Календарно-тематичне планування з математики 5 клас НУШ ( Істер ) на 2022/2023 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з очікуваними результатами та видами діяльності учнів
Перегляд файлу

Соколівська філія

Щирецького ліцею імені Героя України Богдана Ільківа

 

                                                                                                           

 

                                «ЗАТВЕРДЖЕНО»

ДИРЕКТОР ліцею:

_______________________________

 (підпис)

         Попович М.С.__________

     (ПІБ)

 «____» _______________ 20___ р.

 

 

Календарно-тематичне планування 

з математики

у 5 класі

на 2022 / 2023 н. р.

Смолій Оксани Євгенівни

 

 

 

Складено  відповідно до Модельної навчальної програми адаптаційного циклу для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С.), затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 р. №795)


Календарне планування
(5 год на тиждень, І семестр – 80 год, ІІ семестр – 95 год)

 
уроку

Дата
прове-дення

Зміст навчального матеріалу

( тема уроку )

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

Види навчальної діяльності учнів

I СЕМЕСТР

Тема 1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ (12 год )

  1.  

 

Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел

 відтворює послідовність чисел у межах мільйона; читає і записує числа та дроби;

порівнює числа та дроби з однаковими знаменниками;

володіє навичками письмового додавання, віднімання, множення та ділення чисел у межах мільйона;

розуміє спосіб одержання дробу, суть чисельника і знаменника дробу; застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу; правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів без дужок та з дужками знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу та співвідношення між ними; вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість, час;

 перетворює величини, подані в двох одиницях найменувань, в одну, і навпаки;

 виконує арифметичні дії з іменованими числами;

записує математичні вирази і твердження, подані в текстовій формі, з використанням математичних символів; знаходить значення числового виразу та буквеного виразу із заданим значенням букви;

 розв’язує рівняння з одним невідомим на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії;

 перевіряє, що одержане значення невідомого є розв’язком рівняння; розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками;

називає істотні ознаки прямокутника (квадрата);

 будує прямокутник (квадрат); коло, круг за заданим значенням радіуса, діаметра; знаходить периметр многокутника та площу прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях.

Короткі усні/письмові відповіді на запитання

Усний рахунок

Дидактичні ігри

Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики знань та повторення матеріалу за курс початкової школи результатів навчання

Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність

Наприклад:

 • Пошук раціональних способів обчислень числових виразів

 • Встановлення залежності між різними одиницями однієї величини

• Розв’язування математичних ребусів

• Створення моделей для ілюстрації звичайних дробів

• Визначення периметра та (або) площі многокутника дослідницьким шляхом

 Користування вимірювальними приладами: лінійка, годинник, терези, секундомір, термометр.

  1.  

 

Арифметичні дії з натуральними числами

  1.  

 

Арифметичні дії з натуральними числами

  1.  

 

Поняття дробу. Порівняння дробів

  1.  

 

Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за значенням його дробу

  1.  

 

Величини: довжина, маса, місткість, час. Дії з величинами

  1.  

 

Величини: довжина, маса, місткість, час. Дії з величинами

  1.  

 

Числові та буквені вирази. Рівняння

  1.  

 

Числові та буквені вирази. Рівняння

  1.  

 

Геометричні фігури на площині

  1.  

 

Геометричні фігури на площині. Самостійна робота № 1

  1.  

 

Тематична контрольна  (діагностична) робота № 1

 

 

 

 

Тема 2. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ (68 год )

  1.  

 

Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел 

наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь;

знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; розрізняє: цифри і числа; читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; числові нерівності;

використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата;

 пояснює, що таке: натуральне число; значення виразу; степінь натурального числа, квадрат і куб натурального числа; відрізок, пряма; промінь; координатний промінь; шкала; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; рівні фігури;

 розв’язує рівняння;

пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею, округлення натуральних чисел;

розв’язує: текстові задачі на рух, роботу та пов’язані з купівлею - продажем арифметичним способом;

розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо : використання природних ресурсів рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги класної кімнати, розрахунків, пов’язаних із календарем і годинником тощо;

 обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі;

створює допоміжну модель задачі різними способами.

знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвідношення між ними;

 знає одиницю вимірювання величини кута;

 класифікує: кути за їхньою градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів та довжиною сторін;

 зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені;

знаходить на малюнках: стовпчасті діаграми;

знає одиниці вимірювання площі;

розуміє та записує співвідношення між одиницями вимірювання площі;

 вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника і прямокутника;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Короткі усні/письмові відповіді на запитання

Усний рахунок

 Дидактичні ігри

 Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання

Робота з підручником

 Групове обговорення проблемних ситуацій

 Виконання інтерактивних вправ Практична робота на вимірювання та побудову

Групові та індивідуальні консультації

 Завдання взаємного оцінювання знань

 Пошук інформації в друкованих джерелах та інтернеті Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність.

 Наприклад:

 • Встановлення існування коренів рівняння

• Встановлення істинності чи хибності числової нерівності

 • Пошук раціональних способів обчислень числових виразів

• Побудова лінійних та стовпчастих діаграм за допомогою комп’ютерних програм, в тому числі діаграм за реальними даними • Дослідження реальних даних та процесів за допомогою лінійних та стовпчастих діаграм

• Дослідження кількості способів розв’язування текстової задачі та їх раціональності

 • Дослідження остачі від суми та різниці чисел на натуральне число

 • Дослідження взаємозв’язків між

елементами трикутника (нерівність трикутника, сума градусних мір кутів)

• Встановлення залежності між різними одиницями однієї величини

 • Ознайомлення з правильними многокутниками

• Визначення площі плоских фігур дослідницьким шляхом

  1.  

 

Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел

  1.  

 

Порівняння натуральних чисел. Числові нерівності

  1.  

 

Порівняння натуральних чисел. Числові нерівності

  1.  

 

Округлення натуральних чисел

  1.  

 

Округлення натуральних чисел. Самостійна робота № 2

  1.  

 

Додавання натуральних чисел. Властивості додавання

  1.  

 

Додавання натуральних чисел. Властивості додавання

  1.  

 

Віднімання натуральних чисел. Властивості віднімання

  1.  

 

Віднімання натуральних чисел. Властивості віднімання

  1.  

 

Додавання і віднімання натуральних чисел. Самостійна робота № 3

  1.  

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

  1.  

 

Тематична контрольна

(діагностична) робота № 2

  1.  

 

Множення натуральних чисел

  1.  

 

Множення натуральних чисел

  1.  

 

Властивості множення

  1.  

 

Властивості множення

  1.  

 

Властивості множення. Самостійна робота № 4

  1.  

 

Степінь натурального числа. Квадрат і куб натурального числа

  1.  

 

Степінь натурального числа. Квадрат і куб натурального числа

  1.  

 

Ділення натуральних чисел

  1.  

 

Ділення натуральних чисел

  1.  

 

Ділення з остачею

  1.  

 

Ділення з остачею. Самостійна робота № 5

  1.  

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

  1.  

 

Тематична контрольна

(діагностична) робота № 3

  1.  

 

Числові вирази. Буквені вирази та формули

  1.  

 

Числові вирази. Буквені вирази та формули

  1.  

 

Рівняння

  1.  

 

Рівняння

  1.  

 

Самостійна робота № 6. Текстові задачі на рух

  1.  

 

Текстові задачі на рух

  1.  

 

Текстові задачі на рух

  1.  

 

Текстові задачі економічного змісту

  1.  

 

Текстові задачі економічного змісту

  1.  

 

Вправи на всі дії з натуральними числами

  1.  

 

Вправи на всі дії з натуральними числами

  1.  

 

Вправи на всі дії з натуральними числами. Самостійна робота № 7

  1.  

 

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

  1.  

 

Тематична контрольна

 (діагностична) робота № 4

  1.  

 

Відрізок та його довжина. Одиниці вимірювання довжини відрізка

  1.  

 

Відрізок та його довжина. Одиниці вимірювання довжини відрізка

  1.  

 

Промінь, пряма

  1.  

 

Промінь, пряма. Координатний промінь

  1.  

 

Координатний промінь. Шкала

  1.  

 

Координатний промінь. Шкала. Самостійна робота № 8

  1.  

 

Лінійні та стовпчасті діаграми

  1.  

 

Кут. Види кутів

  1.  

 

Кут. Види кутів

  1.  

 

Величина кута. Вимірювання кутів

  1.  

 

Величина кута. Побудова кутів

  1.  

 

Трикутник та його периметр. Види трикутників за кутами та сторонами

  1.  

 

Трикутник та його периметр. Види трикутників за кутами та сторонами. Самостійна робота № 9

  1.  

 

Прямокутник. Квадрат. Периметр квадрата і прямокутника

  1.  

 

Прямокутник. Квадрат. Рівність фігур

  1.  

 

Рівність фігур

  1.  

 

Площа прямокутника і квадрата. Одиниці вимірювання

площі

  1.  

 

Площа прямокутника і квадрата. Одиниці вимірювання

площі

  1.  

 

Площа прямокутника і квадрата. Самостійна робота № 10

  1.  

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

  1.  

 

Тематична контрольна (діагностична) робота № 5

  1.  

 

Найпростіші комбінаторні задачі

  1.  

 

Найпростіші комбінаторні задачі

  1.  

 

Розв’язування текстових задач алгебраїчним методом

  1.  

 

Логічні задачі

  1.  

 

Узагальнення та систематизація знань за перший семестр

  1.  

 

Узагальнення та систематизація знань за перший семестр

  1.  

 

Підбиття підсумків першого семестру

 

                                                              II СЕМЕСТР

               Тема 3. ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ (13 год)

 

  1.  

 

Дільники та кратні натурального числа

наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10;

 розуміє зміст терміну «ознака»; розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа; формулює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10; взаємно прості числа розв’язує вправи, що передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10;

розкладання натуральних чисел на прості множники в межах тисячі; знаходження спільних дільників двох чисел;

найбільшого спільного дільника (НСД) двох (кількох) чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел (кількох) в межах ста.

Короткі усні/письмові відповіді на запитання

Усний рахунок

 Дидактичні ігри

 Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних та тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання

Робота з підручником

 Групове обговорення проблемних ситуацій

 Виконання інтерактивних вправ Групові та індивідуальні консультації

Завдання взаємного оцінювання знань

Пошук інформації в друкованих джерелах та інтернеті Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність

 Наприклад:

 • Визначення виду числа (просте чи складене).

 • Дослідницькі задачі на встановлення подільності числа на задане число або добуток заданих чисел

• Дослідження парності суми, різниці і добутку двох (кількох) натуральних чисел

 • Визначення того, чи є число досконалим

 • Знаходження простих чиселблизнюків

  1.  

 

Дільники та кратні натурального числа

  1.  

 

Ознаки подільності на 2, 5, 10

  1.  

 

Ознаки подільності на 9 і 3

  1.  

 

Прості та складені числа

  1.  

 

Прості та складені числа. Самостійна робота № 11

  1.  

 

Розкладання чисел на прості множники

  1.  

 

Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа

  1.  

 

Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа

  1.  

 

Найменше спільне кратне

  1.  

 

Найменше спільне кратне. Самостійна робота № 12

  1.  

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

  1.  

 

Тематична контрольна (діагностична) робота № 6

    

                            Тема 4. ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ (64 год)

  1.  

 

Звичайні дроби

наводить приклади: звичайних і десяткових дробів; розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби;

 пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; мішане число;

називає розрядні одиниці цілої та дробової частини десяткового дробу;

читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа;

 формулює означення: правильного і неправильного дробу; середнього арифметичного;

знає, розуміє та застосовує правила: округлення десяткових дробів, знаходження середнього арифметичного;

розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння, округлення, додавання, множення ділення десяткових дробів на натуральне число та на десятковий дріб; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження середнього арифметичного кількох чисел;

 розв’язує вправи, що передбачають: знаходження середнього значення величини;

 застосовує прийоми раціональних обчислень;

розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань;

 прогнозує очікуваний результат.

Короткі усні/письмові відповіді на запитання

 Усний рахунок

 Дидактичні ігри

 Виконання вправ та розв’язування

задач, передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних та тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання

Робота з підручником

 Групове обговорення проблемних ситуацій

 Виконання інтерактивних вправ Групові та індивідуальні консультації

Завдання взаємного оцінювання знань

Пошук інформації в друкованих джерелах та Інтернеті Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність

 Наприклад:

 • Використання звичайних та десяткових дробів у повсякденному житті та навколишньому середовищі

 • Дослідження і порівняння дробів з однаковими чисельниками

 • Створення моделей для ілюстрації

звичайних дробів

 • Дослідження взаємозв’язку десяткових і звичайних дробів

 • Пошук раціональних способів обчислень числових виразів

 • Розв’язування задач дослідницького характеру із звичайними та десятковими дробами

 • Задачі дослідницького характеру на середнє значення величини

  1.  

 

Знаходження дробу від числа і числа за його дробом

  1.  

 

Знаходження дробу від числа і числа за його дробом

  1.  

 

Дріб як частка двох натуральних чисел

  1.  

 

Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками

  1.  

 

Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками

  1.        

 

Правильні і неправильні дроби

  1.        

 

Правильні і неправильні дроби. Самостійна робота № 13

  1.        

 

Мішані числа

  1.        

 

Мішані числа

  1.        

 

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

  1.        

 

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

  1.        

 

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

  1.        

 

Додавання і віднімання мішаних чисел

  1.        

 

Додавання і віднімання мішаних чисел

  1.        

 

Додавання і віднімання мішаних чисел

  1.        

 

Додавання і віднімання мішаних чисел.

Самостійна робота № 14

  1.        

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

  1.        

 

Тематична контрольна (діагностична) робота № 7

  1.        

 

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів

  1.        

 

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів

  1.        

 

Порівняння десяткових дробів

  1.        

 

 Порівняння десяткових дробів

  1.        

 

Порівняння десяткових дробів

  1.        

 

Самостійна робота № 15. Округлення десяткових дробів

  1.        

 

Округлення десяткових дробів

  1.        

 

Округлення десяткових дробів

  1.        

 

Додавання і віднімання десяткових дробів

  1.        

 

Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання

  1.        

 

Додавання і віднімання десяткових дробів.

Самостійна робота № 16

  1.        

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

  1.        

 

Тематична контрольна

(діагностична) робота № 8

  1.        

 

Множення десяткових дробів

  1.        

 

Множення десяткових дробів

  1.        

 

Множення десяткових дробів. Властивості множення

  1.        

 

Множення десяткових дробів. Властивості множення

  1.        

 

Множення десяткових дробів. Властивості множення

  1.        

 

Окремі випадки множення десяткових дробів

  1.        

 

Окремі випадки множення десяткових дробів. Самостійна робота № 17

  1.        

 

Ділення десяткового дробу на натуральне число

  1.        

 

Ділення десяткового дробу на натуральне число

  1.        

 

Ділення десяткових дробів на 10, 100, 1000, ...

  1.        

 

Ділення десяткових дробів на натуральне число

  1.        

 

Ділення десяткових дробів на натуральне число

  1.        

 

Ділення на десятковий дріб

  1.        

 

Ділення на десятковий дріб

  1.        

 

Ділення на десятковий дріб

  1.        

 

Ділення на десятковий дріб

  1.        

 

Ділення на десятковий дріб

  1.        

 

Ділення на десятковий дріб. Самостійна робота № 18

  1.        

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

  1.        

 

Тематична контрольна

 (діагностична)   робота № 9

  1.        

 

Середнє арифметичне

  1.        

 

Середнє арифметичне

  1.        

 

Середнє значення величини

  1.        

 

Середнє значення величини

  1.        

 

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

  1.        

 

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

  1.        

 

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

  1.        

 

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

  1.        

 

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

  1.        

 

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами. Самостійна робота № 19

 

 

  1.        

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

  1.        

 

Тематична контрольна (діагностична) робота № 10

Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (18 год)

  1.        

 

Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел. Округлення натуральних чисел. Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості

  1.        

 

Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості. Квадрат і куб числа. Порядок виконання арифметичних дій у виразах. Ділення з остачею

  1.        

 

Числові та буквені вирази. Формули. Рівняння. Текстові задачі

  1.        

 

Текстові задачі .Відрізок, пряма, промінь. Координатний промінь.

  1.        

 

Кут, трикутник, прямокутник, квадрат. Площа та периметр квадрата і прямокутника

  1.        

 

Подільність натуральних чисел

  1.        

 

Подільність натуральних чисел

  1.        

 

Звичайні дроби

  1.        

 

Звичайні дроби

  1.        

 

Десятковий дріб. Порівняння десяткових дробів .Округлення десяткових дробів

  1.        

 

Арифметичні дії з десятковими дробами

  1.        

 

Арифметичні дії з десятковими дробами

  1.        

 

Арифметичні дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне

  1.        

 

Підсумкова річна контрольна ( діагностична ) робота

  1.        

 

Аналіз результатів підсумкової річної ( діагностичної ) контрольної роботи

  1.        

 

Розкладання натуральних чисел, більших за тисячу, на прості множники. Логічні задачі

  1.        

 

Знаходження найбільшого спільного дільника (НСД) і найменшого спільного кратного (НСК) двох (кількох) чисел в межах тисячі

  1.        

 

Підсумковий урок

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Федюшко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вербовская Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мамич Оксана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Дика Вікторія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Дорунда Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Станева Ольга Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. троян iра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Загайко Ольга Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Амінова Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Планування
Додано
22 серпня 2022
Переглядів
11621
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку