Познанський НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ»
Розглянуто «Погоджено»
на засіданні МО вчителів заступник директора з НВР
природничо-математичних дисциплін _ ____ О. П. Дробуш
Протокол № від ____________ О. П. Дробуш
Календарно-тематичне планування
з геометрії
9 клас,
здійснене за програмою МОН України, 2017 рік
Підручник: «Геометрія. О. С. 7 клас.
Вчитель математики
Рябущиць І. І
2020-2021 н. р.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 2020/2021 н.р.
9 КЛАС. ГЕОМЕТРІЯ
№ теми |
Зміст навчального матеріалу |
Кількість годин за програмою |
Фак.розподіл годин + з резерву |
Кількість контрольних робіт |
|
Повторення |
|
6 |
діагностична |
1 |
Координати на площині |
8 |
8+4 |
1 |
2 |
Вектори на площині |
12 |
12+1 |
1 |
3 |
Розв’язування трикутників |
10 |
10+3 |
1 |
4 |
Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга |
10 |
10 |
1 |
5 |
Геометричні переміщення |
6 |
6+2 |
1 |
|
Резерв (Повторення) |
24 |
8 |
1 |
|
Всього |
70 |
70 |
6+діагностична |
ГЕОМЕТРІЯ. 9 клас
(І семестр – 32 год., ІІ семестр – 38 год.)
№ уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
|||||
|
Коригуюче навчання з теми «Многокутник і його елементи» |
|
|
|||||
|
Коригуюче навчання з теми «Поняття площі многокутника» |
|
|
|||||
|
Коригуюче навчання з теми «Площа паралелограма» |
|
|
|||||
|
Коригуюче навчання з теми «Площа трикутника» |
|
|
|||||
|
Коригуюче навчання з теми «Площа трапеції» |
|
|
|||||
|
Діагностична контрольна робота |
|
|
|||||
Тема І. Координати на площині (8+4 год з резерву) |
||||||||
Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло; формулює теореми про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: координати середини відрізка; відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
||||||||
|
Прямокутна система координат на площині |
|
|
|||||
|
Синус, косинус, тангенс кутів від 00 до 1800 |
|
|
|||||
|
Тригонометричні тотожності |
|
|
|||||
|
Координати середини відрізка |
|
|
|||||
|
Відстань між двома точками із заданими координатами |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Рівняння кола |
|
|
|||||
|
Рівняння прямої |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Узагальнення знань |
|
|
|||||
|
Контрольна робота №1 з теми: Координати на площині |
|
|
|||||
Тема ІІ. Вектори на площині (12 год +1 год з резерву) |
||||||||
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
||||||||
|
АКР. Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів |
|
|
|||||
|
Колінеарність векторів |
|
|
|||||
|
Координати вектора |
|
|
|||||
|
Додавання і віднімання векторів |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Множення вектора на число |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Скалярний добуток векторів |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Узагальнення знань |
|
|
|||||
|
Контрольна робота №2 з теми:Вектори на площині |
|
|
|||||
Тема ІІІ. Розв’язування трикутників (10 год +3 год з резерву) |
||||||||
Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
||||||||
|
АКР. Теорема косинусів. Наслідки з теореми косинусів |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Теорема синусів. Наслідок з теореми синусів |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Основні типи задач на розв’язування трикутників |
|
|
|||||
|
Розв’язування трикутників |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Формули для знаходження площі трикутника |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Узагальнення знань |
|
|
|||||
|
Контрольна робота №3 з теми: Розв’язування трикутників |
|
|
|||||
Тема ІV. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (10 год) |
||||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує: правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
||||||||
|
АКР. Правильні многокутники. |
|
|
|||||
|
Правильні многокутники. Формули радіусів вписаних і описаних кіл |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Довжина кола. Довжини дуги кола |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Площа круга та його частин |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Узагальнення знань |
|
|
|||||
|
Контрольна робота №4 з теми: Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга |
|
|
|||||
Тема V. Геометричні переміщення (6 год + 2 год з резерву) |
||||||||
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
||||||||
|
АКР. Переміщення та його властивості. Рівність фігур |
|
|
|||||
|
Симетрія відносно точки і прямої |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Поворот |
|
|
|||||
|
Паралельне перенесення |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Узагальнення знань |
|
|
|||||
|
Контрольна робота №5 з теми: Геометричні переміщення |
|
|
|||||
Повторення і систематизація навчального матеріалу (8 год з резерву) |
||||||||
|
АКР. Чотирикутники. Площі чотирикутників |
|
|
|||||
|
Трикутник. Площа трикутників. Подібність трикутників |
|
|
|||||
|
Теореми синусів і косинусів. Розв’язування трикутників |
|
|
|||||
|
Декартові координати й вектори на площині |
|
|
|||||
|
Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга |
|
|
|||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|||||
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|||||
|
АКР. Узагальнення матеріалу, вивченого в 7-9 класах |
|
|
|||||