
Контрольна робота №1 Контрольний письмовий твір за трагедією Вільяма Шекспіра «Гамлет». |
|
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. |
|||
10 |
|
Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Німеччина Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. ТЛ Гротеск, фантастика, соціальна сатира. |
|
11 |
|
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка. |
|
12 |
|
Росія Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 – 1892) (огляд). Художня довершеність творів. ТЛ Психологізм. |
|
13 |
|
Позакласне читання №1 Ернст Теодор Амадей Гофман «Золотий горнець». |
|
14 |
|
Урок розвитку мовлення №2 Аналітичне дослідження творів Ф. М. Тютчева або А. А. Фета (письмово). |
|
15 |
|
США Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен (1819 – 1892). «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена. ТЛ Верлібр. УС Майстерність українських перекладачів ліричних творів. Уплив В. Вітмена на українську поезію. |
Напам’ять один уривок за вибором учня. |
16 |
|
Контрольна робота №2 за темами «Золоті сторінки далеких епох», «Поезія й проза пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.». Тести, відповіді на запитання. |
|
ІІ семестр
№ |
Дата |
Тема (основний зміст уроку) |
Примітки |
|
РОМАН XIX СТ.
|
||||
17 |
|
Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. ТЛ. Роман та його різновиди, індивідуальний стиль. Росія Федір Михайлович Достоєвський (1821 – 1881). «Злочин і кара». Значення Ф. М. Достоєвського для розвитку соціально-філософського і психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя. |
|
|
18 |
|
Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя. «Теорія» Раскольнікова, її сутність і проблемність. |
|
|
19 |
|
Система персонажів. Зіставлення образів персонажів («двійники» і антиподи Раскольнікова). |
|
|
20 |
|
Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю письменника. Поліфонізм твору. Екранізації романів XIX ст. |
|
|
21 |
|
Позакласне читання №2 Стендаль (Марі Анрі Бейль) «Ваніна Ваніні». . |
|
|
22 |
|
Контрольна робота №3 Контрольний твір-роздум за романом Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара». |
|
|
23 |
|
Англія Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея». Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. |
|
|
24 |
|
Урок розвитку мовлення №3 Дискусія за романом Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея»: «Краса – явище моральне, аморальне чи «по той бік добра і зла?» Екранізації романів XIX ст. |
|
|
ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ |
||||
25 |
|
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. Франція Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»). Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера. ТЛ. Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ. ЛК. Імпресіонізм та символізм у різних видах мистецтва. |
|
|
26 |
|
Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці. Поль Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики. |
Напам’ять один вірш за вибором учня. |
|
27 |
|
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія». |
|
|
28 |
|
Урок розвитку мовлення №4 Письмове аналітичне дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо (за вибором учнів). |
|
|
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. (3 год.)
|
||||
29 |
|
Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. ТЛ. «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія. |
|
|
30 |
|
Бельгія Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. |
|
|
31 |
|
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. (ЛК) Екранізації й театральні вистави за драматичними творами кінця XIX-XX ст. |
|
|
32 |
|
Контрольна робота №4 за темою «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія кінця XIX - початку XX ст.». Тести. |
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ
|
||||
33 |
|
Бразилія Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік». Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл існування». |
|
|
34 |
|
Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі. ТЛ. Класична і масова література. Художність. ЛК. Бібліотечні та інтернет-ресурси, використання їх для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книжкою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. |
|
|
35 |
|
ПІДСУМКИ Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|