Календарно-тематичне планування "Громадянська освіта" 10 клас. Складено відповідно до оновленої навчальної програми «Громадянська освіта» (інтегрований курс), рівень стандарту, 10 клас для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698. Згідно підручника: Громадянська освіта (інтегрований курс), рівень стандарту для 10 класу закладів загальної середньої освіти / П.В. Вербицька, О.В. Волошенюк, Г.О. Горленко та ін. – Київ: Літера ЛТД, 2018. - 224 с.
Назва загальноосвітнього навчального закладу
ПОГОДЖУЮ
Заступник директора з НВР
____________ /
__________________ 2023 р.
____________ /
_________________ 2024 р.
Календарно-тематичне планування
«Громадянська освіта»
10 клас
на 2023/2024 навчальний рік
Прізвище, ім’я, по батькові учителя / учительки
Складено відповідно до оновленої навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія» 6 -11 класи для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698
10 клас
Громадянська освіта (70 годин, 2 години на тиждень)
ДАТА |
ТЕМА УРОКУ
|
Д/З |
ПРИМІТКИ |
||
10 клас |
|||||
1 |
|
Вступ до курсу «Громадянська освіта»
|
с. 3-4
|
|
|
2 |
|
Ідентичність
|
Т. 1.1 |
|
|
Розділ І. Особистість та її ідентичність Знання і розуміння:
|
|||||
3 |
|
Практичне заняття: Яку роль відіграє ідентичність та самовизначення в житті людини |
|
|
|
4 |
|
Соціалізація особистості
|
Т. 1.2 |
|
|
5 |
|
Сім’я. Моделі сім’ї
|
Т. 1.2 |
|
|
6 |
|
Молодіжні субкультури
|
Т. 1.2 |
|
|
7 |
|
Самореалізації людини. Індивідуальність особистості. Креативність |
Т 1.3 |
|
|
8 |
|
Практичне заняття: Орієнтовні теми Якими є життєві цінності людини. Чому для людини важливо відчувати приналежність до нації, народу Практичне заняття: Орієнтовні теми: Що означає для тебе життєвий успіх. Що означає бути українцем / українкою в часи російської збройної агресії проти України. Як українці проявляють національну ідентичність і пишаються приналежністю до Українського народу |
|
|
|
9 |
|
Узагальнення знань із теми «Особистість та її ідентичність»
|
|
|
|
Розділ ІІ. Права і свободи людини Знання і розуміння:
|
|||||
10 |
|
Людська гідність і права людини
|
Т. 2.1 |
|
|
11 |
|
Еволюція прав людини
|
Т. 2.2 |
|
|
12 |
|
Людина і держава
|
Т. 2.3 |
|
|
13 |
|
Права дитини
|
Т. 2.4 |
|
|
14 |
|
Механізми захисту прав людини і прав дитини Практичне заняття: Оієнтовні теми: Як звертатися до Європейського Суду з прав людини. Як організувати і провести кампанію із захисту прав людини в нашій місцевій громаді |
Т. 2.5, Т. 2.6 |
|
|
15 |
|
Права людини та права дитини в умовах збройного конфлікту |
|
|
|
16 |
|
Практичне заняття: Як убезпечити себе та своїх близьких в умовах збройного конфлікту |
|
|
|
17 |
|
Практичне заняття: Орієнтовні теми: Чому права і свободи людини є основою демократії. Хто і як захищає права дитини в Україні. Якою є роль правозахисних організацій та правозахисників. Які способи та шляхи захисту цивільних осіб в умовах збройного конфлікту. Як убезпечити себе та своїх близьких в умовах збройного конфлікту |
|
|
|
18 |
|
Узагальнення знань із теми «Права і свободи людини»
|
|
|
|
Розділ ІІІ. Людина в соціокультурному просторі Знання і розуміння:
|
|||||
19 |
|
Соціокультурна багатоманітність
|
Т. 3.1 |
|
|
20 |
|
Стереотипи. Дискримінація Практичне заняття: Як подолати гендерні стереотипи |
Т. 3.2 |
|
|
21 |
|
Конфлікти Практичне заняття: Як поводитися в конфліктних ситуаціях |
Т. 3.3 |
|
|
22 |
|
Способи подолання конфліктів
|
Т. 3.4 |
|
|
23 |
|
Ефективна комунікація
|
Т. 3.5 |
|
|
24 |
|
Практичне заняття: Орієнтовні теми: Чому мистецтво спілкування є важливим. Чому існують та якими бувають стереотипи. У чому виявляється культурне різноманіття нашого краю. Як організувати й провести кампанію проти ксенофобії в нашій громаді. Громадянський опір збройній агресії рф в Україні |
|
|
|
25 |
|
Узагальнення знань із теми «Людина в соціокультурному просторі» |
|
|
|
26 |
|
Моніторинг навчальних досягнень |
|
|
|
Розділ ІV. Демократичне суспільство та його цінності Знання і розуміння:
|
|||||
27 |
|
Демократія
|
Т. 4.1 |
|
|
28 |
|
Демократичні процедури народовладдя
|
Т. 4.2 |
|
|
29
|
|
Політичні партії та громадські організації.
|
Т. 4.3 |
|
|
30 |
|
Громадянське суспільство. Активна громадянська позиція |
Т. 4.4, Т. 4.5 |
|
|
31 |
|
Роль громади у демократизації суспільства
|
Т. 4.6 |
|
|
32 |
|
Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів |
Т. 4.7 |
|
|
33 |
|
Захист власних інтересів. Адвокація. Лобізм. Шкільна громада Практичне заняття: Якими мають бути правила шкільного співжиття |
Т. 4.8, Т. 4.9 |
|
|
34 |
|
Дитячі й молодіжні громадські об’єднання Практичне заняття: Як створити дитячу організацію |
Т. 4.10 |
|
|
35 |
|
Практичне заняття: Орієнтовні теми: Які принципи місцевого самоврядування в Україні. Як організувати й провести загальношкільні громадські слухання. Чи забезпечує Статут нашого освітнього закладу права дитини: учнівський моніторинг. Що я можу зробити для своєї громади |
|
|
|
36 |
|
Узагальнення знань із теми «Демократичне суспільство та його цінності»
|
|
|
|
Розділ V. Світ інформації та мас-медіа Знання і розуміння:
|
|||||
37 |
|
Мас-медіа
|
Т. 5.1 |
|
|
38 |
|
Вплив мас-медіа на людину та суспільство
|
Т. 5.2 |
|
|
39 |
|
Медіа та демократія
|
Т. 5.3 |
|
|
40 |
|
Права і відповідальність медіа – де баланс
|
Т. 5.4 |
|
|
41 |
|
Шкільні медіа. Медіа ринок і медіа власність Практичне заняття: Створюємо шкільні медіа |
Т. 5.5 |
|
|
42 |
|
Маніпуляції в медіапросторі
|
Т. 5.6 |
|
|
43 |
|
Роль медіа у провокуванні конфліктів
|
Т. 5.7 |
|
|
44 |
|
Інформаційні війни. Стандарти подання інформації
|
Т. 5.8 |
|
|
45 |
|
Критичне сприйняття інформації Практичне заняття: Як розпізнати маніпуляції та захиститись від них |
Т. 5.9 |
|
|
46 |
|
Цифрова ідентичність в Інтернеті
|
Т. 5.10 |
|
|
47 |
|
Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті
|
Т. 5.11 |
|
|
48 |
|
Практичне заняття: Орієнтовні теми: Як аналізувати медіатексти. Як провести власну соціальну кампанію в шкільній/місцевій громаді. Які основні наративи застосовуються в інформаційних війнах. Приклади пропаганди: аналіз та протидія. Як подати скаргу на медіа: звертаємося до Комісії з журналістської етики |
|
|
|
49 |
|
Узагальнення знань із теми «Світ інформації та мас-медіа» |
|
|
|
Розділ VІ. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту Знання і розуміння:
|
|||||
50 |
|
Соціальні цілі економіка
|
Т. 6.1 |
|
|
51 |
|
Сталий розвиток
|
Т. 6.2 |
|
|
52 |
|
Ринкова економіка
|
Т. 6.3 |
|
|
53 |
|
Економіка домогосподарства
|
Т. 6.4 |
|
|
54 |
|
Підприємництво Практичне заняття: Як започаткувати власну справу |
Т. 6.5 |
|
|
55 |
|
Ринок праці. Практичне заняття: Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме |
Т. 6.6 |
|
|
56 |
|
Корупція
|
Т. 6.7 |
|
|
57 |
|
Шляхи боротьби з корупцією
|
Т. 6.7 |
|
|
58 |
|
Практичне заняття: Орієнтовні теми: Як планувати і витрачати родинний бюджет. Що таке місцевий бюджет та яка його структура. Звідки і куди йдуть податки Як долучитися до сталого розвитку моєї держави. Як будувати економіку домогосподарства |
|
|
|
59 |
|
Узагальнення знань із теми «Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту» |
|
|
|
Розділ VІІ. Україна, Європа, світ Знання і розуміння:
|
|||||
60 |
|
Інтеграція та глобалізація
|
Т. 7.1 |
|
|
61 |
|
Виклики сучасного світу. Збройна агресія рф проти України як виклик світовому порядку та демократичним цінностям |
Т. 7.2 |
|
|
62 |
|
Міжнародні відносини та міжнародне право
|
Т. 7.3 |
|
|
63 |
|
Європейське та світове співробітництво
|
Т. 7.4 |
|
|
64 |
|
Міжнародні організації та Україна Практичне заняття: Орієнтовні теми: «Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС» |
Т. 7.5 |
|
|
65 |
|
Європейська інтеграція
|
Т. 7.6 |
|
|
66 |
|
Європейський вектор розвитку України
|
Т. 7.7 |
|
|
67 |
|
Практичне заняття: Орієнтовні теми: «Організовуємо Місію ООН з подолання наслідків стихійного лиха». «Молодіжні ініціативи та волонтерство в різних країнах світу». «Шукаємо ровесників та однодумців із інших країн для співпраці у рамках соціального проекту засобами Інтернету» |
|
|
|
68 |
|
Практичне заняття: «Глобальні проблеми сучасності» |
|
|
|
69 |
|
Узагальнення знань із теми «Україна, Європа, світ» Моніторинг навчальних досягнень |
|
|
|
70 |
|
Урок підсумкового узагальнення знань
|
|
|
|
Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / П.В. Вербицька, О.В. Волошенюк, Г.О. Горленко та ін. – Київ: Літера ЛТД, 2018. - 224 с.