Узагальнення знань з теми: "Членистоногі" 7 клас

Про матеріал

Узагальнюючий урок з теми: "Тип Членистоногі" у формі змагань між двома командами.

Мета:

навчальна – розширити знання учнів про різноманітність представників типу Членистоногих, узагальнити і закріпити знання учнів про вищий рівень організації типу членистоногі у порівнянні з іншими відомими типами безхребетних тварин;

розвиваюча – продовжити формувати у школярів вміння аналізувати одержані знання, користуватися довідковою літературою, застосувати одержані теоретичні знання на практиці, розвивати навички самостійної дослідницької роботи;

виховна – продовжити формувати вміння працювати в колективі, приймати спільні рішення, оцінювати роботу товаришів, стимулювати інтерес до певної галузі знань, розвивати інтуїцію, творчі здібності, тренування швидкості реакції, кмітливості.

Епіграф:

Я насмілюсь твердити, що з усіх знань найкорисніше для нас знання природи, її законів

Ж.Б.Ламарк

Обладнання: таблиці, малюнки.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань

Перегляд файлу

 Біологія

7 клас

Автор:

Никифорова Галина Андріївна, вчитель біології

Жучковецької ЗОШ І-ІІ ст.

Тема: Узагальнення знань з теми Членистоногі.

Мета: навчальна – розширити знання учнів про різноманітність представників типу Членистоногих, узагальнити і закріпити знання учнів про вищий рівень організації типу членистоногі у порівнянні з іншими відомими типами безхребетних тварин;

розвиваюча – продовжити формувати у школярів вміння аналізувати одержані знання, користуватися довідковою літературою, застосувати одержані теоретичні знання на практиці, розвивати навички самостійної дослідницької роботи;

виховна – продовжити формувати вміння працювати в колективі, приймати спільні рішення, оцінювати роботу товаришів, стимулювати інтерес до певної галузі знань, розвивати інтуїцію, творчі здібності, тренування швидкості реакції, кмітливості.

Епіграф:

Я насмілюсь твердити, що з усіх знань найкорисніше для нас знання природи, її законів

Ж.Б.Ламарк

Обладнання: таблиці, малюнки.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань

Учень:

називає:

  • загальні ознаки типу Членистоногі;
  • загальні ознаки організмів ракоподібних, павукоподібних, комах;

наводить приклади:

  • видів ракоподібних, павукоподібних, комах, що зустрічаються у своєму регіоні:
  • видів, що потребують охорони:
  • видів, що є паразитами людини, тварин і рослин, переносниками збудників хвороб;
  • видів, що завдають шкоди сільському господарству;

розпізнає:

  • представників класів членистоногих на таблицях, наочних посібниках, у колекціях та природі;

характеризує:

  • способи життя членистоногих;
  • роль членистоногих у екосистемах;

пояснює:

  • особливості пристосованості зовнішньої та внутрішньої будови, процесів життєдіяльності членистоногих до найрізноманітніших середовищ існування;
  • взаємозв’язки організмів між собою, між організмами і неживою природою;
  • значення у житті людини;

порівнює:

  • особливості організації ракоподібних, павукоподібних, комах;

описує:

  • поведінку комах;
  • процеси життєдіяльності комах;

робить висновки:

  • про значення членистоногих в екосистемах і в житті людини.

 

ХІД УРОКУ

І. Повідомлення теми, мети уроку.

Добрий день! Вітаю вас, всіх присутніх учасників і гостей. Сьогодні ми проводимо незвичайний урок – урок-гру, мета якого розширити знання, узагальнити і закріпити їх по темі: Тип Членистоногі. Гра буде проходити в 5 турів, за кожен з яких учасники здобуватимуть певну кількість балів. Команди обрані і 1 завдання було домашнє завдання.

ІІ. Узагальнення знань.

1 а завдання.

Придумати назву своїй команді, яка буде пов’язана з матеріалами теми Членистоногі і захистити її. Максимальна кількість балів – 3б.


