Календарно-тематичне планування з хімії для здобувачів освіти 7 класів спеціальних шкіл для дітей з порушеннями зору, складених згідно з «Навчальними програмами для 5-9 (10) класів спеціальних загальоосвітніх навчальних закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором. Хімія. 7 клас»
Укладач: Петренко Г.В., учитель хімії, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії КЗ «ХСНВК ім. В.Г. Короленка», Харків, 2015
7 клас, ХІМІЯ
1 семестр
№ |
Тема уроку, зміст |
Дата, примітки
|
||
Вступ
|
||||
1. |
Вступний інструктаж з БЖД. Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення в навколишньому середовищі |
|
||
2. |
Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом |
|
||
3. |
Практична робота №1.Правила безпеки під час роботи у хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом. |
|
||
4. |
Практична робота №2. Прийоми поводження з нагрівними приладами. Будова полум’я. |
|
||
Тема 1. Початкові хімічні поняття (19 год.)
|
||||
5. |
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. |
|
||
6. |
Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії |
|
||
7. |
Фізичні властивості речовин. Л. д. №1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
|
||
8. |
Чисті речовини та суміші (однорідні, неоднорідні)Способи розділення сумішей. |
|
||
9. |
Практична робота №3. Розділення неоднорідної суміші. |
|
||
10. |
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви й символи. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Структура періодичної системи. |
|
||
11. |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси елементів. |
|
||
12. |
Прості речовини. Метали й неметали. Металічні й неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі. |
|
||
13. |
Складні речовини. Багатоманітність речовин. Хімічні формули речовин. Л. д. №2. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. |
|
||
14. |
Контрольна робота №1 |
|
||
15. |
Підсумковий урок за І семестр |
|
||
|
||||
№ |
Тема уроку, зміст |
Дата проведення |
||
Тема 1. Початкові хімічні поняття (продовження)
|
||||
16. |
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
||
17. |
Визначення валентності за формулами бінарних сполук. Зв'язок між розміщенням елемента у періодичній системі та його елементів. |
|
||
18. |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
||
19. |
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
||
20. |
Розв’язування задач на обчислення масової частки елемента в речовині. |
|
||
21. |
Розв’язування задач на визначення хімічних формул за масовою часткою елемента. |
|
||
22. |
Фізичні й хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Л.д.№3. Проведення хімічних реакцій. |
|
||
23. |
Практична робота №4. Дослідження фізичних і хімічних явищ. |
|
||
24. |
Узагальнення та систематизація знань з теми |
|
||
25. |
Контрольна робота №2 |
|
||
Тема 2. Кисень (12 год.) |
||||
25. |
Повітря, його склад. Оксиген, поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
||
26. |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
||
27. |
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
|
||
28. |
Практична робота №5. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. |
|
||
30. |
Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення. Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
|
||
31. |
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози). Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин. |
|
||
32. |
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
|
||
33. |
Контрольна робота №2. |
|
||
34. |
Підсумковий урок за навчальний рік. |
|
||
Вчитель: ____________________________