Календарно-тематичне планування з хімії, 7 клас (складено на основі Модельної навчальної програми «Хімія 7-9 класи» автор Григорович О. В. за підручником О.В. Григорович) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 27.12.2023 № 157) (1 год на тиждень, всього 35 год, 1 год резервний урок)
|
|||||||
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
примітка |
||
I семестр |
|
||||||
Тема 1. Хімія. Перші кроки
|
|
||||||
1 |
1 |
|
Хімія — природнича наука. |
Робота з інформацією: Значення хімії для розуміння склад у й властивостей речовин Використання надбань хімічної науки в повсякденному житті та захисті довкілля. |
Здійснює дослідження природи: Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
|
|
|
2 |
2 |
|
Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії.
|
Правила безпеки під час використання обладнання кабінету хімії та досліджуваних речовин . Наслідки недотримання правил безпеки під час роботи з речовинами та лабораторним устаткуванням. |
|
||
3
|
3 |
|
Як і з чим працюють у хімічних лабораторіях |
Вивчення лабораторного обладнання. Вивчення будови нагрівних приладів та правила роботи з ними. Оцінювання результатів індивідуальної та групової роботи |
|
||
4
|
4 |
|
Навчальне дослідження №1 «Виконання найпростіших операцій із лабораторним устаткуванням» |
Виконання найпростіших операцій із лабораторним обладнанням: наливання рідини в пробірку та перемішування. Нагрівання речовин у пробірках і порцелянових чашах). Оцінювання результатів індивідуальної та групової роботи. |
|
||
5
|
5 |
|
Спостереження й експеримент у хімії.
|
Моделювання: створення газометра власноруч. Вимірювання маси твердих і рідких речовин, об’ємів твердих, рідких і газуватих речовин, збирання газів у газометр (лабораторний або сконструйований власноруч). Актуалізація умінь, набутих в адаптаційному циклі на прикладі визначення густини тіла (цвяха, ключа тощо).
|
|
||
6
|
6 |
|
Вимірювання в хімії |
|
|||
7 |
7 |
|
Навчальне дослідження № 2 «Визначення густини твердого тіла та сипкої речовини» |
Формулювання гіпотез Фіксування результатів вимірювання, протоколювання експерименту. Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності. Демонстрування створених моделей, лепбуків, інтелект-карт, їх обговорення. |
|
||
8 |
8 |
|
Діагностувальна робота |
|
|
||
Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук
|
|
||||||
9
|
1
|
|
Атоми та хімічні елементи . |
Дослідження, моделювання, проєктна діяльність. Будова атома. Як улаштовані атоми та чим вони відрізняються ? Моделювання «Будова атомів хімічних елементів» (створення 2D- і 3D-моделей). |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб
|
|
|
10 |
2 |
|
Поняття про хімічні елементи: символи, назви, походження, поширеність хімічних елементів. |
Як з’являються назви хімічних елементів? Створення лепбука на одну із запропонованих тем (на вибір групи): «Хронологія та історія відкриття хімічних елементів», «Науковці, які відкрили найбільше хімічних елементів. Історія успіху», «Походження назв хімічних елементів». Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності. |
|
||
11 |
3 |
|
Періодична система хімічних елементів. Металічні та неметалічні елементи |
Робота з інформацією: Про що можна дізнатися з Періодичної системи хімічних елементів?
|
|
||
12
|
4
|
|
Хімічні формули.
|
Запис хімічних формул за моделями молекул і моделювання молекул за хімічними формулами. Визначення якісного та кількісного складу молекули.
|
|
||
13 |
5 |
|
Метали та неметали – прості речовини |
Порівняння фізичних властивостей металів і неметалів (на прикладі заліза, алюмінію, міді, цинку тощо, а також сірки, графіту, брому (фото, відеофрагменти тощо). Навчальний проєкт «Речовини з унікальними властивостями». |
|
||
14 |
6 |
|
Складні речовини. |
Порівняння неорганічних та органічних речовин за будовою, складом та властивостями. Виявлення крохмалю у продуктах харчування Складання сенкану про одну із речовин |
|
||
15
|
7 |
|
Діагностувальна робота. |
|
|
||
16 |
8 |
|
Проєктна діяльність. |
3D-моделювання молекул простих і складних речовин.
|
|
|
|