Календарно-тематичне планування з біології для 7 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено згідно чинної програми та містить колонку з вказаними компетентностями. 6-9 класи – Програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

                                                                         Календарні плани біологія 7 клас

Складені згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів 

Біологія,   7 клас зі змінами, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№п/п

 

                    Тема уроку

   Шляхи реалізації

    наскрізних ліній

      Дата

проведення

    уроку

Скориго- 

    вана

    дата

         Очікувані результати навчально-пізнавальної   діяльності здобувачів освіти

 

4

                                                                                                     Вступ

Підприємливість і фінансова грамотність

(орієнтує на практичне використання тварин у фермерському господарстві, розвиток лідерських ініціатив)

 

1

Основні відмінності тварин від рослин та грибів.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

 

 

 

 

 

 

Знання

оперує термінами:

- тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм

називає:

- середовища існування тварин;

- прояви життєдіяльності тварин;

- ознаки тваринної клітини;

- тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції;

пояснює:

- відмінності тварин від рослин та грибів

Діяльність (уміння)

розпізнає:

- клітини, тканини, органи, системи органів тварин;

описує:

- будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологі препарати, колекції;

характеризує:

- типи живлення: автотрофний та гетеротрофний;

порівнює:

- клітини тварин, рослин, грибів

Ставлення

висловлює судження:

- щодо значення знань про тварин у природі та житті людини

2

Особливості живлення  тварин.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Клітини і тканини тварин

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

 

 

4

Органи і системи органів тварин.

 

 

 

 

26+5р

                                                               Тема 1. Різноманітність тварин

Здоров’я і безпека

(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

 

5

Різноманітність тварин. Поняття про класифікацію тварин.

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

Знання

оперує термінами:

- вид, безхребетні, хордові

називає:

- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

 

Діяльність (уміння)

розпізнає:
- тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);

характеризує:

- пристосування тварин до життя у воді;

- пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті;

- пристосування тварин до польоту;

- пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);

установлює зв’язок

- між будовою тварин і способом життя;

вдосконалює уміння

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

дотримується правил

- особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

 

Ставлення

висловлює судження:

- щодо різноманітності тварин, їхролі у природі та значення в житті людини;

- щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;

робить висновок:

- особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя

6

Кишковопорожнинні. Міні-проєкт

Як утворюються коралові острови?

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Громадянська відповідальність

 

 

7

Кільчасті черви: визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування; різноманітність. Лабораторні дослідження :

зовнішньої  будови та  руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

8

Різноманітність паразитичних червів.

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

 

9

Узагальнення знань з теми « Вступ.  Різноманітність тварин. Ч.1. »

 

 

 

 

 

10

Загальна характеристика типу Членистоногі

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

 

11

Загальна характеристика класу Ракоподібні. Різноманітність ракоподібних. Їхня роль у природі й житті людини

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

 

12

Павукоподібні. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості. Різноманітність та значення павукоподібних у природі та значення в житті людини

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

13

Комахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

14

Розмноження і розвиток комах. Різноманітність комах, їхня роль у природі й житті людини

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

15

Практична робота 1:

 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

 

16

 Молюски. Лабораторне дослідження :

будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

17

Різноманітність молюсків, їхня роль у природі та значення в житті людини. Класи Черевоногі та Двостулкові молюски.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Громадянська відповідальність

 

 

 

18

Клас Головоногі молюски

Міні-проєкт «Як утворюються перлини?»

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

 

19

Паразитичні безхребетні тварини.

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

20

Узагальнення знань з теми «Тип Членистоногі. Молюски »

 

 

 

 

21

Загальна характеристика хордових тварин.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

22

Надклас Риби. Клас Хрящові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, їх різноманітність.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

23

Кісткові риби. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості.  Різноманітність , їх роль у природі та значення в житті людини.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

Громадянська відповідальність

 

 

24

Амфібії. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості земноводних тварин. Роль амфібій в екосистемах і в житті людини.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

25

Рептилії. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

26

Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

27

Узагальнення вивченого з теми «Тип Хордові. Класи: Риби, Амфібії, Рептилії »

Контрольна робота №1

 

 

 

28

Птахи.  Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості. 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

29

Різноманітність птахів. Риси пристосованості до різних середовищ життя. Значення птахів у природі та в житті людини.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

30

Практична робота 2:

Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних у птахів. 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

31

Клас Ссавці. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

32

Різноманітність Ссавців. Розмноження і розвиток ссавців. Роль ссавців у природі та значення в житті людини.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

33

Практична робота 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування

. Екологічна безпека та сталий розвиток

                                                                                                             

 

 

34

Представлення міні-проєктів

Тварини - будівельники.

Зуби ссавців.

Тварини рекордсмени.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Громадянська відповідальність

 

 

35

Узагальнення знань з тем «Клас Птахи. Клас Ссавці »

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

16+1р

                                                                        Тема 2.  Процеси життєдіяльності тварин

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин)

36

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і  травлення.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

Знання

оперує термінами:

- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток

називає:
- процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

- органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;

- основні функції крові та типи кровоносних систем;

- види скелета;

- типи симетрії тіла;

- органи чуття;

- форми розмноження;

- статеві клітини;

- типи розвитку;

пояснює:

- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

 

Діяльність (уміння)

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

- типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

-роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

  • порівнювати, робити висновки

 

Ставлення

робить висновок:

- ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням

і розширенням функцій;

обґрунтовує:

взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями

37

Різноманітність травних систем. Особливості будови травної системи безхребетних тварин

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

38

Особливості будови травної системи хребетних тварин

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

39

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

40

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

41

Практична  робота 4:

Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

 

42

Узагальнення знань з теми «Травна, дихальна та кровоносна системи»

 

 

 

 

 

43

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

44

Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

45

 Практична  робота 5:

Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

46

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.  Лабораторні дослідження:

особливостей покривів тіла тварин;

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

47

Органи чуття їх значення.

Міні-проєкти

Як бачать тварини.

Як тварини визначають напрям руху.

Громадянська відповідальність

 

 

 

48

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

49

Практична робота 6:

Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях

 

 

 

50

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.  

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

51

Статеві клітини та запліднення. Розвиток тварин. Періоди та тривалість життя тварин.

Лабораторні дослідження:

визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

52

Контрольна робота з теми «Процеси життєдіяльності тварин»

 

 

 

 

10

                                                                              Тема 3. Поведінка тварин

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин)

53

Поведінка тварин у природі та методи її вивчення. Лабораторні дослідження:

спостереження за поведінкою тварин (вид   визначається учителем).

Громадянська відповідальність

 

 

 

Знання

оперує термінами:

- інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція

називає:

- методи вивчення поведінки тварин;

- форми поведінки тварин;

- угруповання тварин;

наводить приклади:

- міграцій тварин;

- способів орієнтування тварин;

- використання тваринами знарядь праці;

пояснює:

- зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки

 

Діяльність (уміння)

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):

- форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

характеризує:

- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

спостерігає та описує:

- поведінку тварин;

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

 

Ставлення

робить висновок про:

- пристосувальне значення поведінки в житті тварин;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин

54

Вроджена та набута поведінка. Біологічне значення вродженої і набутої поведінки.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

55

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

 

56

Форми поведінки тварин.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

57

Практична робота  8:

Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

58

 Міні-проєкт (за вибором):

Угруповання тварин.

Чому мігрують тварини.

 

Громадянська відповідальність

 

 

 

59

Соціальна поведінка тварин

Типи угруповань. Ієрархія у групі.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

 

 

60

Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

61

Міні-проєкт

Як вчаться пташенята.

Як тварини користуються знаряддями праці.  Як спілкуються тварини

 

 

 

62

Елементарна розумова діяльність.

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

63

Узагальнення знань з теми «Поведінка тварин»

 

 

 

 

 

6

                                                            Тема 4. Організми і середовище існування

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони)

Громадянська відповідальність

(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)

64

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. 

Екскурсія. Різноманітність тварин свого краю.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

Знання

оперує термінами:

- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України

називає:

- чинники середовища існування;
- заповідники й заповідні території України;
наводить приклади:
- пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);
- форм співіснування організмів в угрупованнях;
- впливу людини на екосистеми

Діяльність (уміння)

описує:

- передачу енергії в екосистемі;

характеризує:
- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає:

- роль організмів як компонентів екосистеми

Ставлення

висловлює судження:

- щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;

усвідомлює значення:

- етичного ставлення до природи та її охорони;

виявляє:

- ціннісне ставлення до живої природи;

оцінює:

- стан заповідних територій України та свого краю

65

Ланцюги живлення і потік енергії.

Пристосування тварин до впливу різних чинників середовища.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

66

 Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на організм.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

67

Екскурсія

Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні

Громадянська відповідальність

 

 

 

68

Природоохоронні території.

Червона книга України. Міні-проєкт :

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.

Заповідні території України.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Громадянська відповідальність

 

 

 

69

Узагальнення знань з теми «Організми і середовище існування »

 

 

 

 

 

 

2

                                                                       Узагальнення

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи)

70

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

 

 

Знання

називає:

- ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій);

- представників основних груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом

Діяльність (уміння)  порівнює:

- будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів

Ставлення

робить висновок:

- про єдність живої природи

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
2741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку