Історія України. (52 години)
9 клас
І семестр _______ ІІ семестр____________
№ уроку |
Дата / клас |
Тема уроку, зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Д/з |
|
|
|
||||
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
|||||
|
|
|
Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
пояснити чинники та механізми змін у чисельності, соціальному й національному складі населення України. |
|
|
|
|
Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного відродження/руху). Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. «Смуга осілості» для євреїв. Практична робота зіставити (усно або письмово) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ ст. |
|
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||
|
|
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша. |
|
|
|
|
Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. |
|
|
|
|
|
Соціально-економічне становище Наддніпрянської України . Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.
|
|
|
|
|
|
Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського відродження/руху. Кирило-Мефодіївське братство.
|
|
|
|
|
|
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи. Практична робота укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів». |
|
|
|
|
|
Практичне заняття « Програмні документи Кирило-Мефодіївського братства. Літературні твори Тараса Шевченка в контексті розвитку українського національного руху » |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми
|
|
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||
|
|
|
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича. |
|
|
|
|
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
|
|
|
|
|
Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. Практична робота підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини |
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Русалка Дністровая». Галицько-руська матиця. |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми
|
|
|
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|||||
|
|
|
Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму |
|
|
|
|
Культура україни. Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Віртуальна мандрівка пам҆ятками образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»; |
|
|
|
|
|
Практичне заняття підготувати міні-проект « Повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст» |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми
|
|
|
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст.
|
|||||
|
|
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського. |
|
|
|
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років.
|
|
|
|
|
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту.
|
|
|
|
|
|
Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців |
|
|
|
|
|
Громадівський рух 1860 х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. Валуєвський циркуляр
|
|
|
|
|
|
Громадівський рух 1870-1890 х рр Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Емський указ. Братство тарасівців. |
|
|
|
|
|
Національне відродження кримських татар. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Політика російської імперської влади в Україні» на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме |
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Українські підприємці ХІХ ст.» |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. |
|||||
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського. |
|
|
|
|
Суспільно політичне життя на західноукраїнських землях. Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Наукове товариство імені Шевченка. Товариство «Просвіта».
|
|
|
|
|
|
Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті.
|
|
|
|
|
|
Радикальний рух у Галичині. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні |
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Культурне життя поляків/євреїв/німців (на вибір учителя /учительки) на території України в ХІХ ст.» (повідомлення) |
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Розвиток українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.» (укладання порівняльної таблиці) |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ
|
|||||
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку Наддніпрянської України на початку ХХ ст. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Євгена Чикаленка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, Костя Левицького. |
|
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель на початку ХХ ст. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. Практична робота спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією |
|
|
|
|
|
Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. |
|
|
|
|
|
Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. Наростання політичної напруженості |
|
|
|
|
|
Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах.
|
|
|
|
|
|
«Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських поступовців. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні |
|
|
|
|
|
Аграрна реформа російського уряду та її вплив на Україну. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині.
|
|
|
|
|
|
Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». |
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини та Галичини» укладання порівняльної таблиці |
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Вплив греко-католицької церкви на піднесення національної свідомості населення західноукраїнських земель» |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст.
|
|||||
|
|
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького, Івана Пулюя, Іллі Мечникова, Миколи Лисенка, Лесі Українки, Соломії Крушельницької, Марії Заньковецької, Василя Ханенка. |
|
|
|
|
Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Музика. Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
|
|
|
Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів Практичне заняття «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України» (підготувати презентацію) |
|
|
|
|
|
Узагальнення до курсу |
|
|