Календарно-тематичне планування з географії
у 6 класах рівень стандарт 70 год;
2 год на тиждень.
За підручником В.М.Бойко (Харків, 2014)
№ |
дата |
Тема уроку |
д/з |
Примітка |
|
|
ВСТУП (2) |
|
|
1 |
|
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини. Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення. |
§ 1 |
|
2 |
|
Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. ДОСЛІДЖЕННЯ .Спостереження за змінами у природі. |
§ 2 |
|
|
|
РОЗДІЛ І. РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ (4) |
|
|
3 |
|
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
§ 3 |
|
4 |
|
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі. Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Христофором Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана. |
§ 4-5 |
|
5 |
|
Відкриття Австралії і Антарктиди |
§ 6 |
|
6 |
|
Тема 3. Сучасні дослідження. Дослідження Землі у ХХ та на поч.. ХХІ ст |
§ 7 |
|
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 1 |
||||
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ ТА КАРТІ (12) |
|
|
7 |
|
Тема 1. Орієнтування на місцевості. Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Компас. |
§ 8 |
|
8 |
|
Поняття про азимут. |
§ 9 |
|
9 |
|
Тема 2. Способи зображення Землі. Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
§10 |
|
10 |
|
Масштаб та його види. Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. |
§11 |
|
11 |
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. Читання плану. |
§12-13 |
|
12 |
|
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. |
§14 |
|
13 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА №1 Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу. |
Повторити §11-14 |
Обов’язково оцінювана |
14 |
|
Географічні атласи. Практичне значення карт. |
§15 |
|
15 |
|
Тема 3. Географічні координати. Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
§16 |
|
16 |
|
Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
§17 |
|
17 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА №2 Визначення географічних координат за географічною картою |
|
Обов’язково оцінювана |
18 |
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з розділу |
Повторити §8-17 |
СР№1 |
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 2 |
||||
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі (41) +5 резерв |
|
|
19 |
|
Тема 1. Літосфера. Внутрішня будова Землі. Будова літосфери, її властивості. |
§18 |
|
20 |
|
Літосферні плити, наслідки їх переміщення. Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. |
§19 |
|
21 |
|
Землетруси. |
§20 |
|
22 |
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
§21 С.85 |
|
23 |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
§22 |
|
24 |
|
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини. |
§23-24 |
|
25 |
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. |
§25-26 |
|
26 |
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі та найдовші гори світу. |
§26 (стор. 105-107). Підготувати інформацію про гори України |
|
27 |
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
§27-28 |
|
28 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 3 Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
Повторити §23-28 |
|
29 |
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми |
Повторити §18-28 |
СР№2 |
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 3 |
|
|||
30 |
|
Тема 2. Атмосфера. Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
§29 |
|
31 |
|
Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. Кліматична карта. |
§30-31 |
|
32 |
|
Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
§32 |
|
33 |
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
§33 |
|
34 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА №4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
Повторити §33 |
Обов’язково оцінювана |
35 |
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу. |
§34 |
|
36 |
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
§35 |
|
37 |
|
Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
§36 |
|
38 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА №5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз |
Повторити §34-36 |
Обов’язково оцінювана |
39 |
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
§37 |
|
40 |
|
Клімат та основні кліматотвірні чинники. |
§38 |
|
41 |
|
Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. |
§39 |
|
42 |
|
Вплив людини на атмосферу. |
§40 |
|
43 |
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми |
Повторити §29-40 |
СР№3 |
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 4 |
|
|||
44 |
|
Тема 3. Гідросфера. Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. |
§41 |
|
45 |
|
Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. |
§41 |
|
46 |
|
Властивості вод Світового океану. |
§42 |
|
47 |
|
Рухи води в Світовому океані. |
§43-44 |
|
48 |
|
Життя в океанах і морях. |
§45 |
|
49 |
|
Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
§46 |
|
50 |
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок. |
§47-48 |
|
51 |
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
§49 |
|
52 |
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. |
§50-51 |
|
53 |
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
§52 |
|
54 |
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
§53 |
|
55 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА №6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер |
Повторити §49-53 |
|
56 |
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми |
Повторити §41-53 |
СР№4 |
57 |
|
Контрольна робота «Оболонка Землі» |
|
|
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 5 |
||||
58 |
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти. Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
§54 |
|
59 |
|
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану |
§55 |
|
60 |
|
Тема 5. Природні комплекси. Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. |
§56 |
|
61 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА №7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом) |
Повторити §56 |
|
62 |
|
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. |
§57 |
|
63 |
|
Природні зони Землі, їх особливості. |
§58 |
|
64 |
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Біосфера та ґрунти» та «Природні комплекси» |
§54-57 |
СР№5 |
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 6 |
||||
|
|
РОЗДІЛ ІV. ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ (5)+ 1 резерв |
|
|
65 |
|
Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
§59-60 |
|
66 |
|
Тема 2. Держави світу Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу. |
§61 |
|
67 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА №8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць. |
|
|
68 |
|
Тема 3. Вплив людини на природу Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона |
§62 |
|
69 |
|
ДОСЛІДЖЕННЯ. Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
|
70 |
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з розділу «Планета людей» |
|
СР№6 |
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я 7 |
||||
|
всього |
обов’язкові |
Практичні роботи |
8 |
4 |
Контрольна робота |
1 |
1 |
Дослідження |
2 |
2 |
1