Календарно – тематичне планування з літературного читання для 4 класу (ІІ семестр) складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи.» – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 (зі змінами 2016 року), автор - Савченко О.Я.
Літературне читання ІІ семестр 4 години на тиждень
|
||||||||
№ з/п |
|
Тема уроку |
Матеріал до уроку |
Дата |
Примітка |
|||
|
|
Видатні українські письменники |
|
|
|
|||
|
|
Вступ до теми. Життя і творчість великого Кобзаря. Т. Шевченко «Про себе» |
С.80-84 |
|
|
|||
|
|
Життя і творчість великого Кобзаря. Т. Шевченко «Про себе» (продовження). |
С.80-84 |
|
|
|||
|
|
Поезія великого Кобзаря. Т. Шевченко «Вітер віє- повіває...», «Вітер з гаєм розмовляє...», «Реве та стогне Дніпр широкий...» (напам ’ять). |
С.84-86 |
|
|
|||
|
|
Урок позакласного читання Шевченкове слово в віках не старіє |
|
|
|
|||
|
|
Пам’ятаймо про Шевченка. «Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі» (за матеріалами музею). |
С.86-87 |
|
|
|||
|
|
Навчальний проект: «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка». |
|
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Івана Франка. Р. Завадович «Поет-Каменяр» (скорочено). |
С.88-90 |
|
|
|||
|
|
Вірші — картини природи. І. Франко «Дивувалась зима...», «Дрімають села...» (напам’ять) |
С.91-92 |
|
|
|||
|
|
Навчальний проект: «Дитячі роки Івана Франка». |
|
|
|
|||
|
|
Казки Івана Франка. І. Франко «Лисичка-кума». Читання в особах. |
С.92-96 |
|
|
|||
|
|
Казки Івана Франка. І. Франко «Лисичка-кума» (продовження). Розігрування епізоду казки. |
С.92-96 |
|
|
|||
|
|
Урок позакласного читання. Дитячі оповідання І. Франка |
|
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Лесі Українки. М. Олійник «Леся» (уривок із повісті). |
С.97-100 |
|
|
|||
|
|
Стан природи і настрій людини в поезії Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія» (уривок), «Давня весна» |
С.101-103 |
|
|
|||
|
|
Навчальний проект: «Леся Українка — поетична квітка України». |
|
|
|
|||
|
|
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить». |
С.103-109 |
|
|
|||
|
|
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (продовження). Інсценізація казки |
С.103-109 |
|
|
|||
|
|
Оксана Іваненко «Лісові казки» |
|
|
|
|||
|
|
Урок позакласного читання. Вірші українських поетів для дітей |
|
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. П. Тичина «Де не глянь колоски» (уривок із вірша «Де тополя росте»). |
С.110 |
|
|
|||
|
|
Музика природи в поезії Павла Тичини. П. Тичина «Хор лісових дзвіночків», «Сонце і дим». |
С.111-112 |
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Максима Рильського. Поезія Максима Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство», «Ким хочеш бути, хлопчику..?» |
С.113-115 |
|
|
|||
|
|
Життя і творчість М.І. Чабанівського. Повість «Акванавти» або «Золота жила» |
|
|
|
|||
|
|
Анатолій Костецький «Мінімакс – кишеньковий дракон» |
|
|
|
|||
|
|
Аудіювання (письмово). Контрольна робота №5 |
|
|
Тема |
|||
Розповіді про нас самих |
||||||||
|
|
Вступ до теми. Езоп — перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь». |
С.116-118 |
|
|
|||
|
|
Урок позакласного читання Байки Езопа |
|
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Л. Глібов «Зозуля й Півень» (напам’ять). Інсценізація байки. |
С.119-121 |
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Олени Пчілки. Кожна байка чогось навчає, від чогось застерігає. Олена Пчілка «Котова наука». Розігрування байки за ролями. |
С.121-123 |
|
|
|||
|
|
Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. Н. Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (скорочено) (дія перша). |
С.123-128 |
|
|
|||
|
|
Вибіркова інсценізація п ’єси-казки. Н. Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (дія друга). |
С.129-134 |
|
|
|||
|
|
Оксана Сенатович «Пані Будьласка і вуйко Пампулько» |
|
|
|
|||
|
|
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольна робота №6 |
|
|
Тема |
|||
Літературні казки зарубіжних письменників |
||||||||
|
|
Вступ до теми. Л. Костенко «Затишно дітям в пазусі казок...». Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. 0. Пушкін «Казка про царя Салтана...» (уривки). |
С.135-142 |
|
|
|||
|
|
Чарівні перетворення. О. Пушкін «Казка про царя Салтана...» (продовження). |
С.135-142 |
|
|
|||
|
|
Урок позакласного читання. Казки Г.К. Андерсена |
|
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Позитивні і негативні персонажі. Г. К. Андерсен «Гидке каченя» (скорочено). |
С.143-150 |
|
|
|||
|
|
Позитивні і негативні персонажі. Г. К. Андерсен «Гидке каченя» (продовження). Складання плану казки, стисле переказування. |
С.143-150 |
|
|
|||
|
|
Роальд Дал «Чарівний палець» |
|
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Джанні Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела». |
С.151-154 |
|
|
|||
|
|
Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (продовження). |
С.151-154 |
|
|
|||
|
|
Урок позакласного читання. Казки Дж. Родарі |
|
|
|
|||
|
|
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота №7 |
|
|
Тема |
|||
Світ дитинства в літературі Людина починається з добра |
||||||||
|
|
Вступ до теми. Л. Забашта «Сказав мудрець...». Життя і творчість Анатолія Костецького. А. Костецький «Мрія». |
С.155-157 |
|
|
|||
|
|
Наші вірні друзі — тварини. А. Костецький «Спішу додому». Розігрування сценки за прочитаним твором. |
С.157-158 |
|
|
|||
|
|
Парр Марія «Вафельне серце» |
|
|
|
|||
|
|
Найдорожча знахідка. В. Сухомлинський «Не загубив, а знайшов». |
С.159 |
|
|
|||
|
|
Урок позакласного читання. Школа добрих вчинків (За творами В. Сухомлинського) |
|
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Всеволода Нестайка. Вірні друзі. В. Нестайко «Шура і Шурко». |
С.160-166 |
|
|
|||
|
|
Вірні друзі. В. Нестайко «Шура і Шурко» (продовження). Складання продовження оповідання .(уривок напам’ять c. 162, 1 абзац 2 частина) |
С.160-166 |
|
|
|||
|
|
Нових друзів наживай, а старих не забувай. М. Чумарна «Казка про друга». |
С.166-170 |
|
|
|||
|
|
Нових друзів наживай, а старих не забувай. М. Чумарна «Казка про друга» (продовження) Переказування казки |
С.166-170 |
|
|
|||
|
|
Ірен Роздобудько «Я зніматимуся в кіно!» «Підкидьок» «Як зрозуміти хлопців» |
С.163-168 |
|
|
|||
|
|
Гумористичні твори. В. Нестайко «Із сміхом треба бути обережним...». Г. Малик «Мавпині іменини». Розігрування сценки за віршем |
С.171-172 |
|
|
|||
|
|
Із гумором про серйозне. Г. Бойко «Консультант». М. Сингаївський «Сміх для всіх». |
С.172-173 |
|
|
|||
|
|
Урок позакласного читання. Грицько Бойко – майстер веселого сміху |
|
|
|
|||
|
|
Зірка Мензатюк «Небилиці про рукавиці» Навичка читання вголос (усно). Контрольна робота №8 |
С.107 |
|
|
|||
|
|
Маряна і Тарас Прохаськи «Самостійне життя» (уривок) Навичка читання вголос (усно). Контрольна робота №8 |
С.155 |
|
Тема |
|||
У кожного є співуча пір’їнка |
||||||||
|
|
Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка» Навичка читання вголос (усно). Контрольна робота №8 |
С.174-175 |
|
|
|||
|
|
Образи юних художників у віршах поетів. Г. Чубач «Найрідніші голоси». С. Жупанин «Намалюю вітер». Л. Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати...». |
С.175-176 |
|
|
|||
|
|
Дива довкола нас. О. Єфімов «Тут усе є...». Е. Саталкіна «Кожний знає своє діло». |
С.177-178 |
|
|
|||
|
|
Урок позакласного читання Вірші Володимира Лучука |
|
|
|
|||
|
|
Як римуються рядки. В. Рутківський «Як складають вірші». |
С.179-183 |
|
|
|||
|
|
Як римуються рядки. В. Рутківський «Як складають вірші» (продовження). |
С.179-183 |
|
|
|||
|
|
Все починається з малого. М. Сингаївський «Дощ із краплі починається» (напам ’ять). |
С.184-185 |
|
|
|||
|
|
Саша Кочубей «Володарка лісу» |
С.141 |
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Любов Забашти |
|
|
|
|||
|
|
Життя і творчість Дмитра Білоуса |
|
|
|
|||
|
|
Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація |
|
|
|
|||
|
|
Володимир Рутківський «Угода» (уривок) |
С.171 |
|
|
|||
|
|
Олеся Мамчич «А на нас упав ананас» |
|
|
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|
Тема |
|||