Календарно-тематичне планування вивчення предмету «Захист України» у 10 класах на I семестр 2023-2024 н.р.

Про матеріал
Календарний план для 10 класу на 1 сем. 2023-2024 н.р. з предмета "Захист України"
Перегляд файлу

Дата

 

Зміст уроку

Домашнє завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учні

 

10 кл-А

10 кл-Б

 

 

 

1

01.09

01.09

ВСТУП (1год)
Підготовка до захисту Вітчизни — обов’язок кожного громадянина.

Військово-патріотичне виховання – складова національно-патріотичного виховання молоді.

Підготовка до захисту України - обов'язок кожного громадянина.

Зміст програми предмета «Захист України», завдання кожного розділу, порядок проведення занять.

Обов'язки та правила поведінки учнів на уроках.

Герасимів І. М., Захист Вітчизни : Підруч.10кл.— 2011. — ст.8-11

 

Гарасимів І. М.

Захист Вітчизни : підручник для 10 класу 2018 § 1.

 

Знаннєвий компонент

Учень (учениця):

розуміє роль і місце військово-патріотичного виховання у системі патріотичного виховання молоді;

характеризує вимоги Конституції України щодо захисту України, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави;

розуміє значення предмета «Захист  України» у власному житті та для суспільства

Ціннісний компонент

виконує обов'язки та правила поведінки на заняттях.

 

Розділ  ІII . Стройова підготовка та прикладна фізична підготока(5 год)

Тема 1. Стройові прийоми і рух без зброї

2

05.09

05.09

Строї та їх елементи. Обов’язки військовослужбовця перед шикуванням і в строю. Попередня та виконавча команди . Виконання команд «Ставай», «Рівняйсь», «Струнко», «Вільно».

Cт.81-84 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 12(Герасимів)

Знаннєвий компонент

характеризує: строї та їх елементи;

розуміє: обов’язки солдата перед шикуванням і в строю; попередні та виконавчі команди;

має уявлення: про виконання команд «СТАВАЙ», «РІВНЯЙСЬ», «СТРУНКО», «ВІЛЬНО».

Діяльнісний компонент

виконує: стройове положення, повороти  на місці, рух стройовим і похідним кроком, повороти під час руху

дотримується: стройових положень під час поворотів.

дотримується команд, які подає учитель.

характеризує: дії які виконуються в поворотах під час руху.

бере участь: в тренуванні у виконанні стройових прийомів і руху без зброї.

дотримується: заходів безпеки під час виконання стройових прийомів.

має уявлення: про виконання стройових прийомів і руху без зброї.

3

12.09

08.09

Стройове положення.  Повороти  на місці.

 

 

Ст.84-85(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 13.

4

15.09

15.09

Рух стройовим і похідним кроком.

Повороти під час руху.

Виконання стройових прийомів і руху без зброї.

 

Ст.85-87(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 13.

5

19.09

19.09

Військове привітання на місці й під час руху

Герасимів І. М., Захист Вітчизни : Підруч.10кл.— 2011. — ст.139-141

 

 

 

Вихід зі строю та підхід до начальника

 

 

Герасимів І. М., Захист Вітчизни : Підруч.10кл.— 2011. — ст.141-143

Тема 2. Строї відділення

6

26.09

22.09

Шикування відділення в розгорнутий і похідний строї. Розмикання і змикання відділення.

Перешикування відділення з однієї шеренги у дві і навпаки.

Рух відділення стройовим і похідним кроком

Ст.88-90(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 14.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

здійснює шикування відділення в розгорнутий і похідний строї;

виконує розмикання та змикання у складі відділення;

виконує дії під час перешикування відділення з однієї шеренги у дві і навпаки;

рухається у складі відділення стройовим та похідним кроком

Розділ 1. Основи національної безпеки України(4 год)

Тема 1. Система світової колективної безпеки.  Система національної безпеки України

 

 

7

29.09

29.09

Система світової колективної безпеки. 

Поняття національної безпеки держави. Система національної безпеки України. Поняття «гібридна війна»

Структура воєнної організації держави та її керівництво.

 

 

Ст.4-12(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 2

Знаннєвий компонент

характеризує механізми і моделі системи світової колективної безпеки

визначає: основні положення Воєнної доктрини України та Стратегії національної безпеки України

називає: Структуру воєнної організації держави та її керівництво.

характеризує: Воєнну доктрину України.

 

Тема 2. Національні інтереси України та загрози національній безпеці

8

03.10

03.10

Національні інтереси України та загрози національній безпеці. Воєнна доктрина України

Розвиток національних Збройних Сил та інших військових формувань України - необхідна умова забезпечення могутності української держави.

 

 

Ст.12-25(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 3

 

розуміє проблематику національних інтересів та загроз українській державі; доцільність військового співробітництва з метою досягнення безпеки країни; готовність Збройних Сил України до сучасних воєнних загроз та викликів та в умовах «гібридної війни».

розуміє принципи діяльності під час проведення гуманітарних операцій;

обґрунтовує участь України в миротворчих операціях;

 

Тема 3.Міжнародне військове співробітництво та участь збройних формувань України  в миротворчих місіях ООН.

 

9

 

10.10

06.10

 

Формати відносин Україна – НАТО та структурами європейської системи колективної безпеки. Перспективи вступу України в НАТО

Правові та організаційні засади національного спротиву, основи його підготовки та ведення, завдання та повноваження сил безпеки та сил оборони з питань національного спротиву.

 

 

 

презентація

 

характеризує формати відносин Україна - НАТО та структурами європейської системи колективної безпеки.

має уявлення про діяльність НАТО

розуміє перспективи та переваги вступу України в НАТО

розуміє принципи діяльності під час

проведення гуманітарних операцій; поняття,

«національний спротив» та «територіальна

оборона»

обґрунтовує участь України в миротворчих

операціях;

 

Тема 4. Стратегія та тактика інформаційної війни. Кібербезпека

 

10

 

 

13.10

 

13.10

 

Сучасні інноваційні засоби ведення гібридних війн. Правила поводження в умовах інформаційної блокади. Цифрові права та цифрова грамотність. Безпека онлайн-спілкування. Безпека онлайн-листування. Онлайн безпека у соціальних мережах. Онлайн безпека у громадських місцях. Створення та використання паролів.

 

 

презентація

має уявлення про діяльність НАТО, про

методи протидії дезінформації щодо

військових злочинів, військових здобутків

противника, небезпеки техногенних і

природних катастроф.

розуміє перспективи та переваги вступу

України в НАТО

знає алгоритм дій у разі втрати мобільного та

інтернет зв’язку.

 

Розділ 2. Збройні Сили України на захисті України(7 год)

Тема 1. Нормативно-правова база з військових питань.  Військова присяга та військова символіка України

11

17.10

17.10

Нормативно-правова база з військових питань.  Законодавство України про військову службу.

Структура та завдання Збройних сил України

Основні напрямки військово-професійної орієнтації учнів. Військові навчальні заклади, правила прийому, порядок підготовки та вступу до них.

Історія походження військової присяги, бойового прапора, військової символіки збройних формувань України.

Військова присяга - клятва на вірність українському народові, її значення, порядок прийняття та відповідальність за порушення.

Бойовий прапор військової частини – символ честі, доблесті і слави.

 

Ст.26-33(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

Знаннєвий компонент

називає основні закони України, що забезпечують обороноздатність держави; види військової служби

розуміє напрямки військово-професійної орієнтації учнів.

характеризує особливості підготовки військових кадрів для ЗСУ та інших військових формувань.

знає правила прийому, порядок підготовки та вступу до військових навчальних закладів.

розуміє: завдання строкової, контрактної, альтернативної служб та їх відмінності;

знає: історію походження військової присяги, Бойового Прапора, військової символіки збройних формувань України.

характеризує: текст військової присяги, її історію, порядок прийняття та значення, походження Бойового Прапора, військових відзнак та символіки України

пояснює: значення і порядок прийняття присяги;

розуміє наслідки порушення присяги.

характеризує: особливості Бойових Прапорів військової частини, як символів честі, доблесті і слави.

має уявлення про Бойовий Прапор військової частини

 

Тема 2. Історія розвитку українського війська

 

12

31.10

20.10

Українське військо III–XVIII століть

Додержавний давньослов'янський період або Слов’янське військо – ( ІІІ – ІХ ст. н.е.); історія українського війська періоду Київської Русі; історія українського війська періоду козаччини;

 

Ст.34-40(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 6

 

Знаннєвий компонент

називає: основні історичні етапи розвитку українського війська

характеризує: історично-політичні умови формування Збройних Сил України;

називає видатних військових діячів українського народу

наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська;

13

03.11

03.11

Українське військо у XX–XXI століттях

Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. ЗСУ незалежної України до 2014 року. Нова українська армія: 2014 до сьогодення; видатні військові діячі українського народу.

 

Ст.40-50(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 7

Тема 3  Основи міжнародного гуманітарного права

 

14

07.11

07.11

Об’єктивна необхідність урегулювання ведення бойових  дій за допомогою міжнародного гуманітарного права. 

Особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП. Заборонені засоби та методи ведення воєнних дій.

 

 

Ст..50-56(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 8

 

Знаннєвий компонент

знає: основні поняття та терміни міжнародного гуманітарного права; правила поведінки солдата в бою; міжнародні розпізнавальні знаки; принципи діяльності під час проведення гуманітарних операцій;

вміє  розпізнавати особи та об’єкти, які знаходяться під захистом МГП;

розуміє: особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП;  механізм та види юридичної відповідальності за порушення норм МГП.

характеризує заборонені методи та засоби ведення воєнних дій.

 

15

14.11

10.11

Правила застосування норм МГП щодо розпізнавання осіб та об’єктів.

Міжнародний правовий захист жертв війни та цивільних об’єктів. Захист дітей та жінок в МГП.

Запобігання порушення норм МГП.

 

 

Ст..56-61(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 9

Тема 4. Статути Збройних Сил України

 

16

 

17.11

 

17.11

Військовослужбовці та стосунки між ними. Військова дисципліна

Поняття про військові статути. Військові звання і знаки  розрізнення. Начальники та підлеглі, старші та молодші, їх права і обов'язки.

Дотримання військовослужбовцями статутних взаємовідносин. Правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців. Порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів.

Військова дисципліна, її суть і значення. Обов'язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. Заохочення та стягнення, що накладають  на солдат (матросів), сержантів (старшин).

 

 

Ст.62-74(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 10

 

Знаннєвий компонент

Учень (учениця):

називає: статути Збройних сил України, основні  їх вимоги;

розуміє: військові звання і знаки розрізнення;

обґрунтовує: поняття військова ввічливість, статутні, нестатутні відносини;

має уявлення: про порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів;

характеризує: правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців;

характеризує: поняття щодо суті і значення військової дисципліни;

пояснює: обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни; заохочення та стягнення, що накладаються на солдат (матросів), сержантів (старшин);

наводить приклад щодо заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин).

 

17

 

21.11

 

21.11

 

Організація внутрішньої служби Розподіл часу і повсякденний порядок. Розпорядок дня та його значення для виконання основних заходів повсякденної діяльності навчання й побуту особового складу підрозділів

 

Ст.75-80(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

§ 11

Учень (учениця):

характеризує: розпорядок дня військової частини та його значення для виконання заходів повсякденної діяльності, побут особового складу підрозділів; призначення добового наряду роти;

знає: основні положення внутрішньої служби;

 

 

 

Розділ IV. Вогнева підготовка

 

 

Тема 1. Стрілецька зброя та поводження з нею

 

18

 

28.11

 

24.11

Історія розвитку та класифікація стрілецької зброї. Історія українського зброярства. Перспективи розвитку стрілецької зброї в Україні.  Озброєння іноземних армій.

 

Cт.91-93 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

називає основні етапи розвитку стрілецької

зброї.

має уявлення про історію українського

зброярства

називає та розрізняє види сучасної

стрілецької зброї (пістолети, гвинтівки,

штурмові гвинтівки, автомати, кулемети,

 

 

19

 

01.12

 

01.12

 

Сучасна стрілецька зброя. Її класифікація, бойові властивості, принцип дії. Основи стрільби зі стрілецької зброї. Прийоми та правила стрільби зі стрілецької зброї.

 

Ст.93-94(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

характеризує: бойові властивості та загальну будову автомата;

порівнює основні характеристики сучасної стрілецької зброї;

має уявлення про призначення, загальну будову та бойові властивості автомата.

пояснює принцип роботи автоматичної зброї;

дотримується: заходів безпеки під час

розбирання автомата.

називає основні частини і механізми автомата.

розпізнає основні частини автомата, пістолета;

називає призначення частин та механізмів автомата

виконує: спорядження магазину патронами і порядок заряджання автомата.

називає основні види боєприпасів до

стрілецької зброї; основні елементи бойового патрону.

порівнює основні характеристики патронів

знає калібри та види боєприпасів

має уявлення про постріл та лінію

прицілювання, правильну роботу на

спусковому гачку, визначення точки

прицілювання;

знає прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї; формулу тисячної;

виконує прийоми стрільби із стрілецької зброї;

вміє визначати відстань до цілі 2-3 способами; призначати вихідні дані для стрільби та розуміє корегування стрільби

20

 

05.12

 

05.12

 

 

Призначення та бойові властивості автоматів. Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів

 

С.96-104, 109-111 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

21

12.12

08.12

Заходи безпеки при поводженні зі зброєю. Порядок неповного розбирання і складання та обслуговування. Спорядження магазину патронами і порядок зарядження автомата.

Загальна будова та види боєприпасів до стрілецької зброї. Маркування боєприпасів

Тренування у неповному розбиранні та складанні автомату. Спорядження магазину патронами

 

С.104-107, 119-120 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

С.108-109 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

22

 

 

 

15.12

 

 

 

 

15.12

 

 

 

Поняття пострілу. Лінія прицілювання. Правила прицілювання та тренування його одноманітності. Принципи дії оптичних і та коліматорних прицілів та їх вітчизняні

зразки. Прийоми стрільби. Положення під час стрільби з місця

(лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Вибір і зайняття правильної позиції для стрільби

 

 

Ст.183-187(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

 

 

Ст.183-187(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

23

19.12

19.12

Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу. Визначення вихідних установок (вибір прицілу і точки

прицілювання). Визначення відстані до цілі. Формула тисячної. Вибір моменту для відкриття вогню. Ведення вогню, спостереження за його результатами.

Корегування стрільби.

Ст.116-117(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

здійснює спостереження за полем бою,

вибирає цілі для обстрілу.

вміє призначати вихідні дані для стрільби т

розуміє коректуру стрільби.

 

24

26.12

22.12

Підготовка автоматичної зброї до трільби. Можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення Тренування у неповному розбиранні та

складанні автоматичної зброї.

Ст.114-115(Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

автомата до

стрільби.

характеризує: дії під час підготовки автомата до стрільби.

вказує: можливі затримки і несправності під

час стрільби і способи їх усунення.

характеризує: затримки і несправності під час стрільби.

має уявлення: про затримки під час стрільби.

виконує: неповне розбирання та складання

автомату.

характеризує: порядок чищення, змащення і зберігання зброї

25

29.12

29.12

Малокаліберна і пневматичні гвинтівки

та гладкоствольна рушниця. Загальна будова малокаліберної і пневматичної гвинтівок та їх характеристика. Загальна будова помпових та напівавтоматичних гладкоствольних рушниць.

Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення. Стрільба з пневматичної гвинтівки.

С.121-122 (Хараху, Павлов, Дзюба, 2018)

 

вказує: загальну будову пневматичної та

малокаліберної гвинтівок та гладкоствольної рушниці.

знає загальну будову пневматичної гвинтівки та гладкоствольної рушниці, пістолета

пояснює тактико-технічні характеристики

пневматичної та малокаліберної гвинтівки.

вказує правила з основ стрільби з

пневматичної гвинтівки.

виконує вправи стрільб, передбачені

програмою та нормативи з вогневої підготовки;

дотримується правил безпеки при

поводженні зі зброєю і боєприпасами

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
1905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку