Календарно-тематичне планування з історії України у 9 класі

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з історії України у 9 класі за новою прграмою
Перегляд файлу

Історія України 9 клас Гесем О. В. Історія України : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів/ О. В. Гісем, О.О. Мартинюк.-Харків :Вид-во «Ранок».2017

Зміни

дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

 

  1. 1

 

 

Тема №1( год). ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП

Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін.

Практична робіта:

підготувати повідомлення (або есе) про європейські зв’язки України в Ранній Новий час;

зіставити (усно або письмово) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ стження «смуги осілості» для євреїв

Знаю:

  •    хронологічні межі та періодизацію історії Нового часу, час входження українських територій до складу Російської та Австрійської імперій;
  •    адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської та Австрійської імперій;
  •    чисельність, соціальний і національний склад населення України в ХІХ ст.;
  •    хронологічні межі «довгого» ХІХ ст., етапів українського національного відродження.

Розумію:

  •    вплив подій і тенденцій європейської історії на розвиток України;
  •    «довге» ХІХ ст. як час суспільної модернізації та національного відродження в Європі;
  •    головні цілі та сутність національної політики Російської та Австрійської імперій;
  •    особливості розвитку України та етапів українського національного руху від кінця ХVІІІ до початку ХХ ст.;
  •    спільні й відмінні риси українського та загальноєвропейського історичного розвитку;
  •    поняття «довге ХІХ століття», «модернізація», «національне відродження», «смуга осілості», «губернія».

Умію:

  •    обґрунтувати хронологічні межі «довгого» ХІХ ст.;
  •    показати на карті українські території у складі Австрійської та Російської імперій;
  •    охарактеризувати політичне і соціальне становище України наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст.;

пояснити чинники та механізми змін у чисельності, соціальному й національному складі населення України.

  1.  

Тема №2  УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст(    год.)

 

  1. 2

 

 

 Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій.

Знаю:

  •    дати входження українських територій до складу Російської імперії, назви і час існування козацьких формувань після ліквідації Запорозької Січі (Задунайська січ, Азовське козацьке військо, Чорноморське / Кубанське козацьке військо), час початку індустріальної революції в Україні, діяльності осередків національного та опозиційних рухів, Кирило-Мефодіївського братства;
  •    хронологічні межі найбільших соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (селянські виступи під проводом Устима Кармелюка на Поділлі, повстання військових поселенців на Харківщині, селянські рухи «Київська козаччина» і «Похід у Таврію за волею»)

Розумію:

  •    вплив індустріальної революції на розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства;
  •    роль Харківського і Київського університетів як центрів українського національного відродження;
  •    програмні положення та ідейні засади діяльності Кирило-Мефодіївського братства;
  •    роль загальноросійського і польського визвольних рухів в історії України;
  •    розбіжності в цілях українського, російського і польського рухів на території України;
  •    поняття «чумакування», «порто-франко», «індустріальна революція (промисловий переворот)».

Умію:

  •    показати на карті зміни української території наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст., місця діяльності політичних і національно-культурних організацій, території, охоплені соціальними протестами;
  •    охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських земель, особливості першого етапу індустріальної революції, розгортання національного руху, діяльність Кирило-Мефодіївського братства;
  •    пояснити вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для національного руху;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова,

  1. 3

 

 

Козацтво після ліквідації Запорозької Січі.

  1. 4

 

 

 Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел

  1. 5

 

 

Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції.

  1. 6

 

 

Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України.

  1. 7

 

 

. Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху

  1. 8

 

 

Кирило-Мефодіївське братство.

  1. 10

 

 

Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України.

  1. 11

 

 

.Соціальні рухи.

  1. 12

 

 

Практичне робота проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини;

проаналізувати (усно або письмово) літературні твори Тараса Шевченка в контексті розвитку українського національного руху;

укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів».

  1. 13

 

 

Узагальнення.  Тематичне оцінювання з тем №1 год. ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП №2 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст, , тести

 

Тема №3 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. (    год.) Тема №4. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИкінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст    (   год).

  1. 14

 

 

Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести.

Знаю:

  •    дати входження українських територій (Галичини, Буковини) до Австрійської імперії;
  •    період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів», соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (рух опришків на Прикарпатті, виступи під проводом Лукяна Кобилиці на Буковині).

Розумію:

  •    причини, які зумовили провідну роль греко-католицької церкви і духівництва в українському русі Галичини;
  •    ідейні засади діяльності гуртка «Руської трійці», Головної руської ради;
  •    історичне значення альманаху «Русалка Дністровая»;
  •    поняття «будителі», «Весна народів».

Умію:

  •    показати на карті Галичину, Буковину і Закарпаття у складі Австрійської імперії, місця діяльності громадсько-культурних організацій;
  •    охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбургів, йосифінські реформи та їх вплив на західноукраїнське суспільство;
  •    визначити наслідки діяльності «Руської трійці», революції 1848–1849 рр., роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського руху в Закарпатті та Буковині;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича

Знаю:

  •    дати заснування університетів у Харкові та Києві, відновлення діяльності Львівського університету, виходу друком «Енеїди» Івана Котляревського, «Кобзаря» Тараса Шевченка.

Розумію:

  •    суперечності розвитку української культури під впливом модернізаційних процесів і політики Російської та Австрійської імперій;
  •    причинно-наслідковий зв’язок між модернізаційними процесами та змінами в житті й побуті людини;
  •    значення історичних пам’яток, фольклору й етнографії в дослідженні національних ознак українців і формуванні національної свідомості;
  •    пошук науково-історичних підвалин української самобутності як частину національного руху;
  •    поняття «класицизм», «романтизм», «національна ідея».

Умію:

  •    охарактеризувати розвиток освіти, науки й культури в Україні, формування нової української літератури та сучасної літературної мови;
  •    визначити особливості розвитку освіти, науки і культури, причини і наслідки культурних зрушень, особливості повсякденного життя;
  •    пояснити зумовленість культурних процесів потребами національного розвитку, суперечливі наслідки модернізаційних процесів для розвитку національної освіти і культури;
  •    узагальнити діяльність Івана Котляревського, Тараса 2Шевченка, Пантелеймона Куліша, Миколи Гоголя, Василя Каразіна, Григорія Квітки-Основ’яненка, Петра Гулака-Артемовського, Євгена Гребінки, Михайла Максимовича, Михайла Остроградського;

розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму

  1. 15

 

 

 

Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття.

Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця».

  1. 16

 

 

Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи.

  1. 17

 

 

 Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька».

Перший досвід парламентської діяльності

  1. 18

 

 

Практична робота. підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху;

підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини.

  1. 19

 

 

 

Повсякденне життя. Становище жінки.

Умови розвитку культури. Освіта.

Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві.

  1. 20

 

 

 

Поступ науки. Видатні вчені.

Культурно-освітні товариства. Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя.

 Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура

  1. 21

 

 

Практичне заняття підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.;

підготувати і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»;

підготувати план доповіді «Наш край в кінці ХVІІІ – першій половині ХІХ ст.»

  1. 22

 

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем №3 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. (    год.) Тема №4. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ

 кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст , тестування

  1. 23

 

 

 Урок-конференція.

 

Тема №5 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. Тема №6. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. (   год.)

  1. 28

 

 

Українське питання в контексті міжнародних відносин.

Знаю:

  •    хронологічні межі Східної (Кримської) війни, дати скасування кріпацтва і панщини, будівництва першої залізниці Одеса–Балта, створення Київської громади, Південно-Західного відділу Російського географічноготовариства, Братства тарасівців, ухвалення Валуєвського циркуляру та Емського указу.

Розумію:

  •    особливості проведення «великих реформ» 1860–1870-х років в Україні;
  •    причинно-наслідковий зв’язок між аграрними реформами і розгортанням індустріальної революції, розвитком міст, залізничного будівництва, змінами в соціальній структурі населення, зародженням робітничого і соціал-демократичного рухів;
  •    роль інтелігенції в розвитку українського національного руху та осучасненні суспільства;
  •    вплив заборонних актів російської імперської влади (Валуєвського циркуляру, Емського указу) на динаміку розвитку українського руху;
  •    поняття «індустріалізація», «урбанізація», «інтелігенція», «громадівський рух», «земство».

Умію:

  •    охарактеризувати особливості соціально-економічних перетворень в Україні у пореформений період, погляди і діяльність громадівців 1860–1890-х років;
  •    визначити причини й наслідки селянської реформи 1861 р., особливості інституційного етапу в розвитку українського руху, значення громадівського руху;
  •    пояснити роль і місце України в господарському житті Російської імперії;
  •    охарактеризувати кримськотатарське національне відродження;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського.

Знаю:

  •    дати селянської реформи, утворення товариства «Просвіта», Товариства імені Шевченка, перших українських політичних партій.

Розумію:

  •    особливості політичного, соціально-економічного й культурного розвитку українських регіонів у складі Австро-Угорської монархії;
  •    поняття «русофіли/москвофіли», «народовці/українофіли», «радикали», «нова ера», «український П’ємонт».

Умію:

  •    показати на карті Галичину, Буковину, Закарпаття, основні місця діяльності науково-культурних і суспільно-політичних осередків регіону;
  •    охарактеризувати мету й діяльність товариства «Просвіта», Наукового товариства імені Шевченка;
  •    пояснити роль і місце українських регіонів у господарському житті Австро-Угорщини, причини виникнення радикального руху, причини і наслідки трудової еміграції;
  •    визначити напрями діяльності перших українських політичних партій у Галичині, мету і наслідки кооперативного руху;

обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського

  1. 29

 

 

Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років.

  1. 30

 

 

. Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту

  1. 31

 

 

. Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців.

  1. 32

 

 

Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада.

  1.  

 

 

Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України

  1. 33

 

 

. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Валуєвський циркуляр і Емський указ

  1. 34

 

 

Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців..

  1.  

 

 

Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів

  1. 35

 

 

Практичне заняття

проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме;

проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме;

підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.», «Пам’ятки правової думки в Україні ХІХ ст.» та ін.

  1. 36

 

 

Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух.

  1. 37

 

 

Кооперативний рух. Трудова еміграція. Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Товариство «Просвіта».

  1. 38

 

 

». Наукове товариство імені Шевченка. Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. Радикальний рух у Галичині.

  1. 39

 

 

Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні.   

  1. 40

 

 

Практичне заняття підготувати повідомлення про культурне життя поляків/євреїв/німців (на вибір учителя /учительки) на території України в ХІХ ст.;

скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.

  1. 41

 

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем   №6. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст., різнорівневі завдання.

 

Тема №7 УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ (    год. Тема №8ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. (    год.)

  1. 42

 

 

Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух.

Знаю:

  •    дати створення основних українських політичних партій, подій російської революції 1905–1907 рр. (значущих для України), впровадження загального виборчого права в Австро-Угорській імперії, створення українських національно-культурних і військово-спортивних організацій, період проведення аграрної реформи Петра Столипіна.

Розумію:

  •    тенденції й протиріччя соціально-економічного розвитку України початку ХХ ст., індустріальної модернізації, аграрної реформи Петра Столипіна, модернізації суспільно-політичного життя в Наддніпрянщині;
  •    вплив російської революції 1905–1907 рр. на активізацію українського руху в Російській імперії;
  •    значення австрійського конституційно-парламентського устрою для розвитку українського руху;
  •    поняття «страйк», «народне віче», «монополізація економіки», «кооперативний рух», «політизація національного руху», «ксенофобія».

Умію:

  •    показати на карті українські території на початку ХХ ст., місця діяльності суспільно-політичних, національно-культурних організацій;
  •    охарактеризувати й проаналізувати особливості соціально-економічного розвитку українських земель, діяльність українських політичних партій та інших національних організацій, український національний рух у період російської революції 1905–1907 рр., боротьбу українців за реформу виборчої системи в Австро-Угорщині;
  •    пояснити причини і наслідки посилення тиску російської влади на український національний рух у 1907–1914 рр., результати діяльності українських парламентських громад у Державних думах;
  •    визначити передумови розвитку українського кооперативного руху і трудової еміграції селянства;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Євгена Чикаленка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, Костя Левицького.

. Знаю:

  •    дати створення університетів в Одесі й Чернівцях, утворення Наукового товариства імені Шевченка, обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви.

Розумію:

  •    суперечливість умов розвитку української культури (залежність від національної політики імперій);
  •    розуміння прав людини і формування способів захисту людських свобод як важливі критерії історичного розвитку;
  •    роль науки й освіти в обґрунтуванні української національної ідеї, театру в розвитку українського руху;
  •    позитивне значення меценатства для розвитку української культури;
  •    роль церкви в суспільному житті українців;
  •    причини і наслідки змін, що відбулися у другій половині ХІХ і на початку ХХ ст. в освіті, науці, культурі, повсякденному житті;
  •    особливості розвитку культурного життя в різних регіонах України;
  •    поняття «емансипація», «реалізм», «український модерн», «меценат».

Умію:

  •    показати на карті центри університетської освіти, місця розташування основних культурно-освітніх закладів і визначних пам’яток архітектури й образотворчого мистецтва;
  •    охарактеризувати вплив модернізації на суспільно-культурне життя українців, зміни в світогляді людини і повсякденному житті;
  •    розпізнати й описати пам’ятки архітектури й образотворчого мистецтва, створені під впливом художніх принципів реалізму і модернізму;
  •    обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького, Івана Пулюя, Іллі Мечникова, Миколи Лисенка, Лесі Українки, Соломії Крушельницької, Марії Заньковецької, Василя Ханенка.
  1. 43

 

 

Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі.

Наростання політичної напруженості

  1. 44

 

 

Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських поступовців. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні.

  1. 45

 

 

Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр

  1.  

 

 

 Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса».

  1. 46

 

 

Практична робота підготувати доповідь «Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю», «Правозахисні аспекти в діяльності лідерів українського національного руху» та ін.;

спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією;

укласти порівняльну таблицю «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини/Галичини»;

проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учителя/учительки) та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст.

  1. 47

 

 

 

Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові.

Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені. Особливості розвитку культурного життя. Література

  1. 48

 

 

Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика. Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі.

  1. 49

 

 

Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів.

  1. 50

 

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем №7 УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ , №8ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. , тести

 

  1. 51

 

 

 

Практичне заняття на основі аналізу доступних джерел укласти словесний (або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/учениць);

підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України»;

підготувати план доповіді «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.»

  1. 52

 

 

Підсумковий урок

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олійник Микола Анатолійович
    На мій погляд все чудово
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
6133
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку