Календарно-тематичне планування з біології 10 клас (нова програма, профільний рівень).....................................................................................................................................................
Календарні плани біологія 10 клас
Складені згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів
Підручник «Біологія 10 клас»
Видавництво
|
Кількість контрольних робіт |
Кількість ТО |
Кількість лабораторних робіт |
Кількість практичних робіт |
І семестр |
1 |
8 |
- |
5 |
ІІ семестр |
1 |
9 |
- |
11 |
Рік |
2 |
17 |
- |
16 |
Календарне планування уроків біології людини у 10 класі
(175 годин, 5 годин на тиждень)
Кі-ть годин |
№ п/п |
Теми уроків |
Лабораторні роботи,дослідження,проекти |
Дата
|
Вступ ( 10 год) |
||||
1 |
1 |
Біологія як комплексна наука про біосистеми. Екологія як комплексна наука про екосистеми. Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
|
|
2 |
2 |
Відмінності живого та неживого. Критерії та форми життя. |
|
|
3 |
3 |
Основи системного підходу в біології та екології: системні зв’язки та елементи, системний ефект. |
|
|
4 |
4 |
Поняття про біологічну систему та екосистему. Основні ієрархічні рівні організації життя на Землі. |
|
|
5 |
5 |
Нерозривність життя від середовища існування, функції навколишнього середовища. Природне, антропогенно змінене та штучне середовище. |
|
|
6 |
6 |
Поняття гомеостазу як необхідної умови функціонування біологічних та екологічних систем різних рівнів організації.
|
|
|
7 |
7 |
Поняття про науку та науковий метод пізнання. Загальнонаукові методи (форми) дослідження в біології та екології – емпіричні та теоретичні дослідження. Відмінності гіпотези та теорії. |
|
|
8 |
8 |
Поняття про об’єктивність та суб’єктивність, методи досягнення об’єктивності. Принципи планування біологічного та екологічного дослідження. Формулювання проблеми, мети, завдання. Визначення об’єкту та предмету дослідження. |
|
|
9 |
9 |
Принципи аналізу наукових результатів. Загальна схема представлення результатів наукових досліджень. Основні види наукових творів. |
Практична робота. «Запропонувати/спростувати гіпотезу за заданим твердженням»
|
|
10 |
10 |
Практична робота «Створити план проведення біологічного/екологічного дослідження»
|
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
Тема 2. Біорізноманіття (25 годин) |
||||
1 |
11 |
Біологічна систематика живого світу: завдання, методи дослідження, значення. Поняття про штучні (формальні) та природні (філогенетичні) системи живого світу. |
|
|
2 |
12 |
Бінарна номенклатура. Історія розвитку систем класифікації організмів. Принципи сучасної класифікації організмів. |
|
|
3 |
13 |
Філогенетика та молекулярна філогенетика. Еволюційна таксономія та кладистика. |
|
|
4 |
14 |
Таксономічна ієрархія. Монофілетичні і парафілетичні таксони. |
|
|
5 |
15 |
Вид як базовий таксон. Критерії виду. |
Практична робота «Вивчення критеріїв виду на прикладі рослин та тварин, що належать до однієї родини»
|
|
6 |
16 |
Рівні і типи біологічного різноманіття. Значення біорізноманіття у природі і житті людини. Систематика, біогеографія – розділи біології, що вивчають біорізноманіття на різних рівнях. Методи вивчення біорізноманітності: інвентаризація, моніторинг і складання екологічного прогнозу. |
|
|
7 |
17 |
Біоіндикація - метод визначення екологічного стану екосистем за видовим складом організмів-індикаторів. |
Проект «Вивчення стану інтродуцентів у зелених насадженнях населеного пункту, мікрорайону, навчального закладу»
|
|
8 |
18 |
Трьохдоменна система живого світу. Загальна характеристика Архей, Бактерій та Еукаріотів. |
|
|
9 |
19 |
Місце вірусів у системі живої природи. |
|
|
10 |
20 |
Основні характеристики, таксони та різноманітність представників домену Археї |
|
|
11 |
21 |
Різноманітність, систематика та значення представників домену Бактерії. |
|
|
12(р) |
22 |
Урок-узагальнення та систематизація знань |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
13 |
23 |
Сучасна систематика еукаріот: п’ять основних супергруп (Екскавати, Амебозої, Опістоконти, Архепластиди, SAR) та некласифіковані таксони, основні представники цих груп. |
Практична робота. «Визначення систематичного положення організмів своєї місцевості»
|
|
14 |
24 |
Еволюційні зв’язки між еукаріотами та прокаріотами. |
|
|
15 |
25 |
Загальна характеристика та різноманітність наземних рослини. Різноманітність вищих спорових рослин. |
|
|
16 |
26 |
Різноманітність насінних рослин. |
|
|
17 |
27 |
Загальна характеристика та різноманітність грибів. |
|
|
18 |
28 |
Загальна характеристика царства Тварини. |
|
|
19 |
29 |
Різноманітність безхребетних та хребетних тварин їх значення в екосистемах та житті людини. |
|
|
20 |
30 |
Анамнії та амніоти. |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
21 |
31 |
Екосистемне біорізноманіття. |
|
|
22 |
32 |
Флористичні та фауністичні царства – найвищий ранг біорізноманіття. |
|
|
23 |
33 |
Ендеміки, аборигени та космополіти. |
|
|
24 |
34 |
Зміни в біорізноманіття шляхом інтродукції та інвазії: причини, наслідки, перспективи. |
|
|
25 |
35 |
Узагальнення. Біорізноманіття як ресурс і основа збереження життя на Землі. |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
Тема 3. Обмін речовин і енергії (58 годин) |
||||
1 |
36 |
Потреба людини у речовинах і хімічних елементах. Перетворення речовин в організмі людини. |
|
|
2 |
36 |
Джерела енергії і речовин для організмів. Харчова та енергетична цінність продуктів харчування. Органічні та неорганічні сполуки, необхідні для життєдіяльності організмів. |
|
|
3 |
36 |
Типи живлення організмів за джерелом енергії та джерелом Карбону. |
|
|
4 |
37 |
Субстрати, умови, етапи метаболізму. Хімічні й фізичні основи метаболізму. Фактори, що впливають на метаболізм: спадковість, умови середовища, вік, стать, спосіб життя. |
|
|
5 |
38 |
Внутрішнє середовище організму та підтримання його сталості. |
|
|
6 |
39 |
Транспортування речовин через мембрану в клітину. |
|
|
7 |
40 |
Типи гетеротрофного живлення за механізмом поглинання і джерелом органічних речовин. |
|
|
8 |
41 |
Надходження газів до організмів тварин. Виникнення і еволюція дихальної системи. Різновиди органів дихання і принципів організації дихальних систем. |
|
|
9 |
42 |
Надходження газів до організмів рослин і грибів. Роль продихів. Всмоктування речовин з ґрунту. |
|
|
10 |
43 |
Дифузія. Білки-транспортери. Мікротрубочки й моторні білки: динеїни та кінезини. Везикулярний транспорт. |
|
|
11 |
44 |
Транспорт речовин у кишковопорожнинних, губок, плоских і круглих червів. Поняття про гідролімфу, гемолімфу, кров. Основні компоненти кровоносної системи. |
|
|
12 |
45 |
Типи кровоносних систем. Еволюція кровоносних систем. |
|
|
13 (р) |
46 |
Урок-узагальнення та систематизація знань |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
14 |
47 |
Транспортні функції крові: транспорт білків, жирів, вуглеводів, йонів, гормонів, вітамінів, продуктів екскреції. |
|
|
15 |
48 |
Гемоглобін. Транспорт газів. Дихальні пігменти безхребетних та хребетних. Роль міоглобіну у транспорті кисню в м’язах. |
|
|
16 |
49 |
Провідна тканина. Еволюція транспортної системи у рослин. Переміщення води і мінеральних речовин у горизонтальній площині кореня та стебла. |
|
|
17 |
50 |
Поняття про осмотичний та тургорний тиск, сисну силу. Апопластитчний та симпластичний шлях транспорту води та мінеральних речовин. |
|
|
18 |
51 |
Механізми транспорту речовин по ксилемі. Шляхи пересування води у листках. |
|
|
19 |
52 |
Будова ситоподібних трубок. Механізм переміщення речовин по флоемі. |
|
|
20 |
53 |
Основні функції травлення. Зовнішнє травлення у павуків та личинок жуків-плавунців. |
|
|
21 |
54 |
Позаклітинне травлення у бактерій, архей, грибів, хижих рослин. Локалізація і функціонування травних ферментів цих організмів. |
|
|
22 |
55 |
Внутрішньоклітинне травлення. Формування первинних та вторинних лізосом. Гідролітичні ферменти. Залишкові тільця. |
|
|
23 |
56 |
Аутофагоцитоз і автоліз. Роль протеосом у розщеплені білків клітини. |
|
|
24 |
57 |
Порожнинне травлення у багатоклітинних організмів. Пристінкове травлення на поверхні мікроворсинок тонкого кишківника. |
|
|
25 |
58 |
Будова мікроворсинок. Активний та пасивний процес всмоктування речовин у кишківнику. |
|
|
26 |
59 |
Практична робота. Вивчення активності ферментів слини.
