Календарно-тематичне планування з хімії, 7 клас НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з хімії, 7 клас ІІ семестр (складено на основі Модельної навчальної програми «Хімія 7-9 класи» автор Григорович О. В. за підручником О.В. Григорович)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з хімії, 7 клас  ІІ семестр

(складено на основі Модельної навчальної програми «Хімія 7-9 класи» автор Григорович О. В. за підручником  О.В. Григорович) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 27.12.2023 № 157)

(1 год на тиждень, всього 35 год, 1 год резервний урок)

 

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Види навчальної діяльності

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

примітка

семестр

 

 

Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші

 

 

18

1

 

Речовини та їхні властивості

Навчальне дослідження № 4 «Визначення фізичних властивостей речовин»

Навчальне дослідження № 5 «Розпізнання молекулярної або немолекулярної будови речовин».

Робота з інформацією, формулювання гіпотези, складання плану дослідження та прогнозування результатів

Здійснює дослідження природи

         Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб

  •       визначає мету й завдання досліджень відповідно до сформульованої проблеми, формулює гіпотезу дослідження;
  •       моделює процеси розділення сумішей;
  •       спостерігає, досліджує об’єкти та явища самостійно / в групі за складеним планом, фіксує його результати;
  •       аналізує результати дослідження;
  •       оцінює правильність сформульованої гіпотези;
  •       дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень;
  •       визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки;
  •       інтерпретує дані, отримані під час дослідницької діяльності, оцінює достовірність даних, аналізує та систематизує пов’язані між собою дані, подає їх у різних формах;
  •       презентує результати дослідження;
  •       оцінює за спільно розробленими критеріями власну діяльність у групі / роботу групи.

Опрацьовує та використовує інформацію

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:

  •       перетворює інформацію математичного змісту різними способами на різні форми, зокрема з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
  •       аналізує і систематизує самостійно опрацьовану інформацію хімічного змісту, здобуту з різних джерел;
  •       презентує самостійно здобуту інформацію у формі текстової, відео-, аудіо-, графічної, табличної інформації або інфографіки, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;
  •       розробляє самостійно / в групі відповідні продукти (проєкти, буклети, колажі, постери, моделі тощо), зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв.

 

Усвідомлює закономірності природи

            Учень / учениця самостійно або з допомогою     вчителя / вчительки чи інших осіб:

  •       характеризує властивості об’єктів природи, пояснює хімічні явища та процеси на основі законів природи, використовуючи хімічну термінологію;
  •       визначає властивості об’єктів / явищ природи, що є істотними для розв’язання життєвої / навчальної проблеми;
  •       обґрунтовує значення хімічних знань у повсякденному житті й для збереження довкілля;
  •       визначає кілька ознак / властивостей, за якими об’єкти об’єднано в окремі групи;
  •       вирізняє з-поміж об’єктів природи ті, що мають кілька спільних ознак / властивостей;
  •       розрізняє / систематизує / упорядковує об’єкти природи за визначеними ознаками / властивостями;
  •       класифікує об’єкти природи.

 

 

 

 

 

19

2

 

Чисті речовини та суміші.

Отримання емульсії (на прикладі майонезу).

Дослідження впливу різних речовин на стійкість емульсії. Способи вираження складу суміші.

 

20

 

 

 

 

 

 

3

 

Розділення сумішей (однорідних і неоднорідних)

 

Чим відрізняються суміші від чистих речовин? Чи можливе існування «абсолютно» чистої речовини?

Чи існує взаємозв’язок між фізичними властивостями речовин и та способом її виділення із суміші?

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

Навчальне дослідження

№ 6 «Розділення неоднорідних сумішей».

 

На яких властивостях речовин ґрунтуються відомі способи розділення сумішей та які суміші можна розділяти, використовуючи їх?

 

 

22

 

 

 

 

 

 

5

 

Кількісний склад сумішей.

Масова частка компонентів у суміші.

Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах (групова робота).

 

23

6

 

Навчальне дослідження № 7 «Визначення вологості цукру після зволожування».

Розрахунки масової частки компонентів у суміші.

Визначення вмісту вологи в сипучому матеріалі.

Спостереження і описування явищ та процесів;

формулювання висновків на основі спостережень і власного досвіду;

представлення результатів досліджень

 

 

 

 

 

 

Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах.

Створення лепбука «Як і чому розділяють суміші?», «Однорідні й неоднорідні суміші в повсякденні».

Створення інтелект-карти за темою.

 

24

7

 

Навчальне дослідження

№ 8 «Визначення вологості піску та ґрунту»

 

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

Розрахунки масової частки компонентів у суміші.  Проєктна діяльність

 

26

9

 

Діагностувальна робота

 

 

 

 

Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

Фізичні та хімічні явища.

 

Розпізнавання  фізичних і  хімічних явищ (на основі власних спостережень, за відеофрагментами, світлинами, ілюстраціями природних явищ і технологічних процесів)

Здійснює дослідження природи

      Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:

  •    визначає етапи дослідження відповідно до умов його виконання;
  •    спостерігає, досліджує об’єкти та явища самостійно / в групі за складеним планом, фіксує його результати;
  •    аналізує результати дослідження;
  •    дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень;
  •    визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки;
  •    інтерпретує дані, отримані під час дослідницької діяльності, оцінює достовірність даних, аналізує та систематизує пов’язані між собою дані, подає їх у різних формах;
  •    презентує результати дослідження;
  •    оцінює за спільно розробленими критеріями власну діяльність у групі / роботу групи.

Опрацьовує та використовує інформацію

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:  роботу групи.

  •    аналізує і систематизує самостійно опрацьовану інформацію хімічного змісту здобуту з різних джерел;
    •    відбирає та інтегрує інформацію природничого змісту, представлену в різних формах, зокрема у символьній, пов’язуючи її з реальними об’єктами та явищами;
    •    формулює словесні описи об’єктів на основі символьної інформації, моделей, інфографіки;
    •    презентує самостійно здобуту інформацію у формі текстової, відео-, аудіо-, графічної, табличної інформації або інфографіки, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;
    •    розробляє самостійно / в групі відповідні продукти (проєкти, буклети, колажі, постери, моделі тощо), зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв.

Усвідомлює закономірності природи

       Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:

  •    обґрунтовує значущість набутих дослідницьких навичок для пізнання природи;
  •    характеризує властивості об’єктів природи, пояснює хімічні явища та процеси на основі законів природи, використовуючи хімічну термінологію;
  •    визначає властивості об’єктів / явищ природи, що є істотними для розв’язання життєвої / навчальної проблеми;
  •    обґрунтовує значення хімічних знань у повсякденному житті та для збереження довкілля;
  •    визначає кілька ознак / властивостей, за якими об’єкти об’єднано в окремі групи;
  •    вирізняє з-поміж об’єктів природи ті, що мають кілька спільних ознак / властивостей;
  •    розрізняє / систематизує / упорядковує об’єкти природи за визначеними ознаками / властивостями;
  •    класифікує явища природи

 

28

2

 

Моделювання фізичних та хімічних явищ Навчальне дослідження № 9 «Дослідження хімічних явищ».

Спостереження за хімічними явищами в довкіллі, виявлення фізичних явищ, що супроводжують хімічні реакції.

Спостереження за процесом горіння та іржавіння. Виявлення фізичних явищ, що супроводжують ці процеси.

Моделювання виверження вулкана з використанням соди, оцту та барвника. Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності.

 

29

3

 

Хімічні рівняння.

Закон збереження маси в хімічних реакціях.

Спостереження за процесом горіння та іржавіння.

Виявлення хімічних явищ, що супроводжують ці процеси.

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

Типи хімічних реакцій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хімічні  реакції  між  простими  та складними речовинами в природі.

 

 

 

 

 

 

 

31

5

 

Навчальне дослідження № 10 «Дослідження залежності маси продукту реакції від часу перебігу хімічної реакції»

Опис  хімічного  явища  з використанням хімічної абетки (символів хімічних елементів) і хімічної мови (хімічних формул речовин).

 

32

6

 

Складання хімічних рівнянь .

Складання хімічних рівнянь за описом хімічних реакцій або відеозаписами (на прикладі реакцій простих речовин).

 

33

 

7

 

Проєктна діяльність

Створення  лепбука  «Фізичні  та хімічні явища в довкіллі».

Створення інтелект-карти за темою.

Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності.

Демонстрування створених моделей, лепбуків, інтелект-карт, їх обговорення.

 

34

 

 

8

 

Діагностувальна робота.

  

 

 

35

9

 

Підсумковий урок.