З ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ
7 клас НУШ (52 години)
Інтегрований курс
Всесвітня історія (35 год.) + Громадянська освіта (17 год)
До підручника авторів: Пометун О., Малієнко Ю., Дудар О. (2024 р.)
https://pidruchnyk.com.ua/2856-vsesvitnia-istoriia-pometun-7-klas-2024.html
Теми громадянської освіти для вивчення (згідно Додатку 7.1 до Інструктивно-методичних рекомендацій. Лист МОНУ №1.1/15776-24 від 30.08.2024. Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році ):
• Людина і влада (базові знання: влада, управління, демократія, самоврядування, політичний режим, громадянство, протестні рухи, революції, реформи, централізована держава, децентралізована держава, унітарна держава, федеративна держава, імперія, національна держава, метрополія, колонія).
Дата |
Номер уроку |
Тема |
Громадянська освіт |
Примітка |
02.09 |
|
Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. Велике переселення народів. Велике розселення слов’ян. Повторення. Діагностичне оцінювання за програмою з історії за 6-й клас |
|
§1-2 |
09.09 |
|
ГО. Ідентичність людини. Особисті цінності. Цінності громадян України. |
|
|
РОЗДІЛ 1. СТАНОВЛЕННЯ ПЕРШИХ ДЕРЖАВ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
16.09 |
|
Перші середньовічні держави. Варварські королівства. Франкське королівство. |
|
§3
|
23.09 |
|
Розквіт і занепад імперії Франків. Карл Великий.
|
|
§4 |
30.09 |
|
Візантійська імперія. Культура Візантії. Вплив культури Візантії на духовний розвиток Русі-України |
|
§5 |
07.10 |
|
Практичне заняття. Еволюція середньовічних держав: від королівства до імперії Політична організація суспільства. Управління країною. Органи влади у країні. Політичні режими. |
|
|
14.10 |
|
Арабський світ |
|
§6 |
21.10 |
|
Практичне заняття Етнічні, культурні, релігійні та групи. Етноси та їх походження. Особливості релігійних спільнот в історії і сьогоденні. Культурні спільноти. Звичаї, традиції, церемонії, етнічних, релігійних та інших спільнот в історії та сьогоденні. |
|
|
04.11 |
|
Урок узагальнення з теми «Становлення перших держав Середньовіччя» |
|
|
РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||||
11.11 |
|
Взаємодія людини і природи в просторі Європи, України. Рух середньовічного суспільства. Внутрішня і зовнішня колонізація. |
|
§7 |
18.11 |
|
Соціум і спільноти. Людина як соціальна істота. Спільність потреб. Різноманітність спільнот. Роль спільнот у житті людини |
|
|
25.11 |
|
Середньовічне західноєвропейське суспільство. |
|
§8 |
02.12 |
|
Практичне заняття Стани та класи. Соціальна стратифікація. Становлення соціальних станів. Спільність інтересів людей однієї професії та статусу. Боротьба за права станів та соціальну рівність. |
|
|
09.12 |
|
Християнська церква в Ранньому Середньовіччі. |
|
§9, |
16.12 |
|
Феодалізм. Життя і традиції рицарів та селян. |
|
§10 |
23.12 |
|
Середньовічне місто та його мешканці. Середньовічні міста на українських землях |
|
§11-12 |
|
|
Практичне заняття Самоврядування. Види самоврядування в історії та сьогоденні. Принципи та структура самоврядування |
|
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Формування європейського середньовічного суспільства» |
|
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКІ ДЕРЖАВИ В Х–ХV СТ. ДОБА ВІКІНГІВ. ХРЕСТОВІ ПОХОДИ |
||||
|
|
Походи і завоювання вікінгів. Вплив військово-торгових груп норманів-русі на землях Русі-України |
|
§13 |
|
|
Хрестові походи. Духовно-рицарські ордени |
|
§14 |
|
|
Взаємодія людей. Інтереси і цінності як рушії активності людини. Конфлікти та їх розв’язання в історії та сьогоденні |
|
|
|
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій |
|
§15 |
|
|
Види держав. Централізовані та децентралізовані держави. Унітарні та федеративні держави |
|
|
|
|
Франція в ХІ–ХV ст. Столітня війна. Об’єднання Франції |
|
§16 |
|
|
Утворення національних держав. Нації і патріотизм. Зародження націй. Ознаки нації. Політичні нації. Патріотизм. Прояви патріотизму в історії та сьогоденні. |
|
|
|
|
Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». «Війна троянд» |
|
§17-18 |
|
|
Влада. Управління спільнотами. Влада і носії влади. Демократія, її переваги та ризики. |
|
|
|
|
Священна Римська імперія. Устрій. Закріплення роздробленості |
|
§19 |
|
|
Види держав. Імперії та національні держави. |
|
|
|
|
Італійські торговельні республіки: Генуя, Венеція |
|
§20 |
|
|
Громадянство. Громадянин як «співвласник країни». Значення громадянства для особи і держави. Активне та відповідальне громадянство та його роль у суспільстві. |
|
|
|
|
Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанії |
|
§20. Ст.129 |
|
|
Міжнародні відносини. Поняття та види міжнародних відносин. Основні принципи міжнародного права |
|
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Європейські держави в Х-ХV ст.. Доба вікінгів. Хрестові походи» |
|
|
Розділ 4. ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТОК ДЕРЖАВ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В ХІ–ХV СТ. |
||||
|
|
Польське королівство. Велике князівство Литовське. Боротьба з Тевтонським орденом Українські землі у складі Великого князівства Литовського і Королівства Польського |
|
§21-22 |
|
|
Угорське королівство за Стефана І. Гуситські війни в Чехії. |
|
§21-22 |
|
|
Реформи, протестні рухи та революції. Методи впливу громадян на владу. Реформи. Протестні рухи та революції. |
|
|
|
|
Монгольське панування. Новгородська боярська Республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського в ХІV – на початку ХVІ ст. |
|
§23 |
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії |
|
§24 |
|
|
Урок узагальнення з теми «Виникнення та розвиток держав Центральної та Східної Європи в Х-ХV ст..» |
|
|
Розділ 5 МАТЕРІАЛЬНЕ І ДУХОВНЕ ЖИТТЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
|
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV ст. Вплив церкви на життя суспільства |
|
§25 |
|
|
Релігія в житті суспільства. ГО Родина. Потреби членів родини. Види родини в історії та сьогоденні. Права і обов’язки членів сім’ї. Взаєморозуміння та партнерські відносини |
|
|
|
|
Середньовічні школи та університети. Юрій Дрогобич. Школи Русі-України, Волинсько-Галицької держави Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. |
|
§26 §27 |
|
|
Інформація і медіа. Інформація як основа прийняття рішень. Важливість свободи слова. Медіа в давнину і сьогоденні |
|
|
|
|
Раннє Відродження. Гуманізм |
|
§28 |
|
|
Толерантність та інклюзія. Ідентичність і гідність людини. Право на інакшість. Правила й норми співжиття різних людей та спільнот. Роль держави та демократії у забезпеченні толерантності та інклюзії. |
|
|
|
|
Архітектура і мистецтво |
|
§29 |
|
|
Урок узагальнення з теми «Матеріальне і духовне життя європейського Середньовіччя». |
|
|
Розділ 6. ЦИВІЛІЗАЦІЇ СЕРЕДНЬОВІЧНОГО СХОДУ (оглядово) |
||||
|
|
Делійський султанат. Досягнення індійської культури |
|
|
|
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури |
|
|
|
|
Суспільство та культура середньовічної Японії |
|
|
|
|
Узагальнення до курсу «Спадщина Середньовіччя в історії людства і України» |
|
|