Календарно – тематичне планування вивчення алгебри у 7 класі
за підручником « Алгебра 7 клас» ( автор О.С.Істер, Київ « Генеза», 2024р.) відповідно до Модельної навчальної програми для закладів загальної середньої освіти ( автор Істер О.С.), «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883 )
(3 години на тиждень, І семестр – 48 год, ІІ семестр – 57 год)
Пояснювальна записка
Метою математичної освітньої галузі
є розвиток особистості учня через формування математичної компетентності у взаємозв’язку з іншими ключовими компетентностями для успішної освітньої та подальшої професійної діяльності впродовж життя, що передбачає засвоєння системи знань, удосконалення вміння розв’язувати математичні та практичні задачі; розвиток логічного мислення та психічних властивостей особистості; розуміння можливостей застосування математики в особистому та суспільному житті.
Календарно – тематичне планування вивчення алгебри у 7 класі створено у відповідності Модельної навчальної програми « Алгебра. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти ( автор Істер О.)
Календарно- тематичне планування містить очікувані результати навчання, відповідні йому зміст навчального матеріалу та види навчальної діяльності для їх досягнення відповідно. Очікувані результати навчально пізнавальної діяльності учнів є об’єктом контролю й оцінювання.
Зміст навчального матеріалу структуровано за темами курсу алгебри відповідно для 7 класу та відповідає підручнику « Алгебра 7 клас» 2024 року, автор ІстерО.
У відповідності до Модельної навчальної програми «Алгебра. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти ( автор Істер О. ) можна здійснювати форми організації освітнього процесу та видів навчальної діяльності здобувачів освіти на власний розсуд залежно від рівня підготованості класу, індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти тощо.
Залежно від кількості годин та рівня підготованості класу можна обирати, які з властивостей, теорем, формул, зазначених у змісті, подавати з доведенням, а які – без доведення; та доведення яких властивостей, теорем, формул здобувачі освіти мають лише розуміти, а які – повинні вміти доводити.
ПОГОДЖУЮ:
в.о. директора гімназії
_______________В.В.Комарицька
від ___________2024р.
Календарно – тематичне планування вивчення алгебри у 7 класі
за підручником « Алгебра 7 клас» ( автор О.С.Істер, Київ « Генеза», 2024р.) відповідно до Модельної навчальної програми для закладів загальної середньої освіти ( автор Істер О.С.), «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883 )
(3 години на тиждень, І семестр – 48 год, ІІ семестр – 57 год)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати ( результати оцінювання)
|
Кількість годин |
Примітки |
|
||||||||
І семестр Тема 1. Узагальнення та систематизація знань за курс КУРС МАТЕМАТИКИ 5-6 класів (8 год ) Види навчальної діяльності: Короткі усні/письмові відповіді на запитання Усний рахунок Дидактичні ігри Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики знань та повторення матеріалу за курс початкової школи результатів навчання Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність Наприклад: • Пошук раціональних способів обчислень числових виразів
• Встановлення залежності між різними одиницями однієї величини • Знаходження зручного способу знаходження спільного знаменника • Створення моделей для ілюстрації звичайних дробів, відсотків та короткої умови задач при складанні пропорції
|
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
1 |
|
Натуральні числа. Арифметичні дії з натуральними числами . Подільність натуральних чисел
|
Розрізняє початкові дані та шукані результати. Знає властивості дій, користується ними для зручного способу обчислення. Володіє навичками письмового додавання, віднімання, множення та ділення натуральних чисел; Вміє користуватися ознаками подільності чисел
|
1 |
|
|
||||||||
2 |
|
Десятковий дріб. Арифметичні дії з десятковими дробами
|
Читає і записує десяткові дроби. Розв’язує вправи, що передбачають виконання дій з десятковими дробами; складає та розв язує текстові задачі за малюнками;
|
1 |
|
|
||||||||
3 |
|
Звичайні дроби. Арифметичні дії зі звичайними дробами |
Розуміє спосіб одержання дробу, суть чисельника і знаменника дробу . Володіє навичками виконання дій із звичайними дробами. Застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу ,оцінює різні способи розв’язання проблемної ситуації
|
1 |
|
|
||||||||
4 |
|
Арифметичні дії зі звичайними дробами. Відсотки |
Володіє навичками письмового додавання, віднімання, множення та ділення із звичайними дробами; Розуміє, що таке відсотки; Має навики розв язувати завдання пов язані з відсотками
|
1 |
|
|
||||||||
5 |
|
Відношення і пропорції |
Розуміє, що таке відношення; Вміє користуватися основною властивістю відношення розв’язує вправи, що передбачають знаходження відношення чисел і величин Формулює означення пропорції; основну властивість пропорції; розв’язує вправи, що передбачають знаходження невідомого члена пропорції;
|
1 |
|
|
||||||||
6 |
|
Відношення і пропорції .Раціональні числа та дії з ними. |
Застосовує знання та вміння знаходити відношення , розв язувати пропорції для розв’язання проблемних ситуацій Знає правила виконання дій з раціональними числами. Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації на поняття раціональних чисел |
1 |
|
|||||||||
7 |
|
Раціональні числа та дії з ними.
