Урок узагальнення і систематизації знань учнів з тами"Земноводні і Плазуни" Конспект уроку для учнів 7 класу

Про матеріал

Матеріал уроку допоможе учителеві підготуватися ретельніше до уроку і не потребує зайвого часу для знаходження матеріалів. Розкриває усі аспекти на які потрібно звернути увагу вчителеві під час узігальнення і систематизації даного матеріалу.

Перегляд файлу

  Узагальнюючий  урок з теми «Земноводні. Плазуни».

Учні повинні знати: основні ряди цих класі земноводних і плазунів, характерні ознаки, процеси життєдіяльності, перевірити знання термінів, розпізнавати представників даних класів;

Учні повинні вміти: працювати у групах, розвивати логічне мислення, прищепити  любов та бережливе  ставлення до природи.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Обладнання та матеріали: кросворди, відеоряд, комп'ютерна презентація, комп'ютерні тести, роздатковий матеріал.

Хід уроку

1.Організаційна частина.

 Привітання, введення в тему уроку. Подивіться у вікно , на сусіда по парті і побажайте хорошого настрою                                         

2.Мотивація навчальної діяльності.

З метою узагальнення, систематизації, поглиблення  знань з теми, проводимо  урок  у  вигляді  гри . - Ознайомившись з розділом зоології " Клас Земноводні " і " Клас Плазуни " ми підбиваємо підсумки вивченого, але наш узагальнюючий урок сьогодні  незвичайний. Перш за все ми будемо працювати під девізом: " Пізнаймо глибше

таємниці природи, для того, щоб її зберегти!"

          А сам урок − це наша подорож по маршруту " Дивовижний світ тварин ", під час якої вам необхідно буде подолати декілька перешкод. Тільки від вас буде

залежати успіх подорожі, адже перешкоди потребуватимуть від вас міцних і

глибоких знань по темах " Земноводні " і " Плазуни ".

3.Творче застосування знань.

Завдання 1.

Відгадати назви земноводних, назва яких закінчується на «а»:

 

ж

а

б

 

к

у

м

к

 

к

в

а

к

ш

 

р

о

п

у

х

 

с

и

р

е

н

 

ч

е

р

в'

я

г

с

а

л

а

м

а

н

д

р

Завдання 2:

  1.  «Хто є хто?»

Кожен учень має картку розділену на дві колонки: «Земноводні» та «Плазуни». Вчитель зачитує перелік тверджень учні записують номери тверджень у ту чи іншу колонку.

  1. Шкіра суха без залоз;
  2. Шкіра волога є залози;
  3. Рогові луски на шкірі
  4. Шкіра в багатьох видів виділяє отруту;
  5. Є грудна клітка;
  6. Грудна клітка відсутня;
  7. Є міжреберні м`язи;
  8. Слина має травні ферменти;
  9. слина служить лише для змочування їжі;
  10.  Серце трикамерне;
  11.  Дихання – і шкірне, і легеневе;
  12.  Дихання легеневе;
  13. Головний мозок більш розвинений;
  14. Очі мають три повіки;
  15.  Яйця вкриті щільними оболонками;
  16. Яйця без щільних оболонок;

Ключ:

Земноводні: 2,4,6,9,10,11,14,16,19.

Плазуни: 1,3,5,7,8,10,12,13,14,15,17,18.

Завдання 3.

Заповнити таблицю вправа  «Карусель»:

Завдання для першого тематичного столу:

 

 

ПЛАЗУНИ

Представники

 

Середовище існування

 

Зовнішня будова

 

Покриви

 

Опорно-рухова  сист.

 

Травна с-ма

 

Дихальна с-ма

 

Кровоносна с-ма

 

Видільна с-ма

 

Нервова с-ма

 

Особливості розмноження

 

Сезонні явища в житті тварин

 

 

Завдання для другого тематичного столу:

 

ЗЕМНОВОДНІ

Представники

 

Середовище існування

 

  Зовнішня будова

 

Покриви

 

Опорно-рухова  сист.

 

Травна с-ма

 

Дихальна с-ма

 

Кровоносна с-ма

 

Видільна с-ма

 

Нервова с-ма

 

Особливості розмноження

 

Сезонні явища в житті тварин

 

Представлення результатів групової роботи.

Завдання4.

Відгадати загадки.

1.Без рук, без ніг, а по землі ходить.           (Змія)

 

2.Живе спокійно, не спішить

Про всяк випадок носить щит.                  (Черепаха) 

 

4.Хто хвіст залишає та від ворога тікає?  (Ящірка)

 

5.У воді водиться, з хвостом родиться,

А, як виростає, хвіст відпадає.                    (Жаба)

 

Завдання 5.

Кожен учень має дві картки. Учитель показує малюнки різних плазунів та земноводних. Завдання учнів – впізнати тварину (пригадати її назву та приналежність до ряду). Учень, котрий впізнав тварину, піднімає руку, одержує малюнок і кладе його у відповідну колонку таблиці. За допущену помилку учень отримує «штраф» - втрачає бал.

 

          Клас Земноводні                                  Клас Плазуни

Хвостаті    Безхвості    Безногі          Лускаті      Черепахи        Крокодили

 

Завдання 6.

  1. «Що? Чому? Як? Скільки?»

