_________________________________________________________________________________найменування загальноосвітнього навчального закладу
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР
___________________________ ______________________________
ПІБ ПІБ
________________________________ _________________________________
підпис підпис
«____»________________20____ р. «_____»__________________ 20___ р.
Календарно-тематичне планування
з математики
у _______ класі
на 20___ − 20___ н. р.
Учителя: _________________________________________
Розглянуто на засіданні МО (кафедри) _________________________________
__________________________________________________________________
Протокол № ______ від «_____»______________20_____р.
Голова МО________________________________________________________
ПІБ
Складено до підручника: Богданович М. В. , Лишенко Г. П. Математика: підруч. для 1 кл. – К. : Генеза, 2012, 2013 згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 12.09.2011 р. № 1050): Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою.
1–4 класи. – К. : Вид. дім «Освіта», 2012.
Календарно-тематичне-планування з математики
1 клас
(140 год (135 год + 5 год резервних))
І с е м е с т р
|
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Тема |
Сторінка підручника, № вправи за підручником |
1. |
|
Лічба. Властивості предметів . Просторові відношення. (8 год) Лічба предметів. Порівняння предметів за кількістю. Орієнтація в просторі та на площині. |
3 |
2. |
|
Лічба предметів. Порівняння предметів за величиною. Поняття «більший», «менший», «вищий − нижчий». |
4 |
3. |
|
Лічба предметів. Порівняння предметів. Поняття «знизу – вгору», «згори – вниз», «на, під», «найвищий − найнижчий». Підготовчі вправи до написання цифр. |
5 |
4. |
|
Кількісна та порядкова лічба. Порівняння предметів за висотою. Поняття «кожний», «решта». Підготовчі вправи до написання цифр. |
6 |
5. |
|
Кількісна та порядкова лічба. Порівняння предметів за розмірами. Поняття «ліворуч», «праворуч», «стільки ж», «великий − малий», «найбільший − найменший». Підготовчі вправи до написання цифр. |
7 |
6. |
|
Кількісна і порядкова лічба . Порівняння множин та предметів. Поняття «вгорі − внизу», «вище − нижче», «зліва, справа», «між». Підготовчі вправи до написання цифр.
|
8 |
7. |
|
Поняття «один – багато», «число і цифра». Назви цифр (одиниця, двійка, трійка). Поняття «довший», «коротший». Підготовчі вправи до написання цифр. |
9 |
8. |
|
Лічба предметів. Поняття «один – багато». Співвідношення цифри й числа. Підготовчі вправи до написання цифр. |
10 |
9. |
|
Нумерація чисел від 1 до 10. Геометричні фігури. Число і цифра 1. Порівняння предметів за довжиною і шириною. Поняття «довший», «коротший», «ширший», «вужчий». Написання цифри 1. |
12 |
10. |
|
Число і цифра 2. Вартість монет 1 коп., 2 коп. Написання цифри 2. |
13 |
11. |
|
Числа 1, 2. Порівняння предметів за довжиною і шириною. Поняття «довгий», «короткий», «однакові за довжиною»
|
14 |
12. |
|
Порівняння чисел. Знаки порівняння. Написання цифр 1, 2.
|
15 |
13. |
|
Число і цифра 3. Порівняння чисел у межах 3. Порівняння предметів за довжиною і шириною. Написання цифри 3. |
16 |
14. |
|
Склад числа 3. Прямі, криві, ламані лінії. Трикутник. Написання цифри 3. |
17 |
15. |
|
Число і цифра 4. Порівняння чисел у межах 4. Написання цифри 4. |
18 |
16. |
|
Склад числа 4. Чотирикутник. Розпізнавання геометричних фігур. Написання цифр. |
19 |
17. |
|
Склад числа 4. Порівняння чисел у межах 4. Написання цифр. |
20 |
18. |
|
Число і цифра 5. Порівняння чисел у межах 5. Написання цифри 5. |
21 |
19. |
|
Порівняння чисел у межах 5. П’ятикутник. Монети 1 коп., 2 коп., 5 коп. Написання цифр. |
22 |
20. |
|
Склад числа 5. Поняття «вищий», «нижчий». Порівняння чисел у межах 5. Написання цифр. |
23 |
21. |
|
Ознайомлення з дією додавання . Знак «+». Складання прикладів на додавання за предметними малюнками. |
24 |
22. |
|
Складання прикладів на додавання за малюнками. Порівняння за віком. |
25 |
23. |
|
Число і цифра 6. Порівняння чисел у межах 6. Написання цифри 6. |
26 |
24. |
|
Склад числа 6. Шестикутник. Розміщення предметів у просторі. Складання і читання прикладів на додавання за предметними малюнками. |
27 |
25. |
|
Склад числа 6. Складання і читання прикладів на додавання. Многокутники. |
28 |
26. |
|
Число і цифра 7. Порівняння чисел у межах 7. Написання цифри 7. Складання та розв’язування прикладів. |
29 |
27. |
|
Склад числа 7. Складання прикладів на додавання. Назви днів тижня. |
30 |
28. |
|
Точка. Відрізок. Промінь. Порівняння відрізків за довжиною. Розв’язування прикладів на додавання в межах 7. Креслення відрізків. |
31 |
29. |
|
Число і цифра 8. Написання цифри 8. Порівняння чисел у межах 8. |
32 |
30. |
|
Склад числа 8.Складання прикладів на додавання. Вправи на знаходження пропущених чисел у рівностях. |
33 |
31. |
|
Сантиметр. Вимірювання довжини відрізків за допомогою лінійки. Склад чисел 7, 8. |
34 |
32. |
|
Число і цифра 9. Написання цифри 9. Порівняння чисел в межах 9. (с. 35) |
35 |
33. |
|
Склад числа 9. Порівняння чисел. Вимірювання довжини відрізків. |
36 |
34. |
|
Склад числа 9. Вимірювання довжини смужок. Многокутник. Поділ чотирикутників відрізком. |
37 |
35. |
|
Число 10. Порівняння чисел. Запис числа 10 двома цифрами. Складання прикладів на додавання. |
38 |
36. |
|
Склад числа 10. Послідовність чисел у межах 10. Запис чисел. Складання і розв’язування прикладів на додавання. |
39 |
37. |
|
Склад числа 10. Складання і розв’язування прикладів на додавання. Розпізнавання геометричних фігур. Складання прикладів за малюнками монет. |
40 |
38. |
|
Ознайомлення з термінами «доданок» і «сума». Складання і розв’язування прикладів на додавання за числовим відрізком. |
41 |
39. |
|
Число 10. Склад чисел до 10. Складання і розв’язування прикладів на додавання. |
42 |
40. |
|
Ознайомлення з дією віднімання. Знак «−». Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком та предметними малюнками. |
43 |
41. |
|
Дія віднімання. Складання і розв’язування прикладів на віднімання. |
44 |
42. |
|
Зв’язок додавання і додання. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків |
45 |
43. |
|
Зв’язок додавання і віднімання. Складання прикладів на додавання і віднімання. |
46 |
44. |
|
Число та цифра 0. Написання цифри 0. |
47 |
45. |
|
Число і цифра 0. Послідовність чисел від 0 до 10. Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання. |
48 |
46. |
|
Додавання і віднімання числа 0. Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання чисел 0 і 1. |
49 |
47. |
|
Ознайомлення з поняттям і терміном «задача» та її елементами. Складання і розв’язування задач на знаходження суми та остачі. |
50 |
48. |
|
Повторення вивченого матеріалу. Складання і розв’язування задач. Порівняння чисел у межах 10. |
51 |
49. |
|
Додавання і віднімання в межах 10. Складання таблиць. (29 год) Таблиця додавання і віднімання числа 1. Розв‘язування прикладів на дві дії. |
53 |
50. |
|
Таблиця додавання і віднімання числа 1. Складання і розв’язування задач. Повторення складу чисел 9, 10. Вимірювання і порівняння довжин відрізків. |
54 |
51. |
|
Складання таблиць додавання і віднімання числа 2. Розв‘язування задач і прикладів на дві дії. Додавання і віднімання за допомогою числового відрізка. |
55 |
52. |
|
Таблиця додавання і віднімання числа 2. Розв’язування прикладів на дві дії . |
56 |
53. |
|
Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на додавання і віднімання числа 2. |
57 |
54. |
|
Збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Складання та розв’язування задач на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Зміст понять «більше на …», «менше на …». |
58 |
55. |
|
Складання таблиць додавання і віднімання числа 3. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. |
59 |
56. |
|
Таблиця додавання і віднімання числа 3. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Складання виразів за числовими відрізками. Вимірювання довжини відрізків та креслення їх. |
60 |
57. |
|
Задачі, що включають поняття «стільки ж». Табличне додавання і віднімання числа 3. |
61 |
58. |
|
Назви чисел при відніманні. Складання таблиць додавання і віднімання числа 4. Креслення відрізків. |
62 |
59. |
|
Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 4. Кругові вирази. |
63 |
60. |
|
Складання і розв’язування задач на знаходження суми й остачі. Креслення трикутників на папері в клітинку.
|
64 |
61. |
|
Таблиці додавання і віднімання числа 5. Розв’язування задач на збільшення (зменшення) на кілька одиниць. |
65 |
62. |
|
Різницеве порівняння чисел. Таблиці додавання і віднімання числа 5. |
66 |
63. |
|
Розв’язування задач, які містять поняття «стільки ж». Креслення відрізків. |
67 |
64. |
|
Таблиці додавання і віднімання числа 6. Задачі на різницеве порівняння. Побудова відрізка, довшого від даного. |
68 |
65. |
|
Таблиці додавання і віднімання числа 6. Задачі на знаходження суми та знаходження невідомого доданка. |
69 |
|
|
ІІ с е м е с т р |
|
66. |
|
Складання і розв’язування задач. Розв’язування задач на дві дії. Кругові вирази. |
70 |
67. |
|
Таблиці додавання і віднімання числа 7. Задачі на знаходження суми та остачі. |
71 |
68. |
|
Розв’язування прикладів і задач на застосування табличного додавання і віднімання. Порівняння виразів. |
72 |
69. |
|
Таблиці додавання і віднімання чисел 8, 9. Порівняння довжин відрізків. |
73 |
70. |
|
Задачі на знаходження невідомого доданка. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. |
74 |
71. |
|
Літр. Додавання і віднімання чисел у межах 10. Розв’язування задач.
|
75 |
72. |
|
Розв’язування задач на вимірювання об’єму рідини в літрах. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. |
76 |
73. |
|
Кілограм. Вимірювання маси предметів кілограмами. Розв’язування задач. |
77 |
74. |
|
Зміна сум при зміні одного з доданків. Розв’язування задач про масу предметів. Вік людини. |
78 |
75. |
|
Додавання і віднімання по одному та частинами. Задачі на знаходження суми та невідомого доданка. |
79 |
76. |
|
Переставна властивість додавання. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел у межах 10. |
80 |
77. |
|
Переставна властивість додавання. Розв’язування задач. Порівняння виразів. |
81 |
78. |
|
Числа 11–20. Величини. ( 24 год) Десяток. Повторення таблиць додавання і віднімання в межах 10. |
84 |
79. |
|
Утворення чисел другого десятка. Задачі на збільшення (зменшення числа ) на кілька одиниць. |
85 |
80. |
|
Десятковий склад чисел другого десятка. Порівняння чисел до 20. Розв’язування задач про вік людини. |
86 |
81. |
|
Лічба в межах 20. Розв’язування задач. Побудова відрізка, більшого від даного. |
87 |
82. |
|
Дециметр. Лічба чисел у межах 20. Вправи на засвоєння додавання і віднімання в межах 10. |
88 |
83. |
|
Утворення чисел другого десятка з десятка і одиниць. Вимірювання висоти і довжини різними мірками. Розв’язування задач.
|
89 |
84.
|
|
Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання і віднімання чисел у межах 10. |
90 |
85. |
|
Позначення чисел другого десятка цифрами. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць. |
91 |
86. |
|
Письмова нумерація чисел 11–20. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка. |
92 |
87. |
|
Розв’язування задач на різницеве порівняння та збільшення числа на кілька одиниць. Ламана лінія. |
93 |
88. |
|
Письмова нумерація чисел 11–20. Запис чисел у нумераційній таблиці. |
94 |
89. |
|
Додавання і віднімання виду: 10 + 4, 14 – 4, 14 – 10. |
95 |
90. |
|
Читання та порівняння виразів. Заміна сантиметрів дециметром. |
96 |
91 |
|
Лічба в межах 20. Попереднє та наступне числа. Додавання і віднімання виду: 13 + 1, 15 – 1. |
97 |
92. |
|
Додавання і віднімання чисел в межах 20 на основі нумерації. Порівняння виразів. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка. |
98 |
93. |
|
Розв’язування прикладів на додавання і віднімання прикладів в межах 20. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка. |
99 |
94. |
|
Розв’язування прикладів та задач на додавання і віднімання. Розв’язування задач на час. |
100 |
95. |
|
Позначення точок на відрізку буквами. Складання і розв’язування задач. |
101 |
96. |
|
Розв’язування задач. Додавання і віднімання чисел. Порівняння довжин відрізків. |
102 |
97. |
|
Лічба в межах 20. Розв’язування прикладів і задач. |
103 |
98. |
|
Таблиця додавання і віднімання в межах 10. Доповнення числа до 10. Розв’язування прикладів на основі нумерації в межах 20. (с. 104) |
104 |
99. |
|
Додавання числа частинами. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка. |
105 |
100. |
|
Віднімання числа частинами. Складання і розв’язування задач на різницеве порівняння. |
106 |
101. |
|
Додавання і віднімання числа частинами. Зміна різниці при зміні одного з компонентів. |
107 |
102. |
|
Нумерація чисел від 21 до 100. (16 год) Утворення і назви чисел від 21 до 39. Лічба в межах 39. Збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. |
№ 1−8 |
103. |
|
Утворення і назви чисел від 40 до 89. |
№ 9–16 |
104. |
|
Утворення чисел від 90 до 100. Лічба в межах 100. |
№ 17−25 |
105. |
|
Лічба десятками. Утворення двоцифрових чисел з десятків та одиниць. Творча робота над задачами. |
№ 26−33 |
106. |
|
Рівності та нерівності. Порівняння виразів. Сантиметр. Дециметр. Метр. |
№ 34–41 |
107. |
|
Письмова нумерація чисел першої сотні. Читання чисел, записаних у нумераційній таблиці. Порівняння виразів.
|
№ 42–48 |
108. |
|
Письмова нумерація чисел. Запис чисел у нумераційній таблиці. Таблиця чисел першої сотні. Визначення числа десятків і числа одиниць у двоцифровому числі. |
№ 49–57 |
109. |
|
Письмова нумерація чисел. Записування чисел під диктовку. Грошові монети та банкноти України. Порівняння чисел. |
№ 58–65 |
110. |
|
Читання і запис, порівняння чисел. Одноцифрові та двоцифрові числа. Попереднє, наступне числа до даного числа. Додавання і віднімання одиниці. |
№ 66–70 |
111. |
|
Випадки додавання і віднімання чисел, пов’язані з нумерацією. Елементи трикутника. Творча робота над задачами. |
№ 71–79 |
112. |
|
Закріплення випадків додавання і віднімання. Додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел. |
№ 80–87 |
113. |
|
Додавання і віднімання круглих десятків. Вправи й задачі на закріплення вивченого. |
№ 88–97 |
114. |
|
Доба. Розв’язування задач, пов’язаних із часом і вартістю.
|
№ 98−105 |
115. |
|
Зв’язок між компонентами дії віднімання. Розв’язування задач на знаходження невідомого зменшуваного та доданка.
|
№ 106–113 |
116. |
|
Година. Хвилина. Визначення часу за годинником з точністю до години. |
№ 114–121 |
117. |
|
Письмова нумерація чисел. Розв’язування задач на знаходження суми та невідомого доданка. |
№ 122–128 |
118. |
|
Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд. (10 год) Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок). |
№ 129–137 |
119. |
|
Додавання двоцифрових чисел без переходу через 10. Креслення многокутників на папері в клітинку. |
№ 138−144 |
120. |
|
Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до випадків виду: 54 + 30, 54 + 3. |
№ 145–154 |
121. |
|
Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до випадків виду: 20 + 47, 2 + 47. Розв’язування задач на знаходження суми. Порівняння виразів. |
№155–162 |
122. |
|
Застосування різних прийомів знаходження суми двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач на знаходження невідомого доданка. |
№ 163–171 |
123. |
|
Порівняння виразів. Збільшення числа на кілька одиниць. Складання і розв’язування задач на різницеве порівняння. |
№ 172–179 |
124. |
|
Віднімання двоцифрових чисел без переходу через 10 (загальний випадок). |
№180–186 |
125. |
|
Віднімання двоцифрових чисел без переходу через 10 (закріплення). Обернені задачі. |
№ 187–194 |
126. |
|
Застосування загального правила віднімання двоцифрових чисел до випадків виду: 79 – 40, 79 – 4 . Задачі на купівлю товару. |
№ 195–202 |
127. |
|
Вправи і задачі на додавання і віднімання двоцифрових чисел. Складання задач за схемою.
|
№ 203–213 |
128. |
|
Повторення вивченого. Додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 20. (9 год) Додавання числа частинами. Табличне додавання чисел 2, 3. Розв’язування задач. |
№ 214–220 |
129. |
|
Віднімання числа частинами. Розв’язування задач на знаходження остачі та різницеве порівняння. Складання задач за виразом. |
№ 221–227 |
130. |
|
Додавання і віднімання з переходом через 10. Розв’язування задач. Творча робота над задачами. |
№ 228–236 |
131. |
|
Додавання і віднімання чисел з переходом через 10. Розв’язування задач на додавання. |
№ 237–242 |
132. |
|
Циліндр. Куб. Куля. Додавання чисел. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць. Знаходження остачі. |
№ 243–250 |
133. |
|
Додавання з переходом через 10. Складання і розв’язування задач. |
№ 251–262 |
134. |
|
Додавання чисел з переходом через 10 за шкалою лінійки.
|
№ 263–269 |
135. |
|
Додавання і віднімання з переходом через 10. Геометричні фігури. Визначення часу за годинником. |
№ 270–283 |