Наша команда:

«Гіганські павуки»

Ми – « Гіганські павуки»,

Все ми робим залюбки:

Граємо, співаємо

І перемагаємо!»

Наш девіз:

- Будь веселий!

 - Завжди так!

 - Будь бадьорий!

 - Тільки так!

 - Настрій – во!

 - Погода – клас!

 - Всі приєднуйтесь до нас!»

Наша команда:

«Барвисті метелики»

«Ми барвисті метелики,

 Ми – одна сім’я.

 Дуже дружні і веселі,

 Радо носим це ім’я!»

Наш девіз:

Дружба для нас,

Найвище всього -

Один за всіх

І всі за одного!”


1 б. Зараз прошу підійти до столу по одному учаснику від кожної команди, (причому треба виділити таких учнів, які в змозі  вирішити завдання початкового рівня.) За правильну відповідь – 2б.

  1. З наведеного переліку виберіть тварин, які належать до класу Павукоподібні: павук-стрибун, дибка, кліщ коморний, павутинний кліщ, скорпіон, косарик, блоха, коропоїд, лангуст, бабка, кліщ-залозниця, клоп, павук-хрестовик, водяний віслюк, богомол, тарантут, каракурт, павук-бокохід. (10)
  2. З наведеного переліку виберіть тварин, які належать до класу Комахи: сарана, цвіркун, довгоносик, омар, білан капустяний, шовковичний шовкопряд, собачий кліщ, шершень, комар, бджола, циклоп, тарган, тарантул, коростяний свербун, терміти, махаон, скорпіон, дафнія. (12)
  3. З наведеного переліку виберіть тварин, які належать до класу Ракоподібні: планарія молочно-біла, сарана, ехінокок, цвіркун, піскожил, довгоносик, омар, нереїда, ставковик великий, білан капустяний, краб, дафнія,  восьминіг, шовковичний шовкопряд, коропоїд, кальмар, собачий кліщ, шершень, комар, бджола, циклоп, тарган, воша, каракатиця, тарантул, коростяний свербун, терміти, махаон. (6)

2 а. завдання.

БРЕЙН-РИНГ. (3 бали)

По 1 балу. Граємо до 5 балів.

(Прошу підійти по одному учаснику від кожної команди  на середину)

  • Про кого йдеться. Царство тварини, підцарство Багатоклітинні, тип Членистоногі, клас Комахи, ряд Твердокрилі. (жуки).
  • Як павук-хрестовик, який сидить у засідці, одержить сигнал про те, що до  нього у павутину потрапила здобич? (павутинна сітка, сигнальна нитка).
  • Як, спостерігаючи за мурашником, можна дізнатися про наближення дощу?

(закриваються ходи).

  • Як за допомогою мурашника визначаються визначають сторони світу?

(Мурашники з південної сторони дерева, куща, південна сторона мурашника похила, північна – крута).

  • Хто може підіймати вагу в 3 рази більшу від маси свого тіла? (Мурашка)
  • Тільки цей представник міняє свої покриви. (рак)
  • Велика кількість представників цього ряду не їдять протягом всього свого життя. (метелики)
  • Хто полює на дрібних павуків, мокриць, жаб, ящірок і птахів.

(павук-птахоїд з Південної Америки, з них він висмоктує кров)

  • Збудник небезпечних захворювань, зокрема піроплазмозу, поворотного тифу, енцефаліту. (кліщ)
  • Що станеться з бджолою, коли вона ужалить людину? (загине).

 

2 б. Зараз прошу підійти до столу по одному учаснику від кожної команди, причому треба виділити таких учнів, які в змозі  вирішити завдання середнього рівня.

За правильну відповідь – 3 б.

1.   Представники:

1.  річний рак. 2.павук-хрестовик. 3.травневий жук.

2. Ділення тіла на відділи:

1. тіло поділене на голову, груди, черевце.

2. тіло складається з головогрудей та черевця.

3. Наявність вусиків на голові:

  1. мають дві пари вусиків: довгі і короткі.
  2. мають одну пару вусиків.
  3. вусиків не мають.

4. Кількість ніг:

1.  Мають 4 пари ніг. 2.Мають 10 і більше пар ніг.     3.Мають 3 пари ніг.

5. Ротові органи:

  1. мають ротові органи, які складаються з верхньої губи, двох пар щелеп і нижньої губи.
  2. мають ротові органи, які складаються з пари гачкоподібних щелеп і пари ногощупалець.
  3. мають ротові органи, що пристосовані до подрібнення їжі. Складається з пари верхніх щелеп, двох пар нижніх щелеп і трьох пар ногощелеп.

6. Харчування:

  1. всеїдні. Можуть поїдати падло, іноді ловлять живу здобич.
  2. харчуються рослинами.
  3. хижаки. Харчуються виключно живою здобиччю.

7. Особливості травлення:

  1. попереднє перетравлення їжі відбувається поза організмом.
  2. їжа перетравлюється в шлунку, що має в хітині зубці.
  3. їжа перетравлюється в шлунку, який складається із двох відділів. В більшому - їжа перетравлюється, в меншому-проціджується через пластинки з волосиками.

8. Органи кровообігу:

  1. кровоносна система незамкнена,  кров вливається в  порожнину тіла,  серце трубчасте, багатокамерне.
  2. кровоносна система незамкнена Кровоносні судини відкриваються в порожнину тіла Серце має вигляд однокамерного п'ятикутного мішечка
  3. кровоносна система не замкнена, кров вливається в порожнину тіла  Серце трубчате, однокамерне, має форму ромба

9. Органи дихання:

  1. дихає розчиненим у воді киснем за допомогою зябр.
  2. дихає атмосферним повітрям за допомогою трахей.
  3. дихає атмосферним повітрям за допомогою легеневих мішків і двох пучків трахей.

10. Органи нюху:

1. волоски на ногощупальцях.      2. довгі вусики. 3. пара щупиків на голові.

11. Органи зору:

  1.   пара складних фасеточних очей з мозаїчним зором.
  2.   кілька пар простих очей.

12. Характер добової активності:

  1.   активний в світлий час доби.
  2.   активні в вечірні години.
  3.   ведуть переважно нічний спосіб життя.

13. Відкладка яєць:

  1. відкладені яйця самка прикріплює до ніжок черевця і носить їх за собою до вилуплення молоді.
  2. самка відкладає яйця в кокон серед листя або під корою дерева
  3. самка відкладає яйця в грунт.

14. Тип розвиту:

  1. розвиток прямий, протікає без перетворення.
  2. розвиток не прямий, протікає з перетворенням.

15. Роль у природі:

  1. з'їдаючи листя, пошкоджує дерева
  2. обмежує чисельність мух, комарів та інших комах.
  3. знижує надань, вважається санітаром природи.

 

Листок для відповідей:

Назва команди _________________________________________

Прізвище, ім’я учня _____________________________________

 

Код крок

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Травневий хрущ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва команди _______________________________________

Прізвище, ім’я учня _____________________________________

 

Код крок

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Павук-хрестовик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва команди _________________________________________

Прізвище, ім’я учня _____________________________________

 

Код крок

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Річковий рак

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код крок

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Річковий рак

1

2

1

2

3

1

3

2

1

2

1

3

1

1

3

Павук-хрестовик

2

2

3

1

2

3

1

3

3

1

2

1

2

1

2

Травневий хрущ

3

1

2

3

1

2

2

1

2

3

1

2

3

2

1

 

3 а. Зараз прошу підійти до столу по одному учаснику від кожної команди, причому треба виділити таких учнів, які в змозі  вирішити завдання достатнього рівня.

За правильну відповідь – 3 б.

  1. Дайте характеристику класу Ракоподібні (вставте пропущені слова):

Ракоподібні – багатоклітинні тварини, симетрія тіла __________________. Середовище життя ____________. Покрив тіла ___________, він також виконує функції ___________. Тіло сегментоване, поділене на відділи _____. Кінцівки мають _________ будову. Тварини мають ______ пар ходильних ніг. На голові розташовані _______ пари вусиків. Травна система починається ________________, закінчується ____________________. Кровоносна система _______________. Органи дихання _______________. Органи виділення ___________. Центральна нервова система у передньому відділі має вигляд _______________, через усе тіло проходить _____________ нервовий ланцюжок. Ростуть нерівномірно, періодично відбувається _______________. Запліднення __________________, розвиток _______________.

 

  1. Дайте характеристику класу Павукоподібні (вставте пропущені слова):

Павукоподібні – багатоклітинні тварини, симетрія тіла __________________. Середовище життя ____________. Покрив ___________, він також виконує функції ___________. Тіло сегментоване, поділяється на відділи ______________. Кінцівки мають _________ будову. Павукоподібні мають ______ пари ходильних ніг. Наявність чутливих органів (є, немає) ________. Травна система починається ________________, закінчується ____________________. Кровоносна система _______________. Органи дихання _______________. Органи виділення ___________. Центральна нервова система у передньому відділі має вигляд _______________, через усе тіло проходить _____________ нервовий ланцюжок. Ростуть нерівномірно, періодично відбувається _______________. Запліднення __________________, розвиток _______________.

 

  1. Дайте характеристику класу Комахи (вставте пропущені слова):

Комахи – багатоклітинні тварини, симетрія тіла __________________. Середовище життя ____________. Покрив ___________, він також виконує функції ___________. Тіло сегментоване, поділяється на відділи ______________. Кінцівки мають _________ будову. Тварини мають ______ пари ходильних ніг. У більшості комах ______ пари крил, у багатьох _________ пари крил. На голові розташована _________пара чутливих вусиків. Травна система починається ________________, закінчується ____________________. Кровоносна система _______________. Органи дихання _______________. Центральна нервова система у передньому відділі має вигляд _______________, через усе тіло проходить _____________ нервовий ланцюжок. Ростуть комахи нерівномірно, періодично відбувається _______________. Запліднення __________________, розвиток _______________.

4 а завдання.

„ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК”

У цьому конкурсі бере участь вся команда, але зараховується лише перша відповідь. Перемагають учасники тієї команди, котрі за одну хвилину дадуть найбільше правильних відповідей.

 

 

 

1. Чим покрито тіло Членистоногих.

(хітин)

1. Який жук на території України найбільший?

(жук-олень)

2. Скільки пар ходильних ніг у рака?

(5)

2. Скільки пар ніг у павука?

(4)

3. Де зимують річкові раки?

(нори)

3. Яким способом розмножуються раки?

(метання ікри)

4. Скільки рухів крилами робить муха за одну секунду 200, 300, 400?

(330 рухів)

4. На якій частині тіла розміщені крила і ноги у комара?

(груди)

5. В якій частині тіла у рака розміщені протоки видільних залоз?

(голові)

5. Як довго живуть одноденки?

(2-3 години)

6. Чи розрізняють комахи кольори?

(так)

6. Чи завжди рак лізе назад?

(плаває назад, а до їжі лізе вперед)

7. Яка форма серця у рака?

(п’ятикутний мішечок)

7. Якого кольору кров у павука?

(без кольору)

8. Який тип кровоносної системи у павуків?

(незамкнена)

8. Що належить до органів дихання павука-хрестовика?

(легеневі мішки, трахея)

9. Явище, за якого самці відрізняються від самки?

(стат. деморфізм)

9. Якого типу ротовий апарат у тарганів?

(гризучий)

10. Як називається порожнина тіла членистоногих?

(міксоцель)

10. До якого роду належить річковий рак?

(рак Десятиноги)

11. Двокрила комаха, переносник збудників ряду захворювань людини і тварин?

(муха)

11. Прямокрила комаха з довгим яйцекладом, добре стрибає.

(коник)

12. До якого ряду відносять жука-гробарика?

(твердокрилі)

12. До якого ряду відносять медоносну бджолу?

(перетинчастокрилі)

13. Чи є крила в світляків?

(самці мають крила, самки - безкрилі)

13. Скільки часу може жити, не живлячись, клоп, ліжкова блошиця?

(рік)

  1.  Яка з комах найсильніша відносно власної ваги?

(жук - носорог)

  1.     Скільки пар очей у павука

(4)

  1.  Скільки разів на рік линяє рак?

(1-2 рази)

15.  Самки чи самці комарів ссуть кров

(самки)

  1.  Скільки живуть річкові раки?

(20-30 років)

16. Розділ зоології, що вивчає комах називається...

(ентомологія)

  1.  Яка будова серця у комах?

(багатокамерна трубка)

  1.  Де розміщене серце у павука?

(черевце)

  1.   Як називаються отвори за допомогою яких комахи дихають?

(дихальця)

  1.  Де розміщені органи слуху в коників?

(на гомілках передніх ніг)

  1.  Яка система органів у комах розвинена найгірше?

(кровоносна)

  1.  Чи живляться дорослі оводи?

(ні)

  1.   До якого ряду відносять звичайного махаона?

(Лускокрилі)

  1.  До якого ряду відносять звичайного комара? (Двокрилі)

 

 

  1. б.  Головоломка. За 2 хв. виписати найбільшу кількість слів (гемолімфа, дафнія, клешня, хеліцери, тарантул, вдова, хітин, циклоп, ентомологія, воло,  печінка, міксоцель,  вусик)

 

вдо

цик

хі

ен

кле

во

лі

лім

гія

хе

ге

даф

со

та

тин

то

ва

це

мік

мо

пе

чін

мо

нія

лоп

ри

фа

шня

ло

ран

ву

ло

цель

сик

тул

ка

 

  1. а. Розгадування кросвордів.

Продемонструй свої знання у вигляді рішення кросворду:

 

 

1

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5К

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

У

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Група, до якої належать павуки за типом живлення (хажаки)
  2. Головна здобич павуків (комахи)
  3. Кліщ, що ушкоджує продукти (борошняний)
  4. Небезпечне захворювання,  яке переноситься іксодовими кліщами (енцефаліт)
  5. Перша кінцівка річкового рака (клешня)
  6. Тип ротового апарату комах (гризучий)
  7. Найчисельніший за кількістю видів ряд комах (твердокрилі)
  8. Небезпечний павук, що зустрічається в Донецькій області (тарантул)

 

 

 

1. Павук із специфічним малюнком  на черевці (хрестовик)

2. Павук, який дав назву відомому танцю: тарантелі (тарантул)

3. Чорні павуки з червоними плямами на черевці (каракурт)

4. Представник павукоподібних, що передає хворобу людині енцефаліт (кліщ)

5. Павук, що мешкає у воді (сріблянка)

6. Отруйні, найбільші павуки в світі (птахоїд)

7. З павутини якого павука можна виробляти тканину? (нефіла – павук шовкопряд)

8. Павук, що може змінювати свій колір (краб)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 б. Підпишіть позначки на малюнку. (Виберіть із слайда по одному малюнку з яким ви будете працювати, підпишіть його будову і захистіть)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Изображение 222 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Підведення підсумків.

 Підрахунок балів, визначення переможців, виставлення оцінок. 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 40
Оцінки та відгуки
  1. Січкар Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковзун Аміна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бойко Валерія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Огороднік Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Садова Каріна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гребенюк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Гурман Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Руда Марта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Куйбіда Галя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Біла Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Гук Діана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Козира Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Задорожна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Куцик Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Кушнір Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Сніжко Інеса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Назарук Емілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Руденко Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Лагойда Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Оксамит Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Фурман Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Малина Руслана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Татарук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Боднар Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Бабій Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Боїло Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Файфер Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Бородай Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Бондар Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  32. Попович Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Кисіль Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Дарморіз Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  35. Богуш Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Куфтяк Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  37. Яєчник Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  38. Калина Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  39. Бойко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  40. Nikifforov Valera
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 37 відгуків
doc
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
6754
Оцінка розробки
5.0 (40 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку