КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
З ФІЗИКИ
7 КЛАС
Кількість годин за рік – 70 год
Кількість годин на тиждень – 2 год на тиждень
І семестр (32 год, 2 год на тиждень)
№ з/п |
№ з/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
||
|
7-А |
7-Б |
7-В |
|
|
|
|
|
ВСТУП. РОЗДІЛ І. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ |
||||||
1. |
1. |
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичні прилади, фізичний експеримент і фізичні досліди. Правила безпеки під час роботи з фізичним обладнанням та у фізичному кабінеті. Фізика як фундаментальна наука про природу. Фізичні тіла й фізичні явища.
Демонстрації: 1. Приклади фізичних явищ: механічних, теплових, електричних, світлових тощо. 2. Приклади застосування фізичних явищ в техніці. |
Знає правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця; дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням; усвідомлює роль шкільного кабінету та значення фізичних приладів у навчанні фізики, відповідальність за поведінку у фізичному кабінеті; наводить приклади фізичних явищ, фізичних тіл; називає характерні ознаки фізичних явищ, їх відмінність від біологічних, хімічних інших явищ. |
§1(п.1-3 ст.9), 2 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу, Впр.1 (1-4), 2 (1-2) – письмово. |
|||
2. |
2. |
Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення. Початкові відомості про будову атома.
Демонстрації: 1. Моделі молекул. |
Розуміє основні положення атомно-молекулярного вчення; відмінності між речовиною і полем. |
§3, 4 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу, Впр.3 – письмово. |
|||
3. |
3. |
Фізичні величини та їх вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин.
Демонстрації: 1. Засоби вимірювання. |
Наводить приклади фізичних величин; знає символи та одиниці основних фізичних величин. |
§1(п.4-7) – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу, Впр.1 (5) – письмово. |
|||
4. |
4. |
Фізичні величини та їх вимірювання. Розв’язування задач. |
Записує значення фізичної величини, використовує префікси для утворення кратних і частинних одиниць; порівнює значення фізичних величин. |
§1-4 – повт. завд. в зош. |
|||
5. |
5. |
Фізичні величини та їх вимірювання. Розв’язування задач. |
Записує значення фізичної величини, використовує префікси для утворення кратних і частинних одиниць; порівнює значення фізичних величин. |
§1-4 – повт. завд. в зош., л/р ст.20-22 |
|||
6. |
6. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу. |
Користується навпрост. засобами вимірювання, визначає ціну поділки шкали; проводить досліди (інд. та в групі) за власним планом або за інструкцією з допомогою вчителя, аналізує результати, робить висновки. |
§1-4 – повт. завд. в зош., л/р ст.23-24 |
|||
7. |
7. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів. |
Вимірює об’єми твердих тіл, рідин і сипких матеріалів. |
§1-4 – повт. завд. в зош., л/р ст.33-34 |
|||
8. |
8. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами. |
Вимірює лінійні розміри тіл. |
§1-4 – повт. завд. в зош. |
|||
9. |
9. |
Самостійна робота №1. Узагальнення та систематизація знань з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи». |
|
§1-4 – повт. підг. до к/р, тест ст.42-43 |
|||
10. |
10. |
Контрольна робота №1 з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи». |
|
§1-4 – повт., завдання у зош. |
|||
Тематична №1 |
|||||||
|
РОЗДІЛ ІІ. МЕХАНІЧНИЙ РУХ |
||||||
11. |
1. |
Аналіз контрольної роботи. Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення.
Демонстрації: 1. Різні види механічного руху. 2. Відносність руху, його траєкторії й швидкості. |
Називає види механічного руху; розуміє відносність руху; знає і розуміє поняття переміщення; одиниці часу, шляху, формули пройденого шляху; уміє застосовувати поняття «матеріальна точка» та визначати межі застосування цієї фізичної моделі; визначати пройдений тілом шлях. |
§5-6 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу, Впр.5,6 – письмово. |
|||
12. |
2. |
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху. Розв'язування задач.
Демонстрації: 1. Відносність руху, його траєкторії й швидкості. |
Розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла; формулює визначення швидкості; вміє обрати її одиницю; називає вживані одиниці часу, шляху, швидкості; описує фізичні величини відповідно до узагальнених планів; розраховує пройдений тілом шлях, визначає швидкість руху під час розв’язання фізичних задач різного типу. |
§7 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу, Впр.7 (1-4) – письмово. |
|||
13. |
3. |
Самостійна робота №2. Графіки руху. |
Уміє описати механічний рух графічно й аналітично і провести його аналіз. |
§8 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу, Впр.8(1-2) – письмово. |
|||
14. |
4. |
Графіки руху. Розв’язування задач. |
Представляє результати вимірювань у вигляді таблиць і графіків. |
§8 – повт, Впр.8(3) |
|||
15. |
5. |
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. |
Розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла. |
§9,10 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу, Впр.9 (1-4) – письмово. |
|||
16. |
6. |
Середня швидкість нерівномірного руху. Розв’язування задач. |
Розраховує пройдений тілом шлях, визначає швидкість руху під час розв’язання фізичних задач різного типу. |
§9, 10 – повт., Впр.9 (5-6), 10 – письмово. |
|||
17. |
7. |
Самостійна робота №3. Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання. |
Розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла; формулює визначення швидкості, періоду обертання, переміщення і вміє обрати її одиницю; називає одиниці періоду обертання. |
§11-12 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу, Впр.11 – письмово. |
|||
18. |
8. |
Обертальний рух. Розв’язування задач. |
Називає вживані одиниці періоду обертання. |
§11-12 – повт. Впр.12 (1-4) – письмово, л/р ст.90-91 |
|||
19. |
9. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №4. Визначення періоду обертання тіла. |
Називає вживані одиниці періоду обертання. |
§11-12 – повт Впр.12 (5-6) – письмово. |
|||
20. |
10. |
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період і частота коливань. Маятники. |
Розрізняє види механ. руху за формою траєкторії та характером руху тіла; формулює визн. ампул. коливань, періоду та частоти коливань і вміє обрати її одиницю. |
§13-14 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу, Впр.13 – письмово. |
|||
21. |
11. |
Коливальний рух. Розв’язування задач. |
Розраховує період обертання, частоту коливань нитяного маятника під час розв’язання фізичних задач різного типу. |
§13-14 – повт Впр.14 (1) – письмово, л/р ст.103-104 |
|||
22. |
12. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №5. Дослідження коливань нитяного маятника. |
Називає вживані одиниці періоду та частоти коливань. |
§13-14 –повт., Впр.14 (2-3) – письмово. |
|||
23. |
13. |
Самостійна робота №4. Узагальнення та систематизація знань з теми «Механічний рух». |
|
§5-14 – повт., підг. до к/р. тест ст.76-78, задачі ст.79 |
|||
24. |
14. |
Контрольна робота №2 з теми «Механічний рух». |
|
§5-14 – повт., тест ст. 105-106, задачі ст. 107 |
|||
Тематична №2 |
|||||||
|
РОЗДІЛ ІІІ. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА |
||||||
|
МАСА ТІЛ ТА ГУСТИНА РЕЧОВИН |
||||||
25. |
1. |
Аналіз контрольної роботи. Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла.
Демонстрації: 1. Досліди, що ілюструють явища інерції та взаємодії тіл. |
Знає і описує явище і процеси інерції; володіє поняттям, формулює визначення маси та вміє обрати її одиницю. |
§15-16 - вивч.; відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№15(1-3) |
|||
26. |
2. |
Густина речовини. |
Володіє поняттям, формулює визначення густини речовини та вміє обрати її одиницю. |
§17-18 - вивч.; відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№17(1-4) |
|||
27. |
3. |
Маса тіла. Густина речовини. Розв’язування задач. |
Використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності. |
§15-16 - повт., л/р №6 ст.123 впр.№18 |
|||
28. |
4. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №6. Вимірювання маси тіл методом зважування. |
Знає і розуміє будову та принцип дії терезів; користується терезами. |
§15-16 - вивч. впр.№16(1-6) л/р №7 ст. 134 |
|||
29. |
5. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №7. Визначення густини речовини. |
Використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності. |
§15-18 - повт., впр.№15(4), 16(7), 17(5) |
|||
30. |
6. |
Самостійна робота №5. Підсумковий урок з теми «Маса тіл та густина речовин». |
|
§15-18 - повт., підг. до н/пр. |
|||
31. |
7. |
Захист навчального проекту. |
Розуміє ситуативні вправи на аналіз механічного руху учасників дорожнього руху та його наслідки для власної безпеки; задачі з прикладами логістики пасажирських і вантажних перевезень в Україні й світі; уміє вибрати оптимальну траєкторію руху в конкретних життєвих ситуаціях. |
§5-14 – повт. |
|||
32. |
8. |
Захист навчального проекту. |
|
§15-18 – повт. |
|||
Тематична №3 |
|||||||
Семестр І |
КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
З ФІЗИКИ
7 КЛАС
Кількість годин за рік – 70 год
Кількість годин на тиждень – 2 год на тиждень
ІІ семестр (38 год, 2 год на тиждень)
№ з/п |
№ з/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
||
|
7-А |
7-Б |
7-В |
|
|
|
|
|
СИЛИ У ПРИРОДІ |
||||||
33. |
1. |
Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил.
Демонстрації: 1. Додавання сил, спрямованих уздовж однієї прямої. |
Володіє поняттям, формулює визначення сили та вміє обрати її одиницю. |
§19,25 - вивч. відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№19, №25(1-3) |
|||
34. |
2. |
Додавання сил. Графічне зображення сил. Розв’язування задач. |
Графічно зображує сили; використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності. |
§19,25 - повт. тест с. 141 |
|||
35. |
3. |
Самостійна робота №6. Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість. Маса тіла та густина речовини. |
Знає і описує явище тяжіння. |
§15-18 – повт., §20;24 - вивч., відп. на пит. в кінці парагр., впр.№20 |
|||
36. |
4. |
Сила тяжіння. Вага тіла. Розв’язування задач. |
Застосовує формули сили тяжіння, ваги тіла під час розв’язування різних видів чи типів задач. |
§15-18,20,24 - повт., впр.№24 |
|||
37. |
5. |
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр.
Демонстрації: 1. Деформація тіл. |
Знає і описує явище деформації; формулює закон Ґука.; висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки; знає і розуміє будову та принцип дії динамометр. |
§21-23 - вивч.; відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№21 |
|||
38. |
6. |
Сила пружності. Закон Гука. Розв’язування задач. |
Пояснює залежність сили пружності від деформації. Користується динамом. Застосовує закон Ґука під час розв’язування різних видів чи типів. Здатен (на) запропон. способи змен/збільш сили пружності в практичних ситуаціях. |
§21-23 - повт. л/р №8 ст.158 впр.№22 |
|||
39. |
7. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №8. Дослідження пружних властивостей тіл. |
Застосовує закон Ґука під час виконання лабораторних робіт. |
§21-23 - повт. впр.№23 |
|||
40. |
8. |
Самостійна робота №7. Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці.
Демонстрації: 1. Прояви та вимірювання сил тертя ковзання, кочення, спокою. 2. Способи зменшення й збільшення сили тертя. |
Знає і описує явище тертя; володіє поняттям, формулює визначення коефіцієнта тертя. |
§26 - вивч.; відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№26(1-3) |
|||
41. |
9. |
Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Розв’язування задач. |
Застосовує формулу сили тертя ковзання під час розв’язування різних видів. |
§26 - повт. л/р№9 ст.173 впр.№26(4-5) |
|||
42. |
10. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання. |
Застосовує формулу сили тертя ковзання під час виконання лабораторних робіт. |
§15-26 - повт. задачі ст 143 |
|||
43. |
11. |
Самостійна робота №8. Узагальнення та систематизація знань з теми «Сили у природі». |
|
§15-26 - повт., підг. до к/р, тест с. 175 (від. до р.зн.) |
|||
44. |
12. |
Контрольна робота №3 з теми «Сили у природі». |
|
§15-26 - повт. задачі ст. 177 |
|||
Тематична №4 |
|||||||
|
ТИСК ТВЕРТИХ ТІЛ, РІДИН ТА ГАЗІВ |
||||||
45. |
1. |
Аналіз контрольної роботи. Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску.
Демонстрації: 1. Залежність тиску від значення сили та площі. |
Знає і описує явище тиску; володіє поняттям, формулює визначення тиску, сили тиску та вміє обрати їх одиниці; здатен (на) запр. способи зменш./збільш. тиску в практ. ситуаціях; застосовує формулу сили тиску, під час р-ння різних видів чи типів задач. |
§27 - вивч.; відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№27 |
|||
46. |
2. |
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля.
Демонстрації: 1. Передавання тиску рідинами й газами. 2. Тиск рідини на дно і стінки посудини. 3. Зміна тиску в рідині з глибиною. |
Формулює закон Паскаля; висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки; пояснює залежність тиску на дно і стінки посудини від висоти стовпчика й густини рідини. |
§28-30 - вивч., відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№28(2), 29(1), 30(1) |
|||
47. |
3. |
Самостійна робота №9. Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри.
Демонстрації: 1. Вимірювання атмосферного тиску. |
Пояснює причини виникнення атм. тиску та його залежність від висоти; знає і розуміє будову та принцип дії барометра; читає покази шкали барометра. |
§32-33 - вивч. відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№32(2), 33(3,4) |
|||
48. |
4. |
Тиск твердих тіл, рідин та газів. Розв’язування задач. |
Застосовує формулу сили тиску під час розв’язування різних видів чи типів задач. |
§27-30, 32-33 - повт., задачі в зош. |
|||
49. |
5. |
Сполучені посудини. Манометри.
Демонстрації: 1. Сполучені посудини. 2. Будова і дія манометра. |
Знає і розуміє будову та принцип дії манометра; читає покази шкали манометра. |
§31,34 - вивч., відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№31 (3), 34(1,2) |
|||
50. |
6. |
Сполучені посудини. Манометри. Розв’язування задач. |
Застосовує формули сполучених посудин під час розв’язування різних видів чи типів задач. |
§31,34 - повт., задачі в зош. |
|||
51. |
7. |
Самостійна робота №10. Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.
Демонстрації: 1. Дія архімедової сили в рідинах і газах. 2. Рівність архімедової сили вазі витісненої рідини в об’ємі зануреної частини тіла. 3. Плавання тіл. |
Формулює закон Архімеда; висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки. |
§35-36 - вивч. відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№35(1-3) |
|||
52. |
8. |
Закон Архімеда. Розв’язування задач. |
Застосовує закон Архімеда, формулу виштовхувальної сили під час розв’язування різних видів чи типів задач. |
§35-36 - повт. л/р№10 ст.210 впр.№35(4-5) |
|||
53. |
9. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №10. З’ясування умов плавання тіла. |
Знає умову плавання тіл; застосовує закон Архімеда, умови плавання тіл, формулу виштовхувальної сили під час виконання лабораторних робіт. |
§35-36 - повт., завд. у зош.
|
|||
54. |
10. |
Самостійна робота №11. Узагальнення та систематизація знань з теми «Тиск твердих тіл, рідин та газів». |
|
§27-36 - повт., підг. до к/р, тест с. 216 (відп. до рівня знань) |
|||
55. |
11. |
Контрольна робота №4 з теми «Тиск твердих тіл, рідин та газів». |
|
§27-36 - повт., задачі ст. 219 |
|||
Тематична №5 |
|||||||
|
РОЗДІЛ IV. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ |
||||||
56. |
1. |
Аналіз контрольної роботи. Механічна робота. Потужність. Розв’язування задач. |
Володіє поняттям, формулює визначення механічної роботи та потужності і вміє обрати їх одиницю; застосовує формулу роботи та потужності під час розв’яз. задач різних типів і у практ. діял. |
§37-38 - вивч. відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№37 (2,4), 38 |
|||
57. |
2. |
Самостійна робота №12. Механічна енергія та її види.
Демонстрації: 1. Перетворення механічної енергії. |
Володіє поняттям, формулює визначення, кінетичної і потенціал. енергії і вміє обрати їх одиниці. |
§42-43(п.1-4) - вивч. відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№42 (2), 43 (1,4,5) |
|||
58. |
3. |
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування.
Демонстрації: 1. Перетворення механічної енергії. |
Розуміє сутність закону збереження механічної енергії; оцінює прояви закону збереження механічної енергії в природі, техніці, побуті; роль видатних учених у розвитку знань про перетворення енергії. |
§43 (п.5), 44 - вивч. відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№43(2,3) |
|||
59. |
4. |
Механічна енергія. Закон збереження механічної енергії. Розв’язування задач. |
Застосовує закон збереження енергії та формули кінетичної енергії тіла, потенціал. енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі, деформованого тіла під час розв’язування задач різних. |
§42-44 - повт., задачі у зош. |
|||
60. |
5. |
Самостійна робота №13. Важіль. Умови рівноваги важеля. Момент сили.
Демонстрації: 1. Умови рівноваги тіл. 2. Важіль. |
Володіє поняттям, формулює визначення моменту сили і вміє обрати його одиницю; розуміє принцип дії простих механізмів; знає різновиди важеля. |
§39,40(п.1-3) - вивч. відп. на пит. в кінці парагр.. впр.№39(1,4) |
|||
61. |
6. |
Умови рівноваги важеля. Момент сили. Розв’язування задач. |
Застосовує формули деформованого тіла, моменту сили під час розв’язування задач різних типів. |
§39,40 - повт. л/р№11 ст.231 впр.№39(2-3) |
|||
62. |
7. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №11. Вивчення умови рівноваги важеля. |
Розуміє умову рівноваги важеля, принцип дії простих механізмів; застосовує формулу моменту сили під час виконання лабораторних робіт; користується важелем. |
§39,40 - повт. задачі у зош. |
|||
63. |
8. |
Прості механізми. Коефіцієнт корисної дії механізмів.
Демонстрації: 1. Рухомий і нерухомий блоки. 2. Похила площина. 3. Використання простих механізмів. |
Володіє поняттям, формулює визначення коефіцієнта корисної дії; оцінює ефективність використання простих механізмів; користується нерух. та рухомим блоками. |
§40(п.4-5), 41 - вивч., відп. на пит. в кінці парагр., впр.№40(2), 41(1) |
|||
64. |
9. |
Коефіцієнт корисної дії механізмів. Розв’язування задач. |
Застосовує формулу ККД простого механізму під час розв’язування задач різних. |
§41 - повт., л/р№12 ст.240 впр.№41(2) |
|||
65. |
10. |
Інструктаж з БЖ № 143. Лабораторна робота №12. Визначення ККД простого механізму. |
Застосовує формулу ККД простого механізму під виконання лабораторних робіт; користується похилою площиною. |
§41 - повт., задачі у зош. |
|||
66. |
11. |
Самостійна робота №14. Узагальнення та систематизація знань з теми «Механічна робота та енергія». |
|
§37-44 - повт. підг. до к/р тест с. 252 (відп. до рівня знань) |
|||
67. |
12. |
|
|
|
Контрольна робота №5 з теми «Механічна робота та енергія». |
|
§37-44 - повт., підг. до н/пр., задачі ст.253 |
68. |
13. |
|
|
|
Захист навчального проекту. |
Розуміє ситуативні вправи і задачі на аналіз явища інерції, сил тертя і пружності, їх наслідки для власної безпеки. |
§15-26 - повт. |
69. |
14. |
|
|
|
Захист навчального проекту. |
Розуміє ситуативні вправи і задачі на аналіз явища інерції, сил тертя і пружності, їх наслідки для власної безпеки. |
§15-26 - повт. |
70. |
15. |
|
|
|
Захист навчального проекту. |
Оцінює інформаційні матеріали про досягнення українських конструкторів у машинобудуванні й будівництві. |
§27-44 - повт. |
Тематична №6 |
|||||||
Семестр ІІ |
|||||||
Річна |