Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України». (70 годин) на 175 робочих днів

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України».(70 годин) 6 клас на 2020-2021 навчальний рік (175 робочих днів)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України».

(70 годин)

6 клас

Навчально-методичне забезпечення

Програма «Історія України. 5–9 класи»,  Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом                  

                     МОН України від 21.02.2019   236

 

Основний підручник Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс): підруч. для 6 кл. закладів загальної середньої

                                        освіти / І.Я.Щупак, І.О. Піскарьова, О.В.Бурлака. – К.: УОВЦ «Оріон», 2019. – 224 с. : іл.

 

Додаткові джерела  Атлас. Історія стародавнього світу. 6 клас. Київ, «Картографія», 2019 р.

                                           

     Кількість годин :             на рік  70                           на тиждень 2

Графік виконання практичної частини програми

 

І семестр

 

ІІ семестр

з/п

дата

Тема практичної роботи

 

з/п

дата

Тема практичної роботи

 

1.

 

  Лічба часу в історії стародавнього світу.

 

6.

 

Порівняти системи освіти та виховання в Афінах та Спарті.

2.

 

 

Позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України, межі поширення і протоміста трипільської культури.

 

7

 

Схарактеризувати спосіб життя кіммерій-ців за доступними текстовими джерела-ми та уривками з творів Гомера й Геродота.

3.

 

Позначити на контурній карті річку Ніл,  розташування Мемфісу; підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавньому Єгипті.

 

8

 

Схарактеризувати спосіб життя скіфських племен (за доступними текстовими джерелами)  та (уривками з творів Геродота).

4.

 

Позначити на контурній карті річки  Тигр і Євфрат,  розташування Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії; оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях.

 

9.

 

Створити історичний портрет Александра Македонського.

5.

 

Зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давньої Індії та  Давнього Китаю.  

 

10.

 

Створити історичний портрет Юлія Цезаря.

 

 

 

 

11.

 

Порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі.

 

 

 

 

12.

 

Позначити на контурній карті: напрямки Великого переселення народів; прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення.

 

 

 

 

13.

 

Порівняти елементи побутової та духовної культури слов’ян і сучасних українців.

 

 

 

 

 

Структура курсу:

Вступ

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ

Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА

 

з/п

Дата

уроку

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Д/З  

Вступ

 

1.

 

Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії стародавнього світу.

Знають:

  •    послідовність періодів історії людства, хронологічні межі історії стародавнього світу;
  •    джерела з історії стародавнього світу.

Розуміють:

  •    завдання інтегрованого курсу історії;
  •    періодизацію як спосіб упорядкування історії;
  •    критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії: України та всесвітньої;
  •    поняття «ера», «цивілізація».

Уміють:

  •    співвіднести дату події зі століттям і тисячоліттям;
  •    розв’язати історичну задачу на обчислення часу.

§ 1

2.

 

 Історичні джерела з історії стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією.

§ 2

3.

 

Лічба часу в історії стародавнього світу. Практична робота: Лічба часу в історії стародавнього світу.

§ 3

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

 

4.

 

Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей. Заняття та спосіб життя, суспільна організація первісних людей.

Знають:

  •    час появи первісної людини на теренах України;
  •    назви та місце розташування трьох-чотирьох стоянок первісних людей на території України;
  •    винаходи і пам’ятки культури первісних людей.

 

Розуміють:

  •    сутність наукових і релігійних теорій про походження людини, «неолітичної революції», первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму та магії;
  •    поняття «кам’яний вік», «мідно-кам’яний вік», «бронзовий вік», «homo sapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова община (рід)», «територіальна (сусідська) община», «плем’я», «ремесло», «вождь», «рада старійшин».

 

Уміють:

  •    показати на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури;
  •    описати спосіб життя первісних людей;
  •    схарактеризувати організацію суспільства за первісних часів;
  •    розпізнавати пам’ятки трипільської культури.

§ 4

5.

 

Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України.

§ 5

6.

 

Заняття та спосіб життя первісних людей. 

§ 6

7.

 

Трипільська археологічна культура.

§ 7

8.

 

Практична робота:  позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України, межі поширення і протоміста трипільської культури.

 

9.

 

Культура та релігійні вірування первісних людей.

§ 8

10.

 

Узагальнення. Тематичний контроль за темами: «ВСТУП», «ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ  КУЛЬТУРИ».

§ 9

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

 

11.

 

Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя.

Знають:

  •    хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації;
  •    час об’єднання Єгипту;
  •    назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди, Великий сфінкс).

Розуміють:

  •    вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  •    причини виникнення міст, суспільних верств і держави;
  •    поняття «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «держава», «фараон», «реформа», «релігія», «міфологія», «ієрогліф»;
  •    причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств.

Уміють:

  •    показати на карті давні цивілізації й міста;
  •    схарактеризувати давні суспільства і держави;
  •    описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
  •    визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх цивілізацій;
  •    осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам’ятки культури Давнього Єгипту;
  •    порівняти умови розвитку та характерні ознаки давніх суспільств і держав.

§ 10

12.

 

Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.

§ 11

13.

 

Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.

§ 12

14.

 

 Практична робота:  позначити на контурній карті річку Ніл,  розташування Мемфісу; підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавньому Єгипті.

 

15.

 

Узагальнення. Тематичний контроль за темою «Цивілізація долини Нілу».

 

16.

 

  Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови Шумеру.  Повсякдення і господарське життя. Організація суспільства і влади у містах-державах Дворіччя.

Знають:

  •   хронологічні й територіальні межі цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Персії, міст-держав Фінікії, Ізраїльсько-Юдейського царства;
  •   час укладення кодексу законів Хаммурапі; правління царів Давида і Соломона;
  •   назви відомих пам’яток Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді).

Розуміють:

  •   вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  •   причини виникнення міст, суспільних верств і держави;
  •   поняття «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «колонізація», «суспільна верства», «держава», «місто-держава», «закон», «реформа», «релігія», «Біблія», «міфологія», «ієрогліф», «клинопис»;
  •   причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств;
  •   значення Біблії як історичного джерела.

Уміють:

  •   показати на карті давні цивілізації й міста;
  •   схарактеризувати давні суспільства і держави;
  •   описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
  •   визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх цивілізацій;
  •   осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам’ятки культури Давнього Єгипту, Дворіччя, Ізраїльсько-Юдейського царства;
  •   порівняти умови розвитку та характерні ознаки давніх суспільств і держав.

§ 13

17.

 

Природно-географічні умови  Вавилону.   Повсякдення і господарське життя. Організація суспільства і влади у царствах Дворіччя.  Закони Хаммурапі.

§ 14

18.

 

Писемність і мистецтво.

§ 15

19.

 

Фінікія. Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. 

§ 16

20.

 

Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим.

§ 17

21.

 

Біблія як історичне джерело.

§ 18

22.

 

Практична  робота: позначити на контурній карті річки  Тигр і Євфрат,  розташування Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії; оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях.

 

23.

 

Перська держава. Організація влади й суспільства. Основні завойовницькі походи. Дарій І.

§ 19

24.

 

Узагальнення знань за темами: «Цивілізації Дворіччя», «Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство», «Перська держава».

 

25.

 

Тематичний контроль за темами: «Цивілізації Дворіччя», «Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство», «Перська держава».

 

26.

 

Давня Індія. Природно-географічні умови Давньої Індії. Організація влади й суспільства. Пам’ятки культури індійської цивілізації.

Знають:

  •    хронологічні й територіальні межі цивілізацій Давньої Індії, Давнього Китаю;
  •    назви відомих пам’яток китайської (Велика китайська стіна) й індійської (ступа в м. Санчі) цивілізацій.

Розуміють:

  •    вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  •    причини виникнення міст, суспільних верств і держави;
  •    поняття «суспільна верства», «держава», «закон», «реформа», «релігія», «варна», «імперія»;
  •    причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств.

Уміють:

  •    показати на карті давні цивілізації й міста;
  •    схарактеризувати давні суспільства і держави;
  •    описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
  •    визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх цивілізацій;
  •    осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам’ятки культури Давньої Індії, Давнього Китаю;
  •    порівняти умови розвитку та характерні ознаки давніх суспільств і держав.

§ 20

27.

 

Давній Китай. Природно-географічні умови Давнього Китаю. Організація влади й суспільства. Пам’ятки культури китайської цивілізації.

§ 21

28.

 

Практична робота: зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давньої Індії та  Давнього Китаю.  

§ 22

29.

 

Узагальнення знань за темою «Давня Індія. Давній Китай».  

§ 23

30.

 

Тематичний контроль за темою «Давня Індія. Давній Китай».  

 

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ

 

31.

 

Природно-географічні умови Балканського півострова. Мінойська й Ахейська палацові цивілізації.

Знають:

  • часову послідовність Мінойської й Ахейської палацових, грецької цивілізацій;
  • хронологічні межі існування на території України античних полісів;
  • часову послідовність перебування на території України кіммерійців, скіфів;
  • пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії.

Розуміють:

  • особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін, становища рабів;
  • причини піднесення й занепаду Скіфії;
  • передумови Великої грецької колонізації;
  • внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
  • поняття «поліс», «громадянин», «демос», «аристократія», «демократія».

Уміють:

  • схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти;
  • схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я;
  • пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;
  • показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.), напрямки Великої грецької колонізації.

§ 24

32.

 

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера.

§ 25

33.

 

Афіни.

§ 26

34.

 

Спарта.

§ 27

35.

 

Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. Практична робота: порівняти системи освіти та виховання в Афінах та Спарті.

§ 28

36.

 

Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України. Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. Взаємини греків і місцевого населення.

§ 29

37.

 

Кіммерійці на території України. Практична робота: схарактери-зувати спосіб життя кіммерійців (за доступними текстовими джерелами)  та (уривками з творів Гомера й Геродота).

§ 30

38.

 

Скіфи на території України. Практична робота: схарактери-зувати спосіб життя скіфських племен (за доступними текстовими джерелами)  та (уривками з творів Геродота).

§ 31

39.

 

Узагальнення знань з розділу «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 1) 

§ 32

40.

 

Тематичний контроль за розділом 3. «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 1) 

 

41.

 

Персько-грецькі війни.

Знають:

  •   часову послідовність перебування на території України сарматів;
  •   пам’ятки культури Давньої Греції;

Розуміють:

  •   особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін, становища рабів;
  •   причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти);
  •   внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
  •   поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів»;

Уміють:

  •   схарактеризувати діяльність Перикла, Александра Македонського;
  •   пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;
  •   показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.), Східного походу Александра Македонського.

§ 33

42.

 

Персько-грецькі війни.

§ 34

43.

 

Утвердження демократії в Афінах за Перикла.

§ 35

44.

 

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.

§ 36

45.

 

Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.

§ 37

46.

 

Театр, скульптура, архітектура.

§ 38-39

47.

 

Підкорення Греції Філіпом II.

§ 40

48.

 

Александр Македонський. Культура елліністичної доби. Практична робота: створити історичний портрет Александра Македонського.

§ 41

49.

 

Сармати на території України.

§ 42

50.

 

Узагальнення знань з розділу «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 2) 

§ 43

51.

 

Тематичний контроль за розділом «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 2) 

 

52.

 

Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.

Знають:

  •   часову послідовність грецької та римської цивілізацій;
  •   хронологічні межі існування на території України античних полісів;
  •   хронологічні межі існування Римської республіки та імперії;
  •   час зародження й утвердження християнства, визнання його державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію);
  •   пам’ятки культури Риму;

Розуміють:

  •   близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;
  •   зміст прав і обов’язків громадян Риму, становища рабів;
  •   причини піднесення й занепаду Римської держави;
  •   історичне значення християнства;
  •   поняття «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів», «республіка», «патриції», «плебеї», «сенат», «диктатор», «вето», «легіон», «провінція», «гладіатор», «експансія».

Уміють:

  •   схарактеризувати й порівняти становище патриціїв і плебеїв;
  •   схарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату, діяльність Юлія Цезаря та Октавіана Августа;
  •   визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;
  •   пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.).

§ 44

53.

 

Римська республіка в V-І ст. до н.е.: суспільний устрій та організація влади.

§ 45

54.

 

Військова експансія Риму.

§ 46

55.

 

Диктатура Юлія Цезаря. Практична робота: створити історичний портрет Юлія Цезаря.

§ 47

56.

 

Римська імперія. Октавіан Август.

§ 48

57.

 

Римське право. Практична робота: порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі.

§ 49

58.

 

 

Пантеон римських богів. Мистецтво Давнього Риму.

§ 50

59.

 

Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії.

§ 51

60.

 

Кризові явища в Римській імперії. Поділ Римської імперії.

§ 52

61.

 

Початок Великого переселення народів. Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням. Падіння Західної Римської імперії.

§ 53

62.

 

Узагальнення знань з розділу «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 3) .

 

63.

 

Тематичний контроль за розділом 3. «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 3). 

 

64.

 

Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян. Практична робота: позначити на контурній карті: напрямки Великого переселе-ння народів; прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення.

Знають:

  •   часову послідовність перебування на території України кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;
  •   час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини;

Розуміють:

  •   внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
  •   поняття «Велике розселення слов’ян».

Уміють:

  •   пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;
  •   схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов’ян;
  •   показати на карті напрямки розселення слов’ян на території сучасної України.

 

§ 54

65.

 

Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу.

§ 55

66.

 

Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян.

 

67.

 

Практична робота: порівняти елементи побутової та духовної культури слов’ян і сучасних українців.

§ 56

68.

 

Узагальнення знань з розділу «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 4). 

 

69.

 

Тематичний контроль за розділом 3. «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 4). 

 

Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА

 

70.

 

Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства.

Значення давньої історії України як частини світової історії.

Знають:

  •    пам’ятки культури давньосхідних та античної цивілізацій.

Розуміють:

  •    давню історію України як частину всесвітньої історії;
  •    роль давнього періоду в історії України;
  •    культурні здобутки давніх держав і народів, поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасних цивілізацій.

Уміють:

  •    визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців;
  •    обґрунтувати значення стародавньої історії для подальшого розвитку людства;
  •    показати на карті історико-географічні об’єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ян.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Слюсарева Ольга Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
1014
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку