Математика
5 клас
(140 годин на рік, 4 години на тиждень)
Програма. Математика. Навчальна програма для 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Укладачі програми (2012 р.):
М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда, А. В. Паньков, М. С. Якір, Д. А. Номіровський
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда, Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх, О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков
Підручник А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір Математика: Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Х: Гімназія,2018.
№ |
Тема |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
|
за програмою |
за планом |
|
||
1 |
Повторення |
- |
4 |
1 вхідна |
2 |
Натуральні числа і дії над ними. Геометричні фігури і величини |
40 |
60 |
5 |
3 |
Дробові числа і дії над ними |
60 |
64 |
5 |
4 |
Резерв |
40 |
- |
|
5 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
|
12 |
1 |
Усього |
140 |
140 |
|
|
Контрольні роботи |
|
|
11+вхідна |
І семестр – 64 год Тема 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Учень/учениця: наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь; знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; розпізнає у просторі та співвідносить з об’єктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед, піраміду; розрізняє: цифри і числа читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; пояснює, що таке: натуральне число; квадрат і куб натурального числа; пряма; промінь; координатний промінь; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; прямокутний паралелепіпед; куб; рівняння; розв’язати рівняння; пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею; класифікує: кути за градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів; зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені; вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника та прямокутника; розв’язує вправи, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами; піднесення натурального числа до квадрата та куба; порівняння натуральних чисел; ділення з остачею; обчислення значень числових і буквених виразів, периметра і площі прямокутника, квадрата і об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; розв’язує: рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; текстові задачі, зокрема комбінаторні |
||||
№ уроку |
Дата |
Назва теми уроку |
К-ть год |
Домашнє завдання |
1 |
|
Значення математики у житті людини. Математичні дії. Правила порядку виконання математичних дій. |
1 |
|
2 |
|
Залежність між компонентами і результатами дій. |
1 |
|
3 |
|
Розв’язування текстових задач |
|
|
4 |
|
Вхідне діагностичне тестування |
1 |
|
І. Натуральні числа і дії над ними. Геометричні фігури і величини. 60 год. Тема1. Натуральні числа. Відрізок. Промінь., пряма. Порівняння натуральних чисел. 13 год. |
||||
5 |
|
Ряд натуральних чисел. |
1 |
|
6 |
|
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел. |
1 |
|
7 |
|
Запис і читання натуральних чисел |
1 |
|
8 |
|
Відрізок. Довжина відрізка. |
1 |
|
9 |
|
Властивості вимірювання відрізків. Ламана. |
1 |
|
10 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
11 |
|
Площина. Пряма. промінь |
1 |
|
12 |
|
Шкали. Координатний промінь. |
1 |
|
13 |
|
Координатний промінь. Самостійна робота |
1 |
|
14 |
|
Порівняння натуральних чисел. |
1 |
|
15 |
|
Натуральні числа. Відрізок. Промінь., пряма. Порівняння натуральних чисел |
1 |
|
16 |
|
Контрольна робота №1 Натуральні числа. Відрізок. Промінь., пряма. Порівняння натуральних чисел |
1 |
|
17 |
|
Аналіз контрольної роботи |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
Тема 2. Додавання і віднімання натуральних чисел. Числові та буквені вирази. Формули. 12 год. |
||||
18 |
|
Додавання натуральних чисел. |
1 |
|
19 |
|
Властивості додавання натуральних чисел |
1 |
|
20. |
|
Додавання натуральних чисел. Властивості додавання. Самостійна робота. |
1 |
|
21 |
|
Віднімання натуральних чисел. |
1 |
|
22 |
|
Властивості віднімання натуральних чисел. |
1 |
|
23 |
|
Віднімання натуральних чисел. Самостійна робота |
1 |
|
24 |
|
Числові та буквені вирази. Формули. |
1 |
|
25 |
|
Знаходження значень буквених виразів. |
1 |
|
26 |
|
Складання буквених виразів за умовою задачі. |
1 |
|
27 |
|
Числові та буквені вирази. Формули. Властивості додавання та віднімання. |
1 |
|
28 |
|
Контрольна робота № 2. Додавання і віднімання натуральних чисел. |
1 |
|
29 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування цікавих задач. |
1 |
|
Тема 3. Рівняння.Геометричні фігури. 14 год.