|
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
27 |
60 |
Травлення у товстому кишківнику. Розщеплення клітковини. Поняття про пробіотики і пребіотики. Синтез вітамінів у товстому кишківнику.
|
|
|
28 |
61 |
Особливості ферментативного каталізу: зміна енергії в ході реакції, механізм каталізу, коферменти, способи регуляція активності ферментів. |
|
|
29 |
62 |
Типи метаболічних шляхів клітини. Регуляція метаболічних шляхів: контроль транскрипції, активація ферментів, вплив субстратів, коферментів, продуктів. |
|
|
30 |
63 |
Анаеробне та аеробне дихання. Гліколіз. Принцип субстратного фосфорилювання. Енергетичний баланс гліколізу. Молочнокисле та спиртове бродіння. |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
31 |
64 |
Утворення ацетил-КоА. Цикл ри карбонових кислот. Переносники Гідрогену. |
|
|
32 |
65 |
Окисне фосфорилювання. Робота дихального ланцюга. Створення протонного градієнту і його використання АТФ-синтазою. |
|
|
33 |
66 |
Енергетичний баланс аеробного окиснення глюкози та його порівняння з енергетичним балансом гліколізу. |
|
|
34 |
67 |
β-окиснення жирних кислот. Спряження β-окиснення з циклом ри карбонових кислот. |
|
|
35 |
68 |
Дезамінування амінокислот. Утворення сечовини і сечової кислоти при розщепленні нітрогеновмісних основ нуклеотидів. |
|
|
36 |
69 |
Поняття про матричні синтези. |
|
|
37 |
70 |
Етапи біосинтезу білка. Транскрипція: етапи, механізми, ферменти. Процесинг мРНК. Альтернативний сплайсинг. Транскрипція тРНК і рРНК. |
|
|
38 |
71 |
Генетичний код. Відхилення від універсальності генетичного коду. |
|
|
39 |
72 |
Урок-узагальнення та систематизація знань |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
40 |
73 |
Утворення аміноацил-тРНК. Трансляція: етапи, механізми. Структура рибосома і роль рРНК у трансляції. Особливості трансляції мембранних і секреторних білків. |
|
|
41 |
74 |
Фолдінг білка. Роль шаперонів. Посттрансляційна модифікація білків. |
|
|
42 |
75 |
Поняття про пластичний обмін у клітині. |
|
|
43 |
76 |
Світлова фаза фотосинтезу. Фотоліз води. Робота світлозбиральних антенних комплексів пігментів. Фотосинтетичний ланцюг перенесення електронів. Утворення АТФ за рахунок протонного градієнту на мембрані тилакоїда. Циклічне і нециклічне фотофосфорилювання. |
|
|
44 |
77 |
Темнова фаза фотосинтезу. Цикл Кальвіна. Роль рибулобісфосфаткарбоксилази. Утворення, запасання і використання крохмалю. |
|
|
45 |
78 |
Особливості фотосинтезу у прокаріотів. Планетарне значення фотосинтезу. |
|
|
46 |
79 |
Загальні риси процесу хемосинтезу. Групи хемосинтезувальних організмів. Етапи хемосинтезу. Значення хемосинтезу для колообігу елементів у природі. |
|
|
47 |
80 |
Біосинтез жирних кислот і складних ліпідів. Утворення, запасання і використання глікогену. |
|
|
48 |
81 |
Основні функції екскреції та осморегуляції: виділення побічних продуктів метаболізму, регуляція концентрації йонів, виділення токсинів. |
|
|
49 |
82 |
Продукти виділення: нітрогеновмісні продукти розпаду білків і нуклеїнових кислот (амоніак, сечова кислота, сечовина); кисень, як продукт фотосинтезу; вуглекислий газ, жовчні пігменти, токсини. |
Практична робота Виділення і розділення суміші рослинних пігментів методом паперової хроматографії.
