Погоджено
Заступник директора
______________________
біологія і екологія
11 клас
Рівень стандарту
(70 годин, 2 години на тиждень)
(За навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти
затвердженою Міністерством освіти і науки України
(наказ № 1407 від 23.10.2017 р.))
№ |
Тема уроку |
К-сть год |
Дата проведення |
Примітка |
Тема 5. Адаптації (орієнтовно 20 год.) |
||||
1 |
Інструктаж з БЖД Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища мешкання. |
1 |
|
|
2 |
Загальні закономірності формування адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Властивості адаптацій.
|
1 |
|
|
3 |
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Стратегії адаптацій організмів. |
1 |
|
|
4 |
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Поняття про адаптивну радіацію. |
1 |
|
|
5 |
Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання. |
1 |
|
|
6 |
Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі. |
1 |
|
|
7 |
Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію.
|
1 |
|
|
8 |
Основні середовища існування та адаптації до них організмів: водне середовище. |
1 |
|
|
9 |
Основні середовища існування та адаптації до них організмів: ґрунтове та наземно-повітряне середовище. |
1 |
|
|
10 |
Способи терморегуляції організмів.
|
1 |
|
|
Тематична № 1 |
||||
11 |
Симбіоз та його форми. |
1 |
|
|
12 |
Організм як середовище мешкання. |
1 |
|
|
13 |
Практична робота 1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування. |
1 |
|
|
14 |
Поширення паразитизму серед різних груп організмів. |
1 |
|
|
15 |
Адаптації паразитів до мешкання в організмі хазяїна. |
1 |
|
|
16 |
Відповідь організму хазяїна на оселення паразитів. |
1 |
|
|
17 |
Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. |
1 |
|
|
18 |
Фотоперіодизм та його адаптивне значення. |
1 |
|
|
19 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми: «Адаптація». |
1 |
|
|
20 |
Контрольна робота
|
1 |
|
|
Тематична № 2 |
||||
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя (12 год.) |
||||
21 |
Науки, що вивчають здоров’я людини. |
1 |
|
|
22 |
Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя: раціональне харчування, рухова активність, особиста і побутова гігієна, відпочинок. |
1 |
|
|
23 |
Безпека і статева культура. |
1 |
|
|
24 |
Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння та наркотиків.
|
1 |
|
|
25 |
Вплив стресових факторів на організм людини. |
1 |
|
|
26 |
Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. Навчальний проект: Особиста програма зміцнення здоров’я. |
1 |
|
|
Тематична № 3 |
||||
27 |
Імунна система людини, особливості її функціонування. |
1 |
|
|
28 |
Імунокорекція. Імунотерапія.
|
1
|
|
|
29 |
Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини. |
1 |
|
|
30 |
Профілактика інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом. |
1 |
|
|
31 |
Практична робота 2. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань. |
1 |
|
|
32 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми: «Біологічні основи здорового способу життя».
|
1 |
|
|
Тематична №4 |
||||
Тема 7. Екологія (15 год.) |
||||
33 |
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. |
1 |
|
|
34 |
Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони. |
1 |
|
|