|
||||
30 |
|
Рівняння. |
1 |
|
31 |
|
Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь. |
1 |
|
32 |
|
Розв’язування рівнянь і задач. Самостійна робота. |
1 |
|
33. |
|
АСР. Кут. Позначення кутів. Рівність кутів. |
1 |
|
34 |
|
Практична робота «Позначення і зображення кутів.» |
1 |
|
35 |
|
Види кутів. Вимірювання кутів. |
1 |
|
36 |
|
Вимірювання та побудова кутів. |
1 |
|
37 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота. |
1 |
|
38 |
|
Многокутники. Рівні фігури |
1 |
|
39 |
|
Трикутник і його види. Побудови трикутників. |
1 |
|
40 |
|
Прямокутник. Квадрат. |
1 |
|
41 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
42 |
|
Контрольна робота № 3. Рівняння. Геометричні фігури |
1 |
|
43 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв‘язування задач і вправ. |
|
|
Тема 4. Множення і ділення натуральних чисел. Властивості множення 11 год. |
||||
44. |
|
Множення. Переставна властивість множення |
1 |
|
45 |
|
Сполучна властивість множення |
1 |
|
46 |
|
Розподільна властивість множення |
1 |
|
47 |
|
Розподільна властивість множення |
1 |
|
48 |
|
Розв'язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
49 |
|
Ділення |
1 |
|
50 |
|
Ділення з остачею |
1 |
|
51 |
|
Степінь числа |
1 |
|
52 |
|
Розв'язування вправ. |
1 |
|
53 |
|
Контрольна робота №4. Множення і ділення натуральних чисел |
1 |
|
54 |
|
Аналіз контрольної роботи. Множення і ділення натуральних чисел. |
1 |
|
Тема 5. Площа прямокутника. Прямокутний паралелепіпед. 10 год. |
||||
55 |
|
Площа. Площа прямокутника |
1 |
|
56 |
|
Площа. Площа прямокутника |
1 |
|
57 |
|
Розв'язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
58 |
|
Прямокутний паралелепіпед. Піраміда |
1 |
|
59 |
|
Об'єм прямокутного паралелепіпеда |
1 |
|
60 |
|
Об'єм прямокутного паралелепіпеда |
1 |
|
61 |
|
Розв'язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
62 |
|
Комбінаторні задачі |
1 |
|
63 |
|
Контрольна робота № 5 Площа прямокутника. Прямокутний паралелепіпед. |
1 |
|
64 |
|
Аналіз контрольної роботи. |
1 |
|
ІІ семестр. Дробові числа – 64 год. Учень/учениця: наводить приклади: звичайних і десяткових дробів; розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби пояснює, що таке: чисельник і знаменник дробу; мішане число; читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа; формулює означення: правильного і неправильного дробу; відсотка; середнього арифметичного; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння, округлення, додавання, множення і ділення десяткових дробів; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком; знаходження середнього арифметичного кількох чисел, середнього значення величини Тема 6. Звичайні дроби. 13 год |
||||
65 |
|
Уявлення про звичайні дроби |
1 |
|
66 |
|
Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів. |
1 |
|
67 |
|
Правильні і неправильні дроби. Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками |
1 |
|
68 |
|
Розв’язування задач на порівняння дробів. Самостійна робота. |
1 |
|
69 |
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
1 |
|
70 |
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
1 |
|
71 |
|
Дроби і ділення натуральних чисел. |
1 |
|
72 |
|
Мішані числа. |
1 |
|
73 |
|
Додавання і віднімання мішаних чисел. |
1 |
|
74 |
|
Розв’язування задач . Самостійна робота. |
1 |
|
75 |
|
АСР.Звичайні дроби і дії над ними. |
1 |
|
76 |
|
Контрольна робота №6. Звичайні дроби. |
1 |
|
77 |
Аналіз контрольної роботи. Розв‘язування задач і вправ. |
1 |
|
|
Тема 7. Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів. 13 год. |
||||
78 |
|
Уявлення про десяткові дроби. |
1 |
|
79 |
|
Читання і запис десяткових дробів. |
1 |
|
80 |
|
Десяткові дроби. Самостійна робота. |
1 |
|
81 |
|
АСР. Порівняння десяткових дробів. |
1 |
|
82 |
|
Порівняння десяткових дробів. |
1 |
|
83 |
|
Округлення десяткових дробів. |
1 |
|
84 |
|
Округлення десяткових дробів. |
1 |
|
85 |
|
Додавання і віднімання десяткових дробів. |
1 |
|
86 |
|
Додавання і віднімання десяткових дробів. |
1 |
|
87 |
|
Застосування властивостей додавання при виконанні дій з десятковими дробами. |
1 |
|
88 |
|
Розв’язування задач . |
1 |
|
89 |
|
Контрольна робота№7 .Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів |
1 |
|
90 |
|
АКР. Розв’язування задач підвищеної складності |
1 |
|
Тема 8. Множення десяткових дробів. 10 год. |
||||
91 |
|
Множення десяткових дробів на 10, 100, … |
1 |
|
92 |
|
Множення десяткового дробу на десятковий дріб. |
1 |
|
93 |
|
Множення десяткового дробу на десятковий дріб. |
1 |
|
94 |
|
Застосування властивостей множення при множенні десяткових дробів. |
1 |
|
95 |
|
Розв’язування текстових задач |
1 |
|
96 |
|
Розв’язування текстових задач |
1 |
|
97 |
|
Обчислення значень виразів , які містять десяткові дроби. Самостійна робота. |
1 |
|
98 |
|
Множення десяткових дробів. |
1 |
|
99 |
|
Контрольна робота №8 Множення десяткових дробів. |
1 |
|
100 |
|
АКР. Розв’язування задач . |
1 |
|
Тема 9. Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. 10 год. |
||||
101 |
|
Ділення десяткового дробу на натуральне число. |
1 |
|
102 |
|
Перетворення звичайного дробу в десятковий. |
1 |
|
103 |
|
Ділення десяткового дробу на десятковий дріб. |
1 |
|
104 |
|
Ділення десяткового дробу на 0,1;0,01 і … |
1 |
|
105 |
|
Розв’язування задач на знаходження дробу від числа і числа за його дробом. |
1 |
|
106 |
|
Розв’язування прикладів і рівнянь на всі дії з десятковими дробами. |
1 |
|
107 |
|
Розв’язування задач . Самостійна робота. |
1 |
|
108 |
|
Розв’язування задач . |
1 |
|
109 |
|
Контрольна робота №9. Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. |
1 |
|
110 |
|
АКР. Розв’язування задач . |
1 |
|
Тема 10. Середнє арифметичне. Відсотки. 18 год. |
||||
111 |
|
Середнє арифметичне. |
1 |
|
112 |
|
Поняття середньої величини. |
1 |
|
113 |
|
Розв’язування задач . |
1 |
|
114 |
|
Розв’язування задач. |
1 |
|
115 |
|
Відсотки |
1 |
|
116 |
|
Відсотки. Знаходження відсотків від числа. |
1 |
|
117 |
|
Розв’язування задач на знаходження відсотків від числа. |
1 |
|
118 |
|
Знаходження відсотків від числа. Самостійна робота. |
1 |
|
119 |
|
Знаходження числа за його відсотками. |
1 |
|
120 |
|
Розв’язування задач ,що передбачають знаходження числа за його відсотками. |
1 |
|
121 |
|
Розв’язування задач на відсотки. |
1 |
|
122 |
|
Розв’язування задач на відсотки. |
1 |
|
123 |
|
Розв’язування задач на відсотки. |
1 |
|
124 |
|
Розв’язування задач на відсотки. |
1 |
|
125 |
|
Розв’язування задач . . Самостійна робота. |
1 |
|
126 |
|
Розв’язування задач . |
1 |
|
127 |
|
Контрольна робота №10 Середнє арифметичне. Відсотки. |
1 |
|
128 |
|
АКР. Розв’язування логічних задач . |
1 |
|
Повторення. 15год |
||||
129 |
|
Розв’язування вправ на всі дії з числами. |
1 |
|
130 |
|
Розв’язування вправ на всі дії з числами. |
1 |
|
131 |
|
Розв’язування рівнянь. |
1 |
|
132 |
|
Розв’язування текстових задач |
1 |
|
133 |
|
Розв’язування текстових задач на рух |
1 |
|
134 |
|
Розв’язування текстових задач на дроби. |
1 |
|
135 |
|
Кути. Трикутники та їх види |
1 |
|
136 |
|
Геометричні фігури. |
1 |
|
137 |
|
Знаходження площ і об’ємів. |
1 |
|
138 |
|
Підсумкова контрольна робота |
1 |
|
139 |
|
Розв’язування текстових задач на відсотки. |
1 |
|
140 |
|
Розв’язування текстових задач на відсотки. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|