Історія України 9 клас Гесем О. В. Історія України : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів/ О. В. Гісем, О.О. Мартинюк.-Харків :Вид-во «Ранок».2017
№ |
Зміни |
дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
|
|
Тема №1( год). ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Практична робіта: підготувати повідомлення (або есе) про європейські зв’язки України в Ранній Новий час; зіставити (усно або письмово) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ стження «смуги осілості» для євреїв |
Знаю:
Розумію:
Умію:
пояснити чинники та механізми змін у чисельності, соціальному й національному складі населення України. |
|
Тема №2 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст( год.) |
|
||
|
|
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, |
|
|
|
Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. |
|
|
|
|
Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел |
|
|
|
|
Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. |
|
|
|
|
Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. |
|
|
|
|
. Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху |
|
|
|
|
Кирило-Мефодіївське братство. |
|
|
|
|
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. |
|
|
|
|
.Соціальні рухи. |
|
|
|
|
Практичне робота проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини; проаналізувати (усно або письмово) літературні твори Тараса Шевченка в контексті розвитку українського національного руху; укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів». |
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем №1 год. ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП №2 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст, , тести |
|
|
Тема №3 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. ( год.) Тема №4. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИкінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст ( год). |
|||
|
|
|
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму |
|
|
|
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
|
|
|
|
Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. |
|
|
|
|
Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності |
|
|
|
|
Практична робота. підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху; підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини. |
|
|
|
|
Повсякденне життя. Становище жінки. Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. |
|
|
|
|
Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура |
|
|
|
|
Практичне заняття підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.; підготувати і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»; підготувати план доповіді «Наш край в кінці ХVІІІ – першій половині ХІХ ст.» |
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем №3 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. ( год.) Тема №4. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст , тестування |
|
|
|
|
Урок-конференція. |
|
|
Тема №5 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. Тема №6. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. ( год.) |
|||
|
|
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського. Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського |
|
|
|
Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. |
|
|
|
|
. Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту |
|
|
|
|
. Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців. |
|
|
|
|
Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. |
|
|
|
|
Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України |
|
|
|
|
. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Валуєвський циркуляр і Емський указ |
|
|
|
|
Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців.. |
|
|
|
|
Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів |
|
|
|
|
Практичне заняття проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме; проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме; підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.», «Пам’ятки правової думки в Україні ХІХ ст.» та ін. |
|
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. |
|
|
|
|
Кооперативний рух. Трудова еміграція. Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Товариство «Просвіта». |
|
|
|
|
». Наукове товариство імені Шевченка. Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. Радикальний рух у Галичині. |
|
|
|
|
Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|
|
|
Практичне заняття підготувати повідомлення про культурне життя поляків/євреїв/німців (на вибір учителя /учительки) на території України в ХІХ ст.; скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст. |
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем №6. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст., різнорівневі завдання. |
|
|
Тема №7 УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ( год. Тема №8ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. ( год.) |
|||
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Євгена Чикаленка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, Костя Левицького. . Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|
|
|
Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. Наростання політичної напруженості |
|
|
|
|
Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських поступовців. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|
|
|
Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр |
|
|
|
|
Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». |
|
|
|
|
Практична робота підготувати доповідь «Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю», «Правозахисні аспекти в діяльності лідерів українського національного руху» та ін.; спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією; укласти порівняльну таблицю «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини/Галичини»; проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учителя/учительки) та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст. |
|
|
|
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені. Особливості розвитку культурного життя. Література |
|
|
|
|
Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика. Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
|
|
|
|
Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів. |
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем №7 УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ , №8ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. , тести
|
|
|
|
|
Практичне заняття на основі аналізу доступних джерел укласти словесний (або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/учениць); підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України»; підготувати план доповіді «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
|
|
|
Підсумковий урок |
|