ФІЗИКА 11 КЛАС, 105 годин (3 год на тиждень)
ФІЗИКА. 11 клас
Рівень стандарту
( 105 год, 3 год на тиждень, 4 год – резервний час)
Програма: ФІЗИКА (рівень стандарту, профільний рівень). Програма для 10-11-х класів ЗНЗ 27.12.2017
Навчальна програма з фізики (рівень стандарту, профільний рівень) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл авторського колективу Національної академії наук України під керівництвом Локтєва В. М., затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року.
Підручник: Фізика (рівень стандарту, за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Локтєва В.М.): підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти/ [ В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова, О.О.Кірюхіна]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2019. – 272 с.: іл.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
Розділ 1. Електродинаміка (34 год)
Частина 1. Постійний електричний струм (19 год)
Знаннєвий компонент
Оперує поняттями та термінами: електричний струм, джерело струму, закон Ома, шунт, додатковий опір, робота та потужність струму, вільні носії заряду, надпровідність, електроліз, закони електролізу, термоелектронна емісія, електронно-дірковий перехід,.
Діяльнісний компонент
Розв’язує задачі на застосування знань про постійний струм, електричне поле, закону Ома для повного кола, закону Джоуля—Ленца.
Складає прості електричні кола; вимірює силу струму, напругу, опір, ЕРС. Дотримується правил безпеки при застосуванні електричних пристроїв.
Ціннісний компонент
Оцінює результати застосування законів електроики в техніці, медицині та побуті, розуміє важливість вивчення цих законів.
Частина 2. Електромагнетизм (15год)
Знаннєвий компонент
Оперує поняттями та термінами: магнітне поле, індукція магнітного поля, сила Ампера, сила Лоренца; діа-, пара- і феромагнетики; електромагнітна індукція, правило Ленца, самоіндукція, індуктивність, закон електромагнітної індукції, вихрове електричне поле, вихрові струми, енергія магнітного поля.
Діяльнісний компонент
Розв’язує задачі на застосування формул сил Ампера та сили Лоренца, правила Ленца, закон електромагнітної індукції, на застосування індуктивності, на обчислення енергії магнітного поля, на рух заряджених частинок у однорідному магнітному полі.
Ціннісний компонент
Оцінює результати застосування законів електромагнетизму в техніці, медицині та побуті, розуміє важливість вивчення цих законів.
Розділ 2. Електромагнітні коливання та хвилі (17 год)
Знаннєвий компонент
Оперує основними поняттями та термінами: коливальний контур, вільні та вимушені електромагнітні коливання, формула Томсона, діючі значення напруги та сили струму; активний, ємнісний, індуктивний опори; робота та потужність змінного струму, трансформатор, модуляція, принципи радіотелефонного зв’язку.
Діяльнісний компонент
Розв’язує задачі на застосування формули Томсона, діючих значень сили струму та напруги, коефіцієнта трансформації. Пояснює утворення електромагнітних хвиль і принципи радіотелефонного зв’язку.
Ціннісний компонент
Виявляє ставлення та пояснює застосування вільних електромагнітних коливань, змінного струму та радіохвиль у сучасній техніці; оцінює проблеми сучасної енергетики, зокрема пов’язані з передаванням електроенергії на великі відстані
Розділ 3. Оптика (26 год)
Знаннєвий компонент
Оперує основними поняттями геометричної оптики: світловий промінь, закони відбивання та заломлення, показник заломлення, повне відбивання, рефракція, зображення, лінзи. Оперує поняттями хвильової та квантової оптики: когерентність, інтерференція та дифракція світла, принцип Гюйгенса—Френеля, дифракційні ґратки, спектроскоп, квант, фотон, стала Планка, фотоефект, закони фотоефекту, рівняння Ейнштейна для фотоефекту, рентгенівське випромінювання, шкала електромагнітних хвиль, корпускулярно-хвильовий дуалізм світла.
Діяльнісний компонент
Розв’язує задачі на застосування законів геометричної оптики, на розрахунки оптичних систем, на зв’язок довжини та частоти світлової хвилі, умови інтерференційних максимумів і мінімумів, на застосування формули дифракційних ґраток, рівняння Ейнштейна для фотоефекту. Користується оптичними приладами, вимірює довжину світлової хвилі.
Ціннісний компонент
Пояснює роль і принципи застосування оптичних приладів у сучасній техніці та медицині, розуміє єдність законів, що описують світлові хвилі та інші електромагнітні випромінювання.
Розділ 4. Атомна та ядерна фізика(14 год)
Знаннєвий компонент
Оперує поняттями та термінами: планетарна модель атома, квантові постулати Бора, енергетичні рівні атомів, лазери, корпускулярно-хвильовий дуалізм, лінійчаті спектри, спектральний аналіз, енергія зв’язку атомного ядра, дефект мас, радіоактивність, закон радіоактивного розпаду, період піврозпаду, ланцюгова реакція поділу ядер, ядерний реактор, елементарні частинки.
Діяльнісний компонент
Розв’язує задачі на застосування квантових постулатів Бора, формули де Бройля, на енергію зв’язку атомних ядер і дефект мас. Вміє користуватися дозиметром.
Ціннісний компонент
Аналізує явища, що свідчать про складну структуру атомів і атомних ядер, висловлює відношення до корпускулярно-хвильового дуалізму, до проблем сучасної ядерної енергетики; пояснює методи захисту від радіоактивного випромінювання.
Узагальнення та повторення навчального матеріалу на основі досягнень фізики та технологій (6 год)
Знаннєвий компонент
Оперує поняттями з різних розділів фізики для пояснення фізичних основ дії одного з названих досягнень сучасних технологій.
Діяльнісний компонент
Демонструє вміння застосовувати переваги досягнень сучасних технологій.
Ціннісний компонент
Пояснює перспективи подальшого розвитку технологій на основі досягнень сучасної фізики.
ФІЗИКА. 11 клас
Рівень стандарту
( 105 год, 3 год на тиждень, 4 год – резервний час)
№ |
11А |
11 Б |
Тема уроку |
Д.з.
|
Розділ І Електродинаміка Частина 1. ПОСТІЙНИЙ Електричний струм |
||||
1 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖД Електричний струм |
|
2 |
|
|
Послідовне і паралельне з’єднання провідників. Шунти і додаткові опори |
|
3 |
|
|
Розв’язування задач |
|
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД Експериментальна робота № 1. Перевірка законів послідовного і паралельного з’єднань провідників |
|
5 |
|
|
Робота і потужність електричного струму. Закон Джоуля – Ленца |
|
6 |
|
|
Розв’язування задач |
|
7 |
|
|
Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола |
|
8 |
|
|
Розв’язування задач. |
|
9 |
|
|
Інструктаж з БЖД Експериментальна робота № 2. Вимірювання ЕРС і внутрішнього опору джерела струму |
|
10 |
|
|
Електричний струм в металах |
|
11 |
|
|
Інструктаж з БЖД Експериментальна робота № 3. Вимірювання температурного коефіцієнта опору металу |
|
12 |
|
|
Електричний струм в електролітах. Електроліз |
|
13 |
|
|
Розв’язування задач |
|
14 |
|
|
Електричний струм у газах |
|
15 |
|
|
Електричний струм у вакуумі. Електровакуумні прилади |
|
16 |
|
|
Електричний струм у напівпровідниках |
|
17 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
18 |
|
|
Контрольна робота № 1 з теми «Електродинаміка. Частина 1. Електричний струм» |
|
19 |
|
|
Захист навчального проекту , та презентація творчих робіт |
|
Розділ І. Електродинаміка Частина 2. Електромагнетизм |
||||
20 |
|
|
Магнітне поле |
|
21 |
|
|
Сила Ампера |
|
22 |
|
|
Розв’язування задач |
|
23 |
|
|
Сила Лоренца |
|
24 |
|
|
Розв’язування задач |
|
25 |
|
|
Досліди Фарадея. Закон електромагнітної індукції |
|
26 |
|
|
Розв’язування задач |
|
27 |
|
|
Самоіндукція. Індуктивність. Енергія магнітного поля |
|
28 |
|
|
Розв’язування задач |
|
29 |
|
|
Магнітні властивості речовин. Діа-, пара- і феромагнетики |
|
30 |
|
|
Електромагнітне поле |
|
31 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
32 |
|
|
Контрольна робота № 2 з теми «Електродинаміка. Частина 2. Електромагнетизм» |
|
33 |
|
|
Захист навчального проекту , та презентація творчих робіт |
|
Розділ ІІ Електромагнітні коливання і хвилі |
||||
34 |
|
|
Вільні електромагнітні коливання в ідеальному коливальному контурі. Формула Томсона |
|
35 |
|
|
Розв’язування задач |
|
36 |
|
|
Змінний струм. Генератори змінного струму |
|
37 |
|
|
Розв’язування задач |
|
38 |
|
|
Активний, ємнісний та індуктивний опори в колі змінного струму |
|
39 |
|
|
Розв’язування задач |
|
40 |
|
|
Інструктаж з БЖД Експериментальна робота № 4. Вимірювання індуктивності котушки |
|
41 |
|
|
Виробництво, передача та використання енергії змінного струму. Трансформатор |
|
42 |
|
|
Розв’язування задач |
|
43 |
|
|
Електромагнітні хвилі. Властивості електромагнітних хвиль. Досліди Герца |
|
44 |
|
|
Принципи радіотелефонного зв’язку. Радіомовлення та телебачення |
|
45 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
46 |
|
|
Контрольна робота № 3 з теми «Електромагнітні коливання і хвилі» |
|
47 |
|
|
Захист навчального проекту , та презентація творчих робіт |
|
Розділ ІІІ. Оптика |
||||
48 |
|
|
Розвиток уявлень про природу світла |
|
49 |
|
|
Відбивання світла. Закони відбивання світла |
|
50 |
|
|
Розв’язування задач |
|
51 |
|
|
Заломлення світла. Закони заломлення світла |
|
52 |
|
|
Повне відбивання світла |
|
53 |
|
|
Розв’язування задач |
|
54 |
|
|
Розв’язування задач |
|
55 |
|
|
Інструктаж з БЖД Експериментальна робота № 5. Дослідження заломлення світла |
|
56 |
|
|
Лінзи. Побудова зображень у лінзах |
|
57 |
|
|
Розв’язування задач |
|
58 |
|
|
Формула тонкої лінзи |
|
59 |
|
|
Розв’язування задач |
|
60 |
|
|
Розв’язування задач |
|
61 |
|
|
Інструктаж з БЖД Експериментальна робота № 6. Вимірювання оптичної сили лінзи та системи лінз |
|
62 |
|
|
Оптичні системи. Кут зору |
|
63 |
|
|
Дисперсія світла. Спектроскоп |
|
64 |
|
|
Інтерференція світла |
|
65 |
|
|
Дифракція світла |
|
66 |
|
|
Розв’язування задач |
|
67 |
|
|
Розв’язування задач |
|
68 |
|
|
Інструктаж з БЖД Експериментальна робота № 7. Вимірювання довжини світлової хвилі |
|
69 |
|
|
Формула Планка. Світлові кванти |
|
70 |
|
|
Розв’язування задач |
|
71 |
|
|
Фотоефект. Закони фотоефекту |
|
72 |
|
|
Розв’язування задач |
|
73 |
|
|
Розв’язування задач |
|
74 |
|
|
Шкала електромагнітних хвиль |
|
75 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
76 |
|
|
Контрольна робота № 4 з теми «Оптика» |
|
77 |
|
|
Захист навчального проекту , та презентація творчих робіт |
|
Розділ IV. Атомна та ядерна фізика |
||||
78 |
|
|
Дослід Резерфорда. Постулати Бора. Енергетичні рівні атома |
|
79 |
|
|
Розв’язування задач |
|
80 |
|
|
Види спектрів. Основи спектрального аналізу |
|
81 |
|
|
Квантово-оптичні генератори (лазери) |
|
82 |
|
|
Протонно-нейтронна модель атомного ядра. Ядерні сили. Енергія зв’язку атомних ядер |
|
83 |
|
|
Розв’язування задач |
|
84 |
|
|
Радіоактивність. Основний закон радіоактивного розпаду |
|
85 |
|
|
Розв’язування задач |
|
86 |
|
|
Розв’язування задач |
|
87 |
|
|
Інструктаж з БЖД Експериментальна робота № 8. Моделювання радіоактивного розпаду |
|
88 |
|
|
Отримання та застосування радіонуклідів. Методи реєстрації іонізуючого випромінювання |
|
89 |
|
|
Інструктаж з БЖД Експериментальна робота № 9. Дослідження треків заряджених частинок за фотографіями |
|
90 |
|
|
Ланцюгова ядерна реакція поділу ядер Урану. Термоядерні реакції |
|
91 |
|
|
Розв’язування задач |
|
92 |
|
|
Розв’язування задач |
|
93 |
|
|
Розв’язування задач |
|
94 |
|
|
Елементарні частинки |
|
95 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
96 |
|
|
Контрольна робота № 5 з теми «Атомна та ядерна фізика» |
|
97 |
|
|
Захист навчального проекту , та презентація творчих робіт |
|
Узагальнення та повторення навчального матеріалу на основі досягнень фізики та технологій |
||||
98 |
|
|
Кінематика.Динаміка. СТВ. Узагальнююче повторення та розв’язування задач |
|
99 |
|
|
Закони збереження. Узагальнююче повторення та розв’язування задач |
|
100 |
|
|
Механічні коливання та хвилі. Узагальнююче повторення та розв’язування задач |
|
101 |
|
|
Молекулярно-кінетична теорія. Узагальнююче повторення та розв’язування задач |
|
102 |
|
|
Властивості твердих тіл, рідин та газів. Узагальнююче повторення та розв’язування задач |
|
103 |
|
|
Термодинаміка. Узагальнююче повторення та розв’язування задач |
|
104 |
|
|
Постійнийта змінний електричний струм. Узагальнююче повторення та розв’язування задач |
|
105 |
|
|
Підсумковий урок курсу фізики 11 класу |
|