Календарно-тематичне планування "Всесвітня історія для 8 класу" створене згідно чинної програми Міністерства освіти і науки України (35 годин).Розподілено на 5 основних тем.
1
Календарно-тематичне планування
Всесвітня історія
8 клас (35 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. Розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» |
|
Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
|||
2 |
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації доколумбової Америки (оглядово). |
|
3 |
|
Практичне заняття. Представлення групового повідомлення (презентації) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)» |
|
4 |
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал. |
|
5 |
|
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. Повсякденне життя Західної Європи Практична робота: описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
6 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
|||
7
8 |
|
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження.
Практичне заняття. Вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших), вибір обґрунтувати. |
|
9 |
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
10 |
|
Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму. Поширення Реформації. Жан Кальвін. Практична робота. Представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта. |
|
11 |
|
Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. |
|
12 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. |
|||
13 |
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. |
|
14 |
|
Кардинал Арман-Жан дю Плессі де Рішельє. Абсолютизм за Луї XIV. Жан-Батист Кольбер. |
|
15 |
|
Володіння Габсбургів. Карл V. |
|
16 |
|
Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранський. |
|
17 |
|
Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство». |
|
18 |
|
Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». |
|
19 |
|
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
|
20 |
|
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. |
|
21 |
|
Практичне заняття. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір) |
|
22 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст. |
|||
23 |
|
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. |
|
24 |
|
Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Правління династії Романових. |
|
25 |
|
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. Практична робота. Обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І. |
|
26 |
|
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). |
|
27 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
|||
28 |
|
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. |
|
29 |
|
Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. Марія-Терезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ. |
|
30 |
|
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. |
|
31
32 |
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США.
Практичне заняття. Проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено. |
|
33 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово) |
|||
34 |
|
Індія. Держава Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії. Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії. |
|
35 |
|
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства» |
|