Складено до підручника: Біологія. Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч.закл./ Л.І.Остапченко – К.: Генеза, 2015. – 224с. іл.
Згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06. 2017 № 804)
ПОГОДЖЕНО Заступник директора __________ Бомба Л.Р. «___» вересня 2017р.
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Директор школи _________ Ямнич Р.І. «___» вересня 2017р.
|
Календарно-тематичне планування
з біології
для 7 класу
на 2017- 2018 н.р.
Вчителя біології
Станьківської ЗОШ І-ІІ ступенів
Богдан Іванни Іванівни
Розглянуте на засіданні методичного об`єднання вчителів природничого циклу.
Протокол № 1 від 22 серпня 2017 р.
Складено до підручника: Біологія. Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч.закл./ Л.І.Остапченко – К.: Генеза, 2015. – 224с. іл.
Згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06. 2017 № 804)
Форма проведення тематичного оцінювання (усно або письмово): тести, різнорівневі завдання, описові завдання та ін.
Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення та поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля й розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.
Учнів 7 класів орієнтують на:
Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню діяльного члена громади й суспільства, який розуміє принципи та механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями й почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці.
Учнів 7 класів орієнтують на:
Вивченням питань, що належать до змістової лінії «Здоров’я і безпека» прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально та фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя й формувати безпечне життєве середовище.
Учнів 7 класів орієнтують на:
Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).
Учнів 7 класів орієнтують на:
Біологія
7 клас
(70 год. 2 год. на тиждень)
Оч. результати навч-пізнав дія-сті учнів |
№ п.п |
Дата |
Тема уроку |
Д\З |
Прим |
Вступ (4 год.) |
|||||
Діяльність (уміння)розпізнає: - клітини, тканини, органи, системи органів тварин; описує: - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологіпрепарати, колекції; характеризує: - типи живлення: автотрофний та гетеротрофний; порівнює: - клітини тварин, рослин, грибів Знання оперує термінами: - тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм називає: - середовища існування тварин; - прояви життєдіяльності тварин; - ознаки тваринної клітини; - тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції; пояснює:- відмінності тварин від рослин та грибів Ставлення висловлює судження: - щодо значення знань про тварин у природі та житті людини |
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Тварина - живий організм
|
|
|
2 |
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин
|
|
|
|
3 |
|
Будова тварин: клітини і тканини.
|
|
|
|
4 |
|
Органи та системи органів тваринних організмів. |
|
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин ( 26 год.) |
|||||
Діяльність (уміння)
розпізнає: характеризує: - пристосування тварин до життя у воді; - пристосування тварин до життя на суходолі; - пристосування тварин до життя у ґрунті; - пристосування тварин до польоту; - пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих); установлює зв’язок - між будовою тварин і способом життя; вдосконалює уміння - роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням; дотримується правил - особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами
Знання оперує термінами: - вид, безхребетні, хордові називає:
- середовища існування та способи життя тварин; - рідкісні види тварин України та свого краю; наводить приклади:
- тварин зазначених груп; - видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб
Ставлення висловлює судження: - щодо різноманітності тварин, їхролі у природі та значення в житті людини; - щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними; виявляє: - ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я; робить висновок: - особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя |
5 |
|
Поняття про класифікацію тварин. |
|
|
6 |
|
Кишковопорожнинні. Гідроїдні поліпи. Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини |
|
|
|
7 |
|
Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини . Міні-проект (за вибором) Як утворюються коралові острови? |
|
|
|
8 |
|
Кільчасті черви. Лабораторне дослідження: Зовнішня будова та рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника) |
|
|
|
9 |
|
Узагальнення та систематизація знань з тем: «Вступ», «Різноманітність тварин» (частина 1) |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
10 |
|
Членистоногі. |
|
|
|
11 |
|
Ракоподібні. |
|
|
|
12 |
|
Павукоподібні. |
|
|
|
13 |
|
Комахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. |
|
|
|
14 |
|
Комахи. Типи розвитку комах з неповним перетворенням. |
|
|
|
15 |
|
Комахи .Типи розвитку комах з повним перетворенням. Практична робота№1 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. |
|
|
|
16 |
|
Молюски. Лабораторні дослідження: Будова мушлі черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
|
|
17 |
|
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект (за вибором) Як утворюються перлини? Як утворюються коралові острови? |
|
|
|
18 |
|
Паразитизм. Паразитичні безхребетні тварини |
|
|
|
19 |
|
Паразитичні черви |
|
|
|
20 |
|
Паразитичні членистоногі |
|
|
|
21 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин.» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
22 |
|
Хордові Безчерепні і хребетні. |
|
|
|
23 |
|
Риби. Кісткові риби. |
|
|
|
24 |
|
Риби. Хрящові риби. |
|
|
|
25 |
|
Амфібії. |
|
|
|
26 |
|
Рептилії. існування, різноманітність. |
|
|
|
27 |
|
Птахи. |
|
|
|
28 |
|
Різноманітність птахів. |
|
|
|
29 |
|
Основні групи птахів, їхнє значення та охорона. Практична робота№2 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у птахів. |
|
|
|
30 |
|
Ссавці. |
|
|
|
31 |
|
Різноманітність ссавців. |
|
|
|
32 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
33 |
|
Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі. Практична робота№3 Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
|
|
34 |
|
Різноманітність плацентарних ссавців: китоподібні, примати. |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин ( 16 год.) |
|||||
Діяльність (уміння) розрізняє (на зображеннях): - системи органів тварин; - типи симетрії тіла тварин; - типи кровоносної системи; - типи розвитку тварин; характеризує: - різноманітність травних систем тварин; - транспорт речовин у тварин різних груп; - радіальну та двобічну симетрії тіла; - способи пересування тварин; - різноманітність покривів тіла тварин; - особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин; - форми розмноження, запліднення тварин; - прямий та непрямий розвиток; порівнює: - органи та системи органів в різних груп тварин; - прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення); дотримується правил: -роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням; вдосконалює уміння: - порівнювати, робити висновки
Знання оперує термінами:
- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток називає: - органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення; - основні функції крові та типи кровоносних систем; - види скелета; - типи симетрії тіла; - органи чуття; - форми розмноження; - статеві клітини; - типи розвитку; пояснює: - значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму
Ставлення робить висновок: - ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням і розширенням функцій; обґрунтовує: взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями |
35 |
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. |
|
|
36 |
|
Різноманітність травних систем. |
|
|
|
37 |
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині. |
|
|
|
38 |
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. Практична робота№4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
|
39 |
|
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин. |
|
|
|
40 |
|
Опора і рух. |
|
|
|
41 |
|
Види скелету. Значення опорно-рухової системи |
|
|
|
42 |
|
Практична робота №5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|
|
43 |
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторні дослідження:Вивчення особливостей покривів тіла тварин. |
|
|
|
44 |
|
Захист. Пристосування для активного захисту і нападу. Міні-проект (за вибором) Майстерність маскування. Як бачать тварини. Турбота про потомство. Як тварини визначають напрям руху. |
|
|
|
45 |
|
Узагальнення та систематизація знань. Захист міні-проектів. |
|
|
|
Виставляється тематична |
|||||
46 |
|
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Подразливість як загальна властивість тварин. Лабораторні дослідження: Вивчення реакцій тварин різних груп у відповідь на подразнення |
|
|
|
47 |
|
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
|
|
48 |
|
Подразливість. Органи чуття їх значення |
|
|
|
49 |
|
Поняття про регуляцію діяльності організму тварин . |
|
|
|
50 |
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин Лабораторні дослідження:Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
|
|
51 |
|
Розвиток тварин |
|
|
|
52 |
|
Періоди та тривалість життя тварин. |
|
|
|
53 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Процеси життєдіяльності тварин» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
Тема 3. Поведінка тварин (10 год.) |
|||||
Діяльність (уміння) розпізнає (за описом та відеоматеріалами): - форми поведінки тварин; - типи угруповань тварин; характеризує: - біологічне значення вродженої та набутої поведінки; - форми поведінки; спостерігає та описує: - поведінку тварин; планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх
Знання оперує термінами: - інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція називає: - методи вивчення поведінки тварин; - форми поведінки тварин; - угруповання тварин; наводить приклади: - міграцій тварин; - способів орієнтування тварин; - використання тваринами знарядь праці; пояснює: - зміни поведінки тварин з віком; - циклічні зміни поведінки
Ставлення робить висновок про: - пристосувальне значення поведінки в житті тварин; виявляє: - ціннісне ставлення до тварин |
54 |
|
Поведінка тварин . Стратегії поведінки. Лабораторні дослідження: Спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем). |
|
|
55 |
|
Стратегія поведінки. Вроджене і набуте в індивідуальному розвитку поведінки |
|
|
|
56 |
|
Структура поведінкового акту |
|
|
|
57 |
|
Типи поведінкових реакцій. Форми поведінки тварин Практична робота №7 Визначення форм поведінки тварин (за відеоматеріалами). |
|
|
|
58 |
|
Способи орієнтування тварин |
|
|
|
59 |
|
Суспільна поведінка тварин |
|
|
|
60 |
|
Територіальна поведінка |
|
|
|
61 |
|
Комунікація тварин |
|
|
|
62 |
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення |
|
|
|
63 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Поведінка тварин» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
Тема 4. Організми і середовище існування (6 год.) |
|||||
Діяльність (уміння)описує: - передачу енергії в екосистемі;
характеризує: визначає: - роль організмів як компонентів екосистеми Знання оперує термінами: - екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга Україниназиває:
- чинники середовища існування; висловлює судження: - щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі; усвідомлює значення: - етичного ставлення до природи та її охорони; виявляє: - ціннісне ставлення до живої природи; оцінює: - стан заповідних територій України та свого краю |
64 |
|
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
|
|
65 |
|
Ланцюги живлення і потік енергії. |
|
|
|
66 |
|
Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика. Міні-проект : Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. |
|
|
|
67 |
|
Основи охорони природи. Природоохоронні території. Червона книга України. Міні-проект : Заповідні території України. |
|
|
|
68 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
69 |
|
Захист міні-проектів. |
|
|
|
70 |
|
Узагальнення Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
Виконання плану
|
К-сть тематичних |
К-сть пр. роб. |
К-сть лаб. досл. |
Кількість кр. роб. |
І семестр |
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
За рік |
|
|
|
|