Календарно-тематичне планування з біології для 7 класу

Про матеріал

Календарне планування Складено на основі навчальної програми з географії для 6–9 класів затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.До підручника біологія 7 клас (В.І. Соболь)

Перегляд файлу

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Домашнє завдання

Наскрізні  змістові  лінії

А

Б

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

 

ВСТУП

1

 

 

ІБЖ

Будова тварин: клітини, тканини

 

Демонстрування: опудал, вологих препаратів, колекцій зображень (у тому числі електронних) тварин.

§ 1 кросворд ст. 9

 

 

2

 

 

 

Органи та системи органів тварин

 

§2

3

 

 

 

Особливості живлення тварин

 

 

§3 замалювати тваринну клітину

4

 

 

 

 

Основні відмінності тварин від рослин та грибів.

 

§4 тести ст. 24 (усно)

Тема 1. Різноманітність тварин

5

 

 

Поняття про класифікацію тварин.

 

 

§5

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

 

(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

 

6

 

 

Загальна характеристика й розмаїтість багатоклітинних тварин

 

§6

7

 

 

Загальна характеристика й розмаїтість кишковопорожнинних

Міні-проект

Як утворюються коралові острови?

 

 

§7,8

8

 

 

Загальна характеристика типу Кільчасті черви ІБЖ

Лабораторне дослідження зовнішньої  будови та  руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);

 

§9,10

9

 

 

Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування

 

§11

10

 

 

Узагальнення матеріалів теми.

 

 

§12

 

11

 

 

Загальна характеристика типу Членистоногі

 

 

Повторити §12

12

 

 

Загальна характеристика класу Ракоподібні. Розмаїтість ракоподібних. Їхня роль у природі й житті людини

 

 

§13,14

13

 

 

Загальна характеристика класу Павукоподібні

 

 

§15,16

14

 

 

Загальна характеристика класу Комахи

 

 

§17

15

 

 

ІБЖ Практична робота №1  Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.

 

§18

16

 

 

Розмаїтість комах. Їхня роль у природі й житті людини

 

 

§19

17

 

 

Загальна характеристика типу Молюски ІБЖ

Лабораторне дослідження :

будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.

 

§20

18

 

 

Класи Черевоногі та Двостулкові молюски Міні-роект

Як утворюються перлини?

 

 

§21

19

 

 

Клас Головоногі молюски

 

 

Повторити §§20,21

20

 

 

Паразитичні безхребетні тварини.

 

 

§22

21

 

 

Контрольна робота

 

 

§23

 

Наскрізні  змістові  лінії

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Діяльність (уміння)

 

Знання

 

 

 

Ставлення

 

 

(орієнтує на практичне використання тварин у фермерському господарстві, розвиток лідерських ініціатив)

розпізнає:

- клітини, тканини, органи, системи органів тварин;

описує:

- будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологіпрепарати, колекції;

характеризує:

- типи живлення: автотрофний та гетеротрофний;

порівнює:

- клітини тварин, рослин, грибів

називає:

- середовища існування тварин;

- прояви життєдіяльності тварин;

- ознаки тваринної клітини;

- тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції;

пояснює:

- відмінності тварин від рослин та грибів

оперує термінами:

- тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм

висловлює судження:

- щодо значення знань про тварин у природі та житті людини

 

 

 

розпізнає:
- тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);

характеризує:

- пристосування тварин до життя у воді;

- пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті;

- пристосування тварин до польоту;

- пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);

установлює зв’язок

- між будовою тварин і способом життя;

вдосконалює уміння

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

дотримується правил

- особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

оперує термінами:

- вид, безхребетні, хордові

називає:

- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

висловлює судження:

- щодо різноманітності тварин, їхролі у природі та значення в житті людини;

- щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;

робить висновок:

- особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Домашнє завдання

Наскрізні  змістові  лінії

А

Б

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

 

22

 

 

Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби

 

Повторити §23

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

 

(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

 

23

 

 

Загальна характеристика класу Кісткові риби

 

 

§24

24

 

 

Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб

 

 

§25

25

 

 

Загальна характеристика класу Амфібії

 

 

§26

26

 

 

Рептилії. Особливості процесів життєдіяльності й поводження плазунів

 

§27

27

 

 

Рептилії, їхня різноманітність та значення

 

 

§28

28

 

 

Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів

 

 

§29

29

 

 

Узагальнення і систематизація знань

 

 

Матеріали уроку

 

31

 

 

Загальна характеристика класу Птахи Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів

 

§30

32

 

 

Розмноження й розвиток птахів. Виводкові та нагніздні птахи

 

§31

33

 

 

Розмаїтість птахів. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини

 

§31

34

 

 

Загальна характеристика класу Ссавці

 

§32

 

 

 

ІБЖ Практична робота №2

Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних умовах

 

 

 

35

 

 

Ссавці, їхня різноманітність та значення

 

 

§33

36

 

 

ІБЖПрактична робота  №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.                                                                                              

Тварини - будівельники.

Зуби ссавців.

Тварини рекордсмени.

 

37

 

 

Представлення міні-проектів

 

Процеси життєдіяльності тварин

38

 

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і  травлення.

 

 

§34,35

 

 

39

 

 

Різноманітність травних систем.

 

 

 

40

 

 

Дихання та газообмін у тварин. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

 

§36

41

 

 

Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції.

 

 

 

42

 

 

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції

 

 

§37

43

 

 

ІБЖПрактична робота №4

Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

 

 

44

 

 

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.

 

§38

45

 

 

Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин

 

§39,40

46

 

 

ІБЖПрактична робота №5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

 

 

 

47

 

 

ІБЖПокриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.    Лабораторне дослідження:

особливостей покривів тіла тварин;

 

 

 

§41

Наскрізні  змістові  лінії

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Діяльність (уміння)

 

Знання

 

 

 

Ставлення

 

 

 

розпізнає:
- тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);

характеризує:

- пристосування тварин до життя у воді;

- пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті;

- пристосування тварин до польоту;

- пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);

установлює зв’язок

- між будовою тварин і способом життя;

вдосконалює уміння

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

дотримується правил

- особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

 

 

 

 

 

 

оперує термінами:

- вид, безхребетні, хордові

називає:

- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

висловлює судження:

- щодо різноманітності тварин, їхролі у природі та значення в житті людини;

- щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;

робить висновок:

- особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя

 

 

 

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

- типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

-роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

 

оперує термінами:

- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток називає:
- процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

- органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;

- основні функції крові та типи кровоносних систем;

- види скелета;

- типи симетрії тіла;

- органи чуття;

- форми розмноження;

- статеві клітини;

- типи розвитку;

пояснює:

- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

 

робить висновок:

- ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням

і розширенням функцій;

обґрунтовує:

взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Домашнє завдання

Наскрізні  змістові  лінії

А

Б

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

 

48

 

 

 

Органи чуття їх значення.

 Міні-проекти

Як бачать тварини.

Як тварини визначають напрям руху.

 

 

§42

 

 

49

 

 

 

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.

 

 

 

§43

 

 

50

 

 

 

 

ІБЖПрактична робота №6 Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях

 

 

 

§44

 

 

51

 

 

 

 

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.   Статеві клітини та запліднення.

 

 

 

§45

 

 

52

 

 

 

 

Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.

ІБЖЛабораторне  дослідження:

визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).

 

 

§46

 

 

53

 

 

Контрольна робота

 

§47

 

 

Поведінка тварин

54

 

 

Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.

 ІБЖЛабораторне дослідження:

спостереження за поведінкою тварин (вид   визначається учителем).

 

 

§47

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин)

 

55

 

 

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

 

 

§48

56

 

 

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна.

 

§49,50

57

 

 

 Соціальна поведінка тварин

Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.

 

§51,52

58

 

 

ІБЖПрактична робот №8  Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).

 

 

§53

59

 

 

Представлення міні-проектів

Міні-проект (за вибором):

Угруповання тварин.

Чому мігрують тварини.

 

 

 

§54

60

 

 

Комунікація тварин.

 

Міні-проект (за вибором):

Як спілкуються тварини.

 

 

§55

61

 

 

Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.

Міні-проект (за вибором):

Як вчаться пташенята.

Як тварини користуються знаряддями праці.

 

 

 

 

 

 

 

§52-53

 

 

 

Наскрізні  змістові  лінії

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Діяльність (уміння)

 

Знання

 

 

 

Ставлення

 

 

 

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

- типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

-роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

 

 

оперує термінами:

- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток називає:
- процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

- органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;

- основні функції крові та типи кровоносних систем;

- види скелета;

- типи симетрії тіла;

- органи чуття;

- форми розмноження;

- статеві клітини;

- типи розвитку;

пояснює:

- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

 

робить висновок:

- ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням

і розширенням функцій;

обґрунтовує:

взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями

 

 

 

 

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):

- форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

характеризує:

- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

спостерігає та описує:

- поведінку тварин;

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

називає:

- методи вивчення поведінки тварин;

- форми поведінки тварин;

- угруповання тварин;

наводить приклади:

- міграцій тварин;

- способів орієнтування тварин;

- використання тваринами знарядь праці;

пояснює:

- зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки оперує термінами:

- інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

робить висновок про:

- пристосувальне значення поведінки в житті тварин;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Домашнє завдання

Наскрізні  змістові  лінії

А

Б

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

 

62

 

 

 

Органи чуття їх значення. Міні-проекти

Як бачать тварини.

Як тварини визначають напрям руху.

 

 

 

§54

 

 

63

 

 

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

 

 

 

§56

Тема 4. Організми і середовище існування

64

 

 

 Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. 

 

 

§57

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони)

 

 

65

 

 

Ланцюги живлення і потік енергії.

 

 

§58

66

 

 

Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовища1111111111111111111111111111111111111111111111111111111 компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях. 

 

§59

67

 

 

Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.

 

 

§60

68

 

 

Природоохоронні території.

Червона книга України.

 

 

§61

69

 

 

Міні-проект :

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.

Заповідні території України.

 

§62

70

 

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

 

 

§62

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наскрізні  змістові  лінії

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Діяльність (уміння)

 

Знання

 

 

 

Ставлення

 

 

 

 

 

 

 

(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)

 

описує:

- передачу енергії в екосистемі;

характеризує:
- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає:

- роль організмів як компонентів екосистеми

називає:

- чинники середовища існування;
- заповідники й заповідні території України;
наводить приклади:
- пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);
- форм співіснування організмів в угрупованнях;
- впливу людини на екосистеми оперує термінами:

- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України

 

висловлює судження:

- щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;

усвідомлює значення:

- етичного ставлення до природи та її охорони;

виявляє:

- ціннісне ставлення до живої природи;

оцінює:

- стан заповідних територій України та свого краю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього

І

ІІ

Годин

68

32

36

Контрольних

2

1

1

Практичних

8

2

6

Лабораторних

5

2

3

Тематичних

8

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку