Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 8 класу для 2020-2021 н.р.
(за підручником: Інформатика
(підручник для 8-го класу ЗНЗ/Й. Я. Ривкінд, та ін.). – Київ: Генеза, 2016..)
(70 годин, 2 год. на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
Тема 1. Кодування даних |
|||
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень. |
|
|
|
Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Кодування символів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних |
|
Тема 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера |
|||
|
|
Архітектура комп’ютера. |
|
|
|
Пристрої введення та виведення даних. |
|
|
|
Історія засобів реалізації інформаційних процесів. Види сучасних компютерів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу. |
|
|
|
Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення. |
|
|
|
Стиснення та архівування даних. Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Архівування та розархівування даних. |
|
|
|
Контрольна робота №1 з тем: «Кодування даних», «Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера» |
|
Тематична |
|||
Тема 3. Опрацювання текстових даних |
|||
|
|
Формати файлів текстових документів. Створення, редагування та форматування списків, колонок, символів, формул в текстовому документі. |
|
|
|
Таблиці в текстових документах |
|
|
|
Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів. |
|
|
|
Розділи, колонтитули, стилі, структура документа. |
|
|
|
Засоби автоматизації створення текстового документа. Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. |
|
|
|
Контрольна робота №2 з теми: «Опрацювання текстових даних» |
|
Тематична |
|||
Тема 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа |
|||
|
|
Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. |
|
|
|
Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Побудова аудіо- та відеоряду. |
|
|
|
Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті. Контрольна робота №3 з теми: «Опрацювання об’єктів мультимедіа» |
|
Тематична |
|||
Тема 5. Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування |
|||
|
|
Поняття мови програмування. Складові мови програмування. |
|
|
|
Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. |
|
|
|
Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. |
|
|
|
Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. Запис програми засобами середовища програмування. Поняття форми, елемента керування, події, обробника події. Редагування коду обробника події. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення. |
|
|
|
Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування. Елементи керування «напис» та «кнопка». |
|
|
|
Поняття про метод. Використання вікон повідомлень. |
|
|
|
Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та написами. |
|
|
|
Контрольна робота №4 з теми: «Основи подійно та об'єктно-орієнтованого програмування» |
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр. |
|
№ уро-ку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
|
ІІ семестр |
||||
Тема 6. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами |
||||
|
|
Текстове поле. Величини (змінні і константи), їхні властивості. |
|
|
|
|
Складання алгоритмів опрацювання числових величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин. |
|
|
|
|
Налагодження проекту. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Налагодження готової програми. |
|
|
|
|
Величини логічного типу, операції над ними. |
|
|
|
|
Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
|
Складання та виконання алгоритмів з елементами управління для задання логічного значення величини. |
|
|
Тематична |
||||
|
|
Прапорці. Поле з розкривним списком. Перемикачі |
|
|
|
|
Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Складання та реалізація алгоритмів із циклом із лічильником. |
|
|
|
|
Складання та реалізація алгоритмів із циклом з передумовою. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Складання та виконання проектів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
|
Графічне відображення даних засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів. |
|
|
|
|
Реалізація алгоритмів з графічним відображенням даних засобами мови програмування. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 5 з теми: «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами» |
|
|
Тематична |
||||
Тема 7. Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора |
||||
|
|
Абсолютні, відносні й мішані посилання. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. |
|
|
|
|
Призначення й використання математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення. |
|
|
|
|
Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Побудова діаграм |
|
|
|
|
Упорядковування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. |
|
|
|
|
Проміжні підсумки. Умовне форматування. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. Контрольна робота №6 з теми: «Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора» |
|
|
Тематична |
||||
Тема 8. Розв’язування компетентнісних задач |
||||
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
Тематична |
||||
Тема 9. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» |
||||
|
|
Вибір теми проекту. Його планування. Добір ресурсів. |
|
|
|
|
Оформлення матеріалів про виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
|
|
|
|
Захист проекту. |
|
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
Тематична |
||||
ІІ семестр |
||||
Річна |
||||