Календарно-тематичне планування з біології для 7 класу на 2017- 2018 н.р.

Про матеріал

Складено до підручника: Біологія. Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч.закл./ Л.І.Остапченко – К.: Генеза, 2015. – 224с. іл.

Згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з ураху­ванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06. 2017 № 804)

Перегляд файлу

ПОГОДЖЕНО

Заступник директора

__________ Бомба Л.Р.

«___» вересня 2017р.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор школи

_________ Ямнич Р.І.

«___» вересня 2017р.

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування 

з біології

для  7 класу

на  2017- 2018 н.р.

 

 

 

 

 

 

Вчителя біології

Станьківської ЗОШ І-ІІ ступенів

  Богдан Іванни Іванівни

 

 

 

Розглянуте на засіданні методичного об`єднання вчителів природничого циклу.

Протокол № 1  від  22 серпня  2017 р.

 

Складено до підручника: Біологія. Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч.закл./ Л.І.Остапченко – К.: Генеза, 2015. – 224с. іл.       

Згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з ураху­ванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06. 2017 № 804)

Форма проведення тематичного оцінювання (усно або письмово): тести, різнорівневі завдання, описові завдання та ін.                                                                              

 

Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення та поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

 

Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля й розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Учнів 7 класів орієнтують на:

  • формування розуміння про взаємозв’язки компонентів екосистеми; вплив людини та її діяльності на екосистеми; дотримання екологічної етики щодо поведінки людини в природі; значення охорони тваринного світу, природоохоронних територій; значення Червоної книги України.

 

Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню діяльного члена громади й суспільства, який розуміє принципи та механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями й почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці.

Учнів 7 класів орієнтують на:

  • вивчення тваринного світу України з позиції збереження природних багатств; різноманітність тварин свого краю; на формування громадянської позиції щодо збереження природи місцевості, у якій навчається учень, через спеціальні акції.

 

Вивченням питань, що належать до змістової лінії «Здоров’я і безпека» прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально та фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя й формувати безпечне життєве середовище.

Учнів 7 класів орієнтують на:

  • вивчення біологічних особливостей паразитарних безхребетних для попередження зараження ними.

 

Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Учнів 7 класів орієнтують на:

  • формування вмінь розв’язувати елементарні екологічні проблеми; вміти розрахувати чисельність популяцій у місцевій екосистемі, їх взаємозв’язки з іншими популяціями.

 

 

 

 

Біологія

7 клас

(70  год.   2 год. на тиждень)

 

Оч. результати навч-пізнав дія-сті учнів

№ п.п

Дата

Тема уроку

Д\З

Прим

Вступ (4 год.)

Діяльність (уміння)розпізнає:

- клітини, тканини, органи, системи органів тварин;

описує:  - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологіпрепарати, колекції;

характеризує: - типи живлення: автотрофний та гетеротрофний;

порівнює: - клітини тварин, рослин, грибів Знання оперує термінами:

- тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм

називає: - середовища існування тварин;

- прояви життєдіяльності тварин;

- ознаки тваринної клітини;

- тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції;

пояснює:- відмінності тварин від рослин та грибів

Ставлення висловлює судження:

- щодо значення знань про тварин у природі та житті людини

1

 

Інструктаж з БЖД.

Тварина - живий організм

 

 

 

2

 

Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення  тварин

 

 

 

3

 

Будова тварин: клітини і тканини.

 

 

 

4

 

 Органи та системи органів   тваринних організмів.

 

 

Тема 1. Різноманітність тварин ( 26 год.)

Діяльність (уміння)

розпізнає:
- тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);

характеризує:

- пристосування тварин до життя у воді;

- пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті;

- пристосування тварин до польоту;

- пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);

установлює зв’язок

- між будовою тварин і способом життя;

вдосконалює уміння

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

дотримується правил

- особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

 

Знання

оперує термінами:

- вид, безхребетні, хордові називає:

- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

 

Ставлення

висловлює судження:

- щодо різноманітності тварин, їхролі у природі та значення в житті людини;

- щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;

робить висновок:

- особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя

5

 

Поняття про класифікацію тварин.

 

 

6

 

Кишковопорожнинні. Гідроїдні поліпи.

Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини

 

 

7

 

Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини .

Міні-проект (за вибором)

Як утворюються коралові острови?

 

 

8

 

Кільчасті черви.

Лабораторне дослідження: Зовнішня  будова та  рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

 

 

9

 

Узагальнення та систематизація знань з тем: «Вступ», «Різноманітність тварин» (частина 1)

 

 

Виставляється тематична оцінка

10

 

Членистоногі.

 

 

11

 

Ракоподібні.

 

 

12

 

Павукоподібні.

 

 

13

 

 

Комахи. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

 

 

14

 

Комахи.  Типи розвитку комах з неповним перетворенням.

 

 

15

 

Комахи .Типи розвитку комах  з повним перетворенням.

 Практична  робота№1

Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.

 

 

16

 

Молюски.

Лабораторні дослідження:  Будова мушлі черевоногих та двостулкових молюсків.

 

 

17

 

Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини.

Міні-проект (за вибором)

Як утворюються перлини?

Як утворюються коралові острови?

 

 

18

 

Паразитизм. Паразитичні безхребетні тварини

 

 

19

 

Паразитичні черви

 

 

20

 

 Паразитичні членистоногі

 

 

21

 

Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин.»

 

 

Виставляється тематична оцінка

22

 

Хордові

Безчерепні і хребетні.

 

 

23

 

Риби. Кісткові риби.

 

 

24

 

Риби. Хрящові риби.

 

 

25

 

Амфібії.

 

 

26

 

Рептилії. існування, різноманітність.

 

 

27

 

Птахи.

 

 

28

 

Різноманітність птахів.

 

 

29

 

Основні групи птахів, їхнє значення  та охорона.

Практична  робота№2

Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у птахів.

 

 

30

 

Ссавці.

 

 

31

 

Різноманітність ссавців.

 

 

32

 

 Контрольна робота

 

 

33

 

Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі.

 Практична  робота№3 Визначення особливостей  зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

 

 

34

 

Різноманітність плацентарних ссавців: китоподібні, примати.

 

 

Виставляється тематична оцінка

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин ( 16 год.)

Діяльність (уміння)

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

- типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

-роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

 

Знання

оперує термінами:

- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток називає:
- процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

- органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;

- основні функції крові та типи кровоносних систем;

- види скелета;

- типи симетрії тіла;

- органи чуття;

- форми розмноження;

- статеві клітини;

- типи розвитку;

пояснює:

- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

 

Ставлення

 робить висновок:

- ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням

і розширенням функцій;

обґрунтовує:

взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями

35

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і  травлення.

 

 

36

 

Різноманітність травних систем.                                                                                                            

 

 

37

 

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

 

 

38

 

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.

Практична робота№4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

 

 

39

 

Виділення, його значення для організму. Форми  виділення у тварин. Органи виділення тварин.

 

 

40

 

Опора і рух.

 

 

41

 

Види скелету. Значення опорно-рухової системи

 

 

42

 

Практична  робота №5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

 

 

43

 

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.

Лабораторні дослідження:Вивчення особливостей покривів тіла тварин.

 

 

44

 

 Захист. Пристосування для активного захисту і нападу.

Міні-проект (за вибором)

Майстерність маскування.   Як бачать тварини.

Турбота про потомство. Як тварини визначають напрям руху.

 

 

45

 

Узагальнення та систематизація знань. Захист міні-проектів.

 

 

Виставляється тематична

46

 

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Подразливість як загальна властивість тварин.

 Лабораторні дослідження: Вивчення реакцій тварин різних груп у відповідь на подразнення

 

 

47

 

Практична  робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

 

 

48

 

Подразливість. Органи чуття їх значення

 

 

49

 

Поняття про регуляцію діяльності організму тварин . 

 

 

50

 

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин Лабораторні дослідження:Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).

 

 

51

 

Розвиток тварин

 

 

52

 

Періоди та тривалість життя тварин.

 

 

53

 

Узагальнення і систематизація знань з теми: «Процеси життєдіяльності тварин»

 

 

Виставляється тематична оцінка

Тема 3. Поведінка тварин (10 год.)

Діяльність (уміння)

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):

- форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

характеризує:

- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

спостерігає та описує:

- поведінку тварин;

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

 

Знання оперує термінами:

- інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція називає:

- методи вивчення поведінки тварин;

- форми поведінки тварин;

- угруповання тварин;

наводить приклади:

- міграцій тварин;

- способів орієнтування тварин;

- використання тваринами знарядь праці;

пояснює:

- зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки

 

 

Ставлення робить висновок про:

- пристосувальне значення поведінки в житті тварин;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин

54

 

Поведінка тварин . Стратегії поведінки.

Лабораторні дослідження:

Спостереження за поведінкою тварин (вид   визначається учителем).

 

 

55

 

 Стратегія поведінки. Вроджене і набуте в індивідуальному розвитку поведінки

 

 

56

 

Структура поведінкового акту

 

 

57

 

 Типи поведінкових реакцій. Форми поведінки тварин 

Практична робота №7

Визначення форм поведінки тварин (за відеоматеріалами).

 

 

58

 

 Способи орієнтування тварин

 

 

59

 

Суспільна поведінка тварин

 

 

60

 

Територіальна поведінка

 

 

61

 

Комунікація тварин

 

 

62

 

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення

 

 

63

 

Узагальнення і систематизація знань з теми «Поведінка тварин»

 

 

Виставляється тематична оцінка

 

Тема 4. Організми і середовище існування (6 год.)

Діяльність (уміння)описує:

- передачу енергії в екосистемі;

характеризує:
- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає:

- роль організмів як компонентів екосистеми

Знання оперує термінами:

- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга Україниназиває:

- чинники середовища існування;
- заповідники й заповідні території України;
наводить приклади:
- пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);
- форм співіснування організмів в угрупованнях;
- впливу людини на екосистеми Ставлення

висловлює судження:

- щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;

усвідомлює значення:

- етичного ставлення до природи та її охорони;

виявляє:

- ціннісне ставлення до живої природи;

оцінює:

- стан заповідних територій України та свого краю

64

 

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. 

 

 

65

 

Ланцюги живлення і потік енергії.

 

 

66

 

Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовища1111111111111111111111111111111111111111111111111111111 компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях.  Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика.

 Міні-проект :

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.

 

 

67

 

Основи охорони природи.

Природоохоронні території.

Червона книга України.

Міні-проект : Заповідні території України.

 

 

68

 

Контрольна робота

 

 

69

 

Захист міні-проектів.

 

 

70

 

Узагальнення

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

 

 

Виставляється тематична оцінка

 

Виконання плану

 

К-сть тематичних

К-сть пр. роб.

К-сть  лаб. досл.

Кількість кр. роб.      

І семестр

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

За рік

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
1099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку