Календарно-тематичне планування до модельної навчальної програми
«Україна і світ: вступ до історії України та громадянської освіти. 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти
(розрахунок на 70 години)
(авторський колектив: І. Я. Щупак, Н. С. Власова, Д. О. Секиринський, В. О. Кронгауз, А. М. Посунько, В. А. Павловська-Кравчук)
№ з/п |
Тема |
6А |
6Б |
6В |
6Г |
Примітка |
||||||||||||
РОЗДІЛ І. ЛЮДИНА І СІМ’Я |
||||||||||||||||||
1. |
Вступ. Людина як соціальна істота |
|
|
|
|
§ 1 |
||||||||||||
2 |
Людина і сім’я. Зародження родини та її історичні типи |
|
|
|
|
§2 |
||||||||||||
3 |
Розвиток людини у сім’ї |
|
|
|
|
§3-4 |
||||||||||||
РОЗДІЛ ІІ. Я І МОЯ ІСТОРІЯ |
||||||||||||||||||
4. |
Родина і родинна традиція |
|
|
|
|
§5 |
||||||||||||
5. |
Генеалогія – родовід людини |
|
|
|
|
§6 |
||||||||||||
6. |
Родинна пам’ятка. Родинна хроніка. Джерела історії роду |
|
|
|
|
§7 |
||||||||||||
7. |
Практичне заняття: «Історія мого роду» |
|
|
|
|
§8 |
||||||||||||
8. |
Урок-узагальнення |
|
|
|
|
§9. Повторити §5-9 |
||||||||||||
9. |
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
||||||||||||
РОЗДІЛ ІІІ. МІСТА І СЕЛА В ІСТОРІЇ |
||||||||||||||||||
10. |
Кочів’я та городище. Село та селище |
|
|
|
|
§10 |
||||||||||||
11. |
Кочовий та осілий способи життя |
|
|
|
|
§11 |
||||||||||||
12. |
Фортеця, замок, палац |
|
|
|
|
§12 |
||||||||||||
13. |
Місто – основа цивілізації |
|
|
|
|
§13 |
||||||||||||
14. |
Міста-держави стародавнього світу |
|
|
|
|
§14 |
||||||||||||
15. |
Середньовічні міста. Міста в історії України |
|
|
|
|
§15-16 |
||||||||||||
16. |
Сучасне місто. Урбанізація. Магполіси |
|
|
|
|
§17 |
||||||||||||
17. |
Практичне заняття: «Досліджуємо міста: вік, назва, символіка» |
|
|
|
|
§18 |
||||||||||||
18. |
Урок-узагальнення |
|
|
|
|
§19. Повторити §10-19 |
||||||||||||
19. |
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
||||||||||||
РОЗДІЛ IV. ЗАРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК ЛЮДСЬКИХ ГРОМАД |
||||||||||||||||||
20. |
Громада. Зародження громад в історії |
|
|
|
|
§20 |
||||||||||||
21. |
Історичні типи громад |
|
|
|
|
§21 |
||||||||||||
22. |
Самоврядування громад. Сучасна міська (сільська) громада |
|
|
|
|
§22-23 |
||||||||||||
23. |
Громадська організація |
|
|
|
|
§24 |
||||||||||||
24. |
Шкільна громада |
|
|
|
|
§25 |
||||||||||||
25. |
Практичне заняття: « Я у громаді» |
|
|
|
|
§26 |
||||||||||||
26. |
Урок-узагальнення |
|
|
|
|
§27. Повторити §20-27 |
||||||||||||
27. |
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
||||||||||||
РОЗДІЛ V. РОЗВИТОК ЛЮДСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА |
||||||||||||||||||
28. |
Праця і господарство. Економіка |
|
|
|
|
§28 |
||||||||||||
29. |
Привласнювальне і відтворююче господарство |
|
|
|
|
§29-30 |
||||||||||||
30. |
Суспільні поділи праці |
|
|
|
|
§31 |
||||||||||||
31. |
Натуральне і товарне господарство |
|
|
|
|
§32 |
||||||||||||
32. |
Становлення ринкової економіки |
|
|
|
|
§33 |
||||||||||||
33. |
Фізична та розумова праця |
|
|
|
|
§34 |
||||||||||||
34. |
Промисловий переворот. Індустріалізація |
|
|
|
|
§35 |
||||||||||||
35. |
Постріндустріальна економіка |
|
|
|
|
§36 |
||||||||||||
36. |
Практичне заняття та узагальнення |
|
|
|
|
§37-38. Повторити §28-38 |
||||||||||||
37. |
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
||||||||||||
РОЗДІЛ VI. ІСТОРІЯ ПОВСЯКДЕННЯ. ТРАДИЦІЇ ТА ВИХОВАННЯ ВПРОДОВЖ ІСТОРІЇ |
||||||||||||||||||
38. |
Повсякдення людини протягом історії |
|
|
|
|
§39 |
||||||||||||
39. |
Одяг і мода в історії людства |
|
|
|
|
§40 |
||||||||||||
40. |
Системи харчування. Раціон |
|
|
|
|
§41 |
||||||||||||
41. |
Житло і архітектура |
|
|
|
|
§42 |
||||||||||||
42. |
Традиції і свята |
|
|
|
|
§43 |
||||||||||||
43. |
Медицина і здоров’я. Епідемії |
|
|
|
|
§44 |
||||||||||||
44. |
Фізична культура і спорт |
|
|
|
|
§45 |
||||||||||||
45. |
Наука і техніка |
|
|
|
|
§46 |
||||||||||||
46. |
Освіта і виховання. Школи та університети |
|
|
|
|
§47-48 |
||||||||||||
47. |
Практичне заняття та узагальнення |
|
|
|
|
§49-50. Повторити §39-49 |
||||||||||||
48. |
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
||||||||||||
РОЗДІЛ VII. СУСПІЛЬСТВО В ІСТОРІЇ |
||||||||||||||||||
49. |
Суспільство та соціальні групи |
|
|
|
|
§51 |
||||||||||||
50. |
Суспільсні відносини. Цінності та норми |
|
|
|
|
§52 |
||||||||||||
51. |
Соціальний статус. Влада |
|
|
|
|
§53 |
||||||||||||
52. |
Країна. Народ. Етнос. Нація |
|
|
|
|
§54-55 |
||||||||||||
53. |
Символи нації. Солідарність. Патріотизм. націоналізм |
|
|
|
|
§56 |
||||||||||||
54. |
Політика. Держава |
|
|
|
|
§57 |
||||||||||||
55. |
Монархія. Монархи в історії. Імперії |
|
|
|
|
§58 |
||||||||||||
56. |
Республіка. Парламент. Уряд. Президент. Суд. Політичні партії |
|
|
|
|
§59 |
||||||||||||
57. |
Національна держава. Громадянство |
|
|
|
|
§60 |
||||||||||||
58. |
Конституція. Закон. Демократія |
|
|
|
|
§61 |
||||||||||||
59. |
Історія українського державотворення |
|
|
|
|
§62 |
||||||||||||
60. |
Релігія у житті суспільства. Релігійні громади |
|
|
|
|
§63 |
||||||||||||
61. |
Світові релігії |
|
|
|
|
§64 |
||||||||||||
62. |
Світові релігії |
|
|
|
|
§64 |
||||||||||||
63. |
Людство. «Ми» і «вони». Образ «іншого». Культура |
|
|
|
|
§65 |
||||||||||||
64. |
Ґендер. Шовінізм. Расизм. Дискримінація. Толерантність |
|
|
|
|
§66 |
||||||||||||
65. |
Глобалізація. Сталий розвиток. ООН та Європейський союз |
|
|
|
|
§67 |
||||||||||||
66. |
Практичне заняття: «Моє місце у суспільстві» |
|
|
|
|
§68 |
||||||||||||
67. |
Узагальнення за розділом «Суспільство в історії і сучасності |
|
|
|
|
§69 |
||||||||||||
68. |
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
||||||||||||
69. |
Узагальнення за курсом |
|
|
|
|
§70 |
||||||||||||
70. |
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
||||||||||||