|
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації на виконання дій з раціональними числами. |
1 |
|
|
||||||||
8
|
|
Раціональні числа та дії з ними. Самостійна робота № 1
|
Визначає компоненти математичної моделі проблемної ситуації, взаємозв’язки між ними, їхню повноту, презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово, приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання
|
|
|
|||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Тема 2. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ (10 год ) Види навчальної діяльності: Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання. Самостійна робота з підручником та додатковою літературою. Пошук інформації в інтернеті. Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність. Виступи з доповідями. Індивідуальна, колективна та групова робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій. Дидактичні ігри
|
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
9 |
|
Загальні відомості про рівняння. |
Формулює: · означення рівняння, кореня (розв’язку) рівняння, рівносильних рівнянь, пояснює: · що означає розв’язати рівняння; · що таке рівносильні рівняння; складає рівняння за умовою текстової задачі;
|
1 |
|
|
||||||||
|
||||||||||||||
10 |
|
Загальні відомості про рівняння. Лінійне рівняння з однією змінною. |
Розпізнає лінійне рівняння з однією змінною серед даних рівнянь; наводить приклади: рівносильних рівнянь; лінійних рівнянь з однією змінною; Формулює означення лінійного рівняння з однією змінною; · основні властивості рівняння;
Характеризує: · випадки, коли лінійне рівняння з однією змінною має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв язків
|
1 |
|
|
||||||||
|
||||||||||||||
11 |
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
Розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них;
|
1 |
|
|
||||||||
12 |
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
Розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; Усвідомлює, що лінійні рівняння з однією змінною та рівняння, які зводяться до лінійних, можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; Складає рівняння за умовою текстової задачі;
|
1 |
|
|
||||||||
|
|
|||||||||||||
13 |
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
Наводить приклади: рівносильних рівнянь; лінійних рівнянь з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною, які мають один корінь, безліч коренів, не мають коренів;
|
1 |
|
|
||||||||
14 |
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
Розв язує текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; створює математичну модель задачі у вигляді рівняння;
|
1 |
|
|
||||||||
15 |
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
Розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань |
1 |
|
|
||||||||
16 |
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі. Самостійна робота №2 |
Створює математичну модель задачі у вигляді рівняння; Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання;
|
1 |
|
|||||||||
17 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Знає випадки, коли лінійне рівняння з однією змінною має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв язків та етапи розв’язування задачі за допомогою рівняння; Розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; створює математичну модель задачі у вигляді рівняння; розробляє стратегії розв’язання проблемних ситуацій
|
1 |
|
|
||||||||
18 |
|
Тематична контрольна (діагностична) робота № 1 |
Застосовує знання і вміння розв язувати лінійні рівняння з однією змінною для розв’язання проблемних ситуацій
|
1 |
|
|
||||||||
Тема 3 . ЦІЛІ ВИРАЗИ( 53 год ) Види навчальної діяльності Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання. Самостійна робота з підручником та додатковою літературою. Пошук інформації в інтернеті. Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність. Виступи з доповідями. Індивідуальна, колективна та групова робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій. Дидактичні ігри |
|
|||||||||||||
Тема 3.1 Тотожності, тотожні перетворення. Степінь з натуральним показником та його властивості. Одночлени та дії з одночленами
|
||||||||||||||
19 |
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу |
Розуміє, що таке числовий вираз, вираз зі змінними; розрізняє: числові вирази та вирази зі змінними; читає числові вирази та вирази зі змінними, використовуючи математичну термінологію; записує числові вирази та вирази зі змінними, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки; пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних
|
1 |
|
|
||||||||
20 |
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. Тотожні вирази. Тотожності. |
Знає, що таке цілі раціональні вирази; Пояснює,що таке тотожні вирази, тотожність; Володіє навичками виконання тотожних перетворень |
1 |
|
|
||||||||
21 |
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей
|
Розв’язує вправи, що передбачають тотожні перетворення виразів та доведення тотожностей; |
1 |
|
|
||||||||
22 |
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей
|
Розв’язує вправи, що передбачають тотожні перетворення виразів та доведення тотожностей;
|
1 |
|
|
||||||||
23 |
|
Степінь з натуральним показником |
Розуміє: · сутність дії піднесення до степеня з натуральним показником; Формулює · означення степеня з натуральним показником;
|
1 |
|
|
||||||||
24 |
|
Степінь з натуральним показником |
Розуміє: · сутність дії піднесення до степеня з натуральним показником; Формулює · означення степеня з натуральним показником;
|
1 |
|
|
||||||||
25 |
|
Властивості степеня з натуральним показником.
|
Формулює · властивості степеня з натуральним показником; записує та обґрунтовує: · властивості степеня з натуральним показником;
|
1 |
|
|||||||||
26 |
|
Властивості степеня з натуральним показником. |
Розв язує вправи, що передбачають застосування властивостей степеня з натуральним показником для спрощення виразів та обчислення їхніх значень; розуміє доведення властивостей степеня з натуральним показником; |
1 |
|
|||||||||
27 |
|
Властивості степеня з натуральним показником. Самостійна робота №3 |
Володіє знаннями та вмінням застосовувати властивості степеня з натуральним показником у розв язанні проблемних ситуацій |
1 |
|
|||||||||
28 |
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
Розрізняє одночлени стандартного вигляду серед інших одночленів; Наводить приклади одночленів та одночленів стандартного вигляду; формулює: · означення одночлена, Розв язує вправи, що передбачають зведення одночлена до стандартного вигляду; визначення коефіцієнта і степеня одночлена; |
1 |
|
|||||||||
29 |
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
Розв язує вправи, що передбачають зведення одночлена до стандартного вигляду; визначення коефіцієнта і степеня одночлена; |
1 |
|
|||||||||
30 |
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
Розв язує вправи, що передбачають множення одночленів та піднесення одночлена до степеня; |
1 |
|
|||||||||
31 |
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
Розв язує вправи, що передбачають множення одночленів та піднесення одночлена до степеня; |
1 |
|
|||||||||
32 |
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня. Самостійна робота №4 |
Розв язує вправи, що передбачають множення одночленів та піднесення одночлена до степеня з використанням знань про коефіцієнт одночлената властивостей степенів з натуральним показником |
1 |
|
|||||||||
33 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання
|
1 |
|
|
||||||||
34 |
|
Тематична контрольна (діагностична ) робота №2 |
Застосовує знання та вміння виконання вправ, пов язаних із степенями натуральних показників та поняттям одночлена у розв’язані проблемних ситуацій
|
1 |
|
|
||||||||
Тема 3.2 Многочлени. Зведення подібних членів многочлена. Дії з многочленами. Розкладання многочлена на множники |
|
|||||||||||||
35 |
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена |
Наводить приклади многочленів та многочленів стандартного вигляду; Пояснює, що таке многочлен стандартного вигляду; Розв язує вправи, що передбачають зведення подібних членів многочлена; визначення степеня многочлена |
1 |
|
|
||||||||
36 |
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена |
Розрізняє многочлени серед інших алгебраїчних виразів, многочлени стандартного вигляду серед інших многочленів, подібні члени многочлена; Наводить приклади многочленів та многочленів стандартного вигляду; Пояснює, що таке многочлен стандартного вигляду; Розв язує вправи, що передбачають зведення подібних членів многочлена; визначення степеня многочлена |
1 |
|
|
||||||||
37 |
|
Додавання і віднімання многочленів |
Розуміє правила додавання, віднімання многочленів; Розв язує вправи, що передбачають знаходження суми, різниці, двох многочленів у многочлен; |
1 |
|
|
||||||||
38 |
|
Додавання і віднімання многочленів |
Розв язує вправи, що передбачають знаходження суми, різниці, двох многочленів у многочлен; |
1 |
|
|
||||||||
39 |
|
Додавання і віднімання многочленів. Множення одночлена на многочлен |
Формулює правила множення одночлена і многочлена; Виконує вправи, що передбачають перетворення добутку одночлена і многочлена |
1 |
|
|
||||||||
40 |
|
Множення одночлена на многочлен |
Виконує вправи, що передбачають перетворення добутку одночлена і многочлена |
1 |
|
|||||||||
41 |
|
Множення одночлена на многочлен |
Виконує вправи, що передбачають перетворення добутку одночлена і многочлена |
1 |
|
|||||||||
42 |
|
Самостійна робота № 5. Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
Розуміє, що таке спільні множники у многочленах Розв язує вправи, що передбачають розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки |
1 |
|
|||||||||
43 |
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
Розв язує вправи, що передбачають розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, |
1 |
|
|||||||||
44 |
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
Розв язує вправи, що передбачають розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки;
|
1 |
|
|||||||||
45 |
|
Узагальнення та систематизація знань за перший семестр |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання вправ на розкладання многочлена на множники |
1 |
|
|
||||||||
46 |
|
Узагальнення та систематизація знань за перший семестр |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання вправ на розкладання многочлена на множники |
1 |
|
|||||||||
47 |
|
Підбиття підсумків першого семестру |
Застосовує знання та вміння для розв’язання проблемних ситуацій пов язаних з лінійними рівняннями з одною змінною, поняттям степеня з натуральним показником та його властивостями, з одночленом та многочленом
|
1 |
|
|||||||||
48 |
|
Резервний урок |
Застосовує знання та вміння для розв’язання проблемних ситуацій пов язаних з лінійними рівняннями з одною змінною, поняттям степеня з натуральним показником та його властивостями, з одночленом та многочленом
|
1 |
|
|
||||||||
ІІ семестр |
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
49 |
|
Множення многочлена на многочлен |
Формулює правила множення двох многочленів; Розв язує вправи, що передбачають знаходження двох многочленів
|
1 |
|
|
||||||||
50 |
|
Множення многочлена на многочлен |
Розв язує вправи, що передбачають знаходження двох многочленів
|
1 |
|
|
||||||||
51 |
|
Множення многочлена на многочлен |
Розв язує вправи, що передбачають знаходження двох многочленів
|
1 |
|
|
||||||||
52 |
|
Розкладання многочленів на множники способом групування |
Знає як знаходити спільний множник за дужки; Розв язує вправи, що передбачають розкладання многочленів на множники
|
1 |
|
|
||||||||
53 |
|
Розкладання многочленів на множники способом групування. Самостійна робота №6 |
Володіє знаннями і навиками розкладу многочленів на множники |
1 |
|
|
||||||||
54 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання
|
1 |
|
|
||||||||
55 |
|
Тематична контрольна (діагностична ) робота №3 |
Застосовує знання та вміння користуватися поняттями многочлен та діями з ним, володіє вміннями розкдадання многочлена на множники |
1 |
|
|
||||||||
ТЕМА 3.3 Формули скороченого множення
|
|
|||||||||||||
56 |
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
Розпізнає формули квадрата суми і квадрата різниці ; Записує та обґрунтовує формули; Розв язує вправи, що передбачають використання формул |
1 |
|
|
||||||||
57 |
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
Розпізнає формули квадрата суми і квадрата різниці ; Записує та обґрунтовує формули; Розв язує вправи, що передбачають використання формул |
1 |
|
|
||||||||
58 |
|
Квадрат суми та квадрат різниці Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці
|
Володіє вмінням розкладати многочлени на множники за допомогою квадрата суми та квадрата різниці
|
1 |
|
|
||||||||
59 |
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|
1 |
|
|
||||||||
60 |
|
Множення різниці двох виразів на їх суму |
Розпізнає формули добутку різниці двох виразів на їх суму Записує та обґрунтовує формули; Розв язує вправи, що передбачають використання формул |
1 |
|
|||||||||
61 |
|
Множення різниці двох виразів на їх суму |
Розпізнає формули добутку різниці двох виразів на їх суму Записує та обґрунтовує формули; Розв язує вправи, що передбачають використання формул |
1 |
|
|||||||||
62 |
|
Множення різниці двох виразів на їх суму Самостійна робота №7 |
Розпізнає формули добутку різниці двох виразів на їх суму Записує та обґрунтовує формули; Розв язує вправи, що передбачають використання формул |
1 |
|
|||||||||
63 |
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
Записує та обґрунтовує формулу різниці квадратів двох виразів; Розв язує вправи, що передбачають використання формул |
1 |
|
|||||||||
64 |
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
Записує та обґрунтовує формулу різниці квадратів двох виразів; Розв язує вправи, що передбачають використання формул |
1 |
|
|||||||||
65 |
|
Сума і різниця кубів |
Записує та обґрунтовує формули суми та різниці кубів; Розв язує вправи, що передбачають використання формул |
1 |
|
|||||||||
66 |
|
Сума і різниця кубів |
Записує та обґрунтовує формули суми та різниці кубів; Розв язує вправи, що передбачають використання формул |
1 |
|
|||||||||
67 |
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
Знає формули скороченого множення; Володіє різними способами розкладання многочлена на множники |
1 |
|
|||||||||
68 |
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
Знає формули скороченого множення; Володіє різними способами розкладання многочлена на множники
|
1 |
|
|
||||||||
69 |
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники Самостійна робота №8 |
Знає формули скороченого множення; Володіє різними способами розкладання многочлена на множники |
|
|
|||||||||
70 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання вправ, пов язаних з формулами скороченого множення |
1 |
|
|
||||||||
71 |
|
Тематична контрольна (діагностична ) робота №4 |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації з формулами скороченого множення , розкладу многочленів на множники різними способами
|
1 |
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||||||
Тема 4. ФУНКЦІЇ ( 10 год ) Види навчальної діяльності: Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання. Самостійна робота з підручником та додатковою літературою. Пошук інформації в інтернеті. Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність. Виступи з доповідями. Індивідуальна, колективна та групова робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій. Дидактичні ігри |
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
72 |
|
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
Розуміє: · які залежності між величинами є функціональними; · сутність поняття функції; Наводить приклади: функціональних залежностей пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; формулює означення понять: функція; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу
|
1 |
|
|
||||||||
73 |
|
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
Розуміє: · які залежності між величинами є функціональними; · сутність поняття функції; Наводить приклади: функціональних залежностей пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; формулює означення понять: функція; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу
|
1 |
|
|
||||||||
74 |
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
Пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення поняття графіка функції; описує побудову графіка функції,
|
1 |
|
|
||||||||
75 |
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
Розв’язує вправи, що передбачають знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (нулі, додатні значення, від’ємні значення);
|
1 |
|
|
||||||||
76 |
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
Формулює означення понять лінійної функції; прямої пропорційті; розпізнає лінійну функцію та пряму пропорційність серед інших функцій; описує побудову графіка функції, зокрема, лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності;
|
1 |
|
|
||||||||
77 |
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
Усвідомлює, що лінійні функції можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; використовує лінійну функцію та її графік для моделювання реальних процесів
|
1 |
|
|
||||||||
78 |
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
Описує побудову графіка функції, зокрема, лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; Уусвідомлює, що лінійні функції можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; використовує лінійну функцію та її графік для моделювання реальних процесів
|
1 |
|
|
||||||||
79 |
|
Лінійна функція, її графік та властивості. Самостійна робота №9 |
Використовує лінійну функцію та її графік для моделювання реальних процесів |
|
|
|||||||||
80 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо розв язання проблемних ситуацій пов язаних з поняттям функції та її графіком
|
1 |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||
81 |
|
Тематична контрольна ( діагностична) робота №5 |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації щодо знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (нулі, додатні значення, від’ємні значення);
|
1 |
|
|
||||||||
ТЕМА 5. СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ РІВНЯНЬ З ДВОМА ЗМІННИМИ ( 16 год ) Види навчальної діяльності: Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання. Самостійна робота з підручником та додатковою літературою. Пошук інформації в інтернеті. Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність. Виступи з доповідями. Індивідуальна, колективна та групова робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій. Дидактичні ігри
|
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
82 |
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
Розпізнає рівняння з двома змінними, лінійні рівняння з двома змінними серед інших рівнянь; наводить приклади: рівняння з двома змінними; лінійного рівняння з двома змінними; формулює означення: лінійного рівняння з двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; пояснює: · що означає розв’язати рівняння з двома змінними
|
1 |
|
|
||||||||
83 |
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
Виконує вправи, що пов язані з лінійними рівняннями з двома змінними |
1 |
|
|
||||||||
84 |
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
Пояснює що таке графік рівняння з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь з двома змінними |
1 |
|
|
||||||||
85 |
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
Пояснює що таке графік рівняння з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь з двома змінними |
1 |
|
|
||||||||
86 |
|
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем |
Наводить приклади системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Пояснює , що означає розв язати систему рівнянь з двома змінними; характеризує, використовуючи графічну інтерпретацію, випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків розрізняє системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, що мають один розв’язок; безліч розв’язків; не мають розв’язків;
|
1 |
|
|
||||||||
87 |
|
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем |
Розрізняє системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, що мають один розв’язок; безліч розв’язків; не мають розв’язків;
|
1 |
|
|
||||||||
88 |
|
Самостійна робота № 10. Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
Описує спосіб підстановки розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; розв’язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
1 |
|
|
||||||||
89 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
Описує спосіб підстановки розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; розв’язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
1 |
|
|
||||||||
90 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
Описує спосіб підстановки розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; розв’язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
1 |
|
|
||||||||
91 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання. |
Описує спосіб додавання розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; розв’язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
1 |
|
|
||||||||
92 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання. |
Описує спосіб додавання розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; розв’язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
1 |
|
|
||||||||
93 |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
Складає системи рівнянь за умовою текстової задачі; усвідомлює, що системи лінійних рівнянь можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій розв’язує задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними; створює математичну модель задачі у вигляді системи рівнянь |
1 |
|
|
||||||||
94 |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
Складає системи рівнянь за умовою текстової задачі; усвідомлює, що системи лінійних рівнянь можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій розв’язує задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними; створює математичну модель задачі у вигляді системи рівнянь |
1 |
|
|
||||||||
95 |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними. Самостійна робота №11 |
Складає системи рівнянь за умовою текстової задачі; усвідомлює, що системи лінійних рівнянь можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій розв’язує задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними; створює математичну модель задачі у вигляді системи рівнянь |
1 |
|
|
||||||||
96 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо розв язання проблемних ситуацій пов язаних з лінійними рівняннями з двома змінними та їх системами
|
1 |
|
|
||||||||
97 |
|
Тематична контрольна (діагностична ) робота № 6 |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації щодо лінійних рівнянь з двома змінними,систем лінійних рівнянь з двома змінними та кількістю їх розв язків |
1 |
|
|
||||||||
Тема 6. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (8 год ) Види навчальної діяльності: Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання.
|
|
|||||||||||||
98 |
|
Лінійне рівняння з однією змінною |
Знає,розуміє, розв язує |
1 |
|
|
||||||||
99 |
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
Знає,розуміє, розв язує |
1 |
|
|
||||||||
100 |
|
Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції |
Знає, розуміє,розв язує |
1 |
|
|
||||||||
101 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки) |
Знає,розуміє, розв язує |
1 |
|
|
||||||||
102 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки) |
Знає,розуміє, розв язує
|
1 |
|
|
||||||||
103 |
|
Підсумкова контрольна робота за 7 клас |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо правильного вибору способу розв язання завдань |
1 |
|
|
||||||||
104 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв язування задач і вправ |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації на вивчені теми у 7 класі |
1 |
|
|
||||||||
105 |
|
Підсумковий урок |
|
1 |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
За підручником « Математика 5 клас» ( автор О.С.Істер, Київ « Генеза», 2022р.)
відповідно до Модельної навчальної програми адаптаційного циклу для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С.), затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 р. №795)