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
50 |
83 |
Способи виділення продуктів метаболізму клітиною: мембранний транспорт, екзоцитоз. |
|
|
51 |
84 |
Різноманітність органів виділення багатоклітинних тварин, їх будова і функції. |
|
|
52 |
85 |
Еволюція видільної системи. Роль шкіри, легень, печінки і кишечнику у виділенні продуктів обміну речовин. |
|
|
53 |
86 |
Практична робота. Порівняльна характеристика змін у процесі еволюції органів травлення, дихання та виділення як оптимізація їх до процесів метаболізму.
|
|
|
54 |
87 |
Виділення води рослиною. Гутація. Транспірація. Регуляція транспірації. Кількісні показники транспірації. Екскреція шкідливих речовин у рослин — листопад |
|
|
55 |
88 |
Роль виділення у підтриманні гомеостазу. Токсичний вплив продуктів обміну речовин на організми. Фактори порушення процесів виділення. |
|
|
56 |
89 |
Єдність процесів обміну речовин і енергії. Взаємоперетворення речовин у організмі. |
|
|
57 |
90 |
Відкритість біологічних систем. Процеси і результати обміну речовин у живих системах із погляду термодинаміки. Метаболічна інженерія. |
|
|
58 |
91 |
Практична робота. Критичний аналіз реклами харчових продуктів та біодобавок. |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
Тема 4. Спадковість та мінливість (30 годин) |
||||
1 |
92 |
1. Складові здоров’я людини Антропогенетика та медична генетика, євгеніка. Людина як об’єкт генетичних досліджень. Генетика особистості |
|
|
2 |
93 |
2. Шляхи передачі інформації в живих системах (центральна догма). Реплікація, транскрипція, трансляція. Основні ферменти, що забезпечують функціонування нуклеїнових кислот (полімерази, гелікази, топоізомерази, і т.і.) |
|
|
3 |
94 |
Сучасні уявлення про структуру гена. Некодувальні послідовності ДНК. Генетичний код та його властивості. |
|
|
4 |
95 |
Генетична система прокаріотичних (нуклеоїд, плазміди) та еукаріотичних (пласти) клітин. |
|
|
5 |
96 |
Геном. Регуляція активності генів. |
|
|
6 |
97 |
3. Генетика – наука про закономірності успадкування ознак та їх мінливість. Основні етапи розвитку генетики.
|
|
|
7 |
98 |
Методи генетичних досліджень (гібридологічний, лизнюків, цитологічний, популяційний (статистичний) біохімічний та молекулярно-біологічний). |
|
|
8 |
99 |
Генетична термінологія та символіка. |
|
|
9 |
100 |
Гібридологічний метод. Типи схрещувань. |
|
|
10 |
101 |
Закономірності успадкування, встановлені Г. Менделем. Закон чистоти гамет. Їх цитологічні основи. |
|
|
11 |
102 |
Практична робота. Розв’язування типових задач з генетики: успадкування ознак.
|
|
|
12 |
103 |
Множинний алелізм. Взаємодія алельних генів. Плейотропія. |
|
|
13 |
104 |
Урок-узагальнення та систематизація знань |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
14 |
105 |
4. Хромосомна теорія спадковості. Зчеплене успадкування. |
|
|
15 |
106 |
Кросинговер. Групи зчеплення генів. Генетичні карти хромосом. |
|
|
16 |
107 |
Генетика статі. Генетичні основи визначення статі у різних груп організмів. |
|
|
17 |
108 |
Успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
|
18 |
109 |
5. Взаємозв’язок між генотипом і фенотипом. Взаємодія неалельних генів (компліментарність, епістаз, полімерія). Генотип як цілісна система. |
|
|
19 |
110 |
6. Мінливість ознак та її типи. Спадкова і неспадкова мінливість. Мінливість бактерій та вірусів. |
|
|
20 |
111 |
Мутації, їх молекулярна основа. Типи і загальні властивості мутацій. Мутагенні чинники: фізичні, хімічні, біологічні; їх вплив на живі системи. Значення мутацій. |
|
|
21 |
112 |
Практична робота. Виявлення та опис нормальних і мутантних форм дрозофіли.
|
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
22 |
113 |
Властивості модифікаційної мінливості.. |
|
|
23 |
114 |
Поняття норми реакції, варіаційного ряду, варіаційної кривої |
|
|
24 |
115 |
Практична робота. Вивчення мінливості рослин. Побудова варіаційного ряду і варіаційної кривої.
|
|
|
26 |
116 |
7. Генетика людини. Методи вивчення та особливості успадкування. Спадкові хвороби, їх виявлення (генетичне обстеження, пренатальна діагностика і т.і.) та профілактика (медико-генетичне консультування). |
|
|
27 |
118 |
8. Вид і популяція. Популяційна генетика. |
|
|
28 |
119 |
Елементарні процеси еволюції: Закон Харді-Вайнберга, мутації, міграція, випадковий дрейф генів. |
|
|
29 |
120 |
Процес видоутворення. |
|
|
30 |
121 |
Урок-узагальнення та систематизація знань |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
Репродукція (27 годин) |
||||
1 |
122 |
1.Репродукція молекул Реплікація ДНК: етапи, фактори, регуляція, значення. Зворотна транскрипція :механізми, значення. |
|
|
2 |
123 |
Місце вірусів у системі органічного світу. |
|
|
3 |
124 |
Особливості будови і процесів життєдіяльності вірусів тварин, рослин та бактерій. |
|
|
4 |
125 |
Шляхи проникнення вірусів у клітини і організм хазяїна. Поняття про віроїди, пріони. Значення їх у природі та житті людини. |
|
|
5 |
126 |
Будова і особливості репродукції різних систематичних груп вірусів та пріонів. Загальна характеристика інфекційного процесу, викликаного вірусами. |
|
|
6 |
127 |
Залежність профілактики та лікування вірусних хвороб рослин, тварин та людини від особливостей збудника. Гіпотези виникнення вірусів. Значення вірусів у процесі еволюції. |
|
|
7 |
128 |
2Репродукція клітин. Репродукція прокаріотичних клітин. Бінарний поділ. |
|
|
8 |
129 |
Репродукція еукаріотичних клітин. Соматичні і статеві клітини. |
|
|
9 |
130 |
Каріотип. Порівняльна характеристика наборів хромосом різних видів. |
|
|
10 |
131 |
Життєвий цикл клітин. Інтерфаза: періоди та тривалість. Значення інтерфази. Регуляція інтерфази. Структурна організація інтерфазного хроматину. |
|
|
11 |
132 |
Будова нуклеусом. Типи та значення основних та кислих білків. |
|
|
12 |
133 |
Урок-узагальнення та систематизація знань |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
13 |
134 |
Способи репродукції клітин. Непрямий поділ. Мітоз (каріокінез та цитокінез). Фази мітозу, їх тривалість та біологічне значення. Структурні зміни хроматину на різних етапах мітотичного циклу клітини. |
Практична робота. Вивчення стадій мітозу на препараті корінця цибулини.
|
|
14 |
135 |
Морфологічна будова метафазної хромосоми. Порушення процесу мітозу. Цитокінез у рослин та тварин. Типи мітозу. Регуляція процесу мітозу. |
Практична робота. Вивчення будови хромосом на постійному препараті гігантських хромосом мотиля.
|
|
15 |
136 |
Непрямий поділ Мейоз. Фази мейозу. Кросинговер. Порушення мейозу. Біологічне значення мейозу у тварин та рослин. |
|
|
16 |
137 |
Прямий поділ - амітоз. Значення. Приклади. |
|
|
17 |
138 |
Старіння і загибель клітин. Апоптоз, некроз. Клітинні технології в біології та медицині.
|
|
|
18 |
139 |
3. Репродукція організмів Форми розмноження організмів. Нестатеве і статеве розмноження: цитологічні основи, форми, біологічне значення. |
|
|
19 |
140 |
Способи нестатевого розмноження прокаріотів, грибів, рослин та тварин. Поліембріонія. Клонування. Використання вегетативного розмноження рослин та грибів у агрокультурі.
|
|
|
20 |
141 |
Практична робота. Нестатеве розмноження – брунькування дріжджів. |
|
|
21 |
142 |
Статеве розмноження і статевий процес. Способи статевого розмноження. Будова статевих клітин різних систематичних груп організмів. Гаметогенез у рослин та грибів. Гаметогенез у тварин на прикладі ссавців. |
|
|
22 |
143 |
Будова статевих залоз. Особливості сперматогенезу та овогенезу у людини. Фактори регуляції гаметогенезу. Вплив негативних факторів середовища, алкоголю, тютюнопаління на процеси гаметогенезу людини. Еволюція статевого розмноження. |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
23 |
144 |
Запліднення: його форми, етапи значення. Запліднення у нижчих, вищих спорових та голонасінних рослин. Подвійне запліднення у покритонасінних рослин. |
|
|
24 |
145 |
Зовнішнє та внутрішнє запліднення у тварин. Партеногенез. Апоміксис. Неотенія, Педогенез. |
|
|
25 |
146 |
Етапи запліднення у людини. Причини порушення процесів запліднення у людини. Екстракорпоральне запліднення. Способи контрацепції. |
|
|
26 |
147 |
Механізми визначення статі. Стать і гендер у людини. Гермафродитизм. Види гермафродитизму Типи народження. |
|
|
27 |
148 |
Урок-узагальнення та систематизація знань |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
Розвиток (27 годин) |
||||
1 |
149 |
Типи онтогенезу у тварин. Періодизація онтогенезу багатоклітинних організмів.
|
|
|
2 |
150 |
Етапи ембріонального розвитку у тварин. Ооплазматична сегрегація та презумптивні зони зиготи. |
|
|
3 |
151 |
Типи та закономірності процесів дроблення. Тотипотентність ост генера як передумова появи ост генерат близнюків. |
|
|
4 |
152 |
Поява багатоклітинного одношарового зародка – бластули. Типи бластул у хордових. |
|
|
5 |
153 |
Способи гаструляції. Способи закладки мезодерми у безхребетних та хордових. Гістогенез, органогенез. |
|
|
6 |
154 |
Поняття про стовбурові клітини та їхні властивості. Диференціація клітин, поява тканин. Ембріональна індукція. |
|
|
7 |
155 |
Процес нейруляції, формування комплексу осьових органів. Первиннороті та вториннороті організми. Похідні зародкових листків. |
|
|
8 |
156 |
Поняття про провізорні органи. Амніоти та анамнії. Механізми регуляції онтогенезу. Ембріологічні теорії та закони. |
|
|
9 |
157 |
Періодизація ембріонального розвитку людини. Типи дроблення та гаструляції у людини. Критичні періоди розвитку зародка людини. |
|
|
10 |
158 |
Будова та функції плаценти людини. Вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин та фізико-хімічних факторів зовнішнього середовища на розвиток зародка людини. Поняття про тератогенез. |
|
|
11 |
159 |
Ембріональний розвиток та його етапи у рослин (ембріогенез та спокій). |
|
|
12 |
160 |
Сучасні методи ембріології. Тканинна та ембріональна інженерія,химерні організми. Репродуктивна медицина. |
|
|
13 |
161 |
Урок-узагальнення та систематизація знань |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
14 |
162 |
Постембріональний розвиток організмів. Типи постембріонального розвитку у тварин. Прямий розвиток. Поняття ембріонізації. |
|
|
15 |
163 |
Розвиток з повним та неповним перетворенням. Біологічне значення метаморфозу. Регуляція постембріонального розвитку. |
|
|
16 |
164 |
Етапи постембріонального розвитку насінних рослин (догенеративний, генеративний, ост генеративний). |
|
|
17 |
165 |
Вікові періоди індивідуального розвитку людини. Статеве дозрівання. |
|
|
18 |
166 |
Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом. |
|
|
19 |
167 |
Старість як етап онтогенезу. Теорії старіння на молекулярному, клітинному та організмовому рівнях. |
|
|
20 |
168 |
Життєві цикли та чергування поколінь. Прості та складні життєві цикли рослин та тварин. |
|
|
21 |
169 |
2.Ріст та регенерація Біологічні основи процесів росту та регенерації. Поняття про проліферацію та диференціацію клітин. |
|
|
22 |
170 |
Типи, швидкість, тривалість росту різних груп організмів. Регуляція росту у тварин та рослин. |
|
|
23 |
171 |
Практична робота. Періодичність росту дерев’янистих рослин. Практична робота. Періодичність росту луски риби.
|
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
||||
24 |
172 |
Вплив на ріст організму людини екзогенних та ендогенних чинників (поживних речовин, мікроелементів, вітамінів, гормонів). Роль незбалансованого харчування, вживання алкоголю та тютюну на ріст людини. |
|
|
25 |
173 |
Регенерація Типи регенерації. Рівні регенерації: репарація ДНК, регенерація на субклітинному, клітинному, тканинному, органному рівнях. |
|
|
26 |
174 |
Здатність до регенерації у різних тварин. Стимуляція регенераційних процесів. |
|
|
27 |
175 |
Трансплантація органів. Використання 3 D друку у відтворені тканин та органів. |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |