Календарно-тематичне планування "Громадянська освіта", 10 клас

Про матеріал

Календарно-тематичне планування "Громадянська освіта" 10 клас. Складено відповідно до оновленої навчальної програми «Громадянська освіта» (інтегрований курс), рівень стандарту, 10 клас для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698. Згідно підручника: Громадянська освіта (інтегрований курс), рівень стандарту для 10 класу закладів загальної середньої освіти / П.В. Вербицька, О.В. Волошенюк, Г.О. Горленко та ін. – Київ: Літера ЛТД, 2018. - 224 с.

Перегляд файлу

 

Назва загальноосвітнього навчального закладу

 

 

 

                                                             ПОГОДЖУЮ                                                                

                                                                                      Заступник директора з НВР                                                

                                                                                       ____________ /

                                                                                         __________________ 2023 р.

                                                                                        ____________ /

                                                                                        _________________  2024 р. 

 

 

 

 

 

           Календарно-тематичне планування

                                                  «Громадянська освіта» 

   10 клас

    на 2023/2024 навчальний рік

 

 

          

Прізвище, ім’я, по батькові учителя / учительки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складено відповідно до оновленої навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія» 6 -11 класи для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698

 

 

 

 

 

10 клас

Громадянська освіта (70 годин, 2 години на тиждень)

 

      

 

ДАТА

ТЕМА УРОКУ

 

Д/З

ПРИМІТКИ

10 клас

1

 

Вступ до курсу «Громадянська освіта»

 

с. 3-4

 

 

2

 

Ідентичність

 

Т. 1.1

 

Розділ І. Особистість та її ідентичність

Знання і розуміння:

  • Дає визначення понять: ідентичність, соціалізація, самовизначення, самореалізація, особиста гідність, совість, сім’я, субкультура.
  • Називає загальні риси та ознаки ключових понять.
  • Усвідомлює існування логічних зв’язків між усіма складовими розділу.
  • Відтворює основну частину навчального матеріалу, знає основоположні теорії та факти, вдало добирає приклади.

3

 

Практичне заняття:

Яку роль відіграє ідентичність та самовизначення в житті людини

 

 

4

 

Соціалізація особистості

 

Т. 1.2

 

5

 

Сім’я. Моделі сім’ї

 

Т. 1.2

 

6

 

Молодіжні субкультури

 

Т. 1.2

 

7

 

Самореалізації людини. Індивідуальність особистості. Креативність

Т 1.3

 

8

 

Практичне заняття:

Орієнтовні теми

Якими є життєві цінності людини.

Чому для людини важливо відчувати приналежність до нації, народу

Практичне заняття:

Орієнтовні теми:

Що означає для тебе життєвий успіх.

Що означає бути українцем / українкою в часи російської збройної агресії проти України.

Як українці проявляють національну ідентичність і пишаються приналежністю до Українського народу

 

 

9

 

Узагальнення знань із теми «Особистість та її ідентичність»

 

 

 

Розділ ІІ. Права і свободи людини

Знання і розуміння:

  • Знає зміст понять: людська гідність, свобода, гуманізм, права і свободи людини, права дитини, рівність, рівноправність, справедливість, солідарність, верховенство права, відповідальність, порушення прав людини, міжнародні стандарти захисту прав людини, механізми захисту прав людини і прав дитини, збройний конфлікт, міжнародне гуманітарне право.
  •  Пояснює природу прав людини.
  • Розглядає права людини крізь призму відносин «людина – держава».
  • Розрізняє права людини та права й обов’язки громадянина.
  • Називає невідчужувані права людини та права дитини.
  • Знає, що таке порушення прав людини.
  • Знає та наводить приклади національних та міжнародних механізмів захисту прав людини.
  • Володіє інформацією про порядок звернень щодо захисту прав людини до національних і міжнародних органів та організацій.
  • Визначає роль прав людини в особистому житті, житті суспільства та інших людей.
  • Пояснює умови, сутність та особливості застосування МГП, кваліфікацію міжнародного збройного конфлікту на території України.
  • Визначає роль держави та державних інституцій щодо захисту прав людини та прав дитини.
  • Розуміє як працює система захисту прав людини / дитини.
  • Розрізняє сфери застосування права прав людини і міжнародного гуманітарного права

10

 

Людська гідність і права людини

 

Т. 2.1

 

11

 

Еволюція прав людини

 

Т. 2.2

 

12

 

Людина і держава

 

Т. 2.3

 

13

 

Права дитини

 

Т. 2.4

 

14

 

Механізми захисту прав людини і прав дитини

Практичне заняття:

Оієнтовні теми:

Як звертатися до Європейського Суду з прав людини.

Як організувати і провести кампанію із захисту прав людини в нашій місцевій громаді

Т. 2.5, Т. 2.6

 

15

 

Права людини та права дитини в умовах збройного конфлікту

 

 

16

 

Практичне заняття:

Як убезпечити себе та своїх близьких в умовах збройного конфлікту

 

 

17

 

Практичне заняття:

Орієнтовні теми:

Чому права і свободи людини є основою демократії.

Хто і як захищає права дитини в Україні.

Якою є роль правозахисних організацій та правозахисників.

Які способи та шляхи захисту цивільних осіб в умовах збройного конфлікту.

Як убезпечити себе та своїх близьких в умовах збройного конфлікту

 

 

18

 

Узагальнення знань із теми «Права і свободи людини»

 

 

 

Розділ ІІІ. Людина в соціокультурному просторі

Знання і розуміння:

  • Розуміє та пояснює зміст понять: суспільство, соціум, соціальна стратифікація, полікультурне суспільство, суспільна відповідальність, солідарність, стереотипи, упередження, дискримінація, конфлікти, толерантність; переговори, медіація, консенсус, компроміс.
  • Описує соціальну структуру суспільства та соціальні інститути.
  • Визначає причини виникнення стереотипів, їхній вплив на життя у багатоманітному суспільстві.
  • Характеризує джерела виникнення конфліктів.
  • Називає фази перебігу конфлікту
  • Розуміє причини виникнення збройних конфліктів.
  • Називає основні принципи діалогу між соціальними групами в полікультурному суспільстві: принцип соціальної рівності та справедливості, принцип згуртованості, принцип соціального партнерства.
  • Пояснює, що таке соціальні цінності та яку роль в житті суспільства відіграє соціальна відповідальність.
  • Характеризує соціальні норми.
  • Пояснює, що таке гендерна рівність та в чому полягає її значення

19

 

Соціокультурна багатоманітність

 

Т. 3.1

 

20

 

Стереотипи. Дискримінація

Практичне заняття:

Як подолати гендерні стереотипи

Т. 3.2

 

21

 

Конфлікти

Практичне заняття:

Як поводитися в конфліктних ситуаціях

Т. 3.3

 

22

 

Способи подолання конфліктів

 

Т. 3.4

 

23

 

Ефективна комунікація

 

Т. 3.5

 

24

 

Практичне заняття:

Орієнтовні теми:

  Чому мистецтво спілкування є важливим.

Чому існують та якими бувають стереотипи.

У чому виявляється культурне різноманіття нашого краю.

Як організувати й провести кампанію проти ксенофобії в нашій громаді.

Громадянський опір збройній агресії рф в Україні

 

 

25

 

Узагальнення  знань із теми «Людина в соціокультурному просторі»

 

 

26

 

Моніторинг навчальних досягнень

 

 

Розділ ІV. Демократичне суспільство та його цінності

Знання і розуміння:

  • Знає зміст понять: демократія, демократичні процедури, плюралізм, врядування, громадянське суспільство, правова держава, громада, адвокація, волонтерство, солідарність, соціальна згуртованість, влада, державна влада, громадянська активність, пряма та представницька демократія, вибори, принципи виборчого права, референдум ; права і обов’язки учнів, учнівське самоврядування, дитяча організація, ініціатива.
  •  Знає ознаки демократичного врядування та демократичні процедури.
  • Знає ефективні форми участі вчителів, учнів та батьків у врядуванні школою.
  • Розуміє зміст основоположних принципів демократії.
  • Розуміє значення людського капіталу для розвитку демократичного суспільства.
  • Називає та пояснює демократичні цінності.
  • Пояснює співвідношення громадянського суспільства і правової держави.
  • Описує основи місцевого самоврядування.
  • Пояснює способи визначення та вирішення проблем місцевої громади за участю громадян.
  • Розуміє роль учнівського самоврядування.
  • Знає права і обов’язки учнів

27

 

Демократія

 

Т. 4.1

 

28

 

Демократичні процедури народовладдя

 

Т. 4.2

 

29

 

 

Політичні партії та громадські організації.

 

Т. 4.3

 

30

 

Громадянське суспільство. Активна громадянська позиція

Т. 4.4, Т. 4.5

 

31

 

Роль  громади у демократизації суспільства

 

Т. 4.6

 

32

 

Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів

Т. 4.7

 

33

 

Захист власних інтересів. Адвокація. Лобізм.

Шкільна громада

Практичне заняття:

Якими мають бути правила шкільного співжиття

Т. 4.8,

Т. 4.9

 

34

 

Дитячі й молодіжні громадські об’єднання

Практичне заняття:

Як створити дитячу організацію

Т. 4.10

 

35

 

Практичне заняття:

Орієнтовні теми:

Які принципи місцевого самоврядування в Україні.

Як організувати й провести загальношкільні громадські слухання.

Чи забезпечує Статут нашого освітнього закладу права дитини: учнівський моніторинг.

Що я можу зробити для своєї громади

 

 

36

 

Узагальнення знань із теми «Демократичне суспільство та його цінності»

 

 

 

Розділ V. Світ інформації та мас-медіа

Знання і розуміння:

  • Знає зміст понять: свобода слова, інформація, мас медіа (медіа), медіатекст, суспільне мовлення, пропаганда, реклама, соціальні мережі, фейк, реклама, маніпуляція, джерела інформації, факт, судження, «мова ворожнечі»
  • Характеризує функції медіа в демократичній державі та наводить приклади їхнього впливу на прийняття рішень;
  • Пояснює як медіа впливають на формування громадської думки;
  • Описує ознаки замовних матеріалів в медіа;
  • Здатний пояснити базові стандарти подання інформації в медіа;
  • Знає можливості Інтернету та усвідомлює небезпеки, пов'язані з його використанням.
  • Характеризує особливості дотримання авторського права

37

 

Мас-медіа

 

Т. 5.1

 

38

 

Вплив мас-медіа на людину та суспільство

 

Т. 5.2

 

39

 

Медіа та демократія

 

Т. 5.3

 

40

 

Права і відповідальність медіа – де баланс

 

Т. 5.4

 

41

 

Шкільні медіа. Медіа ринок і медіа власність

Практичне заняття:

Створюємо шкільні медіа

Т. 5.5

 

42

 

Маніпуляції в медіапросторі

 

Т. 5.6

 

43

 

Роль медіа у провокуванні конфліктів

 

Т. 5.7

 

44

 

Інформаційні війни. Стандарти подання інформації

 

Т. 5.8

 

45

 

Критичне сприйняття інформації

Практичне заняття:

Як розпізнати маніпуляції та захиститись від них

Т. 5.9

 

46

 

Цифрова ідентичність в Інтернеті

 

Т. 5.10

 

47

 

Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті

 

Т. 5.11

 

48

 

Практичне заняття:

Орієнтовні теми:

Як аналізувати медіатексти.

Як провести власну соціальну кампанію в шкільній/місцевій громаді.

Які основні наративи застосовуються в інформаційних війнах. Приклади пропаганди: аналіз та протидія.

Як подати скаргу на медіа: звертаємося до Комісії з журналістської етики

 

 

49

 

Узагальнення знань із теми «Світ інформації та мас-медіа»

 

 

Розділ VІ. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту

Знання і розуміння:

  • Може дати визначення понять: економіка як сфера життя, домогосподарство, підприємницька діяльність, сталий розвиток
  • Вільно оперує поняттями: соціальна держава, ринкова економіка, конкуренція, бюджет, податки, прибуток, зарплата, професія, лобізм, корупція.
  • Пояснює ознаки економічної безпеки окремої людини, громади, країни.
  • Розуміє функції підприємців, домогосподарств і держави в ринковій економіці.
  • Називає учасників різних ринків: покупців і продавців.
  • Розуміє роль грошей в ринковому кругообігу .
  • Називає принципи та механізми ринкової економіки.
  • Розуміє основні засади економічних відносин «держава – підприємець» та «держава – людина».
  • Встановлює зв’язок між сплатою податків та видатками державного та місцевих бюджетів на оборону, правоохоронну діяльність, освіту, медицину, культуру.
  • Знає загальні права та обов'язки платників податків.
  • Розуміє відмінності між потребами, бажаннями і можливостями людини.
  • Розуміє необхідність та межі державного втручання в економіку. Розуміє причини корупції

50

 

Соціальні цілі економіка

 

Т. 6.1

 

51

 

Сталий розвиток

 

Т. 6.2

 

52

 

Ринкова економіка

 

Т. 6.3

 

53

 

Економіка домогосподарства

 

Т. 6.4

 

54

 

Підприємництво

Практичне заняття:

Як започаткувати власну справу

Т. 6.5

 

55

 

Ринок праці.

Практичне заняття:

Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме

Т. 6.6

 

56

 

Корупція

 

Т. 6.7

 

57

 

Шляхи боротьби з корупцією

 

Т. 6.7

 

58

 

Практичне заняття:

Орієнтовні теми:

Як планувати і витрачати родинний бюджет.

Що таке місцевий бюджет та яка його структура.

Звідки і куди йдуть податки

Як долучитися до сталого розвитку моєї держави.

Як будувати економіку домогосподарства

 

 

59

 

Узагальнення знань із теми «Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту»

 

 

Розділ VІІ. Україна, Європа, світ

Знання і розуміння:

  • Знає зміст понять: інтеграція, глобалізація, міграція; агресія, Європейський Союз, Європейська політика сусідства, Східне партнерство, міжнародне право, європейське та світове співтовариство, система безпеки і співробітництва в Європі, НАТО.
  • Знає про масштаби впливу глобалізації на економіку, культуру, довкілля, людину.
  • Описує цілі ООН та компетенцію її органів (Генеральна Асамблея, Рада Безпеки, Генеральний секретар тощо).
  • Знає і розуміє загрози сучасному світу.
  • Називає причини і наслідки міграційних процесів в Україні та світі.
  • Називає гуманітарні організації, що діють в період збройного конфлікту та надзвичайних ситуацій.
  • Перераховує умови вступу України до Європейського Союзу та НАТО.
  • Називає міжнародні організації, членом / учасником яких є Україна.
  • Називає основні аспекти Європейської політики сусідства

60

 

Інтеграція та глобалізація

 

Т. 7.1

 

61

 

Виклики сучасного світу. Збройна агресія рф проти України як виклик світовому порядку та демократичним цінностям

Т. 7.2

 

62

 

Міжнародні відносини та міжнародне право

 

Т. 7.3

 

63

 

Європейське та світове співробітництво

 

Т. 7.4

 

64

 

Міжнародні організації та Україна

Практичне заняття:

Орієнтовні теми:

«Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС»

Т. 7.5

 

65

 

Європейська інтеграція

 

Т. 7.6

 

66

 

Європейський вектор розвитку України

 

Т. 7.7

 

67

 

Практичне заняття:

Орієнтовні теми:

 «Організовуємо Місію ООН з подолання наслідків стихійного лиха».

«Молодіжні ініціативи та волонтерство в різних країнах світу».

«Шукаємо ровесників та однодумців із інших країн для співпраці у рамках соціального проекту засобами Інтернету»

 

 

68

 

Практичне заняття:

«Глобальні проблеми сучасності»

 

 

69

 

Узагальнення знань із теми «Україна, Європа, світ»

Моніторинг навчальних досягнень

 

 

70

 

Урок підсумкового узагальнення знань

 

 

 

 

 

 

 

Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / П.В. Вербицька, О.В. Волошенюк, Г.О. Горленко та ін. – Київ: Літера ЛТД, 2018. - 224 с.

docx
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
1235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку