Календарно – тематичне планування
з фізики на 11 клас
4,5 години на тиждень (усього 158 годин)
Учитель фізики: Куликов Артем Євгенович
№ |
Дата/Клас 11 – Б |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
ЕЛЕКИРОДИНАМІКА Розділ 1. Електричне поле (18 годин) |
|||
1. |
|
Електризація. Два роду заряду. Закон Кулона. |
|
2. |
|
Розв’язання задач. |
|
3. |
|
Розв’язання задач. |
|
4. |
|
Розв’язання задач. |
|
5. |
|
Електричне поле. Напруженість електричного поля. |
|
6. |
|
Силові лінії електричного поля. Накладання електричних полів. Електричне поле точкових зарядів. |
|
7. |
|
Розв’язання задач. |
|
8. |
|
Інструктаж з Т. Б. Лабораторна робота № 1: «Дослідження взаємодії наелектризованих тіл». |
|
9. |
|
Речовина в електричному полі. Провідники і діелектрики. Поляризація діелектриків. Діелектрична проникність речовини. Вплив електричного поля на живі організми. |
|
10. |
|
Робота під час переміщення заряду в однорідному електростатичному полі. Потенціал електричного поля. Різниця потенціалів. |
|
11. |
|
Розв’язання задач. |
|
12. |
|
Розв’язання задач. |
|
13. |
|
Зв'язок напруженості електричного поля з різницею потенціалів. |
|
14. |
|
Розв’язання задач. |
|
15. |
|
Електроємність. Конденсатори та їх використання в техніці. Енергія електричного поля. |
|
16. |
|
Розв’язання задач. |
|
17. |
|
Узагальнюючий урок. Розв’язання задач. |
|
18. |
|
Самостійна робота з теми: «Електричне поле». |
|
Розділ 2. Електричне струм (22 години) |
|||
19. |
|
Електричний струм. Сила струму. Напруга. Електричне коло. Джерела й споживачі електричного струму. |
|
20. |
|
Розв’язання задач. |
|
21. |
|
Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола. |
|
22. |
|
Розв’язання задач. |
|
23. |
|
Розв’язання задач. |
|
24. |
|
Лабораторна робота № 2: «Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела струму». |
|
25. |
|
Електричне коло з послідовним і паралельним з’єднанням провідників. |
|
26. |
|
Розв’язання задач. |
|
27. |
|
Розв’язання задач. |
|
28. |
|
Робота й потужність струму. Закон Джоуля-Ленца. ККД нагрівача. Засоби безпеки під час роботи з електричними пристроями. |
|
29. |
|
Розв’язання задач. |
|
30. |
|
Розв’язання задач. |
|
31. |
|
Електричний струм у різних середовищах та його використання. |
|
32. |
|
Розв’язання задач. |
|
№ |
Дата/Клас 11 – Б |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
33. |
|
Розв’язання задач. |
|
34. |
|
Плазма та її використання. |
|
35. |
|
Електропровідність напівпровідників. Власна й домішкова провідності напівпровідників. |
|
36. |
|
Електронно-дірковий перехід. Напівпровідниковий діод. Застосування напівпровідникових приладів. |
|
37. |
|
Струм у вакуумі та його застосування. Електронні пучки та їх властивості. Електронно-променева трубка. |
|
38. |
|
Розв’язання задач. |
|
39. |
|
Узагальнюючий урок. Розв’язання задач. |
|
40. |
|
Самостійна робота з теми: «Електричний струм». |
|
Розділ 3. Електромагнітне поле (23 години) |
|||
41. |
|
Електрична й магнітна взаємодії. Взаємодія провідників зі струмом. Магнітне поле струму. Індукція магнітного поля. |
|
42. |
|
Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Сила Ампера. |
|
43. |
|
Розв’язання задач. |
|
44. |
|
Дія магнітного поля на рухомі заряджені частинки. Сила Лоренца. |
|
45. |
|
Розв’язання задач. |
|
46. |
|
Розв’язання задач. |
|
47. |
|
Рамка струму. Принцип дії електродвигуна. |
|
48. |
|
Магнітні властивості речовини. Застосування магнітних матеріалів. Магнітний запис інформації. Вплив магнітного поля на живі організми. |
|
49. |
|
Лабораторна робота № 3: «Дослідження магнітних властивостей речовини». |
|
50. |
|
Електромагнітна індукція. Потік магнітної індукції. Закон електромагнітної індукції. |
|
51. |
|
Розв’язання задач. |
|
52. |
|
Самоіндукція. ЕРС самоіндукції. Індуктивність. |
|
53. |
|
Розв’язання задач. |
|
54. |
|
Лабораторна робота № 4: «Дослідження явища електромагнітної індукції». |
|
55. |
|
Енергія магнітного поля котушки зі струмом. |
|
56. |
|
Розв’язання задач. |
|
57. |
|
Змінний струм. Генератор змінного струму. Діючі значення напруги і сили струму. |
|
58. |
|
Розв’язання задач. |
|
59. |
|
Трансформатор. Виробництво, передача та використання енергії електричного струму. |
|
60. |
|
Розв’язання задач. |
|
61. |
|
Розв’язання задач. |
|
62. |
|
Узагальнюючий урок. Розв’язання задач. |
|
63. |
|
Самостійна робота з теми: «Електромагнітне поле». |
|
Розділ 4. Коливання й хвилі (20 годин) |
|||
64. |
|
Коливальний рух. Вільні коливання. Гармонічні коливання. Амплітуда, період і частота коливань. Рівняння гармонічних коливань. |
|
65. |
|
Розв’язання задач. |
|
66. |
|
Математичний маятник. Період коливань математичного маятника. |
|
№ |
Дата/Клас 11 – Б |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
67. |
|
Розв’язання задач. |
|
68. |
|
Лабораторна робота № 5: «Виготовлення маятника й визначення його періоду коливань». |
|
69. |
|
Розв’язання задач. |
|
70. |
|
Вимушені коливання. Резонанс. |
|
71. |
|
Поширення механічних коливань у пружному середовищі. Поперечні та поздовжні хвилі. Довжина хвилі. |
|
72. |
|
Розв’язання задач. |
|
73. |
|
Коливальний контур. Виникнення електромагнітних коливань у коливальному контурі. Гармонічні електромагнітні коливання. Частота власних коливань контуру. |
|
74. |
|
Розв’язування задач. |
|
75. |
|
Утворення й поширення електромагнітних хвиль. Швидкість поширення, довжина й частота електромагнітної хвилі. |
|
76. |
|
Розв’язування задач. |
|
77. |
|
Радіо Попова. |
|
78. |
|
Шкала електромагнітних хвиль. Радіолокація. |
|
79. |
|
Шкала електромагнітних хвиль. |
|
80. |
|
Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів частот. Електромагнітні хвилі в природі й техніці. |
|
81. |
|
Розв’язування задач. |
|
82. |
|
Узагальнюючий урок. Розв’язування задач. |
|
83. |
|
Самостійна робота з теми: «Коливання й хвилі». |
|
Розділ 5. Хвильова й квантова оптика (24 години) |
|||
84. |
|
Розвиток уявлень про природу світла. Джерела й приймачі світла. Поширення світла в різних середовищах. Поглинання й розсіювання світла. |
|
85. |
|
Відбивання світла. Закони відбивання. Повне відбивання. |
|
86. |
|
Розв’язування задач. |
|
87. |
|
Розв’язування задач. |
|
88. |
|
Заломлення світла. Закони заломлення світла. |
|
89. |
|
Розв’язування задач. |
|
90. |
|
Лінзи. Побудова зображень, одержаних за допомогою лінз. Кут зору. Оптичні прилади. |
|
91. |
|
Розв’язування задач. |
|
92. |
|
Розв’язування задач. |
|
93. |
|
Світло як електромагнітна хвиля. Когерентність світлових хвиль. Інтерференція. |
|
94. |
|
Дифракція світла. |
|
95. |
|
Дифракційна гратка. |
|
96. |
|
Розв’язування задач. |
|
97. |
|
Лабораторна робота № 6: «Спостереження інтерференції та дифракції світла». |
|
98. |
|
Дисперсія світла. Неперервний спектр світла. Спектроскоп. |
|
99. |
|
Поляризація світла. Люмінесценція. |
|
100. |
|
Квантові властивості світла. Гіпотеза М. Планка. Енергія та імпульс фотона. |
|
101. |
|
Розв’язування задач. |
|
№ |
Дата/Клас 11 – Б |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
102. |
|
Фотоефект. Рівняння фотоефекту. Застосування фотоефекту. |
|
103. |
|
Розв’язування задач. |
|
104. |
|
Розв’язування задач. |
|
105. |
|
Корпускулярно-хвильовий дуалізм світла. |
|
106. |
|
Узагальнюючий урок. Розв’язування задач. |
|
107. |
|
Самостійна робота з теми: «Хвильова й квантова оптика». |
|
Розділ 6. Атомна та ядерна фізика (20 годин) |
|||
108. |
|
Історія вивчення атома. Ядерна модель атома. |
|
109. |
|
Квантові постулати Н. Бора. Випромінювання та поглинання світла атомами. |
|
110. |
|
Квантові генератори та їх застосування. |
|
111. |
|
Атомні й молекулярні спектри. Спектральний аналіз та його застосування. Рентгенівське випромінювання. |
|
112. |
|
Лабораторна робота № 7: «Спостереження неперервного й лінійчатого спектрів речовини». |
|
113. |
|
Атомне ядро. Протонно-нейтронна модель атомного ядра. Нуклони. Ядерні сили і їхні особливості. |
|
114. |
|
Стійкість ядер. Енергія зв’язку атомного ядра. |
|
115. |
|
Розв’язування задач. |
|
116. |
|
Розв’язування задач. |
|
117. |
|
Способи вивільнення ядерної енергії: синтез легких і поділ важких ядер. Ланцюгова реакція поділу ядер Урану. |
|
118. |
|
Фізичні основи ядерної енергетики. Ядерна енергетика та екологія. |
|
119. |
|
Радіоактивність. Види радіоактивного випромінювання. Період напіврозпаду. |
|
120. |
|
Розв’язування задач. |
|
121. |
|
Отримання й застосування радіо нуклідів. Дозиметрія. Дози випромінювання. Радіоактивний захист людини. |
|
122. |
|
Елементарні частинки. Загальна характеристика елементарних частинок. Класифікація елементарних частинок. Кварки. Космічне випромінювання. |
|
123. |
|
Розв’язування задач. |
|
124. |
|
Захист рефератів. |
|
125. |
|
Захист рефератів. |
|
126. |
|
Узагальнюючий урок. Розв’язування задач. |
|
127. |
|
Самостійна робота з теми: «Атомна та ядерна фізика». |
|
Фізичний практикум (10 годин) |
|||
128. |
|
Вступ до фізичного практикуму. Інструктаж із Т.Б.
|
|
129. |
|
Л.р.№1 «Дослідження електричних кіл». |
|
130. |
|
Л.р.№2 «Визначення прискорення вільного падіння за допомогою маятника». |
|
131. |
|
Л.р.№3 «Вивчення треків заряджених частинок за готовими фотографіями». |
|
132. |
|
Л.р.№4 «Визначення фокусної відстані та оптичної сили збиральної лінзи». |
|
133. |
|
Л.р.№5 «Вивчення явища електромагнітної індукції». |
|
134. |
|
Л.р.№6 «Дослідження коливань пружинного маятника». |
|
№ |
Дата/Клас 11 – Б |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
135. |
|
Л.р.№7 «Проведення якісного спектрального аналізу». |
|
136. |
|
Л.р.№8 «Дослідження альфа розпаду статистичним методом». |
|
137. |
|
Захист Л.р. Залік з практикуму. |
|
Елементи Астрофізики (15 годин) |
|||
138. |
|
Астрономія – фундаментальна наука, яка вивчає об’єкти Всесвіту та Всесвіт у цілому. Історія розвитку астрономії. Галузі астрономії. Зв’язок астрономії з іншими науками. Астрономія та астрологія. Значення астрономії для формування світогляду людини. Астрономічні знання як явище культури. |
|
139. |
|
Небесні світила й небесна сфера. Основні точки і лінії небесної сфери. |
|
140. |
|
Сузір’я. Зоряні величини. Визначення відстаней до небесних світил. Астрономія та визначення часу. Типи календарів. |
|
141. |
|
Небесні координати. Видимий рух Сонця. Видимі рухи планет. Закони Кеплера. |
|
142. |
|
Земля та Місяць. |
|
143. |
|
Планети земної групи: Меркурій, Венера, Марс і його супутники. |
|
144. |
|
Планети-гіганти: Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун та їхні супутники, Плутон та його супутник Харон. |
|
145. |
|
Малі тіла Сонячної системи — астероїди, комети, метеори. Дослідження планет за допомогою космічних апаратів. Етапи формування нашої планетної системи. |
|
146. |
|
Фізичні характеристики Сонця. Будова Сонця та джерела його енергії. Прояви сонячної активності та їх вплив на Землю. |
|
147. |
|
Зорі та їх класифікація. Подвійні зорі. Фізичні змінні зорі. |
|
148. |
|
Планетні системи інших зір. Еволюція зір. Нейтронні зорі. Чорні діри. |
|
149. |
|
Молочний Шлях. Будова Галактики. Місце Сонячної системи в Галактиці. Зоряні скупчення та асоціації. Туманності. Підсистеми Галактики та її спіральна структура. |
|
150 |
|
Світ галактик. Квазари. Проблеми космології. Історія розвитку уявлень про Всесвіт. Походження й розвиток Всесвіту. Життя у Всесвіті. |
|
151 |
|
Самостійна робота з теми: «Елементи Астрофізики». |
|
152 |
|
Захист проєктних робіт. |
|
153 |
|
Підсумковий урок. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1