КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з інтегрованого курсу «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» у 5 класі 2023/2024 навчальний рік.

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з інтегрованого курсу «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» у 5 класі 2023/2024 навчальний рік. укладено на основі модельної програми “Здоров’я, безпека та добробут. 5–6 класи (інтегрований курс)” (авт. Шиян О. І., Волощенко О. В., Гриньова М. В., Дяків В. Г., Козак О. П., Овчарук О. В., Седоченко А. Б., Сорока І. З., Страшко С. В.) 1 година на тиждень
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з інтегрованого курсу «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» у 5 класі

2023/2024  навчальний рік.

укладено на основі модельної програми “Здоров’я, безпека та добробут. 5–6 класи (інтегрований курс)”              (авт. Шиян О. І., Волощенко О. В., Гриньова М. В., Дяків В. Г., Козак О. П., Овчарук О. В., Седоченко А. Б., Сорока І. З., Страшко С. В.)

1 година на тиждень

N з/п

Дата

Тема

Очікувані результати                                            

                  дослідницькі чи проблемні запитання

 

Д/з

МОДУЛЬ 1. ДОБРОБУТ

1

 

Добробут — добре буття

 Знає, що таке добробут; розмірковує над питанням, чому добробут важливий; визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі; пояснює, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього.

 

2

 

Добробут людини і суспільства

Пояснює, що він/вона може зробити для власного добробуту і добробуту інших;  розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього.

 

МОДУЛЬ 2. ДОБРОБУТ І ВМІННЯ ВЧИТИСЯ

3

 

Навчаємося впродовж життя

з’ясовує і розуміє, наскільки добробут залежить від уміння вчитися;

аналізує, як навчатися ефективно;

визначає взаємозв’язок між навчанням і вмінням вчитися;

розуміє, що навчатися потрібно не тільки у школі, а і впродовж життя;

визначає ознаки втоми, знає способи її подолання;

застосовує здобуті вміння та знання в навчанні та повсякденному житті;

знає і розуміє важливість навчання і вміння вчитися для власного добробуту та добробуту своєї країни;

долучається до створення сприятливих умов для всіх учасників освітнього процесу.

 

 

4

 

Мої знання та вміння

з’ясовує і розуміє, що таке знання та вміння;

аналізує, чи взаємопов’язані знання та вміння;

визначає взаємозв’язок між знаннями та вміннями;

розуміє, які знання та вміння потрібні для того, щоб стати успішними в майбутньому;

визначає свої вміння;

знає, як розвивати свої вміння ;

розуміє важливість знань і вмінь для реалізації свого майбутнього та розвитку України.

 

5

 

Мої сильні та слабкі сторони

розуміє, що таке слабкі та сильні сторони;

аналізує, як можна розвивати свої сильні сторони;

визначають взаємозв’язок між сильними і слабкими сторонами;

визначає свої сильні та слабкі сторони;

прагне до гармонійного розвитку особистості, розуміє, які якості їй / йому необхідно розвивати.

 

 

6

 

Мої інтереси та захоплення

Як мої інтереси та захоплення допомагають мені розвиватися?

Чи можуть захоплення допомагати в навчанні?

 

 

7

 

Цілі та їх досягнення

з’ясовує і розуміє, що таке цілі та їх досягнення;

визначає свої цілі;

розуміє, навіщо визначати цілі;

визначає, як планувати своє життя відповідно до своїх цілей;

розуміє вплив власних цілей та їх досягнення на свій добробут і добробут Батьківщини.

 

8

 

Менеджмент навчання – керування часом

розуміє важливість тайм-менеджменту / укладання розпорядку дня / планування справ;

аналізує заплановані справи, виконує їх, організовує власний простір;

визначає ступінь важливості своїх справ та аргументує свою думку;

визначає “пожирачів часу”;

знає, як швидко та успішно виконувати домашні завдання;

знає правила організації розпорядку дня;

вміє організовувати власний день / визначати послідовність справ упродовж дня, раціонально розподіляти свій час.

 

Модуль 3. Добробут і особиста безпека

 

9

 

Дбаємо про безпеку

розуміє, що таке безпека та для чого вона потрібна;

аналізує складові безпеки, наводить приклади з власного життя;

розуміє важливість особистої безпеки;

планує своє повсякденне життя, враховуючи правила безпеки;

розуміє важливість дотримання правил безпеки під час воєнного стану для власного добробуту та добробуту країни.

 

10

 

Безпечний простір

розуміє, що таке безпечний простір;

аналізує, як безпечна ситуація може стати небезпечною;

розуміє важливість особистої безпеки;

визначає, якого алгоритму дій потрібно дотримуватися в разі небезпеки, та вміє діяти відповідно до нього;

знає і розуміє важливість дотримання правил безпеки для власного добробуту та добробуту Батьківщини.

 

11

 

Безпека на дорозі

визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух);

розрізняє небезпечні ситуації, знає алгоритм дій у разі небезпечної ситуації та дотримується його;

аналізує на прикладах варіанти поведінки в різних можливих ситуаціях, передбачає наслідки.

 

12

 

Безпека в побуті

вирізняє небезпечні ситуації та діє в них за відповідним алгоритмом;

здатний / здатна викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи необхідну інформацію відповідно до ситуації;

складає пам’ятку про правила безпечної поведінки в побуті;

обстежує безпеку простору в себе дома.

 

13

 

Безпека відпочинку

знає та розуміє, як зробити відпочинок на природі безпечним;

наводить приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища;

дає практичні поради, як бути дружніми до довкілля;

пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників.

 

14

 

Допомога в небезпечни ситуаціях

наводить приклади небезпечних ситуацій, які можуть виникнути у школі, на прогулянці, дорозі, у побуті, та пропонує способи виходу з них;

ухвалює рішення щодо самодопомоги та надання допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб;

звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами;

вміє викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію.

 

15

 

Перевір себе (діагностувальна робота №1)

Визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі;

 визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання;  формулює цілі за методом SMART;

 складає розклад дня;

 діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції;

 визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини;  приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб.

 

Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я

Розділ 1. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток

 

16

 

Здоров’я і його складники

пояснює, що таке здоров’я;

називає складники здоров’я;

розуміє обмеженість ресурсів людини (зокрема здоров’я);

розуміє, які складники здоров’я сприяють добробуту людини;

використовує перевірену інформацію для прийняття рішень у повсякденному житті на користь піклування про здоров’я;

розмірковує, хто є відповідальним за його / її здоров’я, та пояснює, у чому саме полягає відповідальність цих людей;

висловлюється щодо того, як він / вона дбає про своє здоров’я.

 

17

 

Спосіб життя та фізичний розвиток

розуміє чинники, від яких залежить стан здоров’я людини;

знає, що таке здоровий спосіб життя, називає основні його складники;

пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації з різних джерел;

пояснює вибір власних рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників;

досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму.

 

18

 

Рухова активність і відпочинок

досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму;

знає, що таке рухова активність;

аналізує, чи достатньою є його / її рухова активність;

пояснює, який відпочинок є корисним;

розуміє значення здорового сну;

визначає бажаний для себе рівень рухової активності та складає орієнтовний план його досягнення;

використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту;

обирає способи проведення дозвілля, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту.

 

19

 

Харчування і здоров’я

пригадує, що корисного для свого здоров’я зробив / зробила впродовж минулого дня;

розмірковує, як правильно харчуватися, як знайти потрібний баланс (співвідношення) різних продуктів, щоб не нашкодити здоров’ю, а покращити його;

обирає продукти харчування, які приносять задоволення і користь для здоров’я;

розуміє, що таке харчові звички, порівнює харчові звички різних сімей, народів, поважає чужі харчові звички;

аналізує “тарілку здорового харчування”;

використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки, зокрема харчування, на користь здоров’я;

складає просту пам’ятку щодо правильної харчової поведінки;

вміє обирати продукти харчування за показниками якості, термінів придатності, складу;

правильно інтерпретує інформацію, подану на пакованні продуктів харчування, для безпечного і раціонального їх споживання.

 

20

 

Безпека харчування

знає правила безпечного харчування;

обирає продукти харчування, які приносять задоволення і користь для здоров’я;

вміє обирати продукти і товари за показниками якості, строків придатності, складу;

правильно інтерпретує інформацію, наведену на маркувальних знаках, пакованнях для безпечного і раціонального використання харчових і промислових продуктів;

знає правила безпеки харчування поза домом.

 

21

 

Смачна і корисна їжа

опитує однокласників та однокласниць, наскільки вони задоволені харчуванням у шкільній їдальні, подає результати у вигляді діаграми;

оцінює за шкалою якість харчування у шкільній їдальні: вигляд страв, можливість вибору, сервірування столу, культуру спілкування працівників тощо;

бере інтерв’ю у працівників шкільної їдальні;

виконує проєкт “Їдальні у школах світу”;

пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників;

обирає продукти харчування, які приносять задоволення і користь для здоров’я.

 

22

 

Самопочуття

знає, що таке самопочуття;

описує своє самопочуття;

досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан його / її фізичного і психологічного здоров’я;

визначає ознаки доброго і поганого самопочуття;

визначає, що робити, якщо самопочуття погіршилося;

виконує прості фізичні вправи для покращення самопочуття;

моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травми чи поганого самопочуття;

виражає вдячність іншим за допомогу та підтримку.

 

23

 

 

Захворювання. Чинники ризику

відомі йому / їй захворювання людини;

розуміє причини появи захворювань;

досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань;

складає пам’ятку про те, як вберегтися від інфекційних захворювань;

пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах;

використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту.

 

Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я

Розділ 2. Емоційне здоров’я та етична поведінка

 

24

 

Емоційний стан та емоційне здоров’я

розпізнає позитивні та негативні емоції та їх прояви у повсякденних ситуаціях;

пояснює необхідність поваги до почуттів інших людей;

визнає необхідність дотримання правил етичної поведінки з іншими, етичного спілкування;

розпізнає прояви булінгу;

пояснює необхідність відстоювання власних прав та дотримання прав інших осіб, протидії проявам тиску, неповаги і приниження;

ідентифікує способи та можливість надання необхідної допомоги собі та / або іншим особам;

розпізнає та конфліктні ситуації, намагається конструктивно їх вирішити;

визначає різні аспекти способу життя, що приносять користь і задоволення (радість) для повноцінного життя

 

25

 

Ефективне спілкування

визнає необхідність дотримання безпечних і ефективних правил спілкування, активного слухання, вміння давати конструктивний зворотний зв’язок;

робить самоаналіз щодо свого вміння ефективного спілкування;

розуміє, що таке віртуальне спілкування;

визнає необхідність використання безпечних і корисних практик віртуального спілкування;

пояснює необхідність протидії проявам тиску, неповаги і приниження у віртуальному спілкуванні;

прогнозує наслідки своїх дій, зокрема під час використання інформаційно-комунікаційних технологій та інших медійних засобів;

обмірковує та моделює альтернативні рішення щодо спілкування (активне слухання, конструктивний зворотний зв’язок);

пояснює необхідність виявляння поваги до почуттів інших людей;

ідентифікує способи та можливість надання необхідної допомоги собі та / або іншим особам для вирішення конфліктної ситуації.

 

26

 

Взаємодія і співпраця

знає і розуміє, що таке команда, командна робота, лідерство в команді;

складає та аналізує план дій команди;

складає та аналізує правила роботи в команді;

моделює та аналізує проєктну роботу в команді з урахуванням короткострокових цілей для досягнення успіху та задоволення власних потреб і потреб інших осіб;

обмірковує альтернативні рішення в умовах вибору;

пояснює необхідність ефективної співпраці, виявляючи повагу до інших осіб, задоволення власних потреб і потреб інших людей;

розуміє необхідність поваги до почуттів та потреб інших людей;

розпізнає доброчинну діяльність.

 

 

27

 

Етична поведінка

пояснює, що таке етика, принципи, цінності, індивідуальність, етична поведінка, доброчесність;

розуміє необхідність застосування етичних практик поведінки, зокрема у спілкуванні та співпраці з людьми з інвалідністю;

моделює та аналізує практики етичної поведінки з урахуванням потреб інших осіб;

розуміє необхідність допомоги іншим особам, відстоювання інтересів інших осіб, протидій проявам тиску, неповаги і приниження

пояснює важливість толерантного і коректного ставлення до відмінностей інших осіб;

ідентифікує способи та можливість надання необхідної допомоги собі та / або іншим особам для вирішення конфліктної ситуації;

розуміє, що таке доброчинна діяльність.

 

Модуль 5. Добробут і підприємливість

 

28

 

Підприємливість

пояснює, що таке підприємливість, мотивація, стиль життя, творчість;

пояснює, хто такі підприємці;

складає мапу думок щодо рис підприємливої людини;

робить самоаналіз щодо власних рис підприємливої людини та прояву цих рис;

аналізує моделі підприємливої поведінки;

аналізує потенціал опанування різних видів діяльності;

обмірковує альтернативні рішення щодо свого здоров’я, безпеки й особистого добробуту в умовах вибору;

аналізує і визначає різні аспекти способу життя, що приносять користь і задоволення (радість) для повноцінного життя;

міркує щодо ефективних дій для реалізації короткострокових цілей для досягнення успіху та задоволення власних потреб і потреб інших осіб.

 

29

 

Ідеї та можливості

знає, пояснює, що таке винахідливість, “мозковий штурм”, повторне використання речей;

розуміє важливість інноваційності, творчого, креативного й аналітичного мислення для створення нових можливостей досягнення успіху, задоволення власних потреб і потреб інших, подолання надмірного виробництва і споживання товарів;

використовує метод “мозкового штурму” для генерації ідей повторного використання речей, пошуку відповідей на проблемні питання;

використовує метод “мозкового штурму” для генерації ідей щодо реалізації короткострокових цілей розвитку;

аналізує власне портфоліо щодо відстеження власного поступу, розвитку вмінь, знань та хобі;

генерує та аналізує ідеї та цілі їх досягнення за методом SMART;

обмірковує альтернативні рішення щодо свого здоров’я, безпеки й особистого добробуту в умовах вибору;

аналізує і визначає різні аспекти способу життя, що приносять користь і задоволення (радість) для повноцінного життя.

 

30

 

Ресурси

пояснює, що таке сталий розвиток, ресурси, їх обмеженість, апсайклінг;

розуміє необхідність ощадливого ставлення до ресурсів та потребу їх повторного використання для здоров’я, безпеки і добробуту;

обмірковує альтернативні рішення щодо свого здоров’я, безпеки й особистого добробуту в умовах ощадливого ставлення до використання ресурсів;

усвідомлює наслідки впливу індивідуальної поведінки щодо ощадливого ставлення до використання ресурсів;

аналізує вплив дій інших людей щодо збереження ресурсів;

аналізує і визначає різні аспекти способу життя щодо ощадливого використання ресурсів;

знаходить, аналізує і перевіряє інформацію про здоров’я, безпеку та добробут, здобуту в різних джерелах.

 

31

 

Гроші та бюджет

знає, що таке фінансові ресурси, потреби і бажання, доходи, витрати, прибуток, бюджет, заощадження;

пояснює потенціал фінансових ресурсів;

розуміє необхідність ощадного використання ресурсів для добробуту;

визначає джерела отримання власних грошей;

необхідність ресурсів для задоволення потреб і бажань, доходи і витрати;

обмірковує альтернативні рішення щодо особистого добробуту в умовах вибору;

аналізує і визначає різні аспекти способу життя, що приносять користь і задоволення (радість) для повноцінного життя;

пояснює необхідність корисних практик поведінки, які зменшують ризики для добробуту.

 

32

 

Моє майбутнє

розуміє, що майбутнє людини залежить лише від неї;

пояснює, що таке успіх, щастя, професія;

аналізує цитати і притчу про успіх, щастя, самореалізацію;

наводить приклади власного досягнення успіху;

аналізує портфоліо щодо відстеження власного поступу, розвитку знань і вмінь, бажання пізнавати нове без шкоди для здоров’я;

аналізує вміння інших і дає конструктивний зворотний зв’язок;

обмірковує альтернативні рішення щодо свого розвитку та добробуту;

аналізує і визначає різні аспекти способу життя, що приносять користь і задоволення (радість) для повноцінного життя;

аналізує свої знання, вміння та бажання щодо потенціалу опанування різних видів діяльності;

моделює своє майбутнє і умови досягнення успіху та добробуту.

 

33

 

Перевір себе (діагностувальна робота №2)

приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам;

 пояснює та обґрунтовує вибір власних рішень, спрямованих на збереження здоров’я, добробуту та безпеки;

 виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги;

визначає потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини;

моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного походження;

відбирає ресурси для повторної переробки; виявляє чуйне ставлення до людей з особливими потребами;

прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі;

виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу;

 обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу, здоров’я, фінансів);

обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту;

визначає свої потреби, бажання, інтереси, цілі та способи їх реалізації.

 

34

 

Повторення

 

 

35

 

Повторення

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Абрамова Галина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 серпня 2023
Переглядів
8248
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку