Календарно-тематичне планування з фізики для 7 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з фізики для 7 класу (2 год на тиждень) з можливим домашнім завданням згідно до підручника Шут, Благодаренко, розраховуваного на 3 класи. До кожного уроку прописані очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів після вивчення певної теми.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

З ФІЗИКИ

7 КЛАС

Кількість годин за рік – 70 год

Кількість годин на тиждень – 2 год на тиждень

 

І семестр (32 год, 2 год на тиждень)

№ з/п

№ з/п

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Домашнє завдання

 

7-А

7-Б

7-В

 

 

 

 

ВСТУП. РОЗДІЛ І. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ

1.

1.

 

 

 

Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичні прилади, фізичний експеримент і фізичні досліди. Правила безпеки під час роботи з  фізичним обладнанням та у фізичному кабінеті. Фізика як фундаментальна наука про природу. Фізичні тіла й фізичні явища.

 

Демонстрації:

1. Приклади фізичних явищ: механічних, теплових, електричних, світлових тощо.

2. Приклади застосування фізичних явищ в техніці.

Знає правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця; дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням; усвідомлює роль шкільного кабінету та значення фізичних приладів у навчанні фізики,  відповідальність за поведінку у фізичному кабінеті;  наводить приклади фізичних явищ, фізичних тіл; називає характерні ознаки фізичних явищ, їх відмінність від біологічних, хімічних інших явищ.

§1(п.1-3 ст.9), 2 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу,

Впр.1 (1-4), 2 (1-2) – письмово.

2.

2.

 

 

 

Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення. Початкові відомості про будову атома.

 

Демонстрації:

1. Моделі молекул.

Розуміє основні положення атомно-молекулярного вчення; відмінності між речовиною і полем.

§3, 4 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу,

Впр.3 – письмово.

3.

3.

 

 

 

Фізичні величини та їх вимірювання.  Міжнародна система одиниць фізичних величин.

 

Демонстрації:

1. Засоби вимірювання.

Наводить приклади фізичних величин; знає символи та одиниці основних фізичних величин.

§1(п.4-7) – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу,

Впр.1 (5) – письмово.

4.

4.

 

 

 

Фізичні величини та їх вимірювання.  Розв’язування задач.

Записує значення фізичної величини, використовує префікси для утворення кратних і частинних одиниць; порівнює значення фізичних величин.

§1-4 – повт.

завд. в зош.

5.

5.

 

 

 

Фізичні величини та їх вимірювання.  Розв’язування задач.

Записує значення фізичної величини, використовує префікси для утворення кратних і частинних одиниць; порівнює значення фізичних величин.

§1-4 – повт.

завд. в зош., л/р ст.20-22

6.

6.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.

Користується навпрост. засобами вимірювання, визначає ціну поділки шкали; проводить досліди (інд. та в групі) за власним планом або за інструкцією з допомогою вчителя, аналізує результати, робить висновки.

§1-4 – повт.

завд. в зош., л/р ст.23-24

7.

7.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів.

Вимірює об’єми твердих тіл, рідин і сипких матеріалів.

§1-4 – повт.

завд. в зош., л/р ст.33-34

8.

8.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами.

Вимірює лінійні розміри тіл.

§1-4 – повт.

завд. в зош.

9.

9.

 

 

 

Самостійна робота №1.

Узагальнення та систематизація знань з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи».

 

§1-4 – повт.

підг. до к/р, тест ст.42-43

10.

10.

 

 

 

Контрольна робота №1 з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи».

 

§1-4 – повт., завдання у зош.

Тематична №1

 

РОЗДІЛ ІІ. МЕХАНІЧНИЙ РУХ

11.

1.

 

 

 

Аналіз контрольної роботи.

Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення.

 

 

Демонстрації:

1. Різні види механічного руху.

2. Відносність руху, його траєкторії й швидкості.

Називає види механічного руху; розуміє відносність руху; знає і розуміє поняття переміщення; одиниці часу, шляху, формули пройденого шляху; уміє застосовувати поняття «матеріальна точка» та визначати межі застосування цієї фізичної моделі; визначати пройдений тілом шлях.

§5-6 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу,

Впр.5,6 – письмово.

12.

2.

 

 

 

Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху. Розв'язування задач.

 

Демонстрації:

1. Відносність руху, його траєкторії й швидкості.

Розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла; формулює визначення швидкості; вміє обрати її одиницю; називає вживані одиниці часу, шляху, швидкості; описує фізичні величини відповідно до узагальнених планів; розраховує пройдений тілом шлях, визначає швидкість руху під час розв’язання фізичних задач різного типу.

§7 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу,

Впр.7 (1-4) – письмово.

13.

3.

 

 

 

Самостійна робота №2.

Графіки руху.

Уміє описати механічний рух графічно й аналітично і провести його аналіз.

§8 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу,

Впр.8(1-2) – письмово.

14.

4.

 

 

 

Графіки руху. Розв’язування задач.

Представляє результати вимірювань у вигляді таблиць і графіків.

§8 – повт,

Впр.8(3)

15.

5.

 

 

 

Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху.

Розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла.

§9,10 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу,

Впр.9 (1-4) – письмово.

16.

6.

 

 

 

Середня швидкість нерівномірного руху. Розв’язування задач.

 

Розраховує пройдений тілом шлях, визначає швидкість руху під час розв’язання фізичних задач різного типу.

§9, 10 – повт.,

Впр.9 (5-6), 10 – письмово.

17.

7.

 

 

 

Самостійна робота №3.

Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання.

Розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла; формулює визначення швидкості, періоду обертання, переміщення і вміє обрати її одиницю; називає одиниці періоду обертання.

§11-12 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу,

Впр.11 – письмово.

18.

8.

 

 

 

Обертальний рух. Розв’язування задач.

Називає вживані одиниці періоду обертання.

§11-12 – повт.

Впр.12 (1-4) – письмово, л/р ст.90-91

19.

9.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №4. Визначення періоду обертання тіла.

Називає вживані одиниці періоду обертання.

§11-12 – повт

Впр.12 (5-6) – письмово.

20.

10.

 

 

 

Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період і частота коливань. Маятники.

Розрізняє види механ. руху за формою траєкторії та характером руху тіла; формулює визн. ампул. коливань, періоду та частоти коливань і вміє обрати її одиницю.

§13-14 – вивч., відпов. на пит.. в кінці параграфу,

Впр.13 – письмово.

21.

11.

 

 

 

Коливальний рух. Розв’язування задач.

Розраховує період обертання, частоту коливань нитяного маятника під час розв’язання фізичних задач різного типу.

§13-14 – повт

Впр.14 (1) – письмово, л/р ст.103-104

22.

12.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №5. Дослідження коливань нитяного маятника.

Називає вживані одиниці періоду та частоти коливань.

§13-14 –повт., Впр.14 (2-3) – письмово.

23.

13.

 

 

 

Самостійна робота №4.

Узагальнення та систематизація знань з теми «Механічний рух».

 

§5-14 – повт., підг. до к/р. тест ст.76-78, задачі ст.79

24.

14.

 

 

 

Контрольна робота №2 з теми «Механічний рух».

 

 

§5-14 – повт., тест ст. 105-106, задачі ст. 107

Тематична №2

 

РОЗДІЛ ІІІ. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

 

МАСА ТІЛ ТА ГУСТИНА РЕЧОВИН

25.

1.

 

 

 

Аналіз контрольної роботи.

Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла.

 

Демонстрації:

1. Досліди, що ілюструють явища інерції та взаємодії тіл.

Знає і описує явище і процеси інерції; володіє поняттям, формулює визначення маси та вміє обрати її одиницю.

§15-16 - вивч.;

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№15(1-3)

26.

2.

 

 

 

Густина речовини.

Володіє поняттям, формулює визначення густини речовини та вміє обрати її одиницю.

§17-18 - вивч.;

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№17(1-4)

27.

3.

 

 

 

Маса тіла. Густина речовини. Розв’язування задач.

Використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності.

§15-16 - повт.,

л/р №6 ст.123

впр.№18

28.

4.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №6. Вимірювання маси тіл методом зважування.

Знає і розуміє будову та принцип дії терезів; користується терезами.

§15-16 - вивч.

впр.№16(1-6)

л/р №7 ст. 134

29.

5.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №7. Визначення густини  речовини.

Використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності.

§15-18 - повт.,

впр.№15(4), 16(7), 17(5)

30.

6.

 

 

 

Самостійна робота №5.

Підсумковий урок з теми «Маса тіл та густина речовин».

 

§15-18 - повт.,

підг. до н/пр.

31.

7.

 

 

 

Захист навчального проекту.

Розуміє ситуативні вправи на аналіз механічного руху учасників дорожнього руху та його наслідки для власної безпеки; задачі з прикладами логістики пасажирських і вантажних перевезень в Україні й світі; уміє вибрати оптимальну траєкторію руху в конкретних життєвих ситуаціях.

§5-14 – повт.

32.

8.

 

 

 

Захист навчального проекту.

 

§15-18 – повт.

Тематична №3

Семестр І

 

КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

З ФІЗИКИ

7 КЛАС

Кількість годин за рік – 70 год

Кількість годин на тиждень – 2 год на тиждень

 

ІІ семестр (38 год, 2 год на тиждень)

№ з/п

№ з/п

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Домашнє завдання

 

7-А

7-Б

7-В

 

 

 

 

СИЛИ У ПРИРОДІ

33.

1.

 

 

 

Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил.

 

Демонстрації:

1. Додавання сил, спрямованих уздовж однієї прямої.

Володіє поняттям, формулює визначення сили та вміє обрати її одиницю.

§19,25 - вивч.

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№19, №25(1-3)

34.

2.

 

 

 

Додавання сил. Графічне зображення сил. Розв’язування задач.

Графічно зображує сили; використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності.

§19,25 - повт.

тест с. 141

35.

3.

 

 

 

Самостійна робота №6.

Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість.

Маса тіла та густина речовини.

Знає і описує явище тяжіння.

§15-18 – повт., §20;24 - вивч., відп. на пит. в кінці парагр.,

впр.№20

36.

4.

 

 

 

Сила тяжіння. Вага тіла. Розв’язування задач.

Застосовує формули сили тяжіння, ваги тіла під час розв’язування різних видів чи типів задач.

§15-18,20,24 - повт.,

впр.№24

37.

5.

 

 

 

Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр.

 

Демонстрації:

1. Деформація тіл.

Знає і описує явище деформації; формулює закон Ґука.; висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки; знає і розуміє будову та принцип дії динамометр.

§21-23 - вивч.;

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№21

38.

6.

 

 

 

Сила пружності. Закон Гука. Розв’язування задач.

Пояснює залежність сили пружності від деформації.

Користується динамом.

Застосовує закон Ґука під час розв’язування різних видів чи типів.

Здатен (на) запропон. способи змен/збільш сили пружності в практичних ситуаціях.

§21-23 - повт.

л/р №8 ст.158

впр.№22

39.

7.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №8. Дослідження пружних властивостей тіл.

Застосовує закон Ґука під час виконання лабораторних робіт.

§21-23 - повт.

впр.№23

40.

8.

 

 

 

Самостійна робота №7.

Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці.

 

Демонстрації:

1. Прояви та вимірювання сил тертя ковзання, кочення, спокою.

2. Способи зменшення й збільшення сили тертя.

Знає і описує явище тертя; володіє поняттям, формулює визначення коефіцієнта тертя.

§26 - вивч.;

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№26(1-3)

41.

9.

 

 

 

Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Розв’язування задач.

Застосовує формулу сили тертя ковзання під час розв’язування різних видів.

§26 - повт.

л/р№9 ст.173

впр.№26(4-5)

42.

10.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання.

Застосовує формулу сили тертя ковзання під час виконання лабораторних робіт.

§15-26 - повт.

задачі ст 143

43.

11.

 

 

 

Самостійна робота №8.

Узагальнення та систематизація знань з теми «Сили у природі».

 

§15-26 - повт., підг. до к/р,

тест с. 175 (від. до р.зн.)

44.

12.

 

 

 

Контрольна робота №3 з теми «Сили у природі».

 

§15-26 - повт.

задачі ст. 177

Тематична №4

 

ТИСК ТВЕРТИХ ТІЛ, РІДИН ТА ГАЗІВ

45.

1.

 

 

 

Аналіз контрольної роботи.

Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску.

 

Демонстрації:

1. Залежність тиску від значення сили та площі.

Знає і описує явище тиску; володіє поняттям, формулює визначення тиску, сили тиску та вміє обрати їх одиниці; здатен (на) запр. способи зменш./збільш. тиску в практ. ситуаціях; застосовує формулу сили тиску, під час р-ння різних видів чи типів задач.

§27 - вивч.;

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№27

46.

2.

 

 

 

Тиск рідин і газів. Закон Паскаля.

 

Демонстрації:

1. Передавання тиску рідинами й газами.

2. Тиск рідини на дно і стінки посудини.

3. Зміна тиску в рідині з глибиною.

Формулює закон Паскаля; висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки; пояснює залежність тиску на дно і стінки посудини від висоти стовпчика й густини рідини.

§28-30 - вивч.,

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№28(2), 29(1), 30(1)

47.

3.

 

 

 

Самостійна робота №9.

Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри.

 

Демонстрації:

1. Вимірювання атмосферного тиску.

Пояснює причини виникнення атм. тиску та його залежність від висоти; знає і розуміє будову та принцип дії барометра; читає покази шкали барометра.

§32-33 - вивч.

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№32(2), 33(3,4)

48.

4.

 

 

 

Тиск твердих тіл, рідин та газів. Розв’язування задач.

Застосовує формулу сили тиску під час розв’язування різних видів чи типів задач.

§27-30, 32-33 - повт.,

задачі в зош.

49.

5.

 

 

 

 

Сполучені посудини. Манометри.

 

Демонстрації:

1. Сполучені посудини.

2. Будова і дія манометра.

Знає і розуміє будову та принцип дії манометра; читає покази шкали манометра.

§31,34 - вивч.,

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№31 (3), 34(1,2)

50.

6.

 

 

 

Сполучені посудини. Манометри. Розв’язування задач.

Застосовує формули сполучених посудин під час розв’язування різних видів чи типів задач.

§31,34 - повт.,

задачі в зош.

51.

7.

 

 

 

Самостійна робота №10.

Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.

 

Демонстрації:

1. Дія архімедової сили в рідинах і газах.

2. Рівність архімедової сили вазі витісненої рідини в об’ємі зануреної частини тіла.

3. Плавання тіл.

Формулює закон Архімеда; висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки.

§35-36 - вивч.

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№35(1-3)

52.

8.

 

 

 

Закон Архімеда. Розв’язування задач.

Застосовує закон Архімеда, формулу виштовхувальної сили під час розв’язування різних видів чи типів задач.

§35-36 - повт.

л/р№10 ст.210

впр.№35(4-5)

53.

9.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №10. З’ясування умов плавання тіла.

Знає умову плавання тіл; застосовує закон Архімеда, умови плавання тіл, формулу виштовхувальної сили під час виконання лабораторних робіт.

§35-36 - повт., завд. у зош.

 

54.

10.

 

 

 

Самостійна робота №11.

Узагальнення та систематизація знань з теми «Тиск твердих тіл, рідин та газів».

 

§27-36 - повт., підг. до к/р,

тест с. 216 (відп. до рівня знань)

55.

11.

 

 

 

Контрольна робота №4 з теми «Тиск твердих тіл, рідин та газів».

 

§27-36 - повт., задачі ст. 219

Тематична №5

 

РОЗДІЛ IV. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ

56.

1.

 

 

 

Аналіз контрольної роботи.

Механічна робота. Потужність. Розв’язування задач.

Володіє поняттям, формулює визначення механічної роботи та потужності і вміє обрати їх одиницю; застосовує формулу роботи та потужності під час розв’яз. задач різних типів і у практ. діял.

§37-38 - вивч.

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№37 (2,4), 38

57.

2.

 

 

 

Самостійна робота №12.

Механічна енергія та її види.

 

Демонстрації:

1. Перетворення механічної енергії.

Володіє поняттям, формулює визначення, кінетичної і потенціал. енергії і вміє обрати їх одиниці.

§42-43(п.1-4) - вивч.

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№42 (2), 43 (1,4,5)

58.

3.

 

 

 

Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування.

 

Демонстрації:

1. Перетворення механічної енергії.

Розуміє сутність закону збереження механічної енергії; оцінює прояви закону збереження механічної енергії в природі, техніці, побуті; роль видатних учених у розвитку знань про перетворення енергії.

§43 (п.5), 44 - вивч.

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№43(2,3)

59.

4.

 

 

 

Механічна енергія. Закон збереження механічної енергії. Розв’язування задач.

Застосовує закон збереження енергії та формули кінетичної енергії тіла, потенціал. енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі, деформованого тіла під час розв’язування задач різних.

§42-44 - повт.,

задачі у зош.

60.

5.

 

 

 

Самостійна робота №13.

Важіль. Умови рівноваги важеля. Момент сили.

 

Демонстрації:

1. Умови рівноваги тіл.

2. Важіль.

Володіє поняттям, формулює визначення моменту сили і вміє обрати його одиницю; розуміє принцип дії простих механізмів; знає різновиди важеля.

§39,40(п.1-3) - вивч.

відп. на пит. в кінці парагр..

впр.№39(1,4)

61.

6.

 

 

 

Умови рівноваги важеля. Момент сили. Розв’язування задач.

Застосовує формули деформованого тіла, моменту сили під час розв’язування задач різних типів.

§39,40 - повт.

л/р№11 ст.231

впр.№39(2-3)

62.

7.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №11. Вивчення умови рівноваги важеля.

Розуміє умову рівноваги важеля, принцип дії простих механізмів; застосовує формулу моменту сили під час виконання лабораторних робіт; користується важелем.

§39,40 - повт.

задачі у зош.

63.

8.

 

 

 

Прості механізми. Коефіцієнт корисної дії механізмів.

 

Демонстрації:

1. Рухомий і нерухомий блоки.

2. Похила площина.

3. Використання простих механізмів.

Володіє поняттям, формулює визначення коефіцієнта корисної дії; оцінює ефективність використання простих механізмів; користується нерух. та рухомим блоками.

§40(п.4-5), 41 - вивч.,

відп. на пит. в кінці парагр., впр.№40(2), 41(1)

64.

9.

 

 

 

Коефіцієнт корисної дії механізмів. Розв’язування задач.

Застосовує формулу ККД простого механізму під час розв’язування задач різних.

§41 - повт.,

л/р№12 ст.240

впр.№41(2)

65.

10.

 

 

 

Інструктаж з БЖ № 143.

Лабораторна робота №12. Визначення ККД простого механізму.

Застосовує формулу ККД простого механізму під виконання лабораторних робіт; користується похилою площиною.

§41 - повт., задачі у зош.

66.

11.

 

 

 

Самостійна робота №14.

Узагальнення та систематизація знань з теми «Механічна робота та енергія».

 

§37-44 - повт.

підг. до к/р

тест с. 252 (відп. до рівня знань)

67.

12.

 

 

 

Контрольна робота №5 з теми «Механічна робота та енергія».

 

§37-44 - повт., підг. до н/пр., задачі ст.253

68.

13.

 

 

 

Захист навчального проекту.

Розуміє ситуативні вправи і задачі на аналіз явища інерції, сил тертя і пружності, їх наслідки для власної безпеки.

§15-26 - повт.

69.

14.

 

 

 

Захист навчального проекту.

Розуміє ситуативні вправи і задачі на аналіз явища інерції, сил тертя і пружності, їх наслідки для власної безпеки.

§15-26 - повт.

70.

15.

 

 

 

Захист навчального проекту.

Оцінює інформаційні матеріали про досягнення українських конструкторів у машинобудуванні й будівництві.

§27-44 - повт.

Тематична №6

Семестр ІІ

Річна

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Планування
До підручника
Фізика 7 клас (Шут М.І., Мартинюк М.Т., Благодаренко Л.Ю.)
Додано
22 липня 2023
Переглядів
1783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку