Календарно – тематичне планування
з математики – 5, 6 класи, алгебри – 8 клас та геометрії – 8 клас
на ІІ семестр 2023/2024 навчального року
Вакал Вікторії Анатоліївни
Вступ
Календарне – тематичне планування з математики складене на ІІ семестр 2023/2024 навчального року відповідно до:
- в 5-6 класах - Державного стандарту базової середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898);
- в 7-9 класах - Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392);
- модельної навчальної програми «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С.), рекомендована Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795);
- навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 5–9 класи», (колектив авторів: М. І. Бурда, Ю І.Мальований та ін..), затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 №804;
- Інстуктивно-методичних рекомендацій щодо викладання предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році. МАТЕМАТИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ 5 – 6 класи (додаток до Листа МОН України №1/13749-23 від 12.09.2023р.);
Підручники:
Математика : підр. для 5 класу закл. загал. серед. освіти / В. Кравчук, Г. Янченко. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2022. — 304 с.
Математика: підруч. для 6 кл. закладів заг. серед, освіти (у 2-х ч.) : Ч. 1 / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. — X. : Гімназія, 2023. — 208 с. : іл.
Математика : підруч. для 6 кл. закладів заг. серед, освіти (у 2-х ч.) : Ч. 2 / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. — X. : Гімназія, 2023. — 208 с. : іл.
Алгебра : підруч. для 8 кл. закладів заг. серед. освіти / О.Істер — К. : Генеза, 2021. – 270 с.
Геометрія : підруч. для 8 кл. закладів заг. серед. освіти / О.Істер — К. : Генеза, 2021. – 238 с.
Вивчення математики в загальноосвітніх навчальних закладах ІІ та ІІІ ступенів має бути направлене на підготовку до поетапного впровадження та реалізацію Концепції «Нова українська школа», яка передбачає формування випускника школи, як всебічно розвиненої особистості, здатної до критичного мислення; патріота з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини; інноватора, здатного змінювати навколишній світ, розвивати економіку за принципами сталого розвитку, конкурувати на ринку праці та вчитися впродовж життя. Серед ключових десяти компетентностей нової української школи чільне місце відводиться таким компетентностям як спілкування державною та іноземними мовами, математична грамотність, інформаційно-цифрова компетентність, загальнокультурна компетентність та ін. Впровадження цієї Концепції забезпечить вищу якість людського капіталу, конкурентно-спроможність економіки, зменшення соціальної нерівності, та формування солідарного і патріотичного суспільства.
Особливість навчального змісту математики 5-11 класів, як і освітнього стандарту в цілому, передбачає побудову навчально-виховного процесу на засадах:
· компетентнісного,
· діяльнісного,
· особистісно-орієнтованого та
· аксіологічного підходів.
Мета навчання математики в загальноосвітніх навчальних закладах на засадах компетентнісного підходу полягає насамперед у формуванні в учнів предметної математичної і ключових компетентностей на рівні достатньому для забезпечення життєдіяльності в сучасному світі, успішного оволодіння знаннями з інших освітніх галузей у процесі шкільного навчання, забезпечення інтелектуального розвитку учнів, розвитку їх уваги, пам’яті, логіки, культури мислення та інтуїції.
Також значна увага приділяється вивченню наскрізних ліній. Усього виділено 4 наскрізні змістові лінії (однакові для всіх навчальних предметів):
· Екологічна безпека та сталий розвиток
· Громадянська відповідальність
· Здоров'я і безпека
· Підприємливість та фінансова грамотність
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів.
Очікувані результати навчання здобувачів освіти
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів, окреслених Типовими освітніми програмами.
Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.
Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньо предметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.
№ з/п |
Ключові компетентності |
Очікувані результати |
1 |
Спілкування державною мовою |
Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем |
2 |
Спілкування іноземними мовами |
Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб. Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою. Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти. |
3 |
Математична компетентність |
Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації |
4 |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу |
5 |
Інформаційно-цифрова компетентність |
Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів |
6 |
Уміння вчитися впродовж життя |
Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії |
7 |
Ініціативність і підприємливість |
Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших. Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі) |
8 |
Соціальна і громадянська компетентності |
Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією. Навчальні ресурси: завдання соціального змісту |
9 |
Обізнаність і самовираження у сфері культури |
Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо). Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси:математичні моделі в різних видах мистецтва |
10 |
Екологічна грамотність і здорове життя |
Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення:усвідомлення взаємозв’язку окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя |
Виокремлюються в навчальних програмах такі наскрізні лінії ключових компетентностей:
«Екологічна безпека й сталий розвиток»,
«Громадянська відповідальність»,
«Здоров’я і безпека»,
«Підприємливість і фінансова грамотність».
Наскрізні лінії ключових компетентностей
Наскрізна лінія |
Коротка характеристика |
Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі. |
|
Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. |
|
Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій. |
|
Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. |
Календарно-тематичне планування з математики у 5 класі
на ІІ семестр 2023 / 2024 навчальний рік
складене відповідно до тем підручника «Математика : підр. для 5-го класу закл. загал. серед. освіти» / В. Кравчук, Г. Янченко. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2022. — 304 с.
Підручник створено за модельною навчальною програмою «Математика. 5–6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори А. Г. Мерзляк, Д. А. Номіровський, М. П. Пихтар, Б. В. Рубльов, В. В. Семенов, М. С. Якір).
з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
1. |
Повторення |
5 |
діагностична |
|
Розділ І. Натуральні числа і дії з ними. Геометричні фігури та величини. |
|
|
2. |
Натуральні числа. Додавання і віднімання натуральних чисел |
15 |
1 |
3. |
Множення і ділення натуральних чисел |
16 |
1 |
4. |
Вирази. Рівняння. Текстові задачі |
17 |
1 |
5. |
Геометричні фігури та величини |
22 |
2 |
|
Розділ ІІ. Дробові числа і дії з ними. |
|
|
6. |
Звичайні дроби |
24 |
1 |
7. |
Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів |
16 |
1 |
8. |
Множення і ділення десяткових дробів. |
16 |
1 |
9. |
Відсотки |
16 |
1 |
10. |
Математичні задачі як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій |
14 |
1 |
11. |
Повторення курсу математики 5 класу |
14 |
підсумкова |
(5 год на тиждень)
№ п/п
|
Дата провед |
Корекція дати |
Тема уроку |
Примітка |
||||
ІІ семестр |
||||||||
Розділ ІІ. Дробові числа і дії з ними |
||||||||
Тема 6. Звичайні дроби (24 год) |
||||||||
Учень/учениця: розуміє, як утворюються звичайні дроби; пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; користується розумінням сутності понять чисельника та знаменника дробу для знаходження частини від числа та числа за величиною його частини; розрізняє правильні і неправильні дроби; встановлює зв’язок між звичайними дробами і діленням натуральних чисел; розуміє сутність поняття мішаного числа — пояснює, яке число є мішаним, що являє собою ціла та дробова частина мішаного числа; перетворює мішане число в неправильний дріб та неправильний дріб у мішане число або натуральне число; порівнює звичайні дроби з однаковими знаменниками; застосовує поняття правильного і неправильного дробу для порівняння дробів; виконує додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; застосовує прийоми раціональних обчислень при додаванні і відніманні дробів з однаковими знаменниками; |
||||||||
76 |
|
|
|
Поняття звичайного дробу. |
|
|||
77 |
|
|
|
Знаходження дробу від числа. |
|
|||
78 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
79 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
80 |
|
|
|
Знаходження числа за відомим значенням його дробу. |
|
|||
81 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
82 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
83 |
|
|
|
Правильні та неправильні дроби. |
|
|||
84 |
|
|
|
Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками. |
|
|||
85 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
86 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
87 |
|
|
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
|
|||
88 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
89 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
90 |
|
|
|
Дроби і ділення натуральних чисел. |
|
|||
91 |
|
|
|
Мішані числа. |
|
|||
92 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
93 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
94 |
|
|
|
Додавання і віднімання мішаних чисел. |
|
|||
95 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
96 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
97 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
98 |
|
|
|
Контрольна робота № 6 |
|
|||
99 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|||
Тема 7. Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів (16 год) |
97 |
|||||||
Учень/учениця: розуміє, як утворюються десяткові дроби; читає та записує десяткові дроби; визначає розряди десяткового дробу; володіє прийомами порівняння десяткових дробів; розуміє сутність поняття округлення чисел та важливість його практичного застосування — пояснює процес округлення чисел; володіє прийомами округлення натуральних чисел та десяткових дробів; уміє робити оцінки й прикидки результатів у задачах практичного змісту; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десятковими дробами; використовує властивості арифметичних дій з десятковими дробами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ; |
||||||||
100 |
|
|
|
Поняття десяткового дробу. Запис десяткових дробів. |
|
|||
101 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
102 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
103 |
|
|
|
Порівняння десяткових дробів. |
|
|||
104 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
105 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
106 |
|
|
|
Округлення чисел. |
|
|||
107 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
108 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
109 |
|
|
|
Додавання і віднімання десяткових дробів. |
|
|||
110 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
111 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
112 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
113 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
114 |
|
|
|
Контрольна робота № 7. |
|
|||
115 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|||
Тема 8. Множення і ділення десяткових дробів. (16 год) |
||||||||
Учень/учениця: володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десятковими дробами; використовує властивості арифметичних дій з десятковими дробами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ; розуміє, що таке середнє арифметичне і середнє значення величини; застосовує поняття середнього значення величини для розв’язування практичних задач; розуміє сутність поняття відсотка як однієї сотої числа або величини; користується розумінням сутності поняття відсотка для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком |
||||||||
116 |
|
|
|
Множення десяткових дробів. |
|
|||
117 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
118 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
119 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
120 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
121 |
|
|
|
Ділення десяткового дробу на натуральне число. |
|
|||
122 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
123 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
124 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
125 |
|
|
|
Ділення на десятковий дріб. |
|
|||
126 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
127 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
128 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
129 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
130 |
|
|
|
Контрольна робота № 8. |
|
|||
131 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Аналіз контрольної роботи. |
|
|||
Тема 9. Відсотки (16 год) |
||||||||
Учень/учениця: розуміє сутність поняття відсотка як однієї сотої числа або величини; користується розумінням сутності поняття відсотка для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком |
||||||||
132 |
|
|
|
Відсотки. |
|
|||
133 |
|
|
|
Знаходження відсотків від числа. |
|
|||
134 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
135 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
136 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
137 |
|
|
|
Знаходження числа за відомим значенням його відсотків. |
|
|||
138 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
139 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
140 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
141 |
|
|
|
Середнє значення величини. Середнє арифметичне. |
|
|||
142 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
143 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
144 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
145 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
146 |
|
|
|
Контрольна робота № 9. |
|
|||
147 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|||
Тема 10. Математичні задачі як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій (14 год) |
||||||||
Учень/учениця: описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних; читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях і схемах; добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій; планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі; досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані; обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані; перевіряє правильність розв’язання задач; використовує досвід математичної діяльності в проблемних ситуаціях повсякденного життя; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо використання природних ресурсів рідного краю, безпеки руху; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги приміщень, об’єму об’єктів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда; розрахунку сімейного бюджету та комунальних платежів, можливості здійснення покупок; розрахунків, пов’язаних із календарем і годинником; обліку ресурсів, потрібних для вирішення побутовогосподарчих задач, у тому числі з використанням прикидок |
||||||||
148 |
|
|
|
Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін. |
|
|||
149 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
150 |
|
|
|
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища. |
|
|||
151 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
152 |
|
|
|
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. |
|
|||
153 |
|
|
|
Робота з даними. |
|
|||
154 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
155 |
|
|
|
Найпростіші комбінаторні задачі. |
|
|||
156 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
157 |
|
|
|
Округлення чисел як оціночна модель реальних ситуацій. |
|
|||
158 |
|
|
|
Прикидки та оцінки значень числових виразів. |
|
|||
159 |
|
|
|
Відсоткові розрахунки |
|
|||
160 |
|
|
|
Контрольна робота № 10. |
|
|||
161 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|||
Тема 11. Повторення курсу математики 5 класу (14 год) |
|
146 |
||||||
162 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
163 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
164 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
165 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
166 |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|||
167 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
168 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
169 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
170 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
171 |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|||
172 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
173 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
174 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
175 |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|||
Календарно-тематичне планування з математики у 6 класі
на ІІ семестр 2023 / 2024 навчальний рік
складене відповідно до тем підручника Математика: підруч. для 6 кл. закладів заг. серед, освіти (у 2-х ч.) /А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. — X. : Гімназія, 2023. — 208 с. : іл.
Підручник створено за модельною навчальною програмою «Математика. 5–6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори А. Г. Мерзляк, Д. А. Номіровський, М. П. Пихтар, Б. В. Рубльов, В. В. Семенов, М. С. Якір).
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
1. |
Повторення курсу математики 5 класу |
5 |
діагностична |
2. |
Подільність натуральних чисел |
21 |
1 |
3. |
Звичайні дроби |
30 |
2 |
4. |
Відношення і пропорції |
34 |
2 |
5. |
Раціональні числа і дії з ними |
18 |
1 |
6. |
Додавання і віднімання раціональних чисел |
14 |
1 |
7. |
Множення і ділення раціональних чисел |
17 |
1 |
8. |
Вирази і рівняння |
10 |
1 |
9. |
Перпендикулярні і паралельні прямі. Координатна площина |
16 |
1 |
10. |
Повторення курсу математики 6 класу |
10 |
підсумкова |
(5 год на тиждень)
№ п/п
|
Дата провед |
Корекція дати |
Тема уроку |
Примітка |
||
ІІ семестр |
||||||
76 |
|
|
|
Довжина кола. Площа круга |
|
|
77 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
78 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
79 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
80 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
81 |
|
|
|
Циліндр. Конус. Куля |
|
|
82 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
83 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
84 |
|
|
|
Діаграми |
|
|
85 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
86 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
87 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
88 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
89 |
|
|
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
90 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ |
|
|
Тема 5. Раціональні числа (18 год) |
|
|||||
Учень/учениця: розуміє необхідність введення від’ємних чисел; читає та записує додатні і від’ємні числа; розрізняє додатні, від’ємні, невід’ємні, недодатні числа; наводить приклади протилежних чисел; розуміє, що таке модуль числа; уміє знаходити модуль числа; розуміє, як формуються множини цілих і раціональних чисел; порівнює раціональні числа; розуміє, як порівнювати раціональні числа за допомогою координатної прямої; розуміє правила додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з раціональними числами; використовує властивості арифметичних дій з раціональними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з раціональними числами під час розв’язування задач та вправ; прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії; знаходить значення числового та буквеного виразу із заданим значенням букв; володіє навичками спрощення буквених виразів із використанням переставної та сполучної властивостей множення; розуміє, що таке коефіцієнт; розпізнає подібні доданки; користується розподільною властивістю множення для розкриття дужок і зведення подібних доданків; розуміє, що таке корінь рівняння; пояснює, що означає розв’язати рівняння; розв’язує рівняння на основі правил знаходження невідомих компонентів арифметичних дій; розв’язує рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; володіє навичками складання рівнянь за змістом задач |
|
|||||
91 |
|
|
|
Додатні і від’ємні числа |
|
|
92 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
93 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
94 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
95 |
|
|
|
Координатна пряма |
|
|
96 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
97 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
98 |
|
|
|
Цілі числа. Раціональні числа |
|
|
99 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
100 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
101 |
|
|
|
Модуль числа |
|
|
102 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
103 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
104 |
|
|
|
Порівняння чисел |
|
|
105 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
106 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
107 |
|
|
|
Контрольна робота № 6 |
|
|
108 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ |
|
|
Тема 6. Додавання і віднімання раціональних чисел (14 год) |
|
|||||
Учень/учениця: розуміє правила додавання, віднімання; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з раціональними числами; використовує властивості арифметичних дій з раціональними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з раціональними числами під час розв’язування задач та вправ; прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії; знаходить значення числового та буквеного виразу із заданим значенням букв; |
|
|||||
109 |
|
|
|
Додавання раціональних чисел |
|
|
110 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
111 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
112 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
113 |
|
|
|
Властивості додавання раціональних чисел |
|
|
114 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
115 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
116 |
|
|
|
Віднімання раціональних чисел |
|
|
117 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
118 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
119 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
120 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
121 |
|
|
|
Контрольна робота № 7 |
|
|
122 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ |
|
|
Тема 7. Множення і ділення раціональних чисел (17 год) |
|
|||||
Учень/учениця: розуміє правила множення і ділення раціональних чисел; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з раціональними числами; використовує властивості арифметичних дій з раціональними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з раціональними числами під час розв’язування задач та вправ; прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії; знаходить значення числового та буквеного виразу із заданим значенням букв; володіє навичками спрощення буквених виразів із використанням переставної та сполучної властивостей множення; розуміє, що таке коефіцієнт; розпізнає подібні доданки; користується розподільною властивістю множення для розкриття дужок і зведення подібних доданків; |
|
|||||
123 |
|
|
|
Множення раціональних чисел |
|
|
124 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
125 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
126 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
127 |
|
|
|
Переставна та сполучна властивості множення раціональних чисел. Коефіцієнт |
|
|
128 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
129 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
130 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
131 |
|
|
|
Розподільна властивість множення |
|
|
132 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
133 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
134 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
135 |
|
|
|
Ділення раціональних чисел |
|
|
136 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
137 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
138 |
|
|
|
Контрольна робота № 8 |
|
|
139 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ |
|
|
Тема 8. Вирази і рівняння (10 год) |
|
|||||
Учень/учениця: розуміє, що таке корінь рівняння; пояснює, що означає розв’язати рівняння; розв’язує рівняння на основі правил знаходження невідомих компонентів арифметичних дій; розв’язує рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; володіє навичками складання рівнянь за змістом задач |
|
|||||
140 |
|
|
|
Розв’язування рівнянь |
|
|
141 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
142 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
143 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
144 |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
|
145 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
146 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
147 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
148 |
|
|
|
Контрольна робота № 9 |
|
|
149 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ |
|
|
Тема 9. Перпендикулярні і паралельні прямі. Координатна площина (16 год) |
|
|||||
Учень/учениця: розпізнає на рисунках перпендикулярні й паралельні прямі; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями перпендикулярних і паралельних прямих; володіє практичними навичками побудови перпендикулярних і паралельних прямих за допомогою лінійки та косинця; будує координатну пряму, координатну площину; визначає координати точок на координатній прямій; позначає на координатній прямій точки із заданими координатами; визначає координати точок на координатній площині; позначає на координатній площині точки із заданими координатами |
|
|||||
150 |
|
|
|
Перпендикулярні прямі |
|
|
151 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
152 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
153 |
|
|
|
Паралельні прямі |
|
|
154 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
155 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
156 |
|
|
|
Координатна площина |
|
|
157 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
158 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
159 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
160 |
|
|
|
Графіки |
|
|
161 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
162 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
163 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
164 |
|
|
|
Контрольна робота № 10 |
|
|
165 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ |
|
|
Тема 10. Повторення курсу математики 6 класу (10 год) |
||||||
Учень/учениця: усвідомлює, що діаграми та графіки є засобами подання інформації в наочній формі; читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, на схемах, діаграмах, графіках; будує стовпчасті діаграми та графіки залежностей між величинами (відстань, час; температура, час); описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних; добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій; планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі; досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані; вибирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані; перевіряє правильність розв’язання задач; використовує досвід математичної діяльності в проблемних ситуаціях повсякденного життя; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо використання природних ресурсів рідного краю, безпеки руху; розрахунку відсоткового відношення різних величин; прийняття рішень у сфері фінансових операцій, розрахунку сімейного бюджету та комунальних платежів, можливості здійснення покупок; розрахунків, пов’язаних із календарем і годинником; обліку ресурсів, потрібних для вирішення побутово-господарчих задач, у тому числі з використанням прикидок |
||||||
166 |
|
|
|
Робота з даними. Стовпчасті та кругові діаграми. |
|
|
167 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
168 |
|
|
|
Приклади графіків залежностей між величинами |
|
|
169 |
|
|
|
Сюжетні задачі з реальними даними. Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою. |
|
|
170 |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
171 |
|
|
|
Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін |
|
|
172 |
|
|
|
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища. Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. |
|
|
173 |
|
|
|
Найпростіші комбінаторні задачі. Відсоткові розрахунки |
|
|
174 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ на повторення |
|
|
175 |
|
|
|
Підсумковий урок за рік |
|
|
Календарно-тематичне планування з алгебри у 8 класі
на ІІ семестр 2023 / 2024 навчальний рік
План складено згідно з навчальною програмою з математики, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
За підручником: Алгебра : підруч. для 8 кл. закладів заг. серед. освіти / О.Істер — К. : Генеза, 2021.
з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
1. |
Повторення |
4 |
діагностична |
2. |
Раціональні вирази |
26 |
3 |
3. |
Квадратні корені. Дійсні числа |
16 |
1 |
4. |
Квадратні рівняння |
16 |
2 |
5. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
8 |
підсумкова |
(2 год на тиждень)
№ п/п
|
Дата провед |
Корекція дати |
Тема уроку |
Примітка |
||
ІІ семестр |
||||||
Тема 3. Квадратні корені. Дійсні числа (16 год) |
||||||
Учень/учениця: наводить приклади: раціональних чисел; ірраціональних чисел; пояснює, що таке: раціональне число; ірраціональне число; дійсне число; формулює: означення арифметичного квадратного кореня з числа; властивості арифметичного квадратного кореня; характеризує: властивості функцій , за їх графіками; розв’язує вправи, що передбачають: застосування поняття арифметичного квадратного кореня для обчислення значень виразів, спрощення виразів, розв’язування рівнянь, порівняння значень виразів; перетворення виразів із застосуванням винесення множника з-під знака кореня, внесення множника під знак кореня, звільнення від ірраціональності в знаменнику дробу; побудову графіків функцій ; |
||||||
31 |
|
|
|
Функція y = x2 та її графік і властивості |
|
|
32 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
33 |
|
|
|
Квадратні корені. Арифметичний квадратний корінь |
|
|
34 |
|
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
35 |
|
|
|
Множина та її елементи. Підмножина. Числові множини. Раціональні числа. Ірраціональні числа. Дійсні числа. |
|
|
36 |
|
|
|
Тотожність . Рівняння . |
|
|
37 |
|
|
|
Властивості арифметичного квадратного кореня |
|
|
38 |
|
|
|
Властивості арифметичного квадратного кореня |
|
|
39 |
|
|
|
Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені |
|
|
40 |
|
|
|
Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені |
|
|
41 |
|
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
42 |
|
|
|
Функція , її графік і властивості |
|
|
43 |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
44 |
|
|
|
Розв’язування типових задач |
|
|
45 |
|
|
|
Контрольна робота №4 |
|
|
46 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|
Тема 4. Квадратні рівняння (16 год) |
||||||
Учень/учениця: наводить приклади: квадратних рівнянь; квадратних тричленів; формулює: означення квадратного рівняння та квадратного тричлена; кореня квадратного рівняння; теорему Вієта; записує: формулу коренів квадратного рівняння; формулу розкладання квадратного тричлена на лінійні множники; складає квадратне рівняння за умовою текстової задачі; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження коренів квадратних рівнянь; розкладання квадратного тричлена на множники; знаходження коренів рівнянь, що зводяться до квадратних; складання і розв’язування квадратних рівнянь та рівнянь, що зводяться до них, як математичних моделей прикладних задач |
||||||
47 |
|
|
|
Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння |
|
|
48 |
|
|
|
Розв’язування неповних квадратних рівнянь |
|
|
49 |
|
|
|
Формула коренів квадратного рівняння |
|
|
50 |
|
|
|
Розв’язування рівнянь |
|
|
51 |
|
|
|
Теорема Вієта |
|
|
52 |
|
|
|
Квадратне рівняння як математична модель текстових і прикладних задач |
|
|
53 |
|
|
|
Контрольна робота №5 |
|
|
54 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|
55 |
|
|
|
Квадратний тричлен. Розкладання квадратного тричлена на множники |
|
|
56 |
|
|
|
Розкладання квадратного тричлена на множники |
|
|
57 |
|
|
|
Розв’язування рівнянь, які зводяться до квадратних рівнянь |
|
|
58 |
|
|
|
Розв’язування рівнянь, які зводяться до квадратних рівнянь |
|
|
59 |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою дробових раціональних рівнянь |
|
|
60 |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою дробових раціональних рівнянь |
|
|
61 |
|
|
|
Контрольна робота №6 |
|
|
62 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|
Тема 5. Повторення і систематизація навчального матеріалу (8 год) |
||||||
63 |
|
|
|
Тотожні перетворення раціональних виразів |
|
|
64 |
|
|
|
Функції , , , їх властивості і графіки |
|
|
65 |
|
|
|
Степінь з цілим показником. Квадратні корені. Самостійна робота |
|
|
66 |
|
|
|
Квадратні рівняння |
|
|
67 |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
68 |
|
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
|
69 |
|
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
|
70 |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
Календарно-тематичне планування з геометрії у 8 класі
на ІІ семестр 2023 / 2024 навчальний рік
План складено згідно з навчальною програмою з математики, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
За підручником: Геометрія : підруч. для 8 кл. закладів заг. серед. освіти / О.Істер — К. : Генеза, 2021.
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
1. |
Повторення |
4 |
діагностична |
2. |
Чотирикутники |
22 |
2 |
3. |
Подібність трикутників |
11 |
1 |
4. |
Розв’язування прямокутних трикутників |
14 |
1 |
5. |
Многокутники. Площі многокутників |
12 |
1 |
6. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
7 |
підсумкова |
(2 год на тиждень)
№ п/п
|
Дата провед |
Корекція дати |
Тема уроку |
Примітка |
||
ІІ семестр |
||||||
31 |
|
|
|
Середні пропорційні відрізки в прямокутному трикутнику |
|
|
32 |
|
|
|
Властивість бісектриси трикутника |
|
|
33 |
|
|
|
Застосування подібності трикутників до розвʼязування задач. |
|
|
34 |
|
|
|
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
35 |
|
|
|
Розв'язування задач |
|
|
36 |
|
|
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
37 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач |
|
|
Тема 4. Розв’язування прямокутних трикутників (14 год) |
||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: властивості перпендикуляра і похилої; означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; теорему Піфагора; співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
||||||
38 |
|
|
|
Теорема Піфагора |
|
|
39 |
|
|
|
Теорема Піфагора |
|
|
40 |
|
|
|
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
|
|
41 |
|
|
|
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
|
|
42 |
|
|
|
Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника |
|
|
43 |
|
|
|
Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника |
|
|
44 |
|
|
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
|
|
45 |
|
|
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
|
|
46 |
|
|
|
Розв'язування прямокутних трикутників |
|
|
47 |
|
|
|
Розв'язування прямокутних трикутників. Самостійна робота |
|
|
48 |
|
|
|
Розв'язування прикладних задач |
|
|
49 |
|
|
|
Розв'язування задач |
|
|
50 |
|
|
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
51 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач |
|
|
Тема 5. Многокутники. Площі многокутників (12 год) |
||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо |
||||||
52 |
|
|
|
Многокутник та його елементи |
|
|
53 |
|
|
|
Сума кутів опуклого многокутника |
|
|
54 |
|
|
|
Розв'язування задач |
|
|
55 |
|
|
|
Вписані та описані многокутники |
|
|
56 |
|
|
|
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника |
|
|
57 |
|
|
|
Площа паралелограма. Самостійна робота |
|
|
58 |
|
|
|
Площа трикутника . Розв'язування задач |
|
|
59 |
|
|
|
Площа трапеції. Розв'язування задач |
|
|
60 |
|
|
|
Многокутники. Площі многокутників. Розв'язування задач |
|
|
61 |
|
|
|
Розв'язування задач |
|
|
62 |
|
|
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
63 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач |
|
|
Тема 6. Повторення і систематизація навчального матеріалу (7 год) |
||||||
64 |
|
|
|
Розв’язує задачі практичного змісту |
|
|
65 |
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
66 |
|
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
67 |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
68 |
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
69 |
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
70 |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти
Основними видами оцінювання з математики є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та державна підсумкова атестація.
Основною ланкою в системі контролю у закладах загальної середньої освіти є поточний контроль, що проводиться систематично з метою встановлення правильності розуміння навчального матеріалу й рівнів його опанування та здійснення корегування щодо застосовуваних технологій навчання. Основна функція поточного контролю – навчальна. Запитання, завдання, тести спрямовані на закріплення вивченого матеріалу й повторення пройденого, тому індивідуальні форми доцільно поєднувати із фронтальною роботою класу.
Тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок.
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок з математики.
(Згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»)
Математика
Орієнтовні вимоги оцінювання визначають загальні підходи до визначення рівня навчальних досягнень учнів з математики та встановлюють відповідність між вимогами до знань, умінь і навичок учнів та показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень з математики.
При оцінюванні навчальних досягнень учнів враховуються:
Також слід враховувати, що оцінювання якості математичної підготовки учнів здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, який можна виявити в процесі усного опитування, та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час розв’язування задач і вправ.
До навчальних досягнень учнів з математики, які безпосередньо підлягають оцінюванню, належать:
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів з математики:
І — початковий рівень, коли у результаті вивчення навчального матеріалу учень:
ІІ — середній рівень, коли учень повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним у процесі навчання, здатний розв’язувати завдання за зразком.
ІІІ — достатній рівень, коли учень самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє виконувати математичні операції, загальна методика і послідовність (алгоритм) яких йому знайомі, але зміст та умови виконання змінені.
IV — високий рівень, коли учень здатний самостійно орієнтуватися в нових для нього ситуаціях, складати план дій і виконувати його, пропонувати нові, невідомі йому раніше розв’язання, тобто його діяльність має дослідницький характер. Оцінювання якості математичної підготовки учнів з математики здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, який можна виявити в процесі усного опитування, та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час розв’язування задач і вправ. Поточне оцінювання учнів з математики проводиться безпосередньо під час навчальних занять або за результатами виконання домашніх завдань, усних відповідей, письмових робіт тощо.
Вимоги навчальних досягнень учнів з математики
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня(учениці) |
Початковий |
1 |
Учень(учениця): • розпізнає один із кількох запропонованих математичних об’єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; • читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; • зображає найпростіші геометричні фігури (малює ескіз) |
2 |
Учень(учениця): • виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами; • впізнає окремі математичні об’єкти і пояснює свій вибір; |
|
3 |
Учень(учениця): • співставляє дані або словесно описані математичні об’єкти за їх суттєвими властивостями; • за допомогою вчителя розв’язує елементарні вправи |
|
Середній |
4 |
Учень(учениця): • відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень; • називає елементи математичних об’єктів; • формулює деякі властивості математичних об’єктів; • виконує за зразком завдання обов'язкового рівня |
5 |
Учень(учениця): • ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; • розв’язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням |
|
6 |
Учень(учениця): • ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами; • самостійно розв’язує завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням; • записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки |
|
Достатній |
7 |
Учень(учениця): • застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв’язання завдань в знайомих ситуаціях; • знає залежності між елементами математичних об’єктів; • самостійно виправляє вказані йому помилки; • розв’язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень |
8 |
Учень(учениця): • володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; • розв’язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням; • частково аргументує математичні міркування й розв’язування завдань |
|
9 |
Учень(учениця): • вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; • самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; • виправляє допущені помилки; •повністю аргументує обгрунтування математичних тверджень; • розв’язує завдання з достатнім поясненням; |
|
Високий |
10 |
Знання, вміння й навички учня (учениці) повністю відповідають вимогам програми, зокрема учень (учениця): • усвідомлює нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обгрунтуванням; • під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх; • розв’язує завдання з повним поясненням і обгрунтуванням |
11 |
Учень(учениця): • вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх; • самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними; • використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього ситуаціях; • знає, передбачені програмою, основні методи розв’язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обгрунтуванням |
|
12 |
Учень(учениця): • виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язання математичної проблеми; • вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання; • здатний до розв’язування нестандартних задач і вправ |
Критерії оцінювання під час дистанційного та змішаного навчання
Оцінювання результатів навчання учнів у закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами:
Оцінювання навчальних досягнень здійснюється відповідно до:
Оцінювання результатів дистанційного навчання учнів у закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами:
Оцінювання результатів дистанційного навчання учнів передбачає, що:
Оцінювання результатів навчальної діяльності здійснюється у синхронному, або асинхронному режимі
Синхронний режим (дозволяє забезпечити більш об'єктивне оцінювання, проте вимагає відповідного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів) |
Асинхронний режим (більш гнучкий у застосуванні, оскільки учні можуть виконувати завдання у зручний час, проте менш об'єктивний). |
виконувати тести на платформах Googleclassroom, Naurok, Moodle та інші; усні форми контролю (презентація та захист проєктів тощо) із використанням відеоінструментів Google Meet, Zoom індивідуально або в групах; брати участь в онлайн-семінарах та онлайн-форумах із використанням відеоінструментів Google Meet, Zoom або в чатах на платформах дистанційного навчання (наприклад, Moodle) у закритих групах Facebook та ін.; виконувати інші завдання, які пропонує вчитель. |
виконувати завдання на одній з платформ (Googleclassroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором вчителя); виконувати письмові роботи у текстових редакторах (Word та ін.) або у зошитах та надсилати вчителю файли з виконаними завданнями електронною поштою, в один із месенджерів (наприклад, Viber) або іншими засобами поштового зв'язку (за відсутністю технічних засобів навчання або доступу до мережі Інтернет); виконувати інші завдання, запропоновані учителем. |
Усні відповіді учнів оцінюються за такими вимогами:
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень |
|
Початковий |
1 |
Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення |
2 |
Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення |
|
3 |
Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання |
|
Середній |
4 |
Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію |
5 |
Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило |
|
6 |
Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком |
|
Достатній |
7 |
Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії |
8 |
Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності |
|
9 |
Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією |
|
Високий |
10 |
Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення |
11 |
Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми |
|
12 |
Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення |
Письмові роботи оцінюються за такими вимогами:
Що виконав учень |
Відповідна кількість балів за завдання |
||
Максимальний бал - 3 |
Максимальний бал - 2 |
Максимальний бал - 1 |
|
Отримав правильну відповідь і обґрунтував |
3 бали |
2 бали |
1 бал |
Отримав правильну відповідь, але вона недостатньо обґрунтована або розв’язання містить незначні недоліки |
2,5 бали |
1,5 бали |
0,5 бала |
Отримав відповідь, записав правильний хід розв’язування завдання, але в процесі розв’язування допустив помилку обчислювального або логічного характеру |
2 бали |
||
Суттєво наблизився до правильного кінцевого результату або в результаті знайшов лише частину правильної відповіді |
1,5 бали |
1 бал |
|
Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язування припустився помилки у застосовуванні необхідного твердження чи формули |
1 бал |
0,5 бала |
|
Лише розпочав правильно розв’язувати завдання, або розпочав хибним шляхом, але в подальшому окремі етапи розв’язування виконав правильно |
0,5 бала |
0 балів |
|
Розв’язання не відповідає жодному з наведених вище критеріїв |
0 балів |
0 балів |
Оцінкою роботи є сума балів, отримана учнем за виконання кожного завдання окремо. Якщо сумою є неціле число балів, то користуємося правилом округлення.
Виправлення і закреслення в оформленні розв’язання завдань, якщо вони зроблені акуратно не є підставою для зниження оцінки.
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу із виконання презентацій
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень |
Початковий |
1 |
Учень (учениця) використав матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми. |
2 |
Учнем (ученицею) тема не розкрита, відсутні аспекти теми, є порушення логічного викладення. |
|
3 |
Учень (учениця) використали ні як матеріали, що мають відношення до теми, так і ті, що не мають відношення до теми, тема не розкрита. |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті презентації, тема розкрита частково, є наявність орфографічних та технічних помилок. |
5 |
Учень (учениця) робота, не відрізняється авторською індивідуальністю, процес розв’язання історичної теми неповний і неточний, використані як матеріали, що мають відношення до теми, так і ті, що не мають відношення до теми, робота списана, або скопійована з інтернету. |
|
6 |
Учень (учениця) демонструє точне розуміння завдання, але викладені аспекти теми частково, установлювати послідовність подій, стилю в оформленні не дотримано, не використані можливості комп’ютерної анімації, доповідачі допускають не грубі мовленеві помилки під час виступу, незначно порушують регламент, частково утримують увагу аудиторії. |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) повно, логічно розкриває тему і головні аспекти теми презентації, наявні не грубі помилки з точки зору орфографії та стилю, нераціонально використані можливості комп’ютерної анімації, доповідачі грамотно викладають матеріал, проте не показують достатньо глибоких знань |
8 |
Учень (учениця) демонструє точне розуміння завдання, грамотна робота з точки зору орфографії, але наявність невідповідності в кольоровій гамі, раціонально використані можливості комп’ютерної анімації, доповідачі допускають не грубі мовленеві помилки під час виступу, незначно порушують регламент, частково утримують увагу аудиторії. |
|
9 |
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки, використані матеріали, що мають відношення до теми, грамотна робота має витриманий єдиний стиль, кольорова гама, раціонально використані можливості комп’ютерної анімації, в роботі наявні авторські знахідки. |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) раціонально використав можливості комп’ютерної анімації, витримав єдиний стиль. Прослідковується повна самостійність під час виконання роботи. Під час захисту впевнено тримається перед аудиторією, володіє культурою мовлення, дотримується регламенту, утримує увагу аудиторії, рецензує відповіді учнів. |
11 |
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, доповідач демонструє ерудицію, відображає міжпредметні зв’язки. |
|
12 |
Робота унікальна, містить велику кількість оригінальних, винахідницьких прийомів, доповідач прагне досягти високих результатів, готовий до дискусії. |
1