Календарно-тематичне планування з хімії, 7 клас НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з хімії, 7 клас І семестр складено на основі Модельної навчальної програми «Хімія 7-9 класи» автор Григорович О. В. за підручником О.В. Григорович
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з хімії, 7 клас

(складено на основі Модельної навчальної програми «Хімія 7-9 класи» автор Григорович О. В. за підручником  О.В. Григорович) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 27.12.2023 № 157)

(1 год на тиждень, всього 35 год, 1 год резервний урок)

 

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Види навчальної діяльності

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

примітка

I семестр

 

 

Тема 1. Хімія. Перші кроки

 

 

1

1

 

Хімія — природнича наука.

Робота з інформацією:

Значення хімії для розуміння склад у й властивостей речовин

Використання надбань хімічної науки в повсякденному житті та захисті довкілля.

Здійснює дослідження природи:

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:

  •       визначає мету й завдання досліджень відповідно до сформульованої проблеми, формулює гіпотезу дослідження;
  •       визначає етапи дослідження відповідно до умов його виконання;
  •       спостерігає, досліджує об’єкти та явища самостійно / в групі за складеним планом, фіксує його результати;
  •       аналізує результати дослідження;
  •       дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень;
  •       визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки;
  •       презентує результати дослідження;
  •       оцінює за спільно розробленими критеріями власну діяльність у групі / роботу групи.

 

 

Опрацьовує та використовує інформацію

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:

  •       аналізує і систематизує самостійно опрацьовану інформацію хімічного змісту, здобуту з різних джерел;
  •       презентує самостійно здобуту інформацію у формі текстової,  відео  -,  аудіо  -,  графічної,  табличної інформації або інфографіки, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;
  •       розробляє самостійно / в групі відповідні продукти (проєкти, буклети, колажі, постери, моделі тощо), зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв.

 

Усвідомлює закономірності природи

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:

  •       обґрунтовує значення хімічних знань у повсякденному житті й для збереження довкілля;
  •       класифікує об’єкти природи.

 

2

2

 

Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії.

 

Правила безпеки під час використання обладнання кабінету хімії та досліджуваних речовин . Наслідки недотримання правил безпеки під час роботи з речовинами та лабораторним устаткуванням.

 

3

 

 

 

 

 

 

3

 

Як і з чим працюють у хімічних лабораторіях

Вивчення лабораторного обладнання. Вивчення будови нагрівних приладів та правила роботи з ними. Оцінювання результатів індивідуальної та групової роботи

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

Навчальне дослідження №1 «Виконання найпростіших операцій із лабораторним устаткуванням»

Виконання найпростіших операцій із лабораторним обладнанням: наливання рідини в пробірку та перемішування. Нагрівання речовин у пробірках і порцелянових чашах).

Оцінювання результатів індивідуальної та групової роботи.

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

Спостереження й експеримент у хімії.

 

Моделювання: створення газометра власноруч.

Вимірювання маси твердих і рідких речовин, об’ємів твердих, рідких і газуватих речовин, збирання газів у газометр (лабораторний або сконструйований власноруч).

Актуалізація умінь, набутих в адаптаційному циклі на прикладі визначення густини тіла (цвяха, ключа тощо).

 

 

6

 

6

 

Вимірювання в хімії

 

7

7

 

Навчальне дослідження № 2  «Визначення густини твердого тіла та сипкої речовини»

Формулювання гіпотез

Фіксування результатів вимірювання, протоколювання експерименту. Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності.

Демонстрування створених моделей, лепбуків, інтелект-карт, їх обговорення.

 

8

8

 

Діагностувальна робота

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

Атоми та хімічні елементи .

Дослідження, моделювання, проєктна діяльність. Будова атома.

Як улаштовані атоми та чим вони відрізняються ?

Моделювання «Будова атомів хімічних елементів» (створення 2D- і 3D-моделей).

Здійснює дослідження природи

          Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя             /         вчительки чи інших осіб:

  •       визначає мету й завдання досліджень відповідно до сформульованої проблеми, формулює гіпотезу дослідження;
  •       визначає етапи дослідження відповідно до умов його виконання;
  •       спостерігає, досліджує об’єкти та явища самостійно / в групі за складеним планом, фіксує його
  •       результати;
  •       аналізує результати дослідження;
  •       дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень;
  •       визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки;
  •       презентує результати дослідження;
  •       оцінює за спільно розробленими критеріями власну діяльність у групі / роботу групи.

 

Опрацьовує та використовує інформацію

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:

  •       аналізує і систематизує самостійно опрацьовану інформацію хімічного змісту, здобуту з різних джерел;
  •       відбирає та інтегрує інформацію природничого змісту, представлену в різних формах, зокрема в символьній, пов’язуючи її з реальними об’єктами та явищами;
  •       формулює словесні описи об’єктів на основі символьної інформації, моделей, інфографіки;
  •       презентує самостійно здобуту інформацію у формі текстової, відео -, аудіо -, графічної, табличної інформації або інфографіки, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;
  •       розробляє самостійно / в групі відповідні продукти (проєкти, буклети, колажі, постери, моделі тощо), зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв.

 

Усвідомлює закономірності природи

        Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя /       вчительки чи інших осіб

  •       обґрунтовує значущість набутих дослідницьких навичок для пізнання природи;

 

10

2

 

Поняття про хімічні елементи: символи, назви, походження, поширеність хімічних елементів.

Як з’являються назви хімічних елементів?

Створення  лепбука  на  одну  із запропонованих тем (на вибір групи):

«Хронологія та історія відкриття хімічних елементів»,

«Науковці, які відкрили найбільше хімічних елементів. Історія успіху»,

«Походження назв хімічних елементів».

Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності.

 

11

3

 

Періодична система хімічних елементів.  Металічні та неметалічні елементи

Робота з інформацією: Про що можна дізнатися з Періодичної системи хімічних елементів?

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

Хімічні формули.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запис хімічних формул за моделями молекул і моделювання молекул за хімічними формулами.

Визначення якісного та кількісного складу молекули.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

5

 

Метали та неметали – прості речовини

Порівняння фізичних властивостей металів і неметалів (на прикладі заліза, алюмінію, міді, цинку тощо, а також сірки, графіту, брому (фото, відеофрагменти тощо).

Навчальний проєкт «Речовини з унікальними властивостями».

 

14

6

 

Складні речовини.

Порівняння неорганічних та органічних речовин за будовою, складом та властивостями.

Виявлення крохмалю у продуктах харчування

Складання сенкану про одну із речовин

 

15

 

7

 

Діагностувальна робота.

 

 

16

8

 

Проєктна діяльність.

   3D-моделювання молекул простих і складних речовин.