№ |
Дата
|
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учні |
|||||||||
|
10 кл-А |
10 кл-Б |
|
|
|
||||||||
1 |
01.09 |
01.09 |
ВСТУП (1год) Військово-патріотичне виховання – складова національно-патріотичного виховання молоді. Підготовка до захисту України - обов'язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист України», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов'язки та правила поведінки учнів на уроках. |
Герасимів І. М., Захист Вітчизни : Підруч.10кл.— 2011. — ст.8-11
Гарасимів І. М. Захист Вітчизни : підручник для 10 класу 2018 § 1.
|
Знаннєвий компонент Учень (учениця): розуміє роль і місце військово-патріотичного виховання у системі патріотичного виховання молоді; характеризує вимоги Конституції України щодо захисту України, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави; розуміє значення предмета «Захист України» у власному житті та для суспільства Ціннісний компонент виконує обов'язки та правила поведінки на заняттях. |
||||||||
Розділ ІII . Стройова підготовка та прикладна фізична підготока(5 год) |
|||||||||||||
Тема 1. Стройові прийоми і рух без зброї |
|||||||||||||
2 |
05.09 |
05.09 |
Строї та їх елементи. Обов’язки військовослужбовця перед шикуванням і в строю. Попередня та виконавча команди . Виконання команд «Ставай», «Рівняйсь», «Струнко», «Вільно». |
Cт.81-84 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 12(Герасимів) |
Знаннєвий компонент характеризує: строї та їх елементи; розуміє: обов’язки солдата перед шикуванням і в строю; попередні та виконавчі команди; має уявлення: про виконання команд «СТАВАЙ», «РІВНЯЙСЬ», «СТРУНКО», «ВІЛЬНО». Діяльнісний компонент виконує: стройове положення, повороти на місці, рух стройовим і похідним кроком, повороти під час руху дотримується: стройових положень під час поворотів. дотримується команд, які подає учитель. характеризує: дії які виконуються в поворотах під час руху. бере участь: в тренуванні у виконанні стройових прийомів і руху без зброї. дотримується: заходів безпеки під час виконання стройових прийомів. має уявлення: про виконання стройових прийомів і руху без зброї. |
||||||||
3 |
12.09 |
08.09 |
Стройове положення. Повороти на місці.
|
Ст.84-85(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 13. |
|||||||||
4 |
15.09 |
15.09 |
Рух стройовим і похідним кроком. Повороти під час руху. Виконання стройових прийомів і руху без зброї.
|
Ст.85-87(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 13. |
|||||||||
5 |
19.09 |
19.09 |
Військове привітання на місці й під час руху |
Герасимів І. М., Захист Вітчизни : Підруч.10кл.— 2011. — ст.139-141 |
|||||||||
|
|
|
Вихід зі строю та підхід до начальника
|
Герасимів І. М., Захист Вітчизни : Підруч.10кл.— 2011. — ст.141-143 |
|||||||||
Тема 2. Строї відділення |
|||||||||||||
6 |
26.09 |
22.09 |
Шикування відділення в розгорнутий і похідний строї. Розмикання і змикання відділення. Перешикування відділення з однієї шеренги у дві і навпаки. Рух відділення стройовим і похідним кроком |
Ст.88-90(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 14. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): здійснює шикування відділення в розгорнутий і похідний строї; виконує розмикання та змикання у складі відділення; виконує дії під час перешикування відділення з однієї шеренги у дві і навпаки; рухається у складі відділення стройовим та похідним кроком |
||||||||
Розділ 1. Основи національної безпеки України(4 год) |
|||||||||||||
Тема 1. Система світової колективної безпеки. Система національної безпеки України
|
|||||||||||||
7 |
29.09 |
29.09 |
Система світової колективної безпеки. Поняття національної безпеки держави. Система національної безпеки України. Поняття «гібридна війна» Структура воєнної організації держави та її керівництво.
|
Ст.4-12(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 2 |
Знаннєвий компонент характеризує механізми і моделі системи світової колективної безпеки визначає: основні положення Воєнної доктрини України та Стратегії національної безпеки України називає: Структуру воєнної організації держави та її керівництво. характеризує: Воєнну доктрину України.
|
||||||||
Тема 2. Національні інтереси України та загрози національній безпеці |
|||||||||||||
8 |
03.10 |
03.10 |
Національні інтереси України та загрози національній безпеці. Воєнна доктрина України Розвиток національних Збройних Сил та інших військових формувань України - необхідна умова забезпечення могутності української держави.
|
Ст.12-25(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 3 |
розуміє проблематику національних інтересів та загроз українській державі; доцільність військового співробітництва з метою досягнення безпеки країни; готовність Збройних Сил України до сучасних воєнних загроз та викликів та в умовах «гібридної війни». розуміє принципи діяльності під час проведення гуманітарних операцій; обґрунтовує участь України в миротворчих операціях;
|
||||||||
Тема 3.Міжнародне військове співробітництво та участь збройних формувань України в миротворчих місіях ООН.
|
|||||||||||||
9
|
10.10 |
06.10
|
Формати відносин Україна – НАТО та структурами європейської системи колективної безпеки. Перспективи вступу України в НАТО Правові та організаційні засади національного спротиву, основи його підготовки та ведення, завдання та повноваження сил безпеки та сил оборони з питань національного спротиву.
|
презентація |
характеризує формати відносин Україна - НАТО та структурами європейської системи колективної безпеки. має уявлення про діяльність НАТО розуміє перспективи та переваги вступу України в НАТО розуміє принципи діяльності під час проведення гуманітарних операцій; поняття, «національний спротив» та «територіальна оборона» обґрунтовує участь України в миротворчих операціях;
|
||||||||
Тема 4. Стратегія та тактика інформаційної війни. Кібербезпека
|
|||||||||||||
10
|
13.10
|
13.10
|
Сучасні інноваційні засоби ведення гібридних війн. Правила поводження в умовах інформаційної блокади. Цифрові права та цифрова грамотність. Безпека онлайн-спілкування. Безпека онлайн-листування. Онлайн безпека у соціальних мережах. Онлайн безпека у громадських місцях. Створення та використання паролів.
|
презентація |
має уявлення про діяльність НАТО, про методи протидії дезінформації щодо військових злочинів, військових здобутків противника, небезпеки техногенних і природних катастроф. розуміє перспективи та переваги вступу України в НАТО знає алгоритм дій у разі втрати мобільного та інтернет зв’язку.
|
||||||||
Розділ 2. Збройні Сили України на захисті України(7 год) |
|||||||||||||
Тема 1. Нормативно-правова база з військових питань. Військова присяга та військова символіка України |
|||||||||||||
11 |
17.10 |
17.10 |
Нормативно-правова база з військових питань. Законодавство України про військову службу. Структура та завдання Збройних сил України Основні напрямки військово-професійної орієнтації учнів. Військові навчальні заклади, правила прийому, порядок підготовки та вступу до них. Історія походження військової присяги, бойового прапора, військової символіки збройних формувань України. Військова присяга - клятва на вірність українському народові, її значення, порядок прийняття та відповідальність за порушення. Бойовий прапор військової частини – символ честі, доблесті і слави.
|
Ст.26-33(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
|
Знаннєвий компонент називає основні закони України, що забезпечують обороноздатність держави; види військової служби розуміє напрямки військово-професійної орієнтації учнів. характеризує особливості підготовки військових кадрів для ЗСУ та інших військових формувань. знає правила прийому, порядок підготовки та вступу до військових навчальних закладів. розуміє: завдання строкової, контрактної, альтернативної служб та їх відмінності; знає: історію походження військової присяги, Бойового Прапора, військової символіки збройних формувань України. характеризує: текст військової присяги, її історію, порядок прийняття та значення, походження Бойового Прапора, військових відзнак та символіки України пояснює: значення і порядок прийняття присяги; розуміє наслідки порушення присяги. характеризує: особливості Бойових Прапорів військової частини, як символів честі, доблесті і слави. має уявлення про Бойовий Прапор військової частини
|
||||||||
Тема 2. Історія розвитку українського війська |
|||||||||||||
12 |
31.10 |
20.10 |
Українське військо III–XVIII століть Додержавний давньослов'янський період або Слов’янське військо – ( ІІІ – ІХ ст. н.е.); історія українського війська періоду Київської Русі; історія українського війська періоду козаччини;
|
Ст.34-40(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 6 |
Знаннєвий компонент називає: основні історичні етапи розвитку українського війська характеризує: історично-політичні умови формування Збройних Сил України; називає видатних військових діячів українського народу наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська; |
||||||||
13 |
03.11 |
03.11 |
Українське військо у XX–XXI століттях Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. ЗСУ незалежної України до 2014 року. Нова українська армія: 2014 до сьогодення; видатні військові діячі українського народу. |
Ст.40-50(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 7 |
|||||||||
Тема 3 Основи міжнародного гуманітарного права |
|||||||||||||
14 |
07.11 |
07.11 |
Об’єктивна необхідність урегулювання ведення бойових дій за допомогою міжнародного гуманітарного права. Особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП. Заборонені засоби та методи ведення воєнних дій.
|
Ст..50-56(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 8 |
Знаннєвий компонент знає: основні поняття та терміни міжнародного гуманітарного права; правила поведінки солдата в бою; міжнародні розпізнавальні знаки; принципи діяльності під час проведення гуманітарних операцій; вміє розпізнавати особи та об’єкти, які знаходяться під захистом МГП; розуміє: особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП; механізм та види юридичної відповідальності за порушення норм МГП. характеризує заборонені методи та засоби ведення воєнних дій. |
||||||||
15 |
14.11 |
10.11 |
Правила застосування норм МГП щодо розпізнавання осіб та об’єктів. Міжнародний правовий захист жертв війни та цивільних об’єктів. Захист дітей та жінок в МГП. Запобігання порушення норм МГП.
|
Ст..56-61(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 9 |
|||||||||
Тема 4. Статути Збройних Сил України |
|||||||||||||
16 |
17.11 |
17.11 |
Військовослужбовці та стосунки між ними. Військова дисципліна Поняття про військові статути. Військові звання і знаки розрізнення. Начальники та підлеглі, старші та молодші, їх права і обов'язки. Дотримання військовослужбовцями статутних взаємовідносин. Правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців. Порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів. Військова дисципліна, її суть і значення. Обов'язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. Заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин).
|
Ст.62-74(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 10
|
Знаннєвий компонент Учень (учениця): називає: статути Збройних сил України, основні їх вимоги; розуміє: військові звання і знаки розрізнення; обґрунтовує: поняття військова ввічливість, статутні, нестатутні відносини; має уявлення: про порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів; характеризує: правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців; характеризує: поняття щодо суті і значення військової дисципліни; пояснює: обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни; заохочення та стягнення, що накладаються на солдат (матросів), сержантів (старшин); наводить приклад щодо заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин). |
||||||||
17 |
21.11 |
21.11
|
Організація внутрішньої служби Розподіл часу і повсякденний порядок. Розпорядок дня та його значення для виконання основних заходів повсякденної діяльності навчання й побуту особового складу підрозділів |
Ст.75-80(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018) § 11 |
Учень (учениця): характеризує: розпорядок дня військової частини та його значення для виконання заходів повсякденної діяльності, побут особового складу підрозділів; призначення добового наряду роти; знає: основні положення внутрішньої служби; |
||||||||
|
|
|
Розділ IV. Вогнева підготовка |
|
|
||||||||
Тема 1. Стрілецька зброя та поводження з нею |
|||||||||||||
18 |
28.11 |
24.11 |
Історія розвитку та класифікація стрілецької зброї. Історія українського зброярства. Перспективи розвитку стрілецької зброї в Україні. Озброєння іноземних армій. |
Cт.91-93 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): називає основні етапи розвитку стрілецької зброї. має уявлення про історію українського зброярства називає та розрізняє види сучасної стрілецької зброї (пістолети, гвинтівки, штурмові гвинтівки, автомати, кулемети,
|
||||||||
19 |
01.12 |
01.12
|
Сучасна стрілецька зброя. Її класифікація, бойові властивості, принцип дії. Основи стрільби зі стрілецької зброї. Прийоми та правила стрільби зі стрілецької зброї. |
Ст.93-94(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): характеризує: бойові властивості та загальну будову автомата; порівнює основні характеристики сучасної стрілецької зброї; має уявлення про призначення, загальну будову та бойові властивості автомата. пояснює принцип роботи автоматичної зброї; дотримується: заходів безпеки під час розбирання автомата. називає основні частини і механізми автомата. розпізнає основні частини автомата, пістолета; називає призначення частин та механізмів автомата виконує: спорядження магазину патронами і порядок заряджання автомата. називає основні види боєприпасів до стрілецької зброї; основні елементи бойового патрону. порівнює основні характеристики патронів знає калібри та види боєприпасів має уявлення про постріл та лінію прицілювання, правильну роботу на спусковому гачку, визначення точки прицілювання; знає прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї; формулу тисячної; виконує прийоми стрільби із стрілецької зброї; вміє визначати відстань до цілі 2-3 способами; призначати вихідні дані для стрільби та розуміє корегування стрільби |
||||||||
20 |
05.12 |
05.12
|
Призначення та бойові властивості автоматів. Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів
|
С.96-104, 109-111 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
|
|||||||||
21 |
12.12 |
08.12 |
Заходи безпеки при поводженні зі зброєю. Порядок неповного розбирання і складання та обслуговування. Спорядження магазину патронами і порядок зарядження автомата. Загальна будова та види боєприпасів до стрілецької зброї. Маркування боєприпасів Тренування у неповному розбиранні та складанні автомату. Спорядження магазину патронами
|
С.104-107, 119-120 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
С.108-109 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
|
|||||||||
22
|
15.12
|
15.12
|
Поняття пострілу. Лінія прицілювання. Правила прицілювання та тренування його одноманітності. Принципи дії оптичних і та коліматорних прицілів та їх вітчизняні зразки. Прийоми стрільби. Положення під час стрільби з місця (лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Вибір і зайняття правильної позиції для стрільби
|
Ст.183-187(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
Ст.183-187(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
|
|||||||||
23 |
19.12 |
19.12 |
Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу. Визначення вихідних установок (вибір прицілу і точки прицілювання). Визначення відстані до цілі. Формула тисячної. Вибір моменту для відкриття вогню. Ведення вогню, спостереження за його результатами. Корегування стрільби. |
Ст.116-117(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
|
здійснює спостереження за полем бою, вибирає цілі для обстрілу. вміє призначати вихідні дані для стрільби т розуміє коректуру стрільби.
|
||||||||
24 |
26.12 |
22.12 |
Підготовка автоматичної зброї до трільби. Можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення Тренування у неповному розбиранні та складанні автоматичної зброї. |
Ст.114-115(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
|
автомата до стрільби. характеризує: дії під час підготовки автомата до стрільби. вказує: можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення. характеризує: затримки і несправності під час стрільби. має уявлення: про затримки під час стрільби. виконує: неповне розбирання та складання автомату. характеризує: порядок чищення, змащення і зберігання зброї |
||||||||
25 |
29.12 |
29.12 |
Малокаліберна і пневматичні гвинтівки та гладкоствольна рушниця. Загальна будова малокаліберної і пневматичної гвинтівок та їх характеристика. Загальна будова помпових та напівавтоматичних гладкоствольних рушниць. Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення. Стрільба з пневматичної гвинтівки. |
С.121-122 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)
|
вказує: загальну будову пневматичної та малокаліберної гвинтівок та гладкоствольної рушниці. знає загальну будову пневматичної гвинтівки та гладкоствольної рушниці, пістолета пояснює тактико-технічні характеристики пневматичної та малокаліберної гвинтівки. вказує правила з основ стрільби з пневматичної гвинтівки. виконує вправи стрільб, передбачені програмою та нормативи з вогневої підготовки; дотримується правил безпеки при поводженні зі зброєю і боєприпасами |
||||||||