Календарно-тематичне планування з фізики для 11 класу (рівень стандарту)
(105 годин, 3 години на тиждень)
Програма: Програми з фізики для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти затверджені Міністерством освіти і науки України наказом № 1539 від 24.11.2017 року «Фізика 10-11» (рівень стандарту та профільний рівень), авторського колективу під керівництвом Локтєва В. М.
Підручник: Фізика (рівень стандарту, за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Локтєва В.М.): підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти/ [ В. Г. Бар'яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова, О.О.Кирюхіна]; за ред. В. Г. Бар'яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2019. – 272 с.: іл. Наказ МОН від 12.04. 2019 № 472
Календарно-тематичне планування з фізики для 11 класу (рівень стандарту)
(105 годин, 3 години на тиждень)
Програма: Програми з фізики для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти затверджені Міністерством освіти і науки України наказом № 1539 від 24.11.2017 року «Фізика 10-11» (рівень стандарту та профільний рівень), авторського колективу під керівництвом Локтєва В. М.
Підручник: Фізика (рівень стандарту, за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Локтєва В.М.): підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти/ [ В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова, О.О.Кирюхіна]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2019. – 272 с.: іл. Наказ МОН від 12.04. 2019 № 472
№ п/п |
Дата |
|
Тема уроку |
Розділ 1. Електродинаміка (34 год) |
|||
Частина 1. Електричний струм (21 год) |
|||
1 |
|
|
Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності. Електричний струм, електричне коло. Постійний струм. Джерела струму. Безпека під час застосування електричних пристроїв. |
2 |
|
|
Розв’язування задач |
3 |
|
|
Визначення електричного опору кола з послідовним і паралельним з’єднанням провідників. Вимірювання в електричних колах, шунти та додаткові опори. |
4 |
|
|
Розв’язування задач |
5 |
|
|
Лабораторна робота № 1. Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників. Інструктаж з БЖД |
6 |
|
|
Розв’язування задач |
7 |
|
|
Лабораторна робота № 2. Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра. Інструктаж з БЖД |
8 |
|
|
Робота та потужність електричного струму, теплова дія струму. |
9 |
|
|
Розв’язування задач |
10 |
|
|
Електрорушійна сила (ЕРС). Закон Ома для повного кола. Коротке замикання. |
11 |
|
|
Лабораторна робота № 3. Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела струму. Інструктаж з БЖД |
12 |
|
|
Розв’язування задач |
13 |
|
|
Електричний струм у металах. Надпровідність. |
14 |
|
|
Лабораторна робота № 4. Визначення температурного коефіцієнта опору метала (напівпровідника). Інструктаж з БЖД |
15 |
|
|
Електричний струм у електролітах. Електроліз, закони електролізу. |
16 |
|
|
Електричний струм у газах. Типи самостійного розряду в газах. |
17 |
|
|
Термоелектронна емісія та струм у вакуумі, його застосування. Принцип дії електронно-вакуумних приладів на прикладі вакуумного діоду. |
18 |
|
|
Власна й домішкова провідність напівпровідників, електронно-дірковий перехід і його властивості.Напівпровідниковий діод. Напівпровідникові технології та елементна база сучасної обчислювальної техніки. В.Є. Лашкарьов – перший дослідник p-n переходу. |
19 |
|
|
Порівняльна характеристика різних середовищ, через які може протікати електричний струм (металів, розчинів і розплавів електролітів, газів, плазми, напівпровідників): вільні носії заряду, залежність питомого опору від температури. |
20 |
|
|
Розв’язування задач |
21 |
|
|
Контрольна робота № 1 з теми «Електродинаміка. Частина 1. Електричний струм» |
Навчальні проекти (1 гож) |
|||
22 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Захист навчальних проектів |
Частина 2. Електромагнетизм (13 год) |
|||
23 |
|
|
Магнітна взаємодія та магнітне поле. Взаємодія струмів. Індукція магнітного поля. Магнітне поле соленоїда. |
24 |
|
|
Сила Ампера. Магнітний момент рамки зі струмом. Дія магнітного поля на рамку зі струмом. Застосування дії магнітного поля на рамку зі струмом в електровимірювальних приладах та електродвигунах. |
25 |
|
|
Розв’язування задач |
26 |
|
|
Сила Лоренца. Рух зарядженої частинки в однорідному магнітному полі. |
27 |
|
|
Розв’язування задач |
28 |
|
|
Досліди М. Фарадея. Електромагнітна індукція. Закон електромагнітної індукції. Правило Ленца. Вихрове (індукційне) електричне поле. Вихрові струми. |
29 |
|
|
Розв’язування задач |
30 |
|
|
Самоіндукція. ЕРС самоіндукції, індуктивність. Енергія магнітного поля котушки зі струмом. |
31 |
|
|
Розв’язування задач |
32 |
|
|
Магнітні властивості речовини. Діа-, пара- і феромагнетики. Залежність магнітних властивостей речовини від температури. Застосування магнітних матеріалів. |
33 |
|
|
Гіпотеза Д. Максвелла. Взаємозв’язок електричного та магнітного полів як прояв існування електромагнітного поля. |
34 |
|
|
Розв’язування задач |
35 |
|
|
Контрольна робота № 2 з теми «Електродинаміка. Частина 2. Електромагнетизм» |
Навчальні проекти (1 год) |
|||
36 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Захист навчальних проектів |
Розділ 2. Електромагнітні коливання та хвилі (14 год) |
|||
37 |
|
|
Коливання. Види коливань. Фізичні величини, що характеризують коливання |
38 |
|
|
Коливальний контур. Виникнення вільних електромагнітних коливань. Гармонічні електромагнітні коливання. Формула Томсона. Перетворення енергії під час вільних електромагнітних коливань. |
39 |
|
|
Розв’язування задач |
40 |
|
|
Змінний струм як вимушені електромагнітні коливання. |
41 |
|
|
Розв’язування задач |
42 |
|
|
Конденсатор і котушка в колі змінного струму. Активний, ємнісний та індуктивний опори. Робота й потужність змінного струму. Діючі значення напруги та сили струму. |
43 |
|
|
Розв’язування задач |
44 |
|
|
Лабораторна робота № 5. Вимірювання індуктивності котушки. Інструктаж з БЖД |
45 |
|
|
Трансформатор. Виробництво, передача та використання енергії змінного струму. |
46 |
|
|
Розв’язування задач |
47 |
|
|
Електромагнітні хвилі, їх утворення та поширення. Висновки з теорії Максвелла, досліди Герца. Швидкість поширення електромагнітних хвиль. |
48 |
|
|
Принципи радіотелефонного зв’язку. Радіомовлення та телебачення. |
49 |
|
|
Розв’язування задач |
50 |
|
|
Контрольна робота № 3 з теми «Електромагнітні коливання та хвилі» |
Навчальні проекти (1 год) |
|||
51 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Захист навчальних проектів |
Розділ 3. Оптика (29 год) |
|||
Частина 1. Геометрична оптика (13 год) |
|||
52 |
|
|
Розвиток уявлень про природу світла. Світло як електромагнітна хвиля. Поширення, поглинання та розсіювання світла. Корпускулярно-хвильовий дуалізм світла. |
53 |
|
|
Геометрична оптика як граничний випадок хвильової. Закони геометричної оптики. Закони відбивання світла. |
54 |
|
|
Розв’язування задач |
55 |
|
|
Закони заломлення світла. Показник заломлення, його зв’язок зі швидкістю світла в середовищі. Рефракція та міражі. |
56 |
|
|
Розв’язування задач |
57 |
|
|
Лабораторна робота № 6. Дослідження заломлення світла. Інструктаж з БЖД |
58 |
|
|
Лінзи, Отримання зображень. |
59 |
|
|
Розв’язування задач |
60 |
|
|
Лабораторна робота № 7. Визначення оптичної сили лінзи та системи лінз. Інструктаж з БЖД |
61 |
|
|
Оптичні системи та оптичні прилади. |
62 |
|
|
Лабораторна робота № 8. Дослідження оптичних систем, що складаються із дзеркал і лінз. Інструктаж з БЖД |
63 |
|
|
Розв’язування задач |
64 |
|
|
Контрольна робота № 4 з теми «Оптика. Геометрична оптика» |
|
|
|
Частина 2. Хвильова і квантова оптика(16 год) |
65 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Спектроскоп. Неперервний спектр світла. |
66 |
|
|
Когерентність світлових хвиль. Особливості лазерного випромінювання. Інтерференція світла. |
67 |
|
|
Розв’язування задач |
68 |
|
|
Дифракція світла. Дифракційні ґратки. Принцип Гюйгенса—Френеля. |
69 |
|
|
Розв’язування задач |
70 |
|
|
Лабораторна робота № 9. Спостереження інтерференції та дифракції світла. Інструктаж з БЖД |
71 |
|
|
Лабораторна робота № 10. Визначення довжини світлової хвилі. Інструктаж з БЖД |
72 |
|
|
Спектр випромінювання абсолютно чорного тіла. Формула Планка. Квантові властивості світла. Світлові кванти. Стала Планка. |
73 |
|
|
Розв’язування задач |
74 |
|
|
Фотоефект. Досліди О. Г. Столєтова. Закони фотоефекту. Теорія Ейнштейна, рівняння фотоефекту. Фотон. |
75 |
|
|
Розв’язування задач |
76 |
|
|
Фоторезистори та фотоелементи. Застосування фотоефекта, сонячні батареї. |
77 |
|
|
Шкала електромагнітних хвиль. Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів |
78 |
|
|
Електромагнітні хвилі в природі та техніці. Рентгенівське випромінювання, його застосування в медицині та техніці. Роботи І. Пулюя. Фотохімічна дія світла. |
79 |
|
|
Розв’язування задач |
80 |
|
|
Контрольна робота № 5 з теми «Оптика» |
Навчальні проекти (1 год) |
|||
81 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Захист навчальних проектів |
Розділ 4. Атомна та ядерна фізика (17 год) |
|||
82 |
|
|
Розвиток уявлень про атоми. Дослід Резерфорда. Планетарна модель атома, її якісне обґрунтування на основі постулатів Бора. Енергетичні рівні атома. Гіпотеза де Бройля. Корпускулярно-хвильовий дуалізм як загальна властивість матерії. |
83 |
|
|
Розв’язування задач |
84 |
|
|
Випромінювання та поглинання світла атомами. Лінійчасті спектри. |
85 |
|
|
Принцип дії лазера. |
86 |
|
|
Взаємодії між нуклонами в ядрі, стійкість атомних ядер. Енергія зв’язку атомного ядра. Дефект мас. |
87 |
|
|
Розв’язування задач |
88 |
|
|
Природна та штучна радіоактивність, види радіоактивного випромінювання. Закон радіоактивного розпаду |
89 |
|
|
Розв’язування задач |
90 |
|
|
Ядерні реакції, способи вивільнення ядерної енергії. Отримання та застосування радіонуклідів. Методи реєстрації іонізуючого випромінювання і захист від нього. Дозиметр |
91 |
|
|
Розв’язування задач |
92 |
|
|
Ланцюгова реакція поділу ядер і термоядерні реакції. Ядерний реактор, перспективи створення термоядерного реактора. |
93 |
|
|
Розв’язування задач |
94 |
|
|
Лабораторна робота № 11. Моделювання радіоактивного розпаду. Інструктаж з БЖД |
95 |
|
|
Елементарні частинки, їх класифікація. Поняття про фундаментальні взаємодії. |
96 |
|
|
Лабораторна робота № 12. Дослідження треків заряджених частинок за фотографіями. Інструктаж з БЖД |
97 |
|
|
Розв’язування задач |
98 |
|
|
Контрольна робота № 6 з теми «Атомна та ядерна фізика» |
Навчальні проекти (1 год) |
|||
99 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Захист навчальних проектів |
Узагальнення та повторення навчального матеріалу на основі досягнень фізики та технологій (6 год) |
|||
100 |
|
|
Запис та зчитування інформації за допомогою магнітних, твердотільних та інших носіїв. |
101 |
|
|
Принцип роботи цифрового фотоапарату. |
102 |
|
|
Мобільний зв‘язок та GPS навігація. |
103 |
|
|
Прискорювачі елементарних частинок. |
104 |
|
|
Види акумуляторів електричної енергії. |
105 |
|
|
Рідкокристалічні дисплеї. |