Календарно-тематичне планування з хімії для 11 класів з врахуванням коригувального навчання та з домашніми завданнями за підручником П. П. Попель, Л. С. Крикля. – Київ: Академія. – 2019
ПЕРЕВІРЕНО
Заст. директора
______________
Календарно-тематичне планування
з хімії
для 11 класів
на І-II семестр 2020-2021 н.р.
Учитель ___________
К-сть годин: 2 год на тиждень
Сплановано за програмою для для закладів загальної середньої освіти ХІМІЯ 10-11 класи, рівень стандарту (наказ МОН України № 1407 від 23.10.2017 р.)
Погоджено на засіданні МО вчителів вчителів біології , хімії та основ здоров’я
протокол № ___ від _____ р.
11 клас, 70 год (2 год на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання1 |
Прим. |
І семестр |
||||
Корекція і узагальнення знань за курс хімії 10 класу (3 год.) |
||||
1 |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Повторення найважливіших питань курсу хімії 10 класу. Діагностичний контроль знань за курс 10 класу. |
завдання в зошиті |
|
2 |
|
Корекція і узагальнення знань за курс 10 класу з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
завдання в зошиті |
|
3 |
|
Корекція і узагальнення знань за курс 10 класу з теми «Нітрогеновмісні органічні сполуки. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі». |
завдання в зошиті |
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (9 год.) |
||||
4 |
|
Повторення основних уявлень про будову атома. |
§ 1; № 2, 5, 10 ст. 8-9 |
|
5 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
§ 2; № 13-18 ст. 15 |
|
6 |
|
Складання електронних формул атомів елементів. |
завдання в зошиті |
|
7 |
|
Розв’язування задач. |
завдання в зошиті |
|
8 |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
§ 3; № 23-25 ст. 22 |
|
9 |
|
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
§ 3; № 9, 30 ст. 23 |
|
10 |
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
§ 4; № 33-35 ст. 28 |
|
11 |
|
Контрольна робота № 1 з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» |
підготувати навчальні проекти |
|
12 |
|
Корекція знань. Представлення навчальних проектів: 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
завдання в зошиті |
т1 |
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (9 год) |
||||
13 |
|
Йонний хімічний зв’язок. Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
§ 5; № 39, 42, 43 ст. 33 |
|
14 |
|
Ковалентний хімічний зв’язок. Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
§ 6; № 47, 48 ст. 40 |
|
15 |
|
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). Демонстрації 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
§ 6; № 50, 52 ст. 41 |
|
16 |
|
Металічний хімічний зв’язок. Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
§ 7; № 56, 58 ст. 45 |
|
17 |
|
Водневий хімічний зв’язок. Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
§ 7; № 59, 61 ст. 45 |
|
18 |
|
Складання електронно-графічних схем утворення ковалентного, йонного та металічного зв'язків. |
завдання в зошиті |
|
19 |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. Демонстрації 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
§ 8; № 64, 65, 67 ст. 48; повторити § 5-8 |
|
20 |
|
Контрольна робота № 2 з теми «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
підготувати навчальні проекти |
|
21 |
|
Корекція знань. Представлення навчальних проектів: 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|
т2 |
Тема 3. Хімічні реакції (11 год) |
||||
22 |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. |
§ 9, 10; № 78-80 ст. 59 |
|
23 |
|
Розрахункові задачі: 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
§ 11; № 81-85 ст. 64 |
|
24 |
|
Принцип Ле Шательє. |
§ 10; задачі в зошиті |
|
25 |
|
Розв'язання вправ за застосуванням принципу Ле Шательє |
завдання в зошиті |
|
26 |
|
Розв’язування задач та складання рівнянь реакцій за схемами перетворень. |
№ 86-88 ст. 65 |
|
27 |
|
Гідроліз солей. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди: 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
§ 12; № 92-95 ст. 72 |
|
28 |
|
Розв’язування задач та складання рівнянь реакцій за схемами перетворень. |
завдання в зошиті |
|
29 |
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
§ 13; № 98, 100 ст. 78; повторити § 9-13 |
|
30 |
|
Контроль знань. |
завдання в зошиті |
|
31 |
|
Узагальнення та корекція знань з теми «Хімічні реакції» |
підготувати навчальні проекти |
|
32 |
|
Представлення навчальних проектів: 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
завдання в зошиті |
т3, С1 |
|
||||
ІІ семестр |
||||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (32 год) |
||||
33 |
|
Повторний інструктаж з БЖД. Неметали. Загальна характеристика неметалів. Демонстрації: 7. Зразки металів і їхніх сплавів. 8. Зразки неметалів. |
§ 14, 15, № 105, 106 ст. 83 |
|
34 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Демонстрації: 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
§ 15, № 112, 113 ст. 90 |
|
35 |
|
Фізичні властивості. Явище адсорбції. |
§ 16, № 118, 119 ст. 94 |
|
36 |
|
Розв’язування задач та складання рівнянь реакцій за схемами перетворень. Розрахункові задачі: 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
§ 22, № 171-173 ст. 132 |
|
37 |
|
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
§ 17, № 121, 126, 127 ст. 98 |
|
38 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. |
§ 18, № 134-137 ст. 104 |
|
39 |
|
Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
§ 19, № 139, 140, 143, 144 ст. 111 |
|
40 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
§ 20, № 149, 152, 153 ст. 119 |
|
41 |
|
Кислоти. Кислотні дощі. Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. Представлення навчальних проектів: 11. Кислотні дощі. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. |
§ 21, № 157, 158, 160, 161 ст. 127; повторити § 14-21 |
|
42 |
|
Контрольна робота № 3 з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості. 1» |
|
т4 |
43 |
|
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Демонстрації: 7. Зразки металів і їхніх сплавів. |
§ 23, № 180, 181 ст. 139 |
|
44 |
|
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. |
§ 24, № 185, 187, 191 ст. 147 |
|
45 |
|
Залізо: фізичні і хімічні властивості. |
§ 25, № 195, 197, 201 ст. 156 |
|
46 |
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
повторити § 24, 25, № 192 ст. 148; № 196, 202-204 ст. 157 |
|
47 |
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
§ 26, № 209-211 ст. 162 |
|
48 |
|
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. |
§ 27, № 218, 219, 222, 223 ст. 170 |
|
49 |
|
Розв’язування задач та складання рівнянь реакцій за схемами перетворень. |
№ 212 ст. 163; № 217, 220, 221 ст. 170; повторити § 23-27 |
|
50 |
|
Контрольна робота № 4 з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості. 2» |
|
Т5 |
51 |
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
§ 28, № 231 ст. 175 |
|
52 |
|
Сучасні силікатні матеріали. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди: 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
§ 29, № 232, 234, 238 ст. 179 |
|
53 |
|
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. Представлення навчальних проектів: 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. |
§ 30, № 241, 245, 246 ст. 186 |
|
54 |
|
Розв’язування задач та складання рівнянь реакцій за схемами перетворень. |
завдання в зошиті |
|
55 |
|
Якісні реакції на деякі йони. Демонстрації: 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди: 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
§ 31, № 252-254 ст. 194 |
|
56 |
|
Інструктаж з БЖД. Практичні роботи: 1. Дослідження якісного складу солей. |
завдання в зошиті |
|
57 |
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди: 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
§ 32, № 258-260 ст. 198 |
|
58 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
§ 33, № 265, 267, 268 ст. 204 |
|
59 |
|
Розв’язування задач та складання рівнянь реакцій за схемами перетворень. |
завдання в зошиті |
|
60 |
|
Інструктаж з БЖД. Практичні роботи: 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
№ 263, 268, 269 ст. 204 |
|
61 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості». |
повторити § 28-33 |
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства (4 год) |
||||
62 |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів та у розвитку нових напрямів технології Представлення навчальних проектів: 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. |
§ 34, № 280-282 ст. 213 |
|
63-68 |
|
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблеми Представлення навчальних проектів: 15. «Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. |
§ 35, № 287 ст. 218 |
|
69 |
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією Представлення навчальних проектів: 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
§ 36 |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
т6, C2 |
1 – Домашнє завдання за підручником: Хімія. Підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти. (Рівень стандарту) / П. П. Попель, Л. С. Крикля. – Київ: Академія. – 2019.