Календарно-тематичне планування з хімії 7-11 кл. 2019-2020 н.р.

Про матеріал
Клендарно-темачне планування з хімії для 7, 8, 9 класів розроблено до підручників О. Григоровича; 10 та 11 класи - П. Попеля та Л. Криклі.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Хімія 7 клас (52 год, 1,5 год на тиждень, із них 5 год резервних)

Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.  (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)

Підручник: Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних  закладів / О.В.Григорович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015.

Зміст уроку

Дата

Приміт.

ВСТУП (3 год)

1

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії  Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах. Навчальний  проект: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню.

 

 

2

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом, маркуванням небезпечних речовин. Лабораторний дослід №1,2. Дослідження будови полум’я. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів. (інструктаж з ПТБ)

 

 

3

Практична робота №1 . Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. (інструктаж з ПТБ)

 

 

Тема 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (24 год)

4

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.

 

 

5

Фiзичні властивості речовин. Лабораторний дослід  №3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків ( інструктаж з ПТБ)

 

 

6

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.

 

 

7

Практична робота №2. Розділення сумішей (інструктаж з ПТБ)

 

 

8

Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі.

 

 

9

Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

Демонстрації: 3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

 

 

10

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

 

 

11

Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід  №4.  Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин ( інструктаж з ПТБ)

 

 

12

Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів.  

 

 

13

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

 

 

14

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.

 

 

15

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розрахункові задачі: обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.

 

 

16

Масова частка елемента в складній речовині.

 

 

17

Обчислення масової частки елемента в складній речовині (Розрахункові задачі: обчислення масової частки елемента в складній речовині)

 

 

18

Складання формул речовин за масовою часткою елементів у речовині.

 

 

19

Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.  (Розрахункові задачі)  

 

 

20

Контрольна робота 1

 

 

21

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.

 Лабораторний дослід  №5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом  (інструктаж з ПТБ)

Навчальні проекти: 3. Хімічні явища в природі. 4. Хімічні явища в побуті. 5.Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6.Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості

 

 

22

Хімічні властивості речовин. Домашній експеримент: 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.

 

 

23

Практична робота №3 . Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів (інструктаж з ПТБ)

 

 

24

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

25

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Демонстрації: 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (віртуальний)

 

 

26

Хімічні рівняння.

 

 

27

Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття»

 

 

Тема 2. КИСЕНЬ (  13 год)

28

Повітря, його склад.

 

 

29

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

 

 

30

Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Демонстрації: 6. Добування кисню з гідроген пероксиду.

 

 

31

Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації: 7.Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню.

 

 

32

Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності (інструктаж з ПТБ)

 

 

33

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

 

 

34

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

Демонстрації: 9. Спалювання простих і складних речовин.

 

 

35

Умови виникнення та припинення горіння.

 

 

36

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).

 

 

37

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальні проекти: 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті пі час занять.

 

 

38

Розв’язування задач і вправ

 

 

39

Узагальнюючий урок з теми «Кисень»

 

 

40

Контрольна робота 2

 

 

Тема 3. ВОДА ( год)

41

Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. Навчальні проекти: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.

 

 

42

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

 

 

43

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Розрахункові задачі: обчислення масової частки, маси речовини, маси і об’єму води в розчині.

 

 

44

Виготовлення розчину. Демонстрації 10. Виготовлення водних розчинів із певною масовою  часткою  розчиненої  речовини.

 

 

45

Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. (тренувальні вправи)

 

 

46

Практична робота №5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин (інструктаж з ПТБ)

 

 

47

Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Демонстрації:11.Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон(ІV) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Лабораторний дослід  №10.  Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами ( інструктаж з ПТБ)

 

 

48

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Навчальні проекти: 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.

 

 

49

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Навчальні проекти: 11. Способи очищення води в побуті. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». Домашній експеримент: 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру.

 

 

50

Узагальнюючий урок з теми «Вода». Розвязування тренувальних вправ та задач.

 

 

51

Самостійна робота

 

 

52

Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Хімія 8 клас (70 год, 2 год на тиждень)

Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.  (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)

Підручник: Хімія: підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних  закладів / О.В.Григорович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2016.

Зміст уроку

Дата

Прим.

ПОВТОРЕННЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 7 КЛАСУ   (3 год)

1

Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення.

 

 

2

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

 

 

3

Масова частка елемента в складній речовині.

 

 

Тема 1. БУДОВА АТОМА. ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ                             (14 год)

4

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Лужні, інертні елементи, галогени. Демонстрації: 1. Періодична система хімічних елементів ( довга і коротка форми).  Навчальні проекти: 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.

 

 

5

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Демонстрації: 2. Моделі атомів (віртуальні 3D).

 

 

6

Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20.

 

 

7

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Демонстрації: 3. Форми електронних орбіта лей (віртуальні 3D).

 

 

8

Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів №1-20.

 

 

9

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20.

 

 

10

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20.

 

 

11

Поняття про радіус атома.

 

 

12

Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). Періодична система хімічних елементів, її структура. Навчальні проекти:  2. Форми періодичної системи хімічних елементів.

 

 

13

Характеристика хімічних елементів №1-20 за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.

 

 

14

Характеристика хімічних елементів №1-20 за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.

 

 

15

Значення періодичного закону. Навчальні проекти:  3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.

 

 

16

Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Будова атома. Періодичний закон. Періодична система хімічних елементів».

 

 

17

Підсумковий урок з теми «Будова атома. Періодичний закон. Періодична система хімічних елементів». Самостійна робота.

 

 

Тема 2. ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК І БУДОВА РЕЧОВИНИ ( 10год)

18

Природа хімічного зв’язку. Умови виникнення хімічного зв’язку.

 

 

19

Електронегативність хімічних елементів.

 

 

20

Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв'язок.

 

 

21

Електронні формули молекул.

 

 

22

Йони. Йонний зв'язок, його утворення.

 

 

23

Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Демонстрації: 4. Моделі кристалічних граток  різних типів. 5. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Навчальні проекти: 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь.

 

 

24

Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток. Лабораторний дослід №1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови (інструктаж з ПТБ)

 

 

25

Практична робота №1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних граток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту) (інструктаж з ПТБ)

 

 

26

Узагальнення знань з теми « Хімічний зв'язок та будова речовини».

 

 

27

Контрольна робота 1.

 

 

Тема 3. КІЛЬКІСТЬ РЕЧОВИНИ. РОЗРАХУНКИ ЗА ХІМІЧНИМИ ФОРМУЛАМИ

( 10 год)

28

Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. Демонстрації: 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль ( або однакової кількості речовини)

 

 

29

Молярна маса речовин.

 

 

30

Розрахункові задачі: обчислення молярної маси речовини.

 

 

31

Закон Авогадро. Молярний об’єм газів.

 

 

32

Розрахункові задачі: обчислення числа частинок ( атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.

 

 

33

Розрахункові задачі: обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.

 

 

34

Розрахункові задачі: обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.

 

 

35

Відносна густина газів.

 

 

36

Розрахункові задачі: обчислення з використанням відносної густини газів.

 

 

37

Узагальнення знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами». Самостійна робота.

 

 

 

Тема 4. ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК ( 33 год)

 

 

38

Класифікація неорганічних сполук, їхній склад і номенклатура.

 

 

39

Класифікація неорганічних сполук, їхній склад і номенклатура.

 

 

40

Фізичні властивості оксидів. Демонстрації: 7. Зразки оксидів.

 

 

41

Хімічні властивості кислотних, основних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Демонстрації: 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів із водою.

 

 

42

Розрахункові задачі: розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

 

 

43

Розв’язування задач.

 

 

44

Фізичні властивості кислот. Демонстрації: 9. Зразки кислот.

 

 

45

Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Демонстрації: 10.  Хімічні властивості кислот.

 

 

46

Реакція нейтралізації. Лабораторний дослід №2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині (інструктаж з ПТБ)

 

 

47

Ряд активності металів. Лабораторний дослід №3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами (інструктаж з ПТБ)

 

 

48

Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.

 

 

49

Узагальнення знань про реакції заміщення, обміну  та ряд активності металів.

 

 

50

Фізичні властивості основ. Демонстрації: 11. Зразки основ.

 

 

51

Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Демонстрації: 12. Хімічні властивості лугів.

 

 

52

Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Демонстрації: 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ

 

 

53

Узагальнення знань про хімічні властивості лугів та нерозчинних основ.

 

 

54

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчинні, при сплавлянні). Демонстрації: 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.

 

 

55

Узагальнення знань про хімічні властивості оксидів, основ та кислот. Самостійна робота.           Тематична оцінка

 

 

56

Поняття про розчинність речовин. Демонстрації: 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей.

 

 

57

Фізичні властивості середніх солей. Демонстрації: 16. Зразки солей.

 

 

58

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Демонстрації: 17. Хімічні властивості солей. Лабораторний дослід № 4,5.Взаємодія металів із солями у водному розчині. Взаємодія солей з лугами у водному розчині (інструктаж з ПТБ)

 

 

59

Реакції обміну між солями в розчині. Лабораторний дослід №6. Реакція обміну між солями в розчині (інструктаж з ПТБ)

 

 

60

Узагальнення знань про хімічні властивості солей. Розв’язування вправ та задач.

 

 

61

Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.

 

 

62

Практична робота №1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук (інструктаж з ПТБ)

 

 

63

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Демонстрації: 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою,дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в  розчин, що утворився. Домашній експеримент 1: Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину.

 

 

64

Розв’язування експериментальних задач. Лабораторний дослід №7. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну (інструктаж з ПТБ)

 

 

65

Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач (інструктаж з ПТБ)

 

 

66

Розвязування тренувальних вправ.

 

 

67

Контрольна робота 2.

 

 

68

Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ, середніх солей. Навчальні проекти: 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів.

 

 

69

Вплив неорганічних сполук на довкілля та здоров’я людини. Навчальні проекти: 9.Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.

 

 

70

Підсумковий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Хімія 9 клас (70 год, 2 год на тиждень)

Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.

(згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804) Підручник: Хімія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних  закладів / О.В.Григорович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2017.

Зміст уроку

Дата

Примітка

ПОВТОРЕННЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 8 КЛАСУ

1

Склад і властивості  основних класів неорганічних сполук.

 

 

2

Хімічний зв'язок і будова речовини.

 

 

Тема 1. РОЗЧИНИ ( 19 год)

3

Поняття про дисперсні системи.

 

 

4

Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. Домашній експеримент: Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).

 

 

5

Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок.

 

 

6

Розчинність речовин, її залежність від різних чинників.

 

 

7

Насичені й ненасичені, концентровані і розведені розчини.

 

 

8

Розрахункові задачі 1: Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

 

 

9

Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Демонстрації: 1. Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді).

 

 

10

Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати.

 

 

11

Узагальнення знань про склад розчину і розчинність речовин. Самостійна робота.

 

 

12

Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Демонстрації: 2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлорид на кислота). Навчальні проекти: 1. Електроліти в сучасних акумуляторах. 2. Вирощування кристалів солей.

 

 

13

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Лабораторний дослід №1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах (інструктаж з ПТБ)

 

 

14

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні і слабкі електроліти. Навчальні проекти: 3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.

 

 

15

Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Лабораторний дослід №2, 3. Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. Дослідження рН харчової і косметичної продукції (інструктаж з ПТБ). Навчальні проекти: 4. Дослідження рН грунтів своєї місцевості. 5. Дослідження впливу кислотності й лужності грунтів на розвиток рослин. 6Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України.

 

 

16

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Демонстрації: 3. Реакції обміну між електролітами у водних розч

 

 

17

Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Лабораторний дослід №4, 5, 6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду, виділенням газу, утворенням води (інструктаж з ПТБ)

 

 

18

Практична робота№1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах (інструктаж з ПТБ)

 

 

19

Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Лабораторний дослід № 7, 8,9. Виявлення хлорид-іонів, сульфат-іонів та карбонат-іонів у розчині (інструктаж з ПТБ)

 

 

20

Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач (інструктаж з ПТБ)

 

 

21

Узагальнення знань з теми «Розчини». Самостійна робота.

 

 

Тема 2. ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ ( 11 год)

22

Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій. Демонстрації: 4. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції.

 

 

23

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.

 

 

24

Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.

 

 

25

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

 

 

26

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

 

 

27

Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

 

 

28

Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Навчальні пректи: 9. Ендотермічні реакції на службі людині. 10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності організмів.

 

 

29

Оборотні й необоротні реакції. Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Демонстрації: 5. Залежність швидкості реакції металів ( цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу. Лабораторний дослід №10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою (інструктаж з ПТБ)

 

 

30

Практична робота №3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій (інструктаж з ПТБ)

 

 

31

Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції».

 

 

32

Контрольна робота 1.

 

 

Тема 3. ПОЧАТКОВІ ПОНЯТТЯ ПРО ОРГАНІЧНІ РЕЧОВИНИ ( 34 год)

33

Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени.

 

 

34

Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів.

 

 

35

Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. Демонстрації: 6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування).

 

 

36

Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану.

 

 

37

Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості.

 

 

38

Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).

 

 

39

Горіння вуглеводнів. Демонстрації: 7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згорання.

 

 

40

Розрахункові задачі 2: Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

 

 

41

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Демонстрації: 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену. Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. Навчальні проекти: 11. Використання полімерів: еколого-економічний аспект.

 

 

42

Поширення вуглеводнів у природі. Узагальнення знань про вуглеводні. Самостійна робота.

 

 

43

Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

 

 

44

Перегонка нафти.

 

 

45

Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Навчальні проекти: 12. Альтернативні джерела енергії.

 

 

46

Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, вуглеводи.

 

 

47

Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.

 

 

48

Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Лабораторний дослід №11. Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом (інструктаж з ПТБ)

 

 

49

Отруйність м етанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.

 

 

50

Етанова (оцтова)  кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

 

 

51

Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Демонстрації:  9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами.

 

 

52

Практична робота №4. Властивості етанової кислоти (інструктаж з ПТБ)

 

 

53

Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Застосування етанової кислоти та вищих карбонових кислот. Навчальні проекти: 13. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.

 

 

54

Мило, його склад, мийна дія. Навчальні проекти: 14. Виготовлення мила з мильної основи. Домашній експеримент 2: Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника.

 

 

55

Жири. Склад жирів, фізичні властивості.

 

 

56

Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.

 

 

57

Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі.

 

 

58

Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Лабораторний дослід №12,13,14. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). Взаємодія крохмалю з йодом (інструктаж з ПТБ)

 

 

59

Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Домашній експеримент 3: Виявлення крохмалю в харчових продуктах.

 

 

60

Нітрогеновмісні органічні  речовини. Поняття про амінокислоти.

 

 

61

Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків.

 

 

62

Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах (інструктаж з ПТБ)

 

 

63

Значення природних і синтетичних органічних сполук. Навчальні проекти: 15. Дослідження хімічного складу їжі. 16. Хімічний склад жувальних гумок. 17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.

 

 

64

Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Навчальні проекти: 18. Друге життя паперу. 19. Джерела органічного забруднення території громади (села, міста, мікрорайону).

 

 

65

Узагальнення знань про початкові поняття про органічні речовини.

 

 

66

Контрольна робота 2.

 

 

Тема 4. РОЛЬ ХІМІЇ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА ( 4 год)

67

Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.

 

 

68

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.

 

 

69

Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Навчальні проекти: 20. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію. 21. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.

 

 

70

Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Навчальні проекти: Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Хімія 10 клас: рівень стандарту (52 год, 1,5 год на тиждень)

Програма з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Підручник: Хімія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти/ П. П. Попель,  Л. С. Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2018.

 

Тема уроку, зміст

Дата

Приміт.

Повторення початкових понять про органічні речовини (3 год)

1

Склад, властивості, застосування метану, етану, етену, етину.

 

 

2

Склад, властивості, застосування метанолу, етанолу, гліцеролу.

 

 

3

Склад, властивості, застосування етанової та аміноетанової кислот.

 

Тема 1. Теорія будови органічних сполук (3 год)

4

Теорія будови органічних сполук. Поняття про явище ізомерії та ізомери. Навчальні проекти: 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.

 

 

5

Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук. Демонстрація: 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ). 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Навч. проект: 3. 3D-моделі молекул органічних сполук.

 

 

6

Класифікація органічних сполук. Розрахункові задачі: Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.

 

 

Тема 2. Вуглеводні ( 10 год)

7

Алкани: загальна формула, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

 

 

8

Хімічні властивості, методи одержання алканів. Демонстрація: 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот.

 

 

9

Алкени і алкіни: загальні та молекулярні формули, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

 

 

10

Хімічні властивості, методи одержання етену, етину.

 

 

11

Розрахункові задачі: Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.

 

 

12

Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

 

 

13

Хімічні властивості, методи одержання бензену.

 

 

14

Розрахункові задачі: Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом, кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.

 

 

15

Застосування вуглеводнів. Навчальні проекти: 4. Октанове число та якість бензину. 5.  Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.

 

 

16

Контрольна робота 1

 

 

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (20 год)

17

Спирти. Насичені одноатомні спирти. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.

 

 

18

Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. Демонстрація: 4. Окиснення етанолу до етаналю.

 

 

19

Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.

 

 

20

Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. Навчальні проекти: 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.

 

 

21

Розрахункові задачі: обчислення за хімічними рівняннями  кількості речовини, маси, об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

 

 

22

Розрахункові задачі: обчислення за хімічними рівняннями  кількості речовини, маси, об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

 

 

23

Альдегіди: склад, будова молекул, систематична номенклатура, фізичні властивості.

 

 

24

Хімічні властивості етаналю, його одержання. Демонстрація: 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально).

 

 

25

Карбонові кислоти: склад, поширення, класифікація, функціональна група, фізичні властивості.

 

 

26

Насичені одноосновні карбонові кислоти: загальна та структурна формули, ізомерія, систематична номенклатура.

 

 

27

Хімічні властивості одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Лабораторний дослід № 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах.(інструктаж з ПТБ)

 

 

28

Одержання етанової кислоти.

 

 

29

Естери: загальна та структурна формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів Демонстрація: 7. Ознайомлення зі зразками естерів.

 

 

30

Жири як представники естерів, їх класифікація, хімічні властивості. Демонстрація: 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально).

 

 

31

Вуглеводи, їх класифікація, утворення, поширення у природі. Навчальні проекти: 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Утворення цукру.

 

 

32

Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма, хімічні властивості. Демонстрація: 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторний дослід № 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум (ІІ) гідроксидом.(інструктаж з ПТБ)

 

 

33

Сахароза, крохмаль, целюлоза: молекулярні формули, гідроліз.

 

 

34

Узагальнення знань про вуглеводи. Навчальні проекти: 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18. Біодизельне пальне.

 

 

35

Практична робота № 1. Розв’язування експериментальних задач (інструктаж з ПТБ)

 

 

36

Підсумково-узагальнюючий урок з теми «Оксигеновмісні органічні речовини» (Самостійна робота)

 

 

Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (6 год)

37

Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекули, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи.

 

 

38

Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну. Демонстрація: 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально).  Навчальні проекти: 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 20. Анілін – основа для виробництва барвників.

 

 

39

Амінокислоти: склад і будова молекули, загальні і структурні формули, систематична номенклатура. Пептидна група.

 

 

40

Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.

 

 

41

Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь). Лабораторний дослід №3,4. Біуретова реакція. Ксантопротеїнова реакція.(інструктаж з ПТБ) Навчальні проекти: 21. Синтез білків. 22.  Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 23. Виведення плям органічного походження.

 

 

42

Узагальнення з теми «Нітрогеновмісні органічні речовини»

 

 

 

Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (6год)

43

Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Пластмаси. Найпоширеніші полімери. Демонстрація: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.

 

 

44

Каучуки, гума. Демонстрація: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.

 

 

45

Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Навчальні проекти: 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.

 

 

46

Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. Демонстрація: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Навчальні проекти: 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.

 

 

47

Узагальнення знань про СВР. Навчальні проекти: 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями. 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.

 

 

48

Контрольна робота 2.

 

 

Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (4 год)

49

Зв’язки між класами органічних речовин.

 

 

50

Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). Навчальні проекти: 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок.

 

 

51

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. Навчальні проекти: 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.

 

 

52

Підсумково-узагальнюючий урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Хімія 11 клас: рівень стандарту (70 год, 2 год на тиждень)

Програма з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Підручник: Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закладів загальної середньої освіти/ П. П. Попель,  Л. С. Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2019.

 

Зміст (тема) уроку

Дата

Приміт.

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (6 год)

 

1

Повторення основних понять про будову атома.

Демонстрація: 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D).

 

 

 

2

Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Демонстрація: 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування).

 

 

3

Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Навч. проекти: 1. Створення 3D-моделей атомів елементів.

 

 

4

Збуджений стан атома. Валентні стани елементів.

 

 

5

Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. Навч. проекти: 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.

 

 

6

Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

 

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і  будова речовини ( 8 год)

7

Природа хімічного зв’язку. Йонний зв'язок. Демонстрація: 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).

 

 

8

Природа хімічного зв’язку. Ковалентний зв'язок.

 

 

9

Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).  Демонстрація: 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду.

 

 

10

Природа хімічного зв’язку. Водневий зв'язок. Навчальні проекти: 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів.

 

 

11

Природа хімічного зв’язку. Металічний зв'язок. Навч. проекти: 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці.

 

 

12

Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Демонстр.:4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. Навчальні проекти:4. Застосування рідких кристалів.

 

 

13

Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.

Демонстрація: 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин.

 

 

14

Контроль знань з тем «ПЗ і ПСХЕ. Хімічний зв'язок і будова речовини». Самостійна робота.

 

 

Тема 3. Хімічні реакції  ( 8 год)

15

Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.

 

 

16

Кислотність розчинів солей. Гідроліз солей. Лаб. дослід 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів.(інструктаж з ПТБ)

 

 

17

Гідроліз солей.

 

 

18

Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. Навчальні проекти: 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх.

 

 

19

Розрахункові задачі: Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

 

 

20

Розрахункові задачі: Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

 

 

21

Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції»

 

 

22

Контрольна робота №1

 

 

Тема 4.  Неорганічні речовини і їхні властивості (41 год)

23

Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.  Демонстрація: 8. Зразки неметалів.

 

 

24

Галогени. Хлор.

 

 

25

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Гідроген хлорид. Хлоридна кислота.

 

 

26

Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

 

 

27

Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

 

 

28

Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Оксиген. Кисень і озон.

 

 

29

Алотропія. Сульфур. Сірка. Окисні та відновні властивості неметалів. Демонстрація: 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій  Сульфуру (у тому числі 3D-проектування).

 

 

30

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Гідроген сульфід. Сульфідна кислота.

 

 

31

Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою.

 

 

32

Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою.

 

 

33

Нітроген. Азот. Окисні та відновні властивості неметалів.

Навчальні проекти: 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини.

 

 

34

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Амоніак.

 

 

35

Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою.

 

 

36

Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою.

 

 

37

Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Фосфор.

 

 

38

Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.

Навчальні проекти: 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості.

 

 

39

Алотропія. Явище адсорбції. Карбон. Лаб. дослід 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.(інструктаж з ПТБ). Демонстрація 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 7. Штучні алмази у техніці.

 

 

40

Кислотні дощі. Оксиди неметалічних елементів в атмосфері.

Навчальні проекти: 11. Кислотні дощі.

 

 

41

Силіцій оксид. Сучасні силікатні матеріали.

 

 

42

Проміжний контроль знань з теми «Загальна характеристика неметалічних елементів та металів». Самостійна робота.

 

 

43

Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.

 

 

44

Застосування металів та їхніх сплавів. Демонстрація: 7. Зразки металів і їхніх сплавів.

 

 

45

Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи)

 

 

46

Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи)

 

 

47

Основи. Властивості, застосування гідроксидів Кальцію. (Кальцій і Магній)

 

 

48

Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. (Кальцій і магній)

Навчальні проекти: 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води.

 

 

49

Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи.

 

 

50

Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи.

 

 

51

Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи. Демонстрація: 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію.

 

 

52

Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи.

 

 

53

Якісні реакції на деякі йони. Лабораторні досліди: 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію.

7-8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. (інструктаж з ПТБ)

 

 

54

Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей. (інструктаж з ПТБ)

 

 

55

Біологічне значення металічних і неметалічних елементів.

Навчальні проекти: 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості.

 

 

56

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

 

 

57

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

 

 

58

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

 

 

59

Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. (інструктаж з ПТБ)

 

 

60

Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

 

 

61

Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

 

 

62

Узагальнення знань з теми. Розвязування вправ і задач.

 

 

63

Контрольна робота №2

 

 

Тема 5. Хімія і прогрес людства ( 7 год)

64

«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.

 

 

65

Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. Навчальні проекти: 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».

 

 

66

Повторення. Хімічний зв'язок і будова речовини.

 

 

67

Повторення. Неметали. Загальна характеристика неметалів та їх сполук з Гідрогеном та Оксигеном.  

 

 

68

Повторення. Загальна характеристика металів та їх сполук: оксидів, гідроксидів, солей.

 

 

69

Повторення. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

 

 

70

Підсумковий урок

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гаврилюк Лариса
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, Планування
Додано
11 вересня 2019
Переглядів
5726
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку