Календарно-тематичне планування з хімії, 7 клас ІІ семестр (складено на основі Модельної навчальної програми «Хімія 7-9 класи» автор Григорович О. В. за підручником О.В. Григорович) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 27.12.2023 № 157) (1 год на тиждень, всього 35 год, 1 год резервний урок)
|
|||||||
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
примітка |
||
IІ семестр |
|
||||||
Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші
|
|
||||||
18 |
1 |
|
Речовини та їхні властивості Навчальне дослідження № 4 «Визначення фізичних властивостей речовин» Навчальне дослідження № 5 «Розпізнання молекулярної або немолекулярної будови речовин». |
Робота з інформацією, формулювання гіпотези, складання плану дослідження та прогнозування результатів |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
|
|
|
19 |
2 |
|
Чисті речовини та суміші. |
Отримання емульсії (на прикладі майонезу). Дослідження впливу різних речовин на стійкість емульсії. Способи вираження складу суміші. |
|
||
20
|
3 |
|
Розділення сумішей (однорідних і неоднорідних)
|
Чим відрізняються суміші від чистих речовин? Чи можливе існування «абсолютно» чистої речовини? Чи існує взаємозв’язок між фізичними властивостями речовин и та способом її виділення із суміші? |
|
||
21
|
4 |
|
Навчальне дослідження № 6 «Розділення неоднорідних сумішей».
|
На яких властивостях речовин ґрунтуються відомі способи розділення сумішей та які суміші можна розділяти, використовуючи їх?
|
|
||
22
|
5 |
|
Кількісний склад сумішей. Масова частка компонентів у суміші. |
Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах (групова робота). |
|
||
23 |
6 |
|
Навчальне дослідження № 7 «Визначення вологості цукру після зволожування». Розрахунки масової частки компонентів у суміші. |
Визначення вмісту вологи в сипучому матеріалі. Спостереження і описування явищ та процесів; формулювання висновків на основі спостережень і власного досвіду; представлення результатів досліджень
Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах. Створення лепбука «Як і чому розділяють суміші?», «Однорідні й неоднорідні суміші в повсякденні». Створення інтелект-карти за темою. |
|
||
24 |
7 |
|
Навчальне дослідження № 8 «Визначення вологості піску та ґрунту» |
|
|||
25
|
8 |
|
Розрахунки масової частки компонентів у суміші. Проєктна діяльність |
|
|||
26 |
9 |
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
|
Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища
|
|
||||||
27
|
1
|
|
Фізичні та хімічні явища.
|
Розпізнавання фізичних і хімічних явищ (на основі власних спостережень, за відеофрагментами, світлинами, ілюстраціями природних явищ і технологічних процесів) |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб: роботу групи.
Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
|
|
|
28 |
2 |
|
Моделювання фізичних та хімічних явищ Навчальне дослідження № 9 «Дослідження хімічних явищ». |
Спостереження за хімічними явищами в довкіллі, виявлення фізичних явищ, що супроводжують хімічні реакції. Спостереження за процесом горіння та іржавіння. Виявлення фізичних явищ, що супроводжують ці процеси. Моделювання виверження вулкана з використанням соди, оцту та барвника. Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності. |
|
||
29 |
3 |
|
Хімічні рівняння. Закон збереження маси в хімічних реакціях. |
Спостереження за процесом горіння та іржавіння. Виявлення хімічних явищ, що супроводжують ці процеси. |
|
||
30
|
4
|
|
Типи хімічних реакцій.
|
Хімічні реакції між простими та складними речовинами в природі.
|
|
||
31 |
5 |
|
Навчальне дослідження № 10 «Дослідження залежності маси продукту реакції від часу перебігу хімічної реакції» |
Опис хімічного явища з використанням хімічної абетки (символів хімічних елементів) і хімічної мови (хімічних формул речовин). |
|
||
32 |
6 |
|
Складання хімічних рівнянь . |
Складання хімічних рівнянь за описом хімічних реакцій або відеозаписами (на прикладі реакцій простих речовин). |
|
||
33
|
7 |
|
Проєктна діяльність |
Створення лепбука «Фізичні та хімічні явища в довкіллі». Створення інтелект-карти за темою. Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності. Демонстрування створених моделей, лепбуків, інтелект-карт, їх обговорення. |
|
||
34
|
8 |
|
Діагностувальна робота. |
|
|
|
|
35 |
9 |
|
Підсумковий урок. |
|
|
|
|