Учні відповідають на запитання тих серій, які їм випадуть. Для цього учень крутить різнокольорову рулетку . Колір клітинки на яку покаже стрілка, визначає серію запитань: «Що?» - зелена, «Чому?» - червона, «Як?» - жовта, «Скільки?» - синя.                                           Запитання

                                                 Чому?

  1. Чому линяють плазуни?
  2. Чому жаба довго не задихається під водою?
  3. Чому деякі європейські фермери розводять ропух?
  4. Чому восени жаби стають млявими та повільними?
  5. Чому в легені крокодилів не заходить вода, коли вони пірнають?
  6. Чому «Плачуть крокодили»?

                                                 Як?

  1. Як кумка захищається від ворогів?
  2. Як жаба п’є воду?
  3. Як відрізняється ропуха від жаби?
  4. Як полюють квакші?
  5. Як люди використовують плазунів?
  6. Як відрізняється своєю будовою кровоносна система крокодила?

                                             Що?

  1. Що допомагає самцям жаб так голосно квакати в період розмноження?
  2. Що їсть ящірка прутка взимку?
  3. Що відрізняє протея від інших хвостатих земноводних?
  4. Що таке аутотомія?  Для яких тварин характерне це явище?
  5. Що придумати в європейських країнах для зменшення гибелі жаб під колесами автомобілів?
  6. Що робила в давнину господиня, котра хотіла, щоб молоко довше не скисало?

                                           Скільки?

  1. Скільки яєць відкладає самка крокодила?
  2. Скільки ребер у жаби?
  3. Скільки пам’ятників жабам споруджено у світі?
  4. Скільки повік у плазунів?
  5. Скільки важить слонова черепаха?
  6. Скільки шкідників може знищити за один сезон трав`яна жаба?


Завдання 7 .  «Хто зайвий»:

  1. Вуж                  Жовтопуз                     Кобра            Удав
  2. Хамелеон        Крокодил                    Тритон           Черепаха
  3. Гадюка             Жовтопуз                 Агама              Веретільниця
  1. ряд  - жовтопуз – безнога ящірка – всі інші - змії;
  2. ряд – тритон – земноводна тварина – всі інші плазуни;
  3. ряд – гадюка – змія  -  всі інші ящірки;

4. Контроль здобутих знань на попередніх уроках.

Учні мали завдання – зібрати вдома матеріали по наступних темах:

  1. Екологічні проблеми плазунів та земноводних нашої місцевості;
  2. Народні прикмети, пов’язані з плазунами та земноводними;
  3. Забобони про плазунів та земноводних;
  4. Цікаві матеріали періодичної преси про плазунів та земноводних;
  5. Кожну тематичну підбірку кожен учень мав розмістити на окремому листку, підписавши своє прізвище.

Здані учнями матеріали вчитель зразу ж (демонстративно) поміщує в папку «Додаткові матеріали про плазунів та земноводних зібрані учнями 8

  1. Для тих хто раніше закінчив виконувати тести:

Вправа «Шифрувальник».
В таблиці зашифровані такі  слова:

ПЛАЗУНИ

ТУЛУБ

СКЕЛЕТ

СЕРЦЕ

ЛЕГЕНІ

КЛОАКА

НИРКИ

ЧЕРЕПАХИ

ЗИМІВЛЯ

ЛУСКИ

РЕГЕНЕРАЦІЯ

 

 

ЛУС

ТУ

ПЛА

ГЕ

ЛЕ

РЕ

КЛОА

СКЕ

ЦЕ

ЗИ

КА

ЗУ

НИ

ХИ

ЛУБ

СЕР

НИР

НЕ

ГЕ

ПА

ЛЕТ

ЛЯ

ЧЕ

РА

НІ

ЦІЯ

МІВ

КИ

7 .Підсумок уроку, виставлення оцінок.  

Отже, підсумовуючи вивчене, можна впевнено сказати, що:

               -    Ми навчилися… ( розпізнавати цих тварин за ознаками )

               -    Ми дізналися про… ( будову, їхній спосіб життя, поведінку, поширення на планеті, адаптації до умов життя )

               -    Ми зрозуміли… ( їх неповторне значення у природі )

               -    Нам необхідно… ( охороняти цих тварин )

               -    Ми виховали в собі… ( бережливе ставлення до тварин )     Адже  " Земля - наш дім,

                             А ми  - її значна частина,

                             Ми  -  не люди, ми – сама природа! "

  1. Домашнє завдання:  повторити матеріал з теми «Земноводні. Плазуни». Знайти цікаві відомості про птахів.

Зелений -  Що?

Червоний – Чому?

Синій – Як?

Жовтий – Скільки?

 

Земноводні України

Ропуха зелена(безхвості)

Земноводні України

Саламандра плямиста (хвостаті)

http://artflora.com.ua/autothumbs.php?img=/images/vodojma/obitateli/triton_300_209.jpg

Тритон гребенястий ( хвостаті)

 

 

http://byology.ru/wp-content/uploads/2010/10/125.jpg

ЛУСКАТІ

 

 

http://ic3.static.km.ru/img/71647~003.gif

ЧЕРЕПАХИ

 

http://twarini.com/wp-content/uploads/2012/07/krokodili_1.jpg

КРОКОДИЛИ

 

http://www.dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/24/23728/img18.jpg

Дзьобоголові ГАТЕРІЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
3102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку