Календарно-тематичне планування з географії

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з географії 6 клас. Автор підручника Бойко.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з географії

 у 6 класах рівень стандарт 70 год;

2 год на тиждень.

За підручником В.М.Бойко (Харків, 2014)

дата

Тема уроку

д/з

Примітка

 

 

ВСТУП (2)

 

 

1 

 

Географія як наука про  Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини. Основні друковані та електронні джерела географічної  інформації, їх значення.

§ 1

 

2 

 

Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень.

ДОСЛІДЖЕННЯ .Спостереження за змінами у природі.

§ 2

 

 

 

РОЗДІЛ І. РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ (4)

 

 

3 

 

Тема 1. Уявлення про Землю у давнину Уявлення про форму Землі. Зображення  Землі на картах Ератосфена, Птолемея.

§ 3

 

4 

 

Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі.

Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Христофором Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана.

§ 4-5

 

5 

 

Відкриття Австралії і Антарктиди

§ 6

 

6 

 

Тема 3. Сучасні дослідження.

Дослідження Землі у ХХ та на поч.. ХХІ ст

§ 7

 

Т Е М А Т И Ч Н Е    О Ц І Н Ю В А Н Н Я   1

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ ТА КАРТІ (12)

 

 

7 

 

Тема 1. Орієнтування на місцевості.  Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості.  Компас.

§ 8

 

8 

 

Поняття про азимут.

§ 9

 

9 

 

Тема 2. Способи зображення Землі. Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах.

§10

 

10 

 

Масштаб та його види. Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. 

§11

 

11 

 

План, його основні ознаки.  Умовні знаки плану.  Визначення напрямків на плані. Читання плану.

§12-13

 

12 

 

Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт.

§14

 

13 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА №1 Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу.

Повторити

§11-14

Обов’язково оцінювана

14 

 

Географічні атласи. Практичне значення карт.

§15

 

15 

 

Тема 3. Географічні координати. Градусна сітка на глобусі й географічній карті.

§16

 

16 

 

Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту.

§17

 

17 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2  Визначення географічних координат за географічною картою

 

Обов’язково оцінювана

18 

 

Узагальнення та систематизація знань учнів з розділу

Повторити

§8-17

СР№1

Т Е М А Т И Ч Н Е    О Ц І Н Ю В А Н Н Я   2

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі  (41) +5 резерв

 

 

19 

 

Тема 1. Літосфера. Внутрішня будова Землі.  Будова літосфери, її властивості.

§18

 

20 

 

Літосферні плити, наслідки їх переміщення. Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори.

§19

 

21 

 

Землетруси.

§20

 

22 

 

Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі.

§21

С.85

 

23 

 

Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків.

§22

 

24 

 

Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини.

§23-24

 

25 

 

Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини.

Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу.

§25-26

 

26 

 

Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі та найдовші гори світу.

§26 (стор.

105-107).

Підготувати інформацію про гори України

 

27 

 

Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори  Світового океану. Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона.

§27-28

 

28 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 3 Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу.

Повторити §23-28

 

29 

 

Узагальнення та систематизація знань учнів з теми

Повторити §18-28

СР№2

Т Е М А Т И Ч Н Е    О Ц І Н Ю В А Н Н Я   3

 

30 

 

Тема 2. Атмосфера. Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері.

§29

 

31 

 

Добовий і річний хід температури повітря, причини його  коливання. Кліматична карта. 

§30-31

 

32 

 

Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря.

§32

 

33 

 

Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску.

§33

 

34 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА №4.  Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.

Повторити  §33

Обов’язково оцінювана

35 

 

Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення  сучасними приладами й візуально. Утворення бризу.

§34

 

36 

 

Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність.

§35

 

37 

 

Опади, що випадають  із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів.

§36

 

38 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА №5.  Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз

Повторити  §34-36

Обов’язково оцінювана

39 

 

Погода, її елементи, мінливість.  Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди.

§37

 

40 

 

Клімат та основні кліматотвірні чинники.

§38

 

41 

 

Карта кліматичних поясів. Зміни клімату.

§39

 

42 

 

Вплив людини на атмосферу.

§40

 

43 

 

Узагальнення та систематизація знань учнів з теми

Повторити §29-40

СР№3

Т Е М А Т И Ч Н Е    О Ц І Н Ю В А Н Н Я   4

 

44 

 

Тема 3. Гідросфера. Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки.

§41

 

45 

 

Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані.

§41

 

46 

 

Властивості вод Світового океану.

§42

 

47 

 

Рухи води в Світовому океані.

§43-44

 

48 

 

Життя в океанах і морях.

§45

 

49 

 

Багатства вод Світового океану. Океан та людина.

§46

 

50 

 

Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок.

§47-48

 

51 

 

Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі.

§49

 

52 

 

Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. 

§50-51

 

53 

 

Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти.  

§52

 

54 

 

Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу.

§53

 

55 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА №6.  Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер

Повторити §49-53

 

56 

 

Узагальнення та систематизація знань учнів з теми

Повторити §41-53

СР№4

57 

 

Контрольна робота «Оболонка Землі»

 

 

Т Е М А Т И Ч Н Е    О Ц І Н Ю В А Н Н Я   5

58 

 

Тема 4. Біосфера та ґрунти.  Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі.

§54

 

59 

 

Властивості  ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів.

Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану

§55

 

60 

 

Тема 5. Природні комплекси. Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи.

§56

 

61 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА №7.  Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом)

Повторити §56

 

62 

 

Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості.

§57

 

63 

 

Природні зони Землі, їх особливості.

§58

 

64 

 

Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Біосфера та ґрунти» та «Природні комплекси»

§54-57

СР№5

Т Е М А Т И Ч Н Е    О Ц І Н Ю В А Н Н Я   6

 

 

РОЗДІЛ ІV. ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ (5)+ 1 резерв

 

 

65 

 

Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі

Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота.  Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу.

§59-60

 

66 

 

Тема 2. Держави світу

Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу.

§61

 

67 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА №8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць.

 

 

68 

 

Тема 3. Вплив людини на природу

Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської  діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона

§62

 

69 

 

ДОСЛІДЖЕННЯ. Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів

 

 

70 

 

Узагальнення та систематизація знань учнів з розділу «Планета людей»

 

СР№6

Т Е М А Т И Ч Н Е    О Ц І Н Ю В А Н Н Я   7

 

 

всього

обов’язкові

Практичні роботи

8

4

Контрольна робота

1

1

Дослідження

2

2

 

 

 

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Olhovyk Anastasiia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рева Віталіна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Географія, Планування
Додано
26 серпня 2021
Переглядів
840
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку