Складено до підручника « Математика»підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти авторів: Григорій Бевз, Валентина Бевз, Дарина Васильєва, Наталія Владімірова та модельною навчальною програмою «Математика. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти(автори Бурда М.І., Васильєва Д.В.)
|
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності |
Дата |
Примітка |
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ( 6 год ) |
|||||
|
Геометричні фігури. Конструювання геометричних фігур |
Наводить приклади: натуральних чисел до мільйону; об’єктів довкілля, що мають форму геометричних фігур, вказаних у змісті. Має уявлення про: геометричні фігури, вказані у змісті; довжину, час, швидкість, масу, температуру, площу, вартість, об’єм (місткість) тощо; взаємозв’язок місткості та об’єму. Розрізняє: плоскі і об’ємні геометричні фігури; числові і буквені вирази. рівняння і нерівності. величини та одиниці величин. Конструює геометричні фігури. Будує у зошиті плоскі геометричні фігури. Виконує дії з натуральними числами в межах мільйону. Розв’язує найпростіші рівняння; Складає вирази для розв’язування задач життєвого змісту. Помічає закономірності, утворює та доповнює числові послідовності. Знаходить значення числових і буквених виразів. Оперує терезами чи їх малюнками як моделлю розв’язування рівнянь і нерівностей. Вимірює величин у довкіллі стандартними і нестандартними одиницями. |
чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми, формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, оперувати текстовою і числовою інформацією,робити висновки на основі міркувань та свідчень, обґрунтовувати рішення генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики, організовувати та планувати свою навчальну діяльність, співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, будувати графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, обстоювати свою позицію, дискутувати. |
|
|
|
Натуральні числа. Розв’язування та складання магічних квадратів |
|
|
||
|
Числові і буквені вирази. Складання і розв’язування задач життєвого змісту |
|
|
||
|
Рівняння і нерівності. Терези як модель розв’язування рівнянь і нерівностей |
|
|
||
|
Величини. Вимірювання величин |
|
|
||
|
Контрольна робота №1 |
|
|
||
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ (64 год.) |
|||||
|
Натуральні числа і цифри. Мільйон. |
Наводить приклад та має уявлення про: цифри; натуральні числа; число 0; Розрізняє: цифри і числа; мільйон та мільярд; Читає і записує: натуральні числа в межах мільярда. Знає: назви розрядів і класів натуральних чисел в межах мільярда; правила порівняння і округлення натуральних чисел; властивості арифметичних дій з натуральними числами; як знайти невідомі компоненти дій. Вміє: додавати, віднімати, порівнювати натуральні числа; округлювати натуральні числа; Розв’язує завдання, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; |
Уміння: чіткоізрозумілоформулюватидумки,аргументувати,ставитизапитанняірозпізнаватипроблеми, формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах,доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію,вестикритичний таконструктивнийдіалог, поповнюватисвійсловниковийзапас Ставлення: визнанняважливостічіткихілаконічнихформулюваньтаповагадодержавноїмови Уміння: оперуватитекстовоюічисловоюінформацією, обирати,створюватиідосліджуватинайпростішіматематичнімоделіреальнихоб’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати,здійснюватипрогнози вконтекстінавчальнихіпрактичнихзадач, доводитиправильністьтверджень, застосовуватилогічніспособимисленняпідчасрозв’язуванняпізнавальнихіпрактичних задач, пов’язанихзреальнимиоб’єктами, використовуватиматематичніметодивжиттєвихситуаціях Ставлення: готовністьшукатипоясненнятаоцінюванняправильностіаргументів, усвідомленняважливостіматематикиякмовинауки,технікитатехнологій
|
|
|
|
Нуль і мільярд |
|
|
||
|
Порівняння натуральних чисел. Нерівності |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №1 |
|
|
||
|
Додавання натуральних чисел |
|
|
||
|
Додавання натуральних чисел. Закони додавання. |
|
|
||
|
Віднімання натуральних чисел |
|
|
||
|
Віднімання натуральних чисел |
|
|
||
|
Округлення чисел |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №2 |
||||
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№2(Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№2(Дослідженняситуаціїтастворенняматематичних моделей (ДМ) та Інтерпретація та критичний аналіз результатів (ІК)). Аналізписьмовихробіт. |
|
|
||
|
|
Наводить приклад та має уявлення про: шкалу; координатний промінь; комбінаторні задачі. Читає і записує: координати точок на координатному промені; Зображує: координатний промінь, натуральні числа на координатному промені. Вміє: множити; розв’язувати текстові задачі, зокрема комбінаторні; розв’язувати комбінаторні задачі на основі логічних міркувань.
|
чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми, формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, оперувати текстовою і числовою інформацією; встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо), обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень, обґрунтовувати рішення генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики, оцінювати, прогнозувати вплив людської діяльності на довкілля через побудову та дослідження математичних моделей природних процесів і явищ структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, обстоювати свою позицію, дискутувати |
|
|
|
Пряма. Площина. Відрізки, ламані та їх довжини. |
|
|
||
|
Пряма. Площина. Відрізки, ламані та їх довжини. |
|
|
||
|
Координатні промені і шкали |
|
|
||
|
Координатні промені і шкали |
|
|
||
|
Кути та їх міри. Вимірювання та побудова кутів |
|
|
||
|
Кути та їх міри. Вимірювання та побудова кутів |
|
|
||
|
Взаємне розміщення прямих |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №3 |
|
|
||
|
Множення натуральних чисел |
|
|
||
|
Множення натуральних чисел |
|
|
||
|
Закони множення |
|
|
||
|
Розв’язування комбінаторних задач |
|
|
||
|
Розв’язування комбінаторних задач |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №4 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№3 (Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№3(Дослідженняситуації та створення математичнихмоделей(ДМ)таІнтерпретаціятакритичнийаналізрезультатів(ІК)).Аналіз письмовихробіт. |
|
|
||
|
Ділення натуральних чиселна2 та 3 |
Наводить приклад та має уявлення про: числовий та буквений вираз; парні і непарні числа; умови, за яких сума, різниця чи добуток чисел буде парним; прості і складені числа; степінь числа з натуральним показником; рівняння; нерівності; Розпізнає числа, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10в межах таблички множення; Розрізняє: числові і буквені вирази; прості і складені числа; квадрат і куб натурального числа; рівняння і нерівності. Читає і записує: числові і буквені вирази; степінь числа з натуральним показником; квадрат і куб одноцифрового числа Формулює ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10. Вміє: ділитина 2,3,4 та 5; виконувати діленняна 2,3,4 та 5 з остачею1; встановлювати правильний порядок дій у виразах; підставляти у формули відомі значення величин; розв’язуватинайпростіші рівняння рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій. перевірити чи є розв’язкомнайпростішої нерівності задане число; За допомогою вчителя підібрати декілька розв’язків нерівності; За допомогою вчителя формулювати означення переставної, сполучної і розподільної властивостей множення Розв’язуєза допомогою вчителя завдання, що передбачають: піднесення натурального числа до степеня з натуральним показником; піднесення одноцифрового числа до степеня 2 та 3; обчислення значень найпростішихчислових і буквених виразів, використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; |
Уміння: Чітко і зрозумілоформулюватидумки,аргументувати,ставитизапитанняірозпізнаватипроблеми, формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах,доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію,вестикритичний таконструктивнийдіалог, поповнювати свій словниковий запас Уміння: використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів
|
|
|
|
Ділення натуральних чиселна 4 та 5 |
|
|
||
|
Ділення на 2,3,4 та 5 з остачею1 |
|
|
||
|
Діленняна 2,3,4 та 5 з остачею1 |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ, які містьть ділення на 2, 3, 4 та 5 |
|
|
||
|
Ознаки подільності на 2, 5, 10 |
|
|
||
|
Ознаки подільності на 3 і 9на2,5,10 |
|
|
||
|
Прості та складені числа. Розкладання чисел на прості множники. Ознаки подільності на 3 і 9 в межах таблички множення. |
|
|
||
|
Прості та складені числа. Розкладання чисел на прості множники. Розв’язування найпростіших задач,що містять дію ділення чисел на 2,3,4,5,10. |
|
|
||
|
Квадрат і куб одноцифрового числа. Степінь числа з натуральним показником. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №5 |
|
|
||
|
Числові й буквені вирази. Порядок дій у виразах. Формули |
|
|
||
|
Рівняннянайпростіші в межах 10. Розв’язування задач за допомогою рівняньпов’язані з купівлею - продажем арифметичним способом |
|
|
||
|
Рівняннянайпростіші в межах 10. Розв’язування задач за допомогою рівняньпов’язані з купівлею - продажем арифметичним способом |
|
|
||
|
Рівняннянайпростіші в межах 10. Розв’язування задач за допомогою рівняньна вартість.Самостійна робота. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №6 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№4 (Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичний контроль № 4 (Дослідження ситуації та створення математичнихмоделей(ДМ)таІнтерпретаціятакритичнийаналізрезультатів(ІК)).Аналіз Письмовихробіт. |
|
|
|
|
|
|
Наводить приклади: об’єктів довкілля, що мають форму геометричних фігур, вказаних у змісті; об’єктів довкілля, що мають вісь симетрії чи центр симетрії. Має уявлення:на наочно-оперативному рівні про вказані у змісті фігури та їх властивості; про рівні фігури; про нерівність трикутника; про суму кутів трикутника; нерівність чотирикутника; суму кутів чотирикутника; про різні форми запису одиниць швидкості (м/с, м с ); взаємозв’язок між дм3 і л.; про різні види симетрії; центр симетрії та вісь симетрії геометричної фігури Розрізняє: замкнуті на незамкнуті ламані; різносторонні і рівнобедрені трикутники; величини та їх одиниці. Знаходить за допомогою вчителя на малюнках: геометричні фігури, вказані у змісті; фігури, що мають вісь симетрії чи центр симетрії. Знає: назви геометричних фігур, вказаних у змісті, та їх основних елементів;; види трикутників; Вміє: розпізнавати зазначені у змісті геометричні фігури; знаходитиза допомогою вчителя периметр многокутника; знаходитиза допомогою вчителя площу прямокутника і квадрата. Будуєза допомогою вчителя: паралельні і перпендикулярні прямі; геометричні фігури за допомогою лінійки і косинця. |
Уміння: чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач доводити правильність тверджень застосовувати логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач, пов’язаних з реальними об’єктами використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях Уміння: генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їх втілення Ставлення: відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб |
|
|
|
Многокутники. Трикутники і чотирикутники.
|
|
|
||
|
Многокутники. Трикутники і чотирикутники.
|
|
|
||
|
Кути трикутника і чотирикутника
|
|
|
||
|
Кути трикутника і чотирикутника
|
|
|
||
|
Рівні фігури. Симетрія Побудова фігури симетричного відносно осі симетрії
|
|
|
||
|
Величини та їх значення
|
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №7
|
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації знань
|
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№5 (Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичний контроль № 5 (Дослідження ситуації та створення математичнихмоделей(ДМ)таІнтерпретаціятакритичнийаналізрезультатів(ІК)).Аналіз письмовихробіт. |
|
|
||
Звичайні дроби (11 год.) |
|||||
|
Дробові числа і звичайні дроби. |
Наводить приклади: звичайних дробів (правильних і неправильних; скоротних і нескоротних); мішаних чисел. Розрізняє: правильні і неправильні дроби; скоротні і нескоротні дробів; задачі на дріб від числа та числа за значенням його дробу.Пояснює, що таке: чисельник і знаменник дробу; мішане число. Читає і записує: звичайні дроби; мішані числа. Формулює означення правильного і неправильного дробу; основну властивість дробу. Розв’язує завдання, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; скорочення дробів; знаходження дробу від числа та числа за його дробом (на основі означення дробу). |
Уміння: доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог Уміння: оперувати текстовою і числовою інформацією здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач Ставлення: усвідомлення важливості математики для опису та пізнання навколишнього світу Уміння: генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їх втілення Ставлення: відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб
|
|
|
|
Порівняння звичайних дробівз однаковими знаменниками та однаковими чисельниками. |
|
|
||
|
Задачі на знаходження дробу від числа і числа за значенням його дробу |
|
|
||
|
Задачі на знаходження дробу від числа і числа за значенням його дробу |
|
|
||
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками |
|
|
||
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 8 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№6(Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№6(Дослідженняситуаціїтастворенняматематичних моделей (ДМ) та Інтерпретація та критичний аналіз результатів (ІК)). Аналізписьмовихробіт. |
|
|
||
|
Підсумковий урок |
|
|
||
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач.Розв’язування текстових математичних задач. Прості текстові арифметичні задачі на зменшення та збільшення на кілька одиниць.
|
Розв’язує: текстові задачі, моделями до яких є геометричні фігури; задачі на перегинання і розрізання геометричних фігур; текстові задачі на подільність чисел текстові задачі, в яких фігурують звичайні дроби; задачі на знаходження дробу від числа та на знаходження числа за значенням його дробу (на основі означення дробу ). Створює моделі для ілюстрації звичайних дробів. Складає свої власні задачі. Умієза допомогою вчителя розв’язувати нескладні текстові математичні задачі, що вимагають використання залежностей між величинами (ціна, кількість і вартість тощо); розв’язувати арифметичні задачі на знаходження добутку і частки, збільшення числа в декілька разів, зменшення числа в декілька разів; складати короткий запис умови, пояснювати розв’язання, записувати арифметичну дію, відповідь задачі; розв'язувати сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів, їх збереження та примноження; даних про безпеку і охорону здоров'я; безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; розрахунків, пов'язаних із календарем і годинником тощо. |
Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів Уміння: співпрацювати в команді для розв’язання проблеми аргументувати та обстоювати власну позицію унаочнювати математичні моделі Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо Уміння: оперувати текстовою і числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо)
|
|
|
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач.Задачі на знаходження невідомого доданка.
|
|
|
||
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач Задачі на знаходження невідомого зменшу- ваного.Задачі на знаходження невідомого від’ємника. |
|
|
||
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач.Здачі на дві дії. Складені |
|
|
||
ІІ семестр Повторення і систематизація матеріалу, вивченого в І семестрі (5 год) |
|||||
|
Натуральні числа і дії з ними в межах 100 |
|
|
|
|
|
Найпростіші геометричні фігури у задачах |
|
|
||
|
Многокутники. Задачі на перегинання і розрізання геометричних фігур. Симетрія у побуті і природі. |
|
|
||
|
Числові і буквені вирази. Нерівності. Рівняння найпростіші в межах 20. Розв’язування задач за допомогою рівнянь пов’язанні з купівлею-продажем. |
|
|
||
|
Звичайні дроби. Створення моделей для ілюстрації звичайних дробів. Скорочення дробів в межах таблички множеня. Порівняння. Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковим знаменниками в межах 100 без передоходу через десяток. Задачі на дроби |
|
|
||
Десяткові дроби (35 год) |
|||||
|
Десяткові дроби. |
Має уявлення та наводить приклад десяткових дробів. Читає і записує десяткові дроби. Знає: назви розрядів десяткових знаків у запису десяткового дробу; взаємозв’язок деяких звичайних дробів і десяткових дробів. Розрізняє: звичайні і десяткові дроби; задачі на знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу. Розв’язує завдання, що передбачають: порівняння, округлення, додавання, множення і ділення десяткових дробів; знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу. Інтерпретує розв’язок абстрактної задачі відповідно до умови прикладної (округлення з надлишком і з недостачею). Уміє за допомогою вчителя додавати та віднімати десяткові дроби; множити десяткові дроби на одиницю з нулями; множити десяткові дроби на одноцифрове число, розв’язує приклади з десятковими дробами; ділити десяткові дроби на одиницю з нулями; зменшувати дріб в 10, 100 разів;вміє ділити десяткові дроби на одноцифрове число Читає та розуміє текст математичного змісту.
|
Уміння: організовувати та планувати свою навчальну діяльність Уміння: доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог Уміння: оперувати текстовою і числовою інформацією здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач Ставлення: усвідомлення важливості математики для опису та пізнання навколишнього світу Уміння: генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їх втілення Ставлення: відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб
|
|
|
|
Десяткові дроби |
|
|
||
|
Порівняння десяткових дробів. |
|
|
||
|
Порівняння десяткових дробів. |
|
|
||
|
Додавання десяткових дробів |
|
|
||
|
Додавання десяткових дробів |
|
|
||
|
Віднімання десяткових дробів |
|
|
||
|
Віднімання десяткових дробів |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 9 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації |
|
|
||
|
Тематичний контроль№7 Розв’язування математичних задач) |
|
|
||
|
Тематичний контроль№7 (Дослідження ситуації та створення математичних моделей (ДМ) та Інтерпретація та критичний аналіз результатів (ІК)). Аналіз письмових робіт. Множення десяткових дробів |
|
|
||
|
Множення десяткових дробів на одиницю з нулями, Збільшення дробу в 10, 100, 1000 разів.. |
|
|
||
|
Множення десяткових дробів |
|
|
||
|
Окремі випадки множення Множення десяткових дробів на одноцифрове число. |
|
|
||
|
Окремі випадки множення Множення десяткових дробів на одноцифрове число. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 10 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№8(Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичний контроль № 8 (Дослідження ситуації та створення математичнихмоделей (ДМ) та Інтерпретація та критичний аналіз результатів (ІК)). Аналізписьмовихробіт. Ділення десяткового дробу на натуральне число одноцифрове |
|
|
||
|
Ділення десяткового дробу на натуральне число одноцифрове |
|
|
||
|
Ділення натуральних чисел і дробів |
|
|
||
|
Ділення натуральних чисел і дробів ділення десяткового дробу на одноцифрове число, коли цілі діляться без остачі або з остачею.
|
|
|
||
|
Ділення натуральних чисел і дробів ділення десяткового дробу на одноцифрове число, коли в частці одержуємо десятковий дріб. |
|
|
||
|
Ділення на десятковий дріб ділення десяткових дробів на одиницю з нулями. Зменшення дробу в 10, 100, 1000 разів. |
|
|
||
|
Ділення на десятковий дріб ділення десяткових дробів на одиницю з нулями. Зменшення дробу в 10, 100, 1000 разів. |
|
|
||
|
Ділення на десятковий дріб |
|
|
||
|
Ділення на десятковий дріб ділення десяткових дробів на одиницю з нулями. Зменшення дробу в 10, 100, 1000 разів. |
|
|
||
|
Округлення чисел |
|
|
||
|
Задачі на дроби (знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу) Знаходження 0,1; 0,01; 0,001 від числа.
|
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 11 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№9(Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№9(Дослідженняситуаціїтастворенняматематичних моделей (ДМ) та Інтерпретація та критичний аналіз результатів (ІК)). Аналізписьмовихробіт. |
|
|
||
Об’ємні геометричні фігури (10 год) |
|||||
|
Об’ємні фігури. Види об’ємних фігур (призма, піраміда, прямокутний паралелепіпед, куб). Елементи об’ємних фігур. |
Розпізнає у просторі та співвідносить з об’єктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед, призму, піраміду. Має уявлення про: вершини; грані і ребра призми, піраміди, прямокутного паралелепіпеда, куба; розгортки прямокутного паралелепіпеда і куба. Знає: формули об’єму прямокутного паралелепіпеда і куба; одиниці об’єму. Вміє обчислювати за допомогою вчителя: об’єм прямокутного паралелепіпеда й куба; суму довжин усіх ребер прямокутного паралелепіпеда й куба. площу поверхні прямокутного паралелепіпеда й куба. Розв’язує текстові задачі, моделями до яких є геометричні фігури описані у змісті
|
Ставлення: налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків Уміння: організовувати та планувати свою навчальну діяльність Уміння: доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог Уміння: оперувати текстовою і числовою інформацією здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач Ставлення: усвідомлення важливості математики для опису та пізнання навколишнього світу Уміння: генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їх втілення Ставлення: відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб
|
|
|
|
Прямокутний паралелепіпед. Його зображення. Об’єм прямокутного паралелепіпеда. |
|
|
||
|
Розгортка прямокутного паралелепіпеда. Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда. |
|
|
||
|
Куб. Його зображення. Об’єм куба. Розгортка прямокутного паралелепіпеда. Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда. |
|
|
||
|
Розгортка куба. Площа поверхні куба Куб. Його зображення. Об’єм куба. |
|
|
||
|
Розв’язування текстових задач (з врахуванням округлення значень величин відповідно до прикладної задачі). Розгортка куба. Площа поверхні куба |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 12 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№10(Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№10(Дослідженняситуаціїтастворенняматематичних моделей (ДМ) та Інтерпретація та критичний аналіз результатів (ІК)). Аналізписьмових робіт. |
|
|
||
Застосування математики (25 год) |
|||||
|
Відсотки |
Має уявлення про: відсоток; масштаб; середнє арифметичне; середнє значення величини; діаграму. Розрізняє: різні види масштабу; середнє арифметичне та середнє значення величини; лінійні і стовпчасті діаграми. Вміє за допомогою вчителя: користуватися масштабом; записувати відсотки у вигляді десяткового дробу; записувати десятковий дріб у вигляді відсотку; знаходити середнє арифметичне кількох чисел; відсотка від числа та числа за його відсотком ; знаходити середнє значення величин. Читає і будує стовпчасті та лінійні діаграми. Розв’язує текстові задачі, що передбачають знаходження: відсотка від числа та числа за його відсотком; середнього арифметичного кількох чисел; середнього значення величини. |
Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач Уміння: організовувати та планувати свою навчальну діяльність Уміння: доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог Уміння: оперувати текстовою і числовою інформацією здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач Ставлення: усвідомлення важливості математики для опису та пізнання навколишнього світу Уміння: генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їх втілення Ставлення: відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб
|
|
|
|
Відсотки Заміна десяткових дробів відсотками.
|
|
|
||
|
Задачі на знаходження відсотку від числа |
|
|
||
|
Задачі на знаходження числа за його відсотком Знаходження 1 % числа. Знаходження кількох відсотків числа.
|
|
|
||
|
Задачі на відсотки. Знаходження числа за 1 % |
|
|
||
|
Задачі на відсотки. Задачі на рух Знаходження числа за 2%, 5 %, 10 %.
|
|
|
||
|
Задачі на відсотки. Задачі на рух Знаходження числа за 20%, 25 %, 50 %.
|
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №13 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації. Знаходження відсотків числа та числа за відсотками.
|
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№11 (Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№11 (Дослідженняситуаціїтастворенняматематичних моделей (ДМ) та Інтерпретація та критичний аналіз результатів (ІК)). Аналізписьмовихробіт. |
|
|
||
|
Масштаб та його використання. Знаходження відстаней на карті |
|
|
||
|
Масштаб та його використання. Знаходження відстаней на карті |
|
|
||
|
Масштаб та його використання. Знаходження відстаней на карті |
|
|
||
|
Середнє арифметичне. Його використання для розв’язування задач. |
|
|
||
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини |
|
|
||
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини |
|
|
||
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини |
|
|
||
|
Діаграми та їх види. Лінійні і стовпчасті діаграми. Їх читання |
|
|
||
|
Побудова лінійних і стовпчастих діаграм |
|
|
||
|
Побудова лінійних і стовпчастих діаграм |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 14 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№12(Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичний контроль № 12 (Дослідження ситуації та створення математичнихмоделей(ДМ)таІнтерпретаціятакритичнийаналізрезультатів(ІК)).Аналіз письмовихробіт. |
|
|
||
Повторення і систематизація навчального матеріалу (15 год) |
|||||
|
Натуральні числа. Дії з натуральними числами в межах 100 Ознаки подільності на 2, 5, 10. |
Розв'язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів рідного краю; безпеки руху; знаходження периметрів та площ предметів довкілля, об’ємів предметів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; розрахунків, пов'язаних із календарем і годинником; розрахунок харчового раціону; визначення середнього значення замірів величин (просторових розмірів об’єктів природи, часу, швидкості тощо). |
Уміння: генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми обстоювати свою позицію, дискутувати використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи розв’язання проблемних ситуацій будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи Ставлення: відповідальність та ініціативність, впевненість у собі розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя прагнення вдосконалювати результати людської діяльності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів Уміння: співпрацювати в команді для розв’язання проблеми аргументувати та обстоювати власну позицію
|
|
|
|
Дробові числа додавання та віднімання звичайних дробів, їх порівняння |
|
|
||
|
Задачі на дроби додавання та віднімання десяткових дробів, їх порівняння |
|
|
||
|
Задачі на дроби множення та ділення десяткових дробів на одиницю з нулями, на 10, 100, 1000. |
|
|
||
|
Задачі геометричного змісту (плоскі фігури) побудова прямокутника, квадрати, знаходження їх периметра |
|
|
||
|
Задачі геометричного змісту (об’ємні фігури) побудова паралелепіпеда, куба, знаходження їх об’єму |
|
|
||
|
Рівняння найпростіші. Задачі, що зводяться до простіших рівнянь |
|
|
||
|
Відсоткові розрахунки |
|
|
||
|
Величини. Середнє арифметичне. Середнє значення величини. |
|
|
||
|
Масштаб. Діаграми |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 15 |
|
|
||
|
Урок узагальнення і систематизації |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№13(Розв’язуванняматематичнихзадач) |
|
|
||
|
Тематичнийконтроль№13 (Дослідженняситуаціїтастворенняматематичних моделей (ДМ) та Інтерпретація та критичний аналіз результатів (ІК)). Аналізписьмовихробіт. |
|
|
||
|
Підсумковий урок |
|
|
||
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач Розв’язування текстових математичних задач. Прості текстові арифметичні задачі на зменшення та збільшення на кілька одиниць. |
|
|
||
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач Задачі на знаходження невідомого доданка.
|
|
|
||
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач Задачі на знаходження невідомого зменшу- ваного.Задачі на знаходження невідомого від’ємника. |
|
|
||
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач Здачі на дві дії. Складені |
|
|
||
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач Здачі на дві дії. Складені |
|
|
Для дитини з ООП
Загальне
Для всіх учнів/учениць крім учнів/учениць з ООП