Документ містить календарне планування уроків з географії у 6 класі, у якому всі види діяльності передбачені навчальною програмою. Планування включає 6 тематичних та 8 практичних робіт, оцінювання яких визначається на вибір учителя
Погоджено Затверджено
Заступник з НВР Директор
______________________ __________________
«___»___________201_р. «___»___________201__р.
Календарно-тематичне планування з географії
6 клас
«Загальна географія»
(70 год., 2 год. на тиждень)
Вчитель Малецька Оксана Василівна
Література
1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Географія. 6-9 класи. 2017 р. (лист Міністерства освіти і науки України від 07.06.17 р. № 804)
2. Пестушко В.Ю. Географія: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова. — К. : Генеза, 2014. — 256 с.
Кількість тематичних – 6
Кількість практичних робіт - 8
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Вступ |
|||
1 |
|
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та вмінь для життєдіяльності людини. |
|
2 |
|
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення. Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. |
Дослідження Спостереження за змінами у природі |
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю |
|||
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину |
|||
3 |
|
Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
|
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі |
|||
4 |
|
Відкриття нових земель. |
|
5 |
|
Навколосвітні подорожі. |
|
Тема 3. Сучасні дослідження |
|||
6 |
|
Дослідження Землі у ХХ та на початку ХХІ ст. |
|
7 |
|
Міжнародні дослідження Землі. Географічні дослідження в Україні на сучасному етапі. |
|
8 |
|
Урок підсумкового контролю знань |
ТО1 |
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті |
|||
Тема 1. Орієнтування на місцевості |
|||
9 |
|
Способи орієнтування на місцевості. |
|
10 |
|
Визначення напрямків на місцевості. Компас. Поняття про азимут. |
|
Тема 2. Способи зображення Землі |
|||
11 |
|
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
|
12 |
|
Масштаб та його види. |
|
13 |
|
Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу, визначення відстаней, напрямків та абсолютних відносних висот на географічному плані |
ПР1 |
14 |
|
План, його основні ознаки. Визначення напрямків на плані. |
|
15 |
|
Умовні знаки плану. Читання плану. |
|
16 |
|
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. |
|
17 |
|
Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
Тема 3. Географічні координати |
|||
18 |
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
|
19 |
|
Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. |
|
20 |
|
Географічні координати свого населеного пункту за допомогою градусної сітки. Практична робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою. |
ПР2 |
21 |
|
Урок підсумкового контролю знань |
ТО2 |
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі |
|||
Тема 1. Літосфера |
|||
22 |
|
Внутрішня будова Землі. Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житті та діяльності людини. |
|
23 |
|
Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
24 |
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. |
|
25 |
|
Землетруси. |
|
26 |
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. Практична робота 3. (початок) Позначення на контурній карті вулканів суходолу. |
ПР3 |
27 |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
|
28 |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. Практична робота 3. (продовження) Позначення на контурній карті рівнин. |
ПР3 |
29 |
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі та найдовші гори світу. Практична робота 3. (закінчення) Позначення на контурній карті гір. |
ПР3 |
30 |
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
|
31 |
|
Урок підсумкового контролю знань |
ТО3 |
32 |
|
Узагальнення знань, умінь і навичок за І семестр. |
|
Тема 2. Атмосфера. |
|||
33 |
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
34 |
|
Добовий хід температури повітря, причини їх коливання. Практична робота № 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря |
ПР4 |
35 |
|
Річний хід температури повітря, причини їх коливання. Карта ізотерм, теплові пояси Землі. |
|
36 |
|
Практичне значення вимірювання температури повітря. Практична робота № 5. Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності, рози вітрів, їх аналіз |
ПР5 |
37 |
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. Практична робота № 4. Розв’язування задач на зміну атмосферного тиску з висотою. |
ПР4 |
38 |
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Місцеві вітри. Практична робота № 5. Складання рози вітрів, їх аналіз |
ПР5 |
39 |
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. |
|
40 |
|
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. Практична робота № 5. Складання діаграм хмарності та опадів, їх аналіз. |
ПР5 |
41 |
|
Опади, що випадають з хмар та з повітря, їх види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
42 |
|
Клімат та основні кліматичні показники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу. |
|
43 |
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
|
44 |
|
Урок підсумкового контролю знань |
ТО4 |
Тема 3. Гідросфера. |
|||
45 |
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
|
46 |
|
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. Практична робота № 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів. |
ПР6 |
47 |
|
Властивості вод Світового океану. |
|
48 |
|
Рухи води в Світовому океані. |
|
49 |
|
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
50 |
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. Практична робота № 6. Позначення на контурній карті назв річок. |
ПР6 |
51 |
|
Живлення, водний режим і робота річок. |
|
52 |
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. Практична робота № 6. Позначення на контурній карті назв озер. |
ПР6 |
53 |
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. |
|
54 |
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. |
|
55 |
|
Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
56 |
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
57 |
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
58 |
|
Урок підсумкового контролю знань. |
ТО5 |
Тема 4. Біосфера та ґрунти. |
|||
59 |
|
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
Дослідження. Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
60 |
|
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану |
|
Тема 5. Природні комплекси. |
|||
61 |
|
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. |
|
62 |
|
Природні зони Землі, їх особливості. |
|
63
|
|
Практична робота № 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом) |
ПР7 |
РОЗДІЛ ІV. Планета людей |
|||
Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі. |
|||
64 |
|
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі. |
|
65 |
|
Людські раси. Дослідження М. Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
|
Тема 2. Держави світу. |
|||
66 |
|
Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу. |
|
67 |
|
Практична робота № 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць. |
ПР8 |
Тема 3. Вплив людини на природу. |
|||
68 |
|
Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона. |
|
69 |
|
Урок підсумкового контролю знань |
ТО6 |
70 |
|
Узагальнення знань, умінь та навичок за ІІ семестр. |
|