Календарно-тематичне планування
з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України».
(70 годин)
6 клас
Навчально-методичне забезпечення
Основний підручник Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс): підруч. для 6 кл. закладів загальної середньої
освіти / І.Я.Щупак, І.О. Піскарьова, О.В.Бурлака. – К.: УОВЦ «Оріон», 2019. – 224 с. : іл.
Додаткові джерела Атлас. Історія стародавнього світу. 6 клас. Київ, «Картографія», 2019 р.
І семестр |
|
ІІ семестр |
||||
№ з/п |
дата |
Тема практичної роботи |
|
№ з/п |
дата |
Тема практичної роботи |
|
||||||
1. |
|
Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
6. |
|
Порівняти системи освіти та виховання в Афінах та Спарті. |
2. |
|
Позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України, межі поширення і протоміста трипільської культури. |
|
7 |
|
Схарактеризувати спосіб життя кіммерій-ців за доступними текстовими джерела-ми та уривками з творів Гомера й Геродота. |
3. |
|
Позначити на контурній карті річку Ніл, розташування Мемфісу; підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавньому Єгипті. |
|
8 |
|
Схарактеризувати спосіб життя скіфських племен (за доступними текстовими джерелами) та (уривками з творів Геродота). |
4. |
|
Позначити на контурній карті річки Тигр і Євфрат, розташування Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії; оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях. |
|
9. |
|
Створити історичний портрет Александра Македонського. |
5. |
|
Зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давньої Індії та Давнього Китаю. |
|
10. |
|
Створити історичний портрет Юлія Цезаря. |
|
|
|
|
11. |
|
Порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі. |
|
|
|
|
12. |
|
Позначити на контурній карті: напрямки Великого переселення народів; прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення. |
|
|
|
|
13. |
|
Порівняти елементи побутової та духовної культури слов’ян і сучасних українців. |
Структура курсу:
Вступ
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ
Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА
№ з/п |
Дата уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Д/З |
|
Вступ |
|
||||
1. |
|
Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії стародавнього світу. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
|
§ 1 |
|
2. |
|
Історичні джерела з історії стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією. |
§ 2 |
||
3. |
|
Лічба часу в історії стародавнього світу. Практична робота: Лічба часу в історії стародавнього світу. |
§ 3 |
||
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
|
||||
4. |
|
Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей. Заняття та спосіб життя, суспільна організація первісних людей. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
|
§ 4 |
|
5. |
|
Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України. |
§ 5 |
||
6. |
|
Заняття та спосіб життя первісних людей. |
§ 6 |
||
7. |
|
Трипільська археологічна культура. |
§ 7 |
||
8. |
|
Практична робота: позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України, межі поширення і протоміста трипільської культури. |
|
||
9. |
|
Культура та релігійні вірування первісних людей. |
§ 8 |
||
10. |
|
Узагальнення. Тематичний контроль за темами: «ВСТУП», «ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ». |
§ 9 |
||
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|
||||
11. |
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
|
§ 10 |
|
12. |
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
§ 11 |
||
13. |
|
Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід. |
§ 12 |
||
14. |
|
Практична робота: позначити на контурній карті річку Ніл, розташування Мемфісу; підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавньому Єгипті. |
|
||
15. |
|
Узагальнення. Тематичний контроль за темою «Цивілізація долини Нілу». |
|
||
16. |
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови Шумеру. Повсякдення і господарське життя. Організація суспільства і влади у містах-державах Дворіччя. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
|
§ 13 |
|
17. |
|
Природно-географічні умови Вавилону. Повсякдення і господарське життя. Організація суспільства і влади у царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі. |
§ 14 |
||
18. |
|
Писемність і мистецтво. |
§ 15 |
||
19. |
|
Фінікія. Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
§ 16 |
||
20. |
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. |
§ 17 |
||
21. |
|
Біблія як історичне джерело. |
§ 18 |
||
22. |
|
Практична робота: позначити на контурній карті річки Тигр і Євфрат, розташування Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії; оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях. |
|
||
23. |
|
Перська держава. Організація влади й суспільства. Основні завойовницькі походи. Дарій І. |
§ 19 |
||
24. |
|
Узагальнення знань за темами: «Цивілізації Дворіччя», «Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство», «Перська держава». |
|
||
25. |
|
Тематичний контроль за темами: «Цивілізації Дворіччя», «Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство», «Перська держава». |
|
||
26. |
|
Давня Індія. Природно-географічні умови Давньої Індії. Організація влади й суспільства. Пам’ятки культури індійської цивілізації. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
|
§ 20 |
|
27. |
|
Давній Китай. Природно-географічні умови Давнього Китаю. Організація влади й суспільства. Пам’ятки культури китайської цивілізації. |
§ 21 |
||
28. |
|
Практична робота: зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давньої Індії та Давнього Китаю. |
§ 22 |
||
29. |
|
Узагальнення знань за темою «Давня Індія. Давній Китай». |
§ 23 |
||
30. |
|
Тематичний контроль за темою «Давня Індія. Давній Китай». |
|
||
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ |
|
||||
31. |
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. Мінойська й Ахейська палацові цивілізації. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
|
§ 24 |
|
32. |
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. |
§ 25 |
||
33. |
|
Афіни. |
§ 26 |
||
34. |
|
Спарта. |
§ 27 |
||
35. |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. Практична робота: порівняти системи освіти та виховання в Афінах та Спарті. |
§ 28 |
||
36. |
|
Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України. Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. Взаємини греків і місцевого населення. |
§ 29 |
||
37. |
|
Кіммерійці на території України. Практична робота: схарактери-зувати спосіб життя кіммерійців (за доступними текстовими джерелами) та (уривками з творів Гомера й Геродота). |
§ 30 |
||
38. |
|
Скіфи на території України. Практична робота: схарактери-зувати спосіб життя скіфських племен (за доступними текстовими джерелами) та (уривками з творів Геродота). |
§ 31 |
||
39. |
|
Узагальнення знань з розділу «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 1) |
§ 32 |
||
40. |
|
Тематичний контроль за розділом 3. «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 1) |
|
||
41. |
|
Персько-грецькі війни. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
|
§ 33 |
|
42. |
|
Персько-грецькі війни. |
§ 34 |
||
43. |
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
§ 35 |
||
44. |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
§ 36 |
||
45. |
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. |
§ 37 |
||
46. |
|
Театр, скульптура, архітектура. |
§ 38-39 |
||
47. |
|
Підкорення Греції Філіпом II. |
§ 40 |
||
48. |
|
Александр Македонський. Культура елліністичної доби. Практична робота: створити історичний портрет Александра Македонського. |
§ 41 |
||
49. |
|
Сармати на території України. |
§ 42 |
||
50. |
|
Узагальнення знань з розділу «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 2) |
§ 43 |
||
51. |
|
Тематичний контроль за розділом «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 2) |
|
||
52. |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.). |
§ 44 |
|
53. |
|
Римська республіка в V-І ст. до н.е.: суспільний устрій та організація влади. |
§ 45 |
||
54. |
|
Військова експансія Риму. |
§ 46 |
||
55. |
|
Диктатура Юлія Цезаря. Практична робота: створити історичний портрет Юлія Цезаря. |
§ 47 |
||
56. |
|
Римська імперія. Октавіан Август. |
§ 48 |
||
57. |
|
Римське право. Практична робота: порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі. |
§ 49 |
||
58.
|
|
Пантеон римських богів. Мистецтво Давнього Риму. |
§ 50 |
||
59. |
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії. |
§ 51 |
||
60. |
|
Кризові явища в Римській імперії. Поділ Римської імперії. |
§ 52 |
||
61. |
|
Початок Великого переселення народів. Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням. Падіння Західної Римської імперії. |
§ 53 |
||
62. |
|
Узагальнення знань з розділу «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 3) . |
|
||
63. |
|
Тематичний контроль за розділом 3. «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 3). |
|
||
64. |
|
Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян. Практична робота: позначити на контурній карті: напрямки Великого переселе-ння народів; прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
|
§ 54 |
|
65. |
|
Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу. |
§ 55 |
||
66. |
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
|
||
67. |
|
Практична робота: порівняти елементи побутової та духовної культури слов’ян і сучасних українців. |
§ 56 |
||
68. |
|
Узагальнення знань з розділу «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 4). |
|
||
69. |
|
Тематичний контроль за розділом 3. «АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ» (частина 4). |
|
||
Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА |
|
||||
70. |
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства. Значення давньої історії України як частини світової історії. |
Знають:
Розуміють:
Уміють:
|
|
|