Календарно-тематичне планування
Хімія 7 клас (52 год, 1,5 год на тиждень, із них 5 год резервних)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О.В.Григорович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015.
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Приміт. |
ВСТУП (3 год) |
|||
1 |
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах. Навчальний проект: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
|
|
2 |
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом, маркуванням небезпечних речовин. Лабораторний дослід №1,2. Дослідження будови полум’я. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів. (інструктаж з ПТБ) |
|
|
3 |
Практична робота №1 . Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. (інструктаж з ПТБ) |
|
|
Тема 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (24 год) |
|||
4 |
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
|
|
5 |
Фiзичні властивості речовин. Лабораторний дослід №3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків ( інструктаж з ПТБ) |
|
|
6 |
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
|
7 |
Практична робота №2. Розділення сумішей (інструктаж з ПТБ) |
|
|
8 |
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. |
|
|
9 |
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Демонстрації: 3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
|
|
10 |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
11 |
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід №4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин ( інструктаж з ПТБ) |
|
|
12 |
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів. |
|
|
13 |
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
|
14 |
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
15 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розрахункові задачі: обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
|
|
16 |
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
17 |
Обчислення масової частки елемента в складній речовині (Розрахункові задачі: обчислення масової частки елемента в складній речовині) |
|
|
18 |
Складання формул речовин за масовою часткою елементів у речовині. |
|
|
19 |
Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. (Розрахункові задачі) |
|
|
20 |
Контрольна робота 1 |
|
|
21 |
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Лабораторний дослід №5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом (інструктаж з ПТБ) Навчальні проекти: 3. Хімічні явища в природі. 4. Хімічні явища в побуті. 5.Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6.Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості |
|
|
22 |
Хімічні властивості речовин. Домашній експеримент: 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. |
|
|
23 |
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів (інструктаж з ПТБ) |
|
|
24 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
25 |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Демонстрації: 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (віртуальний) |
|
|
26 |
Хімічні рівняння. |
|
|
27 |
Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття» |
|
|
Тема 2. КИСЕНЬ ( 13 год) |
|||
28 |
Повітря, його склад. |
|
|
29 |
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
30 |
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Демонстрації: 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. |
|
|
31 |
Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації: 7.Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню. |
|
|
32 |
Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності (інструктаж з ПТБ) |
|
|
33 |
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
|
34 |
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Демонстрації: 9. Спалювання простих і складних речовин. |
|
|
35 |
Умови виникнення та припинення горіння. |
|
|
36 |
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). |
|
|
37 |
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальні проекти: 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті пі час занять. |
|
|
38 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
39 |
Узагальнюючий урок з теми «Кисень» |
|
|
40 |
Контрольна робота 2 |
|
|
Тема 3. ВОДА ( год) |
|||
41 |
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. Навчальні проекти: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. |
|
|
42 |
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
|
43 |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Розрахункові задачі: обчислення масової частки, маси речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
44 |
Виготовлення розчину. Демонстрації 10. Виготовлення водних розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
45 |
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. (тренувальні вправи) |
|
|
46 |
Практична робота №5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин (інструктаж з ПТБ) |
|
|
47 |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Демонстрації:11.Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон(ІV) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Лабораторний дослід №10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами ( інструктаж з ПТБ) |
|
|
48 |
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Навчальні проекти: 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. |
|
|
49 |
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Навчальні проекти: 11. Способи очищення води в побуті. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». Домашній експеримент: 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
|
|
50 |
Узагальнюючий урок з теми «Вода». Розв’язування тренувальних вправ та задач. |
|
|
51 |
Самостійна робота |
|
|
52 |
Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу |
|
|
Календарно-тематичне планування
Хімія 8 клас (70 год, 2 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Хімія: підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О.В.Григорович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2016.
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Прим. |
ПОВТОРЕННЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 7 КЛАСУ (3 год) |
|||
1 |
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. |
|
|
2 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
|
3 |
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
Тема 1. БУДОВА АТОМА. ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ (14 год) |
|||
4 |
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Лужні, інертні елементи, галогени. Демонстрації: 1. Періодична система хімічних елементів ( довга і коротка форми). Навчальні проекти: 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. |
|
|
5 |
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Демонстрації: 2. Моделі атомів (віртуальні 3D). |
|
|
6 |
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
|
7 |
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Демонстрації: 3. Форми електронних орбіта лей (віртуальні 3D). |
|
|
8 |
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів №1-20. |
|
|
9 |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
|
10 |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
|
11 |
Поняття про радіус атома. |
|
|
12 |
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). Періодична система хімічних елементів, її структура. Навчальні проекти: 2. Форми періодичної системи хімічних елементів. |
|
|
13 |
Характеристика хімічних елементів №1-20 за їх місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
14 |
Характеристика хімічних елементів №1-20 за їх місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
15 |
Значення періодичного закону. Навчальні проекти: 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
|
|
16 |
Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Будова атома. Періодичний закон. Періодична система хімічних елементів». |
|
|
17 |
Підсумковий урок з теми «Будова атома. Періодичний закон. Періодична система хімічних елементів». Самостійна робота. |
|
|
Тема 2. ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК І БУДОВА РЕЧОВИНИ ( 10год) |
|||
18 |
Природа хімічного зв’язку. Умови виникнення хімічного зв’язку. |
|
|
19 |
Електронегативність хімічних елементів. |
|
|
20 |
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв'язок. |
|
|
21 |
Електронні формули молекул. |
|
|
22 |
Йони. Йонний зв'язок, його утворення. |
|
|
23 |
Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Демонстрації: 4. Моделі кристалічних граток різних типів. 5. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Навчальні проекти: 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. |
|
|
24 |
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток. Лабораторний дослід №1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови (інструктаж з ПТБ) |
|
|
25 |
Практична робота №1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних граток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту) (інструктаж з ПТБ) |
|
|
26 |
Узагальнення знань з теми « Хімічний зв'язок та будова речовини». |
|
|
27 |
Контрольна робота 1. |
|
|
Тема 3. КІЛЬКІСТЬ РЕЧОВИНИ. РОЗРАХУНКИ ЗА ХІМІЧНИМИ ФОРМУЛАМИ ( 10 год) |
|||
28 |
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. Демонстрації: 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль ( або однакової кількості речовини) |
|
|
29 |
Молярна маса речовин. |
|
|
30 |
Розрахункові задачі: обчислення молярної маси речовини. |
|
|
31 |
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
|
|
32 |
Розрахункові задачі: обчислення числа частинок ( атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
|
|
33 |
Розрахункові задачі: обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. |
|
|
34 |
Розрахункові задачі: обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
|
|
35 |
Відносна густина газів. |
|
|
36 |
Розрахункові задачі: обчислення з використанням відносної густини газів. |
|
|
37 |
Узагальнення знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами». Самостійна робота. |
|
|
|
Тема 4. ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК ( 33 год) |
|
|
38 |
Класифікація неорганічних сполук, їхній склад і номенклатура. |
|
|
39 |
Класифікація неорганічних сполук, їхній склад і номенклатура. |
|
|
40 |
Фізичні властивості оксидів. Демонстрації: 7. Зразки оксидів. |
|
|
41 |
Хімічні властивості кислотних, основних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Демонстрації: 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів із водою. |
|
|
42 |
Розрахункові задачі: розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
43 |
Розв’язування задач. |
|
|
44 |
Фізичні властивості кислот. Демонстрації: 9. Зразки кислот. |
|
|
45 |
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Демонстрації: 10. Хімічні властивості кислот. |
|
|
46 |
Реакція нейтралізації. Лабораторний дослід №2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині (інструктаж з ПТБ) |
|
|
47 |
Ряд активності металів. Лабораторний дослід №3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами (інструктаж з ПТБ) |
|
|
48 |
Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
|
|
49 |
Узагальнення знань про реакції заміщення, обміну та ряд активності металів. |
|
|
50 |
Фізичні властивості основ. Демонстрації: 11. Зразки основ. |
|
|
51 |
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Демонстрації: 12. Хімічні властивості лугів. |
|
|
52 |
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Демонстрації: 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ |
|
|
53 |
Узагальнення знань про хімічні властивості лугів та нерозчинних основ. |
|
|
54 |
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчинні, при сплавлянні). Демонстрації: 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. |
|
|
55 |
Узагальнення знань про хімічні властивості оксидів, основ та кислот. Самостійна робота. Тематична оцінка |
|
|
56 |
Поняття про розчинність речовин. Демонстрації: 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей. |
|
|
57 |
Фізичні властивості середніх солей. Демонстрації: 16. Зразки солей. |
|
|
58 |
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Демонстрації: 17. Хімічні властивості солей. Лабораторний дослід № 4,5.Взаємодія металів із солями у водному розчині. Взаємодія солей з лугами у водному розчині (інструктаж з ПТБ) |
|
|
59 |
Реакції обміну між солями в розчині. Лабораторний дослід №6. Реакція обміну між солями в розчині (інструктаж з ПТБ) |
|
|
60 |
Узагальнення знань про хімічні властивості солей. Розв’язування вправ та задач. |
|
|
61 |
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей. |
|
|
62 |
Практична робота №1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук (інструктаж з ПТБ) |
|
|
63 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Демонстрації: 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою,дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився. Домашній експеримент 1: Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину. |
|
|
64 |
Розв’язування експериментальних задач. Лабораторний дослід №7. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну (інструктаж з ПТБ) |
|
|
65 |
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач (інструктаж з ПТБ) |
|
|
66 |
Розв’язування тренувальних вправ. |
|
|
67 |
Контрольна робота 2. |
|
|
68 |
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ, середніх солей. Навчальні проекти: 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. |
|
|
69 |
Вплив неорганічних сполук на довкілля та здоров’я людини. Навчальні проекти: 9.Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
70 |
Підсумковий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». |
|
|
Календарно-тематичне планування
Хімія 9 клас (70 год, 2 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.
(згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804) Підручник: Хімія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О.В.Григорович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2017.
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Примітка |
|
ПОВТОРЕННЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 8 КЛАСУ |
||||
1 |
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. |
|
|
|
2 |
Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|
|
|
Тема 1. РОЗЧИНИ ( 19 год) |
||||
3 |
Поняття про дисперсні системи. |
|
|
|
4 |
Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. Домашній експеримент: Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
|
|
|
5 |
Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок. |
|
|
|
6 |
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. |
|
|
|
7 |
Насичені й ненасичені, концентровані і розведені розчини. |
|
|
|
8 |
Розрахункові задачі 1: Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
|
9 |
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Демонстрації: 1. Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
|
|
|
10 |
Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. |
|
|
|
11 |
Узагальнення знань про склад розчину і розчинність речовин. Самостійна робота. |
|
|
|
12 |
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Демонстрації: 2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлорид на кислота). Навчальні проекти: 1. Електроліти в сучасних акумуляторах. 2. Вирощування кристалів солей. |
|
|
|
13 |
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Лабораторний дослід №1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
14 |
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні і слабкі електроліти. Навчальні проекти: 3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. |
|
|
|
15 |
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Лабораторний дослід №2, 3. Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. Дослідження рН харчової і косметичної продукції (інструктаж з ПТБ). Навчальні проекти: 4. Дослідження рН грунтів своєї місцевості. 5. Дослідження впливу кислотності й лужності грунтів на розвиток рослин. 6Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України. |
|
|
|
16 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Демонстрації: 3. Реакції обміну між електролітами у водних розч |
|
|
|
17 |
Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Лабораторний дослід №4, 5, 6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду, виділенням газу, утворенням води (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
18 |
Практична робота№1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
19 |
Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Лабораторний дослід № 7, 8,9. Виявлення хлорид-іонів, сульфат-іонів та карбонат-іонів у розчині (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
20 |
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
21 |
Узагальнення знань з теми «Розчини». Самостійна робота. |
|
|
|
Тема 2. ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ ( 11 год) |
||||
22 |
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій. Демонстрації: 4. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції. |
|
|
|
23 |
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. |
|
|
|
24 |
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
|
|
25 |
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
|
|
26 |
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
|
|
|
27 |
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
|
|
|
28 |
Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Навчальні пректи: 9. Ендотермічні реакції на службі людині. 10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності організмів. |
|
|
|
29 |
Оборотні й необоротні реакції. Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Демонстрації: 5. Залежність швидкості реакції металів ( цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу. Лабораторний дослід №10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
30 |
Практична робота №3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
31 |
Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції». |
|
|
|
32 |
Контрольна робота 1. |
|
|
|
Тема 3. ПОЧАТКОВІ ПОНЯТТЯ ПРО ОРГАНІЧНІ РЕЧОВИНИ ( 34 год) |
||||
33 |
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени. |
|
|
|
34 |
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. |
|
|
|
35 |
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. Демонстрації: 6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
|
36 |
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
|
|
|
37 |
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
|
|
|
38 |
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). |
|
|
|
39 |
Горіння вуглеводнів. Демонстрації: 7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згорання. |
|
|
|
40 |
Розрахункові задачі 2: Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями. |
|
|
|
41 |
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Демонстрації: 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену. Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. Навчальні проекти: 11. Використання полімерів: еколого-економічний аспект. |
|
|
|
42 |
Поширення вуглеводнів у природі. Узагальнення знань про вуглеводні. Самостійна робота. |
|
|
|
43 |
Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
|
|
|
44 |
Перегонка нафти. |
|
|
|
45 |
Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Навчальні проекти: 12. Альтернативні джерела енергії. |
|
|
|
46 |
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, вуглеводи. |
|
|
|
47 |
Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
|
|
|
48 |
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Лабораторний дослід №11. Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
49 |
Отруйність м етанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
|
|
|
50 |
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
|
|
51 |
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Демонстрації: 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
|
|
|
52 |
Практична робота №4. Властивості етанової кислоти (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
53 |
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Застосування етанової кислоти та вищих карбонових кислот. Навчальні проекти: 13. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування. |
|
|
|
54 |
Мило, його склад, мийна дія. Навчальні проекти: 14. Виготовлення мила з мильної основи. Домашній експеримент 2: Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. |
|
|
|
55 |
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. |
|
|
|
56 |
Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
|
|
57 |
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. |
|
|
|
58 |
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Лабораторний дослід №12,13,14. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). Взаємодія крохмалю з йодом (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
59 |
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Домашній експеримент 3: Виявлення крохмалю в харчових продуктах. |
|
|
|
60 |
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. |
|
|
|
61 |
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
|
|
|
62 |
Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах (інструктаж з ПТБ) |
|
|
|
63 |
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Навчальні проекти: 15. Дослідження хімічного складу їжі. 16. Хімічний склад жувальних гумок. 17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною. |
|
|
|
64 |
Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Навчальні проекти: 18. Друге життя паперу. 19. Джерела органічного забруднення території громади (села, міста, мікрорайону). |
|
|
|
65 |
Узагальнення знань про початкові поняття про органічні речовини. |
|
|
|
66 |
Контрольна робота 2. |
|
|
|
Тема 4. РОЛЬ ХІМІЇ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА ( 4 год) |
||||
67 |
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
|
|
68 |
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. |
|
|
|
69 |
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Навчальні проекти: 20. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію. 21. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості. |
|
|
|
70 |
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Навчальні проекти: Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості. |
|
|
|
Календарно-тематичне планування
Хімія 10 клас: рівень стандарту (52 год, 1,5 год на тиждень)
Програма з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407)
Підручник: Хімія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти/ П. П. Попель, Л. С. Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2018.
№ |
Тема уроку, зміст |
Дата |
Приміт. |
Повторення початкових понять про органічні речовини (3 год) |
|||
1 |
Склад, властивості, застосування метану, етану, етену, етину. |
|
|
2 |
Склад, властивості, застосування метанолу, етанолу, гліцеролу. |
|
|
3 |
Склад, властивості, застосування етанової та аміноетанової кислот. |
|
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (3 год) |
|||
4 |
Теорія будови органічних сполук. Поняття про явище ізомерії та ізомери. Навчальні проекти: 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. |
|
|
5 |
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук. Демонстрація: 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ). 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Навч. проект: 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
|
|
6 |
Класифікація органічних сполук. Розрахункові задачі: Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
|
Тема 2. Вуглеводні ( 10 год) |
|||
7 |
Алкани: загальна формула, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
8 |
Хімічні властивості, методи одержання алканів. Демонстрація: 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. |
|
|
9 |
Алкени і алкіни: загальні та молекулярні формули, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
10 |
Хімічні властивості, методи одержання етену, етину. |
|
|
11 |
Розрахункові задачі: Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
|
12 |
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
|
13 |
Хімічні властивості, методи одержання бензену. |
|
|
14 |
Розрахункові задачі: Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом, кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
|
15 |
Застосування вуглеводнів. Навчальні проекти: 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
|
|
16 |
Контрольна робота 1 |
|
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (20 год) |
|||
17 |
Спирти. Насичені одноатомні спирти. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
|
18 |
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. Демонстрація: 4. Окиснення етанолу до етаналю. |
|
|
19 |
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|
20 |
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. Навчальні проекти: 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. |
|
|
21 |
Розрахункові задачі: обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси, об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
|
22 |
Розрахункові задачі: обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси, об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
|
23 |
Альдегіди: склад, будова молекул, систематична номенклатура, фізичні властивості. |
|
|
24 |
Хімічні властивості етаналю, його одержання. Демонстрація: 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
|
|
25 |
Карбонові кислоти: склад, поширення, класифікація, функціональна група, фізичні властивості. |
|
|
26 |
Насичені одноосновні карбонові кислоти: загальна та структурна формули, ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
27 |
Хімічні властивості одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Лабораторний дослід № 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах.(інструктаж з ПТБ) |
|
|
28 |
Одержання етанової кислоти. |
|
|
29 |
Естери: загальна та структурна формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів Демонстрація: 7. Ознайомлення зі зразками естерів. |
|
|
30 |
Жири як представники естерів, їх класифікація, хімічні властивості. Демонстрація: 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
|
|
31 |
Вуглеводи, їх класифікація, утворення, поширення у природі. Навчальні проекти: 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Утворення цукру. |
|
|
32 |
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма, хімічні властивості. Демонстрація: 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторний дослід № 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум (ІІ) гідроксидом.(інструктаж з ПТБ) |
|
|
33 |
Сахароза, крохмаль, целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
|
|
34 |
Узагальнення знань про вуглеводи. Навчальні проекти: 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18. Біодизельне пальне. |
|
|
35 |
Практична робота № 1. Розв’язування експериментальних задач (інструктаж з ПТБ) |
|
|
36 |
Підсумково-узагальнюючий урок з теми «Оксигеновмісні органічні речовини» (Самостійна робота) |
|
|
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (6 год) |
|||
37 |
Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекули, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. |
|
|
38 |
Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну. Демонстрація: 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). Навчальні проекти: 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 20. Анілін – основа для виробництва барвників. |
|
|
39 |
Амінокислоти: склад і будова молекули, загальні і структурні формули, систематична номенклатура. Пептидна група. |
|
|
40 |
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
|
41 |
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь). Лабораторний дослід №3,4. Біуретова реакція. Ксантопротеїнова реакція.(інструктаж з ПТБ) Навчальні проекти: 21. Синтез білків. 22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 23. Виведення плям органічного походження. |
|
|
42 |
Узагальнення з теми «Нітрогеновмісні органічні речовини» |
|
|
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (6год) |
|||
43 |
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Пластмаси. Найпоширеніші полімери. Демонстрація: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
|
|
44 |
Каучуки, гума. Демонстрація: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
|
|
45 |
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Навчальні проекти: 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. |
|
|
46 |
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. Демонстрація: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Навчальні проекти: 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
|
|
47 |
Узагальнення знань про СВР. Навчальні проекти: 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями. 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
|
|
48 |
Контрольна робота 2. |
|
|
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (4 год) |
|||
49 |
Зв’язки між класами органічних речовин. |
|
|
50 |
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). Навчальні проекти: 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
|
|
51 |
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. Навчальні проекти: 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. |
|
|
52 |
Підсумково-узагальнюючий урок. |
|
|
Календарно-тематичне планування
Хімія 11 клас: рівень стандарту (70 год, 2 год на тиждень)
Програма з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407)
Підручник: Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закладів загальної середньої освіти/ П. П. Попель, Л. С. Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2019.
№ |
Зміст (тема) уроку |
Дата |
Приміт. |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (6 год) |
|||
1 |
Повторення основних понять про будову атома. Демонстрація: 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
|
|
2 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Демонстрація: 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
3 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Навч. проекти: 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. |
|
|
4 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. |
|
|
5 |
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. Навч. проекти: 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|
|
6 |
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини ( 8 год) |
|||
7 |
Природа хімічного зв’язку. Йонний зв'язок. Демонстрація: 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
8 |
Природа хімічного зв’язку. Ковалентний зв'язок. |
|
|
9 |
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). Демонстрація: 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
|
|
10 |
Природа хімічного зв’язку. Водневий зв'язок. Навчальні проекти: 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|
|
11 |
Природа хімічного зв’язку. Металічний зв'язок. Навч. проекти: 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. |
|
|
12 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Демонстр.:4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. Навчальні проекти:4. Застосування рідких кристалів. |
|
|
13 |
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. Демонстрація: 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
|
|
14 |
Контроль знань з тем «ПЗ і ПСХЕ. Хімічний зв'язок і будова речовини». Самостійна робота. |
|
|
Тема 3. Хімічні реакції ( 8 год) |
|||
15 |
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
|
|
16 |
Кислотність розчинів солей. Гідроліз солей. Лаб. дослід 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів.(інструктаж з ПТБ) |
|
|
17 |
Гідроліз солей. |
|
|
18 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. Навчальні проекти: 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
|
19 |
Розрахункові задачі: Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
20 |
Розрахункові задачі: Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
21 |
Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції» |
|
|
22 |
Контрольна робота №1 |
|
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (41 год) |
|||
23 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Демонстрація: 8. Зразки неметалів. |
|
|
24 |
Галогени. Хлор. |
|
|
25 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Гідроген хлорид. Хлоридна кислота. |
|
|
26 |
Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
27 |
Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
28 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Оксиген. Кисень і озон. |
|
|
29 |
Алотропія. Сульфур. Сірка. Окисні та відновні властивості неметалів. Демонстрація: 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
30 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Гідроген сульфід. Сульфідна кислота. |
|
|
31 |
Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
|
|
32 |
Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
|
|
33 |
Нітроген. Азот. Окисні та відновні властивості неметалів. Навчальні проекти: 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. |
|
|
34 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Амоніак. |
|
|
35 |
Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
|
|
36 |
Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
|
|
37 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Фосфор. |
|
|
38 |
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. Навчальні проекти: 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. |
|
|
39 |
Алотропія. Явище адсорбції. Карбон. Лаб. дослід 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.(інструктаж з ПТБ). Демонстрація 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 7. Штучні алмази у техніці. |
|
|
40 |
Кислотні дощі. Оксиди неметалічних елементів в атмосфері. Навчальні проекти: 11. Кислотні дощі. |
|
|
41 |
Силіцій оксид. Сучасні силікатні матеріали. |
|
|
42 |
Проміжний контроль знань з теми «Загальна характеристика неметалічних елементів та металів». Самостійна робота. |
|
|
43 |
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
|
44 |
Застосування металів та їхніх сплавів. Демонстрація: 7. Зразки металів і їхніх сплавів. |
|
|
45 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи) |
|
|
46 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи) |
|
|
47 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Кальцію. (Кальцій і Магній) |
|
|
48 |
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. (Кальцій і магній) Навчальні проекти: 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|
|
49 |
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи. |
|
|
50 |
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи. |
|
|
51 |
Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи. Демонстрація: 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію. |
|
|
52 |
Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи. |
|
|
53 |
Якісні реакції на деякі йони. Лабораторні досліди: 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. 7-8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. (інструктаж з ПТБ) |
|
|
54 |
Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей. (інструктаж з ПТБ) |
|
|
55 |
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. Навчальні проекти: 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. |
|
|
56 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
57 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
58 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
59 |
Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. (інструктаж з ПТБ) |
|
|
60 |
Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
61 |
Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
62 |
Узагальнення знань з теми. Розв’язування вправ і задач. |
|
|
63 |
Контрольна робота №2 |
|
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства ( 7 год) |
|||
64 |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
65 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. Навчальні проекти: 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|
|
66 |
Повторення. Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|
|
67 |
Повторення. Неметали. Загальна характеристика неметалів та їх сполук з Гідрогеном та Оксигеном. |
|
|
68 |
Повторення. Загальна характеристика металів та їх сполук: оксидів, гідроксидів, солей. |
|
|
69 |
Повторення. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|