«Життя рослин»
Курс за вибором
6-А клас
35 годин (1 година на тиждень, із них – 3 год резервні)
І семестр
середа
«Життя рослин»
Курс за вибором
6-А клас
35 годин (1 година на тиждень, із них – 3 год резервні)
І семестр
середа
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
Вступ (2 год) |
|||
1 |
6А – 02.09 |
Основні ознаки живого організму. Особливості рослинного організму, відмінність рослин від тварин. Демонстрування: гербарних екземплярів, кімнатних рослин. |
|
2 |
6А – 09.09 |
Значення рослин у природі та житті людини. Санітарно-гігієнічна роль рослин. Екскурсія. Спостереження за осінніми явищами в житті рослин (місце проведення — пришкільна навчально-дослідна земельна ділянка). |
|
Тема 1. Будова і життєдіяльність багатоклітинного рослинного організму (3 год) |
|||
3 |
6А – 16.09 |
Будова рослинної клітини. Тканини рослин та їх функції. Демонстрування досліду, який доводить надходження води у клітину. |
|
4 |
6А – 23.09 |
Органи рослин: будова, різноманітність та виконувані функції. |
|
5 |
6А – 30.09 |
Взаємозв’язок клітин, тканин та органів у забезпеченні життєдіяльності рослинного організму. |
|
Тема 2. Живлення рослин (5 год)+1 |
|||
6 |
6А – 07.10 |
Поняття про живлення. Види живлення. |
|
7 |
6А – 21.10 |
Мінеральне живлення. Значення води та органічних речовин у житті рослини. Підживлення рослин. Вплив нестачі мінеральних солей на рослини, діагностика потреб рослин у поживних речовинах. |
|
|
|
Вирощування рослин без ґрунту. Гідропоніка. |
|
8 |
6А – 04.11 |
Повітряне живлення. Фотосинтез, умови необхідні для цього процесу. Взаємозв’язок функцій органів рослини в процесі фотосинтезу. Демонстрування досліду, що підтверджує виділення кисню в процесі фотосинтезу. |
|
9 |
6А – 11.11 |
Значення фотосинтезу. Регулювання інтенсивності процесів фотосинтезу в парниках і теплицях. Лабораторний дослід. Утворення крохмалю на світлі у листках рослин. |
|
10 |
6А – 18.11 |
Взаємозв’язок повітряного і мінерального живлення рослин, їх значення для росту та розвитку рослин. Лабораторний дослід. Визначення ролі мінеральних речовин у житті рослин. |
|
Тема 3. Дихання рослин (5 год) |
|||
11 |
6А – 25.11 |
Поняття про дихання та випаровування, значення цих процесів для рослин. Демонстрування дослідів:
|
|
12 |
6А – 02.12 |
Газообмін у клітинах та органах рослин. |
|
13 |
6А – 09.12 |
Вплив умов навколишнього середовища на випаровування води рослиною, пристосування до його зменшення. Шкідливий вплив забрудненого повітря на рослину. |
|
14 |
6А – 16.12 |
Використання знань про дихання і випаровування води в господарській діяльності людини. |
|
15 |
6А – 23.12 |
Порівняння дихання та фотосинтезу. |
|
«Життя рослин»
Курс за вибором
6-Б клас
35 годин (1 година на тиждень, із них – 3 год резервні)
І семестр
четвер
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
Вступ (2 год) |
|||
1 |
6Б – 03.09 |
Основні ознаки живого організму. Особливості рослинного організму, відмінність рослин від тварин. Демонстрування: гербарних екземплярів, кімнатних рослин. |
|
2 |
6Б –10.09 |
Значення рослин у природі та житті людини. Санітарно-гігієнічна роль рослин. Екскурсія. Спостереження за осінніми явищами в житті рослин (місце проведення — пришкільна навчально-дослідна земельна ділянка). |
|
Тема 1. Будова і життєдіяльність багатоклітинного рослинного організму (3 год) |
|||
3 |
6Б –17.09 |
Будова рослинної клітини. Тканини рослин та їх функції. Демонстрування досліду, який доводить надходження води у клітину. |
|
4 |
6Б –24.09 |
Органи рослин: будова, різноманітність та виконувані функції. |
|
5 |
6Б –01.10 |
Взаємозв’язок клітин, тканин та органів у забезпеченні життєдіяльності рослинного організму. |
|
Тема 2. Живлення рослин (5 год)+1 |
|||
6 |
6Б –08.10 |
Поняття про живлення. Види живлення. |
|
7 |
6Б –15.10 |
Мінеральне живлення. Значення води та органічних речовин у житті рослини. Підживлення рослин. Вплив нестачі мінеральних солей на рослини, діагностика потреб рослин у поживних речовинах. |
|
8 |
6Б –22.10 |
Вирощування рослин без ґрунту. Гідропоніка. |
|
9 |
6Б –05.11 |
Повітряне живлення. Фотосинтез, умови необхідні для цього процесу. Взаємозв’язок функцій органів рослини в процесі фотосинтезу. Демонстрування досліду, що підтверджує виділення кисню в процесі фотосинтезу. |
|
10 |
6Б –12.11 |
Значення фотосинтезу. Регулювання інтенсивності процесів фотосинтезу в парниках і теплицях. Лабораторний дослід. Утворення крохмалю на світлі у листках рослин. |
|
11 |
6Б –19.11 |
Взаємозв’язок повітряного і мінерального живлення рослин, їх значення для росту та розвитку рослин. Лабораторний дослід. Визначення ролі мінеральних речовин у житті рослин. |
|
Тема 3. Дихання рослин (5 год) |
|||
12 |
6Б –26.11 |
Поняття про дихання та випаровування, значення цих процесів для рослин. Демонстрування дослідів:
|
|
13 |
6Б –03.12 |
Газообмін у клітинах та органах рослин. |
|
14 |
6Б –10.12 |
Вплив умов навколишнього середовища на випаровування води рослиною, пристосування до його зменшення. Шкідливий вплив забрудненого повітря на рослину. |
|
15 |
6Б –17.12 |
Використання знань про дихання і випаровування води в господарській діяльності людини. |
|
16 |
6Б –24.12 |
Порівняння дихання та фотосинтезу. |
|