КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ», 6 КЛАС (70 год на рік, 2 години на тиждень)

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ», 6 КЛАС (70 год на рік, 2 години на тиждень)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ

КУРСУ «ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ», 6 КЛАС

(70 год на рік, 2 години на тиждень)

 

 

Дата

Очікувані результати навчально-пізнавальної

діяльності учнів

Тема уроку

Практична складова

Домашнє завдання

 

 

ВСТУП

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

називає об’єкти вивчення географії, складові географічної науки, 

Діяльнісний компонент:

виконує спостереження за змінами у природі;

Ціннісний компонент:

використовує результати власних спостережень у повсякденній діяльності;

обґрунтовує на конкретних прикладах значення  географії для життєдіяльності людини.

Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини

Дослідження

Спостереження за змінами у природі.

 

 

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

називає основні джерела географічних знань та методи географічних досліджень.

Діяльнісний компонент:

добирає географічну інформацію з різних джерел та визначає її корисність для себе;

виконує спостереження за змінами у природі;

складає перелік джерел географічної інформації, які є вдома.

Ціннісний компонент:

використовує результати власних спостережень у повсякденній діяльності;

обґрунтовує на конкретних прикладах значення  географії для життєдіяльності людини.

Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення. Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень.

Дослідження

Спостереження за змінами у природі.

 

 

 

РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю

 

 

Знаннєвий компонент:

називає особливості зображення Землі на картах у давнину.

Діяльнісний компонент:

добирає  з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі у давнину;

зіставляє карти Ератосфена і Птолемея з сучасною картою;

складає короткі повідомлення про пізнання Землі у давнину (із  залученням  членів  родини).

Ціннісний компонент:

оцінює внесок античних учених у становлення географії як науки.

Тема 1. Уявлення про Землю у давнину

Уявлення про форму Землі. Зображення  Землі на картах Ератосфена, Птолемея.

 

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає відомих мореплавців та мандрівників  (Марко Поло, Христофора  Колумба, Фернана Магеллана), які здійснили видатні географічні відкриття в різні епохи.

Діяльнісний компонент:

добирає з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі;

простежує за картою маршрути мандрівників і дослідників.

Ціннісний компонент:

робить висновки про значення навколосвітніх подорожей для розширення знань про Землю

Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі

Відкриття нових земель. Навколосвітні подорожі

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає сучасні  географічні дослідження.

Діяльнісний компонент:

добирає з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі на сучасному етапі;

аналізує інформацію про географічні дослідження у ХХ та на початку ХХІ ст.;

порівнює дослідження Землі у сучасну добу з тими, що мали місце в більш ранні епохи;

складає за допомогою членів родини короткі повідомлення про власні подорожі, які ілюструє малюнками, фотографіями, міні-презентаціями.

Ціннісний компонент:

визначає роль сучасних досліджень у підвищенні добробуту людства

Тема 3. Сучасні дослідження

Дослідження Землі у  ХХ  і на початку ХХІ ст.

 

 

 

 

 

Самостійна робота з тем «Вступ. Розвиток географічних знань про Землю»

 

 

 

 РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті

Тема 1. Орієнтування на місцевості

 

 

Знаннєвий компонент:

називає різні способи орієнтування на місцевості;

пояснює способи орієнтування на місцевості.

Діяльнісний компонент:

порівнює інструментальні та візуальні способи орієнтування на місцевості.

Ціннісний компонент:

оцінює практичне значення вміння орієнтуватися на місцевості;

робить висновки про важливість орієнтування для збереження власного життя та безпеки під час подорожей та екскурсій

Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості.

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

користується компасом для визначення сторін горизонту  та  азимуту;

визначає азимут та напрямки на різні об’єкти на місцевості поблизу школи;

складає схему маршруту руху;

порівнює інструментальні та візуальні способи орієнтування на місцевості.

Ціннісний компонент:

оцінює практичне значення вміння орієнтуватися на місцевості;

робить висновки про важливість орієнтування для збереження власного життя та безпеки під час подорожей та екскурсій

Компас. Поняття про азимут.

 

 

Тема 2. Способи зображення Землі

 

 

Знаннєвий компонент:

називає способи зображення Землі, відмінності між планом і топографічним планом та картою,

Діяльнісний компонент:

порівнює зображення місцевості на глобусі, аерофотознімку та космічному знімку, плані, карті.

Ціннісний компонент:

оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини

Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає види масштабів, об’єкти місцевості за планом та його умовні  знаки;

вміє читати план та карту, використовуючи умовні знаки та легенду карти;

поясню євідмінності різних видів масштабу

Діяльнісний компонент:

визначає масштаб плану і карти,

вимірює відстані на плані і карті за допомогою масштабу;

розв’язує задачі з різними видами масштабу;

Ціннісний компонент:

оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини

Масштаб та його види. Умовні знаки плану

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає відмінності абсолютною і відносною висотою місцевості,

Діяльнісний компонент:

визначає абсолютну і відносну висоту місцевості за допомогою горизонталей та за шкалою висот;

Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та за шкалою висот

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає об’єкти місцевості за планом та його умовні  знаки;

вміє читати план та карту, використовуючи умовні знаки та легенду карти;

пояснює особливості орієнтування плану місцевості.

Діяльнісний компонент:

вимірює відстані на плані і карті за допомогою масштабу;

Ціннісний компонент:

оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини

План, його основні ознаки. Визначення напрямів на плані. Читання плану.

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

визначає масштаб плану і карти, абсолютну і відносну висоту місцевості за допомогою горизонталей та за шкалою висот;

вимірює відстані на плані і карті за допомогою масштабу;

розв’язує задачі з різними видами масштабу;

 

Практична робота № 1 Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу, визначення відстаней, напрямків та абсолютних відносних висот  на топографічному плані

 

 

 

Знаннєвий компонент:

вміє читати план та карту, використовуючи умовні знаки та легенду карти;

Діяльнісний компонент:

визначає масштаб плану і карти, вимірює відстані на плані і карті за допомогою масштабу;

Ціннісний компонент:

оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини

Географічні карти, їх  елементи. Легенда карти. Масштаб карт.

 

 

 

 

Ціннісний компонент:

оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини

Географічні атласи. Практичне значення карт.

 

 

Тема 3. Географічні координати

 

 

Знаннєвий компонент:

називає лінії градусної сітки: паралелі, меридіани, екватор, нульовий меридіан, ознаки понять «географічна широта», «географічна довгота»;

пояснює відмінності між географічною широтою і географічною довготою.

Діяльнісний компонент:

користується градусною сіткою для визначення географічних координат;

визначає географічні координати об`єктів населених пунктів;

порівнює географічну широту і географічну довготу за градусними вимірами.

Ціннісний компонент:

оцінює практичне значення знань про географічні  координати

Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає лінії градусної сітки: паралелі, меридіани, екватор, нульовий меридіан, ознаки понять «географічна широта», «географічна довгота»;

пояснює відмінності між географічною широтою і географічною довготою.

Діяльнісний компонент:

користується градусною сіткою для визначення географічних координат;

визначає географічні координати об`єктів населених пунктів;

порівнює географічну широту і географічну довготу за градусними вимірами.

Ціннісний компонент:

оцінює практичне значення знань про географічні  координати

Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту.

Практична робота 2.

Визначення географічних координат за географічною картою

 

 

 

 

Тестування з розділу «Земля на плані та карті»

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі

Тема 1. Літосфера

 

 

Знаннєвий компонент:

називає внутрішні шари Землі, склад материкової та океанічної земної кори, суттєві ознаки понять «літосфера», «земна кора»;

Внутрішня будова Землі.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «літосфера», «земна кора»;

наводить приклади і показує на карті літосферні плити;

Будова літосфери, її властивості.

Літосферні плити, наслідки їх переміщення.

 

 

 

 

Ціннісний компонент:

пояснює вплив внутрішніх процесів на формування рельєфу земної поверхні;

аналізує причини і наслідки  внутрішніх  процесів

Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

наводить приклади і показує на карті  сейсмічні пояси, найбільші вулкани

знає правила поведінки під час землетрусу;

Діяльнісний компонент:

позначаєна контурній карті:

вулкани:Ключевська Сопка, Етна, Кракатау;

Ціннісний компонент:

пояснює вплив внутрішніх процесів на формування рельєфу земної поверхні;

аналізує причини і наслідки внутрішніх  процесів

Землетруси. Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі.

Практична робота 3 (початок).

Позначення на контурній карті вулканів

 

 

 

Ціннісний компонент:

пояснює вплив внутрішніх і зовнішніх процесів на формування рельєфу земної поверхні;

аналізує причини і наслідки зовнішніх  і внутрішніх  процесів

Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «мінерали», «гірські породи», «корисні копалини»;

наводить приклади магматичних, осадових і метаморфічних гірських порід.

Діяльнісний компонент:

розрізняє  магматичні, осадові й метаморфічні гірські породи;

Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житті та діяльності людини

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «рельєф», «рівнини», «гори», форми рельєфу своєї місцевості;

наводить приклади і показує на карті  різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу;

Діяльнісний компонент:

визначає абсолютну і відносну висоту  рівнин за шкалою висот;

позначаєна контурній карті:

рівнини:Східноєвропейська, Західносибірська, Амазонська низовина, Лаврентійська височина, Середньосибірське, Бразильське плоскогір’я;

Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу.

Практична робота 3 (продовження).

Позначення на контурній карті рівнин

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «гори», форми рельєфу своєї місцевості;

наводить приклади і показує на карті  різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу;

Діяльнісний компонент:

визначає абсолютну і відносну висоту  рівнин і гір за шкалою висот;

позначаєна контурній карті:

гори: Карпати, Кримські, Альпи, Уральські, Кордильєри, Кавказ, Гімалаї з вершиною Джомолунгма, Анди;

порівнює рівнини і  гори за висотою, походженням, розміщенням на суходолі або в океанах.

Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу.

Практична робота 3 (продовження).

Позначення на контурній карті гір

 

 

 

Знаннєвий компонент:

наводить приклади і показує на карті  різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу;

Діяльнісний компонент:

порівнює рівнини і  гори за висотою, походженням, розміщенням на суходолі або в океанах.

Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану.

 Практична робота 3 (закінчення).

Позначення на контурній карті серединно-океанічних хребтів

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає форми рельєфу своєї місцевості;

наводить приклади і показує на карті  різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу;

Ціннісний компонент:

оцінює  діяльність людини та її вплив на рельєф;

висловлює  судження  щодонеобхідності  охорони  унікальних форм рельєфу;

пояснює вплив внутрішніх і зовнішніх процесів на формування рельєфу земної поверхні;

аналізує причини і наслідки зовнішніх  і внутрішніх  процесів

Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Літосфера»

 

 

Тема 2. Атмосфера

 

 

 

Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері.

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: температури повітря

визначає показники температури повітря та їх зміни з висотою,

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

користується термометром;

аналізує зміни температури повітря року та їх розподіл на Землі за картою

Добовий і річний хід температури повітря, причини його  коливання. Кліматична карта. 

Спостереження за зміною температури повітря

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає теплові пояси Землі;

Діяльнісний компонент:

спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: температури повітря;

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

аналізує зміни температури повітря, протягом доби, сезону, року та їх розподіл на Землі за картою;

Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря.

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: атмосферного тиску;

визначає показники атмосферного тиску та їх зміни з висотою;

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

користується барометром;

аналізує зміни атмосферного тиску протягом доби, сезону, року та їх розподіл на Землі за картою;

Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни в тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску.

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

розв’язує задачі на зміну температури повітря, атмосферного тиску з висотою.

 

Практична робота 4.

Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою

 

 

 

Діяльнісний компонент:

спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: вітру;

визначає швидкість  вітру;

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість вітру, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: вологості повітря;

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

користується гігрометром;

порівнює погоду різних типів у своїй місцевості в різні пори року та її вплив на здоров’я людей;

Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря, зміни вологості повітря.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

наводить приклади хмар, різних за формою;

Діяльнісний компонент:

спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: хмар, хмарності;

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

користується термометром, барометром, гігрометром;

Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність.

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: опадів;

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

Опади, що випадають з хмар та з повітря, їх види, вимірювання. Карта розподілу опадів.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «погода», «синоптична карта», елементи погоди, світові центри спостереження за погодою;

наводить приклади прогнозів погоди;

пояснює  причини і наслідки зміни погоди.

Діяльнісний компонент:

визначає типи погоди, що переважають у своїй місцевості;

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

порівнює погоду різних типів у своїй місцевості в різні пори року та її вплив на здоров’я людей;

Ціннісний компонент:

оцінює вплив стану повітря на здоров”я людини;

робить висновки про значення прогнозу погоди для життя  і  діяльності людини

Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди.

 

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

будує графіки ходу температури, діаграми розподілу опадів за певний період, розу вітрів;

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

Ціннісний компонент:

робить висновки про значення прогнозу погоди для життя  і  діяльності людини

 

Практична робота 5.

Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «клімат»

Клімат та основні кліматотвірні чинники.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

наводить приклади  основних типів клімату;

пояснює  причини і наслідки зміни погоди і клімату.

Діяльнісний компонент:

добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

Ціннісний компонент:

оцінює вплив стану повітря на здоров”я людини;

робить висновки про значення прогнозу погоди для життя  і  діяльності людини

Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу.

 

 

 

 

 

Тестування з теми «Атмосфера».

 

 

Тема 3. Гідросфера

 

 

Діяльнісний компонент:

визначає особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою

Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять  «океан», «море», «затока», «протока»;

наводить приклади морів, заток, проток;

Діяльнісний компонент:

позначає на контурній карті назви:

морів:Чорне, Середземне, Червоне, Балтійське, Баренцове;

проток: Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берінгова;

заток:Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська;

западини:Маріанська;

Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів.

Практична робота 6 (початок).

Позначення на контурній карті морів, проток, заток

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «острів»;

наводить приклади островів;

Діяльнісний компонент:

позначає на контурній карті назви:

островів:Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея;

півостровів:Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан, Сомалі, Лабрадор;

Острови в Океані.

Практична робота 6 (продовження).

Позначення на контурній карті островів

 

 

 

 

Властивості вод Світового океану.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять  «океанічна течія»

пояснює причини і наслідки рухів води в Світовому океані;

Рухи води в Океані.

 

 

 

 

Ціннісний компонент:

оцінює вплив людини на різні частини гідросфери

Життя в океанах і морях. Багатства вод світового океану. Океан та людина.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «річка»

наводить приклади річок

Діяльнісний компонент:

розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті;

позначає на контурній карті назви:

річок: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі;

Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу.

Практична робота 6 (продовження).

Позначення на контурній карті річок

 

 

 

Знаннєвий компонент:

пояснює особливості живлення і режиму вод суходолу;

знає і розуміє негативні наслідки паводків, повеней і цунамі.

Діяльнісний компонент:

визначає залежність напрямку і характеру течії річок від рельєфу, видів живлення та режиму вод суходолу від клімату;

Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять  «озеро»;

наводить приклади озер;

пояснює особливості живлення і режиму вод суходолу;

Діяльнісний компонент:

визначає видів живлення та режиму вод суходолу від клімату;

розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті, озера за походженням їхніх улоговин і стоком;

позначає на контурній карті назви:

озер:Каспійське, Великі озера, Байкал, Вікторія.

Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. 

Практична робота 6 (закінчення).

Позначення на контурній карті озер

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять  «болото»;

наводить приклади штучних водойм;

пояснює особливості живлення і режиму вод суходолу;

Діяльнісний компонент:

розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті, типи боліт, штучні водойми;

Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. 

 

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять  «льодовик», «багаторічна мерзлота»

Діяльнісний компонент:

розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті, покривні та гірські льодовики,

Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять  «підземні води»;

Діяльнісний компонент:

розрізняє типи підземних вод;

Ціннісний компонент:

оцінює роль води для життєдіяльності людини та використання мінеральних і термальних вод у господарській діяльності, вплив людини на різні частини гідросфери;

Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні й мінеральні води.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

знає і розуміє негативні наслідки паводків, повеней і цунамі.

Ціннісний компонент:

оцінює роль води для життєдіяльності людини та використання мінеральних і термальних вод у господарській діяльності, вплив людини на різні частини гідросфери;

робить висновки про вплив якості питної води на здоров’я людини

Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу.

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Гідросфера».

 

 

Тема 4. Біосфера та ґрунти

 

 

Знаннєвий компонент:

називаєкомпоненти біосфери, суттєві ознаки понять «біосфера»,  «рослинність», «тваринний світ», види рослин і тварин, які поширені у своїй місцевості;

пояснює особливості поширення живих організмів на земній кулі за допомогою карт,

Діяльнісний компонент:

порівнює види рослин і тварин, що поширені на різних широтах земної кулі.

Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «ґрунти»

пояснює особливості поширення ґрунтів на земній кулі за допомогою карт, вплив людини на компоненти біосфери.

Діяльнісний компонент:

порівнює види рослин і тварин, що поширені на різних широтах земної кулі.

Ціннісний компонент:

оцінює значення ґрунтів, рослинності і тваринного світу для життєдіяльності людини;

пропонує власні заходи зі збереження тваринного та рослинного світу своєї місцевості

Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану.

 

 

Тема 5. Природні комплекси

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «природний комплекс», компоненти природного комплексу;

наводить приклади природних комплексів та комплексів, змінених людиною, у своїй місцевості;

пояснює на конкретних прикладах наслідки взаємодії літосфери, атмосфери, гідросфери, біосфери.

Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять «географічна оболонка»

наводить приклади природних комплексів та комплексів, змінених людиною, у своїй місцевості;

Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять  «природна зона»;

наводить приклади природних комплексів та комплексів, змінених людиною, у своїй місцевості;

Діяльнісний компонент:

порівнює особливості основних природних зон Землі;

дотримується правил безпеки і поведінки під час екскурсії.

Ціннісний компонент:

оцінює вплив людини на природні комплекси у своїй місцевості та  значення знань про природні комплекси для її життєдіяльності

Природні зони Землі, їх особливості

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

дотримується правил безпеки і поведінки під час екскурсії.

Ціннісний компонент:

оцінює вплив людини на природні комплекси у своїй місцевості та  значення знань про природні комплекси для її життєдіяльності

 

 

Практична робота 7 (на вибір)

а. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом).

б. Екскурсія у природний комплекс своєї місцевості

 

РОЗДІЛ ІV. Планета людей

Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі

 

 

Знаннєвий компонент:

називає кількість населення на Землі та в Україні

Діяльнісний компонент:

аналізує карти густоти населення;

порівнює густоту населення в різних регіонах земної кулі.

Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі. Найбільш заселені території земної кулі.

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

називає людські раси;

Діяльнісний компонент:

аналізує карти людських рас;

порівнює людські раси за зовнішніми ознаками,

Ціннісний компонент:

усвідомлює толерантне ставлення до представників людських рас і народів світу;

Людські раси. Дослідження М.М. Миклухо-Маклая. Найчисленніші народи світу.

 

 

 

 

 

Знаннєвий компонент:

вміє читати політичну карту.

Діяльнісний компонент:

показує на карті найбільші за площею та кількістю населення держави світу і держави-сусіди України;

Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу на політичній карті світу

Практична робота 8.

Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць

 

 

 

Знаннєвий компонент:

вміє читати політичну карту.

Діяльнісний компонент:

показує на карті найбільші за площею та кількістю населення держави світу і держави-сусіди України;

Держави-сусіди України на політичні карті світу.

 

 

 

 

Діяльнісний компонент:

характеризує види господарської діяльності та її наслідки у своєму населеному пункті;

Ціннісний компонент:

оцінюєвплив людини на природу, рівень забруднення навколишнього середовища в результаті різних видів господарської діяльності;

висловлює судження про  заходи

 щодо усунення негативних наслідків господарської діяльності у своєму населеному пункті;

розробляє за допомогою членів родини міні-проект з утилізації побутових відході

Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона.

Дослідження

Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів

 

 

 

 

Самостійна робота з тем «Біосфера та ґрунти. Природні комплекси. Планета людей».

 

 

 

 

 

Повторення за рік

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Додано
19 лютого 2021
Переглядів
2588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку