Календарно тематичне планування з біології для 11-х класів.
Поурочне планування за навчальною Програмою для закладів загальної середньої освіти БІОЛОГІЯ І ЕКОЛОГІЯ 10-11 класи .Рівень стандарту. Наказ № 1407 від 23.10.2017 р.
Календарно тематичне планування для 11 класів
(70 годин, 2 год. на тиждень)
За навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти біологія і екологія10-11 класи .Рівень стандарту. Наказ № 1407 від 23.10.2017 р.
№ |
Дата 11-А |
Дата 11-Б |
№ |
Зміст |
Примітки |
|
|
|
|
Тема 5. Адаптації (орієнтовно 20 год.)
|
|
1 |
|
|
1 |
Адаптація як загальна властивість біологічних систем |
|
2 |
|
|
2 |
Загальні закономірності формування адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Властивості адаптацій. |
|
3 |
|
|
3 |
Формування адаптацій на молекулярному |
|
4 |
|
|
4 |
Формування адаптацій на клітинному рівнях організації. |
Біодиктант |
5 |
|
|
5 |
Стратегії адаптацій організмів. |
|
6 |
|
|
6 |
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. |
|
7 |
|
|
7 |
Поняття про адаптивну радіацію. |
|
8 |
|
|
8 |
Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання. |
Тести |
9 |
|
|
9 |
Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі. |
|
10 |
|
|
10 |
Симбіоз та його форми. |
Письмова робота Т.О. № 1 |
11 |
|
|
11 |
Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію. |
|
12 |
|
|
12 |
Способи терморегуляції організмів. |
|
13 |
|
|
13 |
Основні середовища існування та адаптації до них організмів. |
Біодиктант |
14 |
|
|
14 |
Практична робота №1 Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування. |
П.р. № 1 |
15 |
|
|
15 |
Організм як середовище мешкання. |
|
16 |
|
|
16 |
Поширення паразитизму серед різних груп організмів. Адаптації паразитів до мешкання в організмі хазяїна. Відповідь організму хазяїна на оселення паразитів .
|
|
17 |
|
|
17 |
Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. |
|
18 |
|
|
18 |
Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. Фотоперіодизм та його адаптивне значення. |
|
19 |
|
|
19 |
Адаптації людини до різних умов проживання |
|
20 |
|
|
20 |
Узагальнення і систематизація знань. Письмова тематична робота. |
Письмова робота Т.О. № 2 |
|
|
|
|
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя (13 год.) |
|
21 |
|
|
1 |
Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. |
|
22 |
|
|
2 |
Складові здорового способу життя: раціональне харчування, рухова активність, особиста і побутова гігієна, відпочинок. |
|
23 |
|
|
3 |
Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю. |
Презентації |
24 |
|
|
4 |
Негативний вплив на здоров’я людини куріння. |
Презетації |
25 |
|
|
5 |
Негативний вплив на здоров’я людини наркотиків. |
Презентації |
26 |
|
|
6 |
Вплив стресових факторів на організм людини. |
Проекти |
27 |
|
|
7 |
Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. |
Біодиктант |
28 |
|
|
8 |
Імунна система людини, особливості її функціонування. |
|
29 |
|
|
9 |
Імунокорекція. Імунотерапія. |
|
30 |
|
|
10 |
Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини |
Проекти |
31 |
|
|
11 |
Профілактика захворювань людини, що передаються статевим шляхом. |
Проекти |
32 |
|
|
12 |
Практична робота №2 Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань |
П.р. № 2 |
33 |
|
|
13 |
Узагальнення і систематизація знань. Письмова тематична робота. |
Письмова робота Т.О. № 3 |
|
|
|
|
Тема 7. Екологія (13 год.)
|
|
34 |
|
|
1 |
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони. |
|
35 |
|
|
2 |
Екологічні чинники та їхня класифікація. |
|
36 |
|
|
3 |
Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. Стено- та еврибіонтні види. |
Біодиктант |
37 |
|
|
4 |
Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристики популяцій |
|
38 |
|
|
5 |
Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах. |
|
39 |
|
|
6 |
Властивості та характеристики екосистем. |
|
40 |
|
|
7 |
Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. |
|
41 |
|
|
8 |
Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій. |
Біодиктант |
42 |
|
|
9 |
Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. |
|
43 |
|
|
10 |
Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі. |
|
44 |
|
|
11 |
Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. |
|
45 |
|
|
12 |
Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи. |
Тести |
46 |
|
|
13 |
Узагальнення і систематизація знань. Письмова тематична робота. |
Письмова робота Т.О. № 4 |
|
|
|
|
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування ( 11 год.) |
|
47 |
|
|
1 |
Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні. |
|
48 |
|
|
2 |
Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля. |
|
49 |
|
|
3 |
Антропічний вплив на атмосферу Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона. |
Проекти |
50 |
|
|
4 |
Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. |
Проекти |
51 |
|
|
5 |
Охорона водойм. |
Проекти |
52 |
|
|
6 |
Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери. |
Порезентації |
53 |
|
|
7 |
Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. |
|
54 |
|
|
8 |
Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. |
Презенації |
|
|
|
9 |
Практична робота №3 Оцінка екологічного стану свого регіону. |
П.р. № 3
|
55 |
|
|
10 |
Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля. |
|
56 |
|
|
11 |
Узагальнення і систематизація знань |
Т.О. № 5
|
|
|
|
|
Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології (12 год.) |
|
57 |
|
|
1 |
Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів. |
|
58 |
|
|
2 |
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи. |
|
59 |
|
|
3 |
Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості. |
|
60 |
|
|
4 |
Сучасна біотехнологія та її основні напрямки. |
Біодиктант Проекти |
61 |
|
|
5 |
Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції. |
Презентації |
62 |
|
|
6 |
Генна інженерія людини: досягнення та ризики. |
Презентації |
63 |
|
|
7 |
Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології. |
Проекти |
64 |
|
|
8 |
Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. |
Тести |
65 |
|
|
9 |
Захист проектів |
|
66 |
|
|
10 |
Біологічна безпека та основні напрями її реалізації. |
|
67 |
|
|
11 |
Захист проектів |
|
68 |
|
|
12 |
Узагальнення: роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства. |
Т.О. № 6
|
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань ( 2 год) |
|
69 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. |
|
70 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. |
|