Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 8 клас (2-й семестр) (70 годин/2 год. на тиждень)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено за програмою "ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6-9 класи" для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
Перегляд файлу

 

 

Клас

8

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

  • контрольного класного твору;
  • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

1

2

3

1

2

Уроки розвитку мовлення* (РМ)

2 (у+п)

2 (у+п)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

2

Перевірка зошитів

4

5

 

II семестр

з/п

клас

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами)

запланована

Фактична

 

5. Відродження

33

 

 

 

 

Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.(УС) Видатні українські перекладачі творів Ренесансу. Вершини українського сонету.

Ключові компетентності

Учень (учениця): виявляє повагу до людини, усвідомлює роль кохання і дружби, засуджує розбрат між людьми, розуміє гуманістичні ідеали (НЛ-2); цінує людське життя (НЛ-3); висловлює думку щодо необхідності виявлення ініціативи для досягнення мети, критично оцінює засоби досягнення поставленої мети (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця): знає хронологічні межі Відродження, особливості світоглядного перевороту того часу, історичний і культурний контекст, роль античності в розвитку літератури;

визначає риси гуманізму в літературних творах доби Відродження;

розповідає про ключові віхи життя й творчості митців, розкриває їхній внесок в історію національних літератур і світової культури;

дає визначення поняття «сонет», виявляє особливості його структури у творах Ф. Петрарки і В. Шекспіра;

визначає провідні теми, мотиви в ліричних творах письменників (сонетах), розкриває специфіку художнього  втілення високого почуття кохання;

характеризує образ ліричного героя в сонетах Ф. Петрарки, В. Шекспіра;

зіставляє образи героїнь у сонетах митців;

порівнює оригінали й художні переклади сонетів В. Шекспіра (за умови володіння англійською мовою);

розкриває загальнолюдський зміст вічних образів ренесансних творів (Ромео і Джульєтта, Дон Кіхот і Санчо Панса);

виявляє жанрові особливості творів («Ромео і Джульєтта», «Дон Кіхот»);

аналізує ліричні твори (цілісно), драматичні і прозові твори (в окремих частинах і цілісно), виявляє в них морально-філософські проблеми, засоби художньої виразності;

розкриває особливості художньої мови творів (в оригіналах і  перекладах), наводить відповідні приклади, цитати; знає про втілення сюжетів, образів, мотивів ренесансної літератури у світовому мистецтві (1-2 твори за вибором); називає відомих українських перекладачів творів доби Відродження; виявляє окремі особливості відтворення перекладачем тексту оригіналу засобами української мови (за умови володіння іноземною мовою).

34

 

 

 

Франческо Петрарка (1304–1374). Структура сонетів Ф. Петрарки.  Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки.ТЛ . Поглиблення поняття про сонет, катрен, терцет, ямб

35

 

 

 

Франческо Петрарка Сонети № 61, 132.Образ ліричного героя та героїні. Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця.

36

 

 

 

Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба.

37

 

 

 

Вільям Шекспір. Сонети № 66, 116, 130. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.  (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів сонетів В. Шекспіра. Порівняння образів героїнь сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів.

38

 

 

 

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. ТЛ  Поглиблення поняття про вічний образ, роман, трагедія

39

 

 

 

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).

40

 

 

 

Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.  

41

 

 

 

Мігель де Сервантес Сааведра (15471616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору.

42

 

 

 

Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.

43

 

 

 

Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.

44

 

 

 

Урок розвитку мовлення №3 (письмово).   Складання порівняльної характеристики Дон Кіхота та Санчо Панси»

45

 

 

 

Донкіхотство». Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів. ЛК) Образи Дон Кіхота і Санчо Панси у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей М. де Сервантеса Сааведри в Іспанії (Мадрид).

46

 

 

 

Урок розвитку мовлення №4 (усно).  Образи Ромео і Джульєтти,  Дон Кіхота і Санчо Панси у світовому мистецтві. (ЛК) Образи Ромео і Джульєтти  у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей В. Шекспіра у Великобританії (Стретфорд-на-Ейвоні). Образи Дон Кіхота і Санчо Панси у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей М. де Сервантеса Сааведри в Іспанії (Мадрид)

47

 

 

 

Контрольна робота №4  за розділом «Відродження». Контрольний твір-роздум на тему Благородний лицар Дон Кіхот — герой і дивак”  або «Трагедія кохання Ромео і Джульєтти»

6. Бароко і класицизм

48

 

 

 

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).(ЛК) Бароко в різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика, паркове мистецтво та ін.).

(УС) Бароко в Україні. Класицизм у різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика та ін.).

Ключові компетентності

Учень (учениця): розрізняє істинні та фальшиві цінності, розуміє необхідність шанобливого ставлення до людини незалежно від її соціального стану (НЛ-2); усвідомлює важливість здорового глузду (НЛ-3); висловлює критичне судження щодо різних моделей поведінки людини (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця): визначає провідні ознаки бароко як художнього напряму; розкриває специфіку барокового світосприйняття у прочитаних творах; виявляє у поетичному тексті провідні теми, ідеї, символи бароко, розкриває їхній філософський зміст; аналізує образ ліричного героя вірша, виявляє засоби його створення (монолог, риторичні питання, заглиблення у внутрішній світ, епітети, метафори та ін.), наводить відповідні цитати; розповідає про чинники формування класицизму як літературного напряму (історичні, філософські, естетичні); називає основні ознаки класицизму, демонструє їх на прикладі комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич», а також на прикладі творів (1-2 за вибором) класицистичного мистецтва (живопису, архітектури та ін.); дає визначення поняття «комедія», відрізняє від поняття «трагедія» (що вивчалося раніше);

виявляє ознаки комедії у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич»; називає основні теми і проблеми в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»; характеризує персонажів комедії «Міщанин-шляхтич» (окремо і в порівнянні); дає визначення понять «сатира», «сарказм», знаходить  приклади сатири й сарказму та інших видів комічного (гумор, іронія), установлює їхню роль у тексті; розкриває сутність морального уроку, утіленого митцем  засобами комедії;

виявляє зв’язок комедії Мольєра з народним мистецтвом.

49

 

 

 

Джонн Донн (15721631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»). Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова.

50

 

 

 

Позакласне читання №3  Луїс де Гонгора-і-Арготе (15611627). «Галерник». Утілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя. ТЛ  Поглиблення поняття про вірш (філософський)

51

 

 

 

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

52

 

 

 

Мольєр (16221673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. ТЛ  Комедія

53

 

 

 

Мольєр «Міщанин-шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення  

54

 

 

 

Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).(ЕК) Порівняння образів персонажів (Журден – Клеонт,  Журден – Дорант).

55

 

 

 

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). (ТЛ) Сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.

56

 

 

 

Контрольна робота №5 за розділом «Бароко і класицизм» (тести, відповіді на запитання).

7. Література XXXXI СТ. У пошуках себе і високого польоту

57

 

 

 

Антуан де Сент-Екзюпері (19001944).  «Маленький принц».

ТЛ  Поглиблення понять про метафору, алегорію. Притча

(ЛК) Сучасні літературно-художні видання творів зарубіжної літератури. (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики й сучасної літератури.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

висловлює особисте ставлення до проблем навколишнього середовища (НЛ-1);

розуміє особисту відповідальність перед людьми;  усвідомлює право на свободу вибору (НЛ-2);

відповідально ставиться до власного здоров’я, цінує життя (НЛ-3);

критично осмислює  методи досягнення мети; усвідомлює важливість креативних рішень  для самореалізації (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

виявляє актуальність порушених письменниками тем і проблем;

розкриває особливості сюжету і композиції творів, їхні жанрові ознаки;

характеризує головних персонажів твору, визначає засоби їхнього створення у тексті;

називає жанрові ознаки прочитаних творів;

знаходить у прочитаних творах символи та розкриває їхній зміст; зіставляє персонажів творів; розповідає про свої улюблені книжки, пояснює свій вибір, визначає їхні художні ознаки.

58

 

 

 

Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

59

 

 

 

Художні образи в казці-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

60

 

 

 

Філософський зміст  казки-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

61

 

 

 

Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття.

62

 

 

 

Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.

63

 

 

 

Алегоричні образи повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання.Ознаки притчі у творі.

64

 

 

 

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської.

65

 

 

 

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Батьки – діти, діди – онуки. Ідея поваги й любові до людини.

66

 

 

 

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Сімейні цінності у творі.

67

 

 

 

Позакласне читання №4 Б. Космовська «Позолочена рибка»

68

 

 

 

                                         8. Підсумки

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

69

 

 

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Ключові компетентності

Учень (учениця): критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі (НЛ-1); цінує людську гідність, усвідомлює право кожного на власну думку (НЛ-2); осмислює  взаємозв’язки між рішеннями та їхніми наслідками, безпечною поведінкою та здоров’ям (НЛ-3); розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця): знає основні епохи, напрями (їхні ознаки) літературного процесу від античності до XVII ст.; аналізує та інтерпретує твори письменників у контексті літературних напрямів і культури доби; знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 58 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації тексту; визначає жанрові ознаки, специфіку образів, оповіді, мови пропонованих для вивчення творів; демонструє вміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських і зарубіжних авторів.

70

 

 

 

Контрольна робота №6 за розділом «Література XXXXI СТ. У пошуках себе і високого польоту» (тести, відповіді на запитання)

 

 

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
4119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку