(70 год – 2 год на тиждень)
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п
|
Тема уроку |
Практичні роботи Лабор.дослідження Міні-проекти |
Дата |
Корекція дати |
Примітка |
Вступ |
|||||
1 |
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
Демонстрування: опудал, вологих препаратів, колекцій зображень (у тому числі електронних) тварин. |
|
|
|
2 |
Особливості живлення тварин.
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
Органи і системи органів тварин. |
|
|
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин |
|||||
5 |
Способи класифікації тварин. |
|
|
|
|
6 |
Загальна характеристика й розмаїтість багатоклітинних тварин. |
|
|
|
|
7 |
Міні-проект Як утворюються коралові острови?
|
|
|
|
|
8 |
Лабораторні дослідження : зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника). Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
|
9 |
Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування |
|
|
|
|
10 |
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
11 |
Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
|
12 |
Загальна характеристика класу Ракоподібні. Розмаїтість ракоподібних. Їхня роль у природі й житті людини |
|
|
|
|
13 |
Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
|
14 |
Загальна характеристика класу Комахи |
Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
15 |
|
Практична робота: 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. |
|
|
|
16 |
Розмаїтість комах. Їхня роль у природі й житті людини |
|
|
|
|
17 |
Лабораторні дослідження : будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
|
18 |
Класи Черевоногі та Двостулкові молюски
|
Міні-роект Як утворюються перлини?
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
20 |
Паразитичні безхребетні тварини. |
Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
21 |
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
|
22 |
Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби |
Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
24 |
Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб. |
|
|
|
|
25 |
Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
|
26 |
Рептилії. Особливості процесів життєдіяльності й поводження плазунів |
Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
27 |
Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів |
|
|
|
|
28 |
Загальна характеристика класу Птахи. Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів. |
Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
30 |
Розмаїтість птахів. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини. |
Практична робота: 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних у птахів.
|
|
|
|
31 |
Узагальнення вивченого Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
32 |
Демонстрування мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин |
|
|
|
|
33 |
|
Практична робота3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
|
|
34 |
Різноманітність ссавців |
|
|
|
|
35 |
Представлення міні-проектів |
Тварини - будівельники. Зуби ссавців. Тварини рекордсмени.
|
|
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|||||
36 |
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
|
|
|
37 |
Різноманітність травних систем. |
|
|
|
|
38 |
Дихання та газообмін у тварин. Значення процесів дихання. |
|
|
|
|
39 |
Органи дихання , їх різноманітність. |
|
|
|
|
40 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
Практичні роботи: 4.Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
|
41 |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.
|
|
|
|
|
42 |
Узагальнення вивченого |
|
|
|
|
43 |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин |
Практична робота 5.Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
|
|
|
|
44 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
|
Лабораторні дослідження: особливостей покривів тіла тварин;
|
|
|
|
45 |
Органи чуття їх значення.
|
Міні-проекти Як бачать тварини. Як тварини визначають напрям руху. |
|
|
|
46 |
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.
|
|
|
|
|
47 |
|
Практична робота 6.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях). |
|
|
|
48 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення.
|
|
|
|
|
49 |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.
|
Лабораторні дослідження: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
|
|
|
|
50 |
Узагальнення вивченого |
|
|
|
|
Тема 3. Поведінка тварин |
|||||
51 |
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. |
Лабораторні дослідження: спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем).
|
|
|
|
52 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
|
|
|
|
|
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка |
|
|
|
|
|
та турбота про потомство), територіальна. |
|
|
|
|
54 |
Соціальна поведінка тварин. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
|
|
|
|
55 |
|
Практичні роботи: 8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). |
|
|
|
56 |
Представлення міні-проектів |
Міні-проект (за вибором): Угруповання тварин. Чому мігрують тварини.
|
|
|
|
57 |
Комунікація тварин. |
Міні-проект (за вибором): Як спілкуються тварини.
|
|
|
|
58 |
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. |
|
|
|
|
59 |
|
Міні-проект (за вибором): Як вчаться пташенята. Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
|
|
60 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
|
|
|
|
|
61 |
Узагальнення вивченого |
|
|
|
|
Тема 4. Організми і середовище існування |
|||||
62 |
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
|
|
|
|
63 |
Ланцюги живлення і потік енергії в екосистемі. |
|
|
|
|
64 |
Співіснування організмів в угрупованнях. |
|
|
|
|
65
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. |
|
|
|
|
66 |
Природоохоронні території. Червона книга України.
|
Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України. |
|
|
|
Узагальнення |
|||||
67 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи
|
|
|
|
|
68 |
Контрольна робота№2 |
|
|
|
|
Комунальний заклад «Верблюзький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр позашкільної освіти»»
«ПОГОДЖУЮ» Заступник директора з НВР
|
«ЗАТВЕРДЖУЮ» ДИРЕКТОР НВК
|
з біології в 7 класі
2019-2020 н. р.
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Розглянуто МО вчителів природничо-математичного циклу
Протокол № 1 від 30.08.2019 року
Голова МО Чигрин Н. М.
Вчитель Насібова Вікторія Олександрівна
Верблюжка
2019