|
Клас |
8 |
|
|
Семестри |
І |
ІІ |
|
Контрольні роботи у формі:
|
3 1 2 |
3 1 2 |
|
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
|
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
II семестр
|
№ з/п |
клас |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами) |
|
|
запланована |
Фактична
|
||||
|
5. Відродження |
|||||
|
33 |
|
|
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.(УС) Видатні українські перекладачі творів Ренесансу. Вершини українського сонету. |
Ключові компетентності Учень (учениця): виявляє повагу до людини, усвідомлює роль кохання і дружби, засуджує розбрат між людьми, розуміє гуманістичні ідеали (НЛ-2); цінує людське життя (НЛ-3); висловлює думку щодо необхідності виявлення ініціативи для досягнення мети, критично оцінює засоби досягнення поставленої мети (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): знає хронологічні межі Відродження, особливості світоглядного перевороту того часу, історичний і культурний контекст, роль античності в розвитку літератури; визначає риси гуманізму в літературних творах доби Відродження; розповідає про ключові віхи життя й творчості митців, розкриває їхній внесок в історію національних літератур і світової культури; дає визначення поняття «сонет», виявляє особливості його структури у творах Ф. Петрарки і В. Шекспіра; визначає провідні теми, мотиви в ліричних творах письменників (сонетах), розкриває специфіку художнього втілення високого почуття кохання; характеризує образ ліричного героя в сонетах Ф. Петрарки, В. Шекспіра; зіставляє образи героїнь у сонетах митців; порівнює оригінали й художні переклади сонетів В. Шекспіра (за умови володіння англійською мовою); розкриває загальнолюдський зміст вічних образів ренесансних творів (Ромео і Джульєтта, Дон Кіхот і Санчо Панса); виявляє жанрові особливості творів («Ромео і Джульєтта», «Дон Кіхот»); аналізує ліричні твори (цілісно), драматичні і прозові твори (в окремих частинах і цілісно), виявляє в них морально-філософські проблеми, засоби художньої виразності; розкриває особливості художньої мови творів (в оригіналах і перекладах), наводить відповідні приклади, цитати; знає про втілення сюжетів, образів, мотивів ренесансної літератури у світовому мистецтві (1-2 твори за вибором); називає відомих українських перекладачів творів доби Відродження; виявляє окремі особливості відтворення перекладачем тексту оригіналу засобами української мови (за умови володіння іноземною мовою). |
|
34 |
|
|
|
Франческо Петрарка (1304–1374). Структура сонетів Ф. Петрарки. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки.ТЛ . Поглиблення поняття про сонет, катрен, терцет, ямб |
|
|
35 |
|
|
|
Франческо Петрарка Сонети № 61, 132.Образ ліричного героя та героїні. Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. |
|
|
36 |
|
|
|
Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. |
|
|
37 |
|
|
|
Вільям Шекспір. Сонети № 66, 116, 130. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів сонетів В. Шекспіра. Порівняння образів героїнь сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів. |
|
|
38 |
|
|
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. ТЛ Поглиблення поняття про вічний образ, роман, трагедія |
|
|
39 |
|
|
|
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). |
|
|
40 |
|
|
|
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь. |
|
|
41 |
|
|
|
Мігель де Сервантес Сааведра (1547–1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору. |
|
|
42 |
|
|
|
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. |
|
|
43 |
|
|
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. |
|
|
44 |
|
|
|
Урок розвитку мовлення №3 (письмово). Складання порівняльної характеристики Дон Кіхота та Санчо Панси» |
|
|
45 |
|
|
|
Донкіхотство». Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів. ЛК) Образи Дон Кіхота і Санчо Панси у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей М. де Сервантеса Сааведри в Іспанії (Мадрид). |
|
|
46 |
|
|
|
Урок розвитку мовлення №4 (усно). Образи Ромео і Джульєтти, Дон Кіхота і Санчо Панси у світовому мистецтві. (ЛК) Образи Ромео і Джульєтти у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей В. Шекспіра у Великобританії (Стретфорд-на-Ейвоні). Образи Дон Кіхота і Санчо Панси у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей М. де Сервантеса Сааведри в Іспанії (Мадрид) |
|
|
47 |
|
|
|
Контрольна робота №4 за розділом «Відродження». Контрольний твір-роздум на тему „Благородний лицар Дон Кіхот — герой і дивак” або «Трагедія кохання Ромео і Джульєтти» |
|
|
6. Бароко і класицизм |
|||||
|
48 |
|
|
|
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).(ЛК) Бароко в різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика, паркове мистецтво та ін.). (УС) Бароко в Україні. Класицизм у різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика та ін.). |
Ключові компетентності Учень (учениця): розрізняє істинні та фальшиві цінності, розуміє необхідність шанобливого ставлення до людини незалежно від її соціального стану (НЛ-2); усвідомлює важливість здорового глузду (НЛ-3); висловлює критичне судження щодо різних моделей поведінки людини (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): визначає провідні ознаки бароко як художнього напряму; розкриває специфіку барокового світосприйняття у прочитаних творах; виявляє у поетичному тексті провідні теми, ідеї, символи бароко, розкриває їхній філософський зміст; аналізує образ ліричного героя вірша, виявляє засоби його створення (монолог, риторичні питання, заглиблення у внутрішній світ, епітети, метафори та ін.), наводить відповідні цитати; розповідає про чинники формування класицизму як літературного напряму (історичні, філософські, естетичні); називає основні ознаки класицизму, демонструє їх на прикладі комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич», а також на прикладі творів (1-2 за вибором) класицистичного мистецтва (живопису, архітектури та ін.); дає визначення поняття «комедія», відрізняє від поняття «трагедія» (що вивчалося раніше); виявляє ознаки комедії у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич»; називає основні теми і проблеми в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»; характеризує персонажів комедії «Міщанин-шляхтич» (окремо і в порівнянні); дає визначення понять «сатира», «сарказм», знаходить приклади сатири й сарказму та інших видів комічного (гумор, іронія), установлює їхню роль у тексті; розкриває сутність морального уроку, утіленого митцем засобами комедії; виявляє зв’язок комедії Мольєра з народним мистецтвом. |
|
49 |
|
|
|
Джонн Донн (1572–1631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»). Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова. |
|
|
50 |
|
|
|
Позакласне читання №3 Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561–1627). «Галерник». Утілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя. ТЛ Поглиблення поняття про вірш (філософський) |
|
|
51 |
|
|
|
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. |
|
|
52 |
|
|
|
Мольєр (1622–1673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. ТЛ Комедія |
|
|
53 |
|
|
|
Мольєр «Міщанин-шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення |
|
|
54 |
|
|
|
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).(ЕК) Порівняння образів персонажів (Журден – Клеонт, Журден – Дорант). |
|
|
55 |
|
|
|
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). (ТЛ) Сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію. |
|
|
56 |
|
|
|
Контрольна робота №5 за розділом «Бароко і класицизм» (тести, відповіді на запитання). |
|
|
7. Література XX–XXI СТ. У пошуках себе і високого польоту |
|||||
|
57 |
|
|
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц». ТЛ Поглиблення понять про метафору, алегорію. Притча (ЛК) Сучасні літературно-художні видання творів зарубіжної літератури. (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики й сучасної літератури. |
Ключові компетентності Учень (учениця): висловлює особисте ставлення до проблем навколишнього середовища (НЛ-1); розуміє особисту відповідальність перед людьми; усвідомлює право на свободу вибору (НЛ-2); відповідально ставиться до власного здоров’я, цінує життя (НЛ-3); критично осмислює методи досягнення мети; усвідомлює важливість креативних рішень для самореалізації (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): виявляє актуальність порушених письменниками тем і проблем; розкриває особливості сюжету і композиції творів, їхні жанрові ознаки; характеризує головних персонажів твору, визначає засоби їхнього створення у тексті; називає жанрові ознаки прочитаних творів; знаходить у прочитаних творах символи та розкриває їхній зміст; зіставляє персонажів творів; розповідає про свої улюблені книжки, пояснює свій вибір, визначає їхні художні ознаки. |
|
58 |
|
|
|
Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц». |
|
|
59 |
|
|
|
Художні образи в казці-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц». |
|
|
60 |
|
|
|
Філософський зміст казки-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц». |
|
|
61 |
|
|
|
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття. |
|
|
62 |
|
|
|
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. |
|
|
63 |
|
|
|
Алегоричні образи повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання.Ознаки притчі у творі. |
|
|
64 |
|
|
|
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. |
|
|
65 |
|
|
|
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Батьки – діти, діди – онуки. Ідея поваги й любові до людини. |
|
|
66 |
|
|
|
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Сімейні цінності у творі. |
|
|
67 |
|
|
|
Позакласне читання №4 Б. Космовська «Позолочена рибка» |
|
|
68 |
|
|
|
8. Підсумки Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
69 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
Ключові компетентності Учень (учениця): критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі (НЛ-1); цінує людську гідність, усвідомлює право кожного на власну думку (НЛ-2); осмислює взаємозв’язки між рішеннями та їхніми наслідками, безпечною поведінкою та здоров’ям (НЛ-3); розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): знає основні епохи, напрями (їхні ознаки) літературного процесу від античності до XVII ст.; аналізує та інтерпретує твори письменників у контексті літературних напрямів і культури доби; знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5–8 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації тексту; визначає жанрові ознаки, специфіку образів, оповіді, мови пропонованих для вивчення творів; демонструє вміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських і зарубіжних авторів. |
|
70 |
|
|
|
Контрольна робота №6 за розділом «Література XX–XXI СТ. У пошуках себе і високого польоту» (тести, відповіді на запитання) |
|