Біологія 7 клас
Контроль знань з теми « Вступ. Різноманітність тварин »
Варіант -1
I рівень ( за кожну правильну відповідь 0,5 бала )
1. Структурна одиниця живого – це
А) молекула; Б) клітина; В) тканина; Г) орган
2. Який організм має такий спосіб живлення, як і кішка:
А) білий гриб; Б) папороть; В) акація; Г) шипшина
3. Яка органела здатна утворювати лізосоми:
А) ядерце; Б) ендоплазматична сітка; В) клітинний центр; Г) апарат Гольджі
4. Наука, що вивчає тварини, називається ____
5. Тіло кільчастих червів складається:
А) сегментів Б) двох шарів; В) грудей та черевця; Г) підошви та кишкової порожнини
6. Як називається спосіб живлення губки
А) палювання; Б) сапротрофність; В) фільтрація; Г) фотосинтез
7. Оберіть найменший таксон:
А) вид; Б) родина; В) ряд; Г) клас
8. Укажіть систематичну одиницю, яку застосовують лише в систематиці тварин: а) вид; б) рід;
в) родина; г) ряд
9. Всім кишковопорожнинним притаманна симетрія тіла:
а) радіальна; б) двобічна ;
в) шароподібна; г) відсутня
10. Укажіть спосіб живлення, не властивий багатоклітинним тваринам: а) фотосинтез;
б) хижацтво; в) сапротрофний; г) паразитизм.
II рівень ( за кожне завдання по 1 балу )
III рівень ( за правильно виконане завдання 2 бали )
Оберіть відповідність між тканиною та місцем її розташування
Тканина |
Характеристика |
1епітеліальна |
А судини |
2 кров |
Б шкіра |
3 сполучна |
В зуби |
4 кісткова |
Г спинний мозок |
|
Д жирові запаси |
IV рівень ( за повну відповідь на запитання 3 бали )
Порівняйте будову рослинної та тваринної клітин. Охарактеризуйте основні подібності і відмінності.
Біологія 7 клас
Контроль знань з теми « Вступ. Різноманітність тварин »
Варіант -2
I рівень ( за кожну правильну відповідь 0,5 бала )
1. Сукупність клітин та міжклітинної рідини, спільних за своєю будовою та функціями, - це:
А) тканина; Б) орган; В) система органів; Г) організм
2. Який організм має автотрофний спосіб живлення:
А) акула; Б) елізія зеленуха; В) черви; Г) собака
3. Яка органела приймає участь у синтезі білків:
А) рибосома; Б) мітохондрія; В) апарат Гольджі; Г) клітинний центр
4. Наука, що вивчає різноманіття тварин, називається______
5. Порожнина тіла дощового черв’яка називається;
А) кишкова Б) центральна В) первинна Г) вторинна
6. Оберіть найбільший таксон:
А) вид; Б) родина; В) ряд; Г) клас
7. Як називається нервова система гідри:
А) вузлового типу; Б) дифузного типу; В) драбинчастого типу; Г) відсутня
8. Автором сучасної класифікації рослин і тварин є:
а) Карл фон Лінней; б) Чарлз Дарвін ;
в) Роберт Гук; г) Карл Бер
9. Укажіть структури, які не трапляються у клітинах тварин: а) ядро; б) джгутики;
в) вакуолі з клітинним соком; г) несправжні ніжки.
10. Визначте, із чого складаються тканини тварин: а) тільки з клітин; б) тільки з міжклітинної речовини; в) як з клітин, так і з міжклітинної речовини.
II рівень ( за кожне завдання по 1 балу )
III рівень ( за правильно виконане завдання 2 бали )
Встановіть відповідність між значенням у природі та житті людини та представником.
Значення у природі та житті людини |
Представники |
А. Корм для промислових риб |
1 Ейзенія |
Б. Живці для рибалки |
2. Тихоокеанський палоло |
В. Виробляє біогумус |
3. Піскожил |
Г. Корм для акваріумних риб |
4. Дощовий червяк |
Д. Кровосисні види, паразити |
5. Нереїс |
|
6. Трубочник |
|
7. Медична п’явка |
IV рівень ( за повну відповідь на запитання 3 бали )
Які ознаки у зовнішній будові кільчастих червів пов’язані з особливостями їх життя?