Календарно-тематичне планування
з музичного мистецтва 2 клас (35 годин)
Тема. Типи музики (8 годин)
№ |
Клас, дата |
Тема |
Матеріал для сприйняття |
Матеріал для виконання |
Творчі завдання |
1 |
|
Пісня, танець, марш – основні типи музики |
Д. Кабалевський «Три кити» |
Д. Кабалевський «Пісня про школу» |
Гра «Я – композитор» (придумати мелодію привітання) за допомогою пластичних рухів передавати характер музики
|
2 |
|
Пісня – душа музики |
Д. Кабалевський «Три кити», Я. Степовий «Колискова»
|
Д. Кабалевський «Пісня про школу»
|
Позначати пульс за допомогою ритмічних інструментів, залучення учнів до оцінювання якості співу
|
3 |
|
Характерні особливості пісні як типу музики |
Л. Бетховен «Бабак», Я. Степовий «Колискова»
|
Ф. Колеса «Школяр», Д. Кабалевський «Пісня про школу»
|
За допомогою руки передавати висотність звуків, виконання елементарних ритмічних вправ, пластичне інтонування пісні
|
4 |
|
Танець та його характерні особливості як типу музики |
Л. Бетховен «Бабак», П. Чайковський «Вальс», С. Рахманінов «Полька», Рок-н-рол |
Ф. Колеса «Школяр», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики» |
Відтворювати та відплескувати простий ритмічний супровід музичних творів, передавати характер танцювальної музики за допомогою танцювальних рухів |
5 |
|
Різновиди танців |
П. Чайковський «Вальс», С. Рахманінов «Полька», Д. Шостакович «Вальс-жарт», Д. Кабалевський «Танець молодого бегемота»
|
А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики»
|
Через пластичне інтонування передавати характер музичного твору, створювати ритмічний супровід музичного твору, використовуючи прості ритмічні інструменти |
6 |
|
Марш та його характерні особливості як типу музики |
Д. Кабалевський «Три варіанта маршу», Є. Адамцевич «Запоріжський марш» |
В. Верховинець «Гей, військо йде», Повторення пісень |
За допомогою пластичних рухів передавати характер музики
|
7 |
|
Різновиди маршів |
Є. Адамцевич «Запоріжський марш», П. Чайковський «Марш деревяних солдатиків», М. Блантер «Футбольний марш», С. Чернецький «Зустрічний марш» |
А. Філіпенко «Веселий музикант», В. Верховинець «Гей, військо йде»
|
За допомогою простих ритмічних інструментів передавати пульс, сильну долю та ритмічний малюнок музичного твору |
8 |
|
Поєднання елементів різних типів музики в одному творі |
Я. Степовий «Лугом іду», «Дощик», «Гей не дивуйте» |
А. Філіпенко «Веселий музикант», В. Верховинець «Гей, військо йде», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики»
|
За допомогою малювання кольоровими плямами передавати різний характер музики
|
Тема. Виражальне та зображальне в музиці (8 годин)
9 |
|
Життя – джерело музичного мистецтва. |
П. Чайковський «Ранкові роздуми», Є. Адамцевич «Запоріжський марш» |
К. Петров «Посміхнись» |
Аналіз музичного твору та зв'язок його з життям
|
10 |
|
Виражальні та зображальні можливості музики |
П. Чайковський «Ранкові роздуми», Є. Адамцевич «Запоріжський марш», Л. Бетховен «Весело. Сумно», М. Римський-Корсаков «Політ джміля» |
К. Петров «Посміхнись», повторення пісень
|
Вираження характеру та змісту музики в пластичних рухах
|
11 |
|
Вираження музикою внутрішнього світу людини |
Л. Бетховен «Весело. Сумно», Р. Шуман «Перша втрата», «Веселий селянин»
|
М. Леонтович «Дударик» |
Зображення кольоровими плямами характеру, настрою, почуттів та думок |
12 |
|
Зображальні можливості музики |
М. Сільванський «Пташка та кицька», К. Сен-Санс «Півник та курки», «Слон» |
М. Леонтович «Дударик», М. Лисенко «Пісня Лисички»
|
За допомогою рухів зображувати музичні образи
|
13 |
|
Різноманітність зображальних можливостей музики |
М. Сільванський «Пташка та кицька», М. Завалишина «Заводне мишеня», Д. Кабалевський «Три подруги», Е. Гріг «Ранок» |
Укр. нар. щедрівка «Ой, сивая та і зозуленька», М. Лисенко «Пісня Лисички»
|
Використання ритмічних інструментів для супроводу пісень та інсценізація пісень
|
14 |
|
Поєднання виражальних та зображальних можливостей музики. Мова і музика |
Е. Гріг «Ранок», М. Глінка «Попутна» |
В. Шаїнський «Сніжинки», укр. нар. щедрівка «Ой, сивая та і зозуленька»,
|
Ритмічний супровід музичних творів, пластичне інтонування та передача зображальних можливостей музики рухами |
15 |
|
Новий рік та музика |
Укр. нар. колядки та щедрівки
|
Укр. колядка «Нова радість стала», В. Шаїнський «Сніжинки»
|
Інсценизація колядок, щедрівок та новорічних пісень , оцінювання власного співу та співу ровесників |
16 |
|
Узагальнення теми семестру |
Музика на вибір учнів та вчителя |
Повторення пісень |
Закріплення творчих навиків
|
Тема. Основні музичні жанри. (10 годин).
№ |
Клас, дата |
Тема |
Матеріал для сприйняття |
Матеріал для виконання |
Творчі завдання |
17 |
|
Подорож з піснею, танцем та маршем. |
М. Коваль Опера «Семеро козенят» |
М. Коваль Хор з опери «Семеро козенят», укр. колядка «Нова радість стала», укр. нар. щедрівка «Ой, сивая та і зозуленька», В. Шаїнський «Сніжинки» |
Визначення характеру музичного твору, пластичне інтонування музичних творів |
18 |
|
Подорож з піснею до опери |
М. Коваль Опера «Семеро козенят», теми героїв |
М. Коваль Колискова Мами – Кози, хор з опери «Семеро козенят»,
|
Театралізація фрагментів опери
|
19 |
|
Зустріч пісні, танцю та маршу в опері |
М. Коваль Опера «Семеро Козенят», сцени з опери |
М. Коваль Хор, колискова Мами – Кози, теми героїв з опери «Семеро козенят»
|
Театралізація фрагментів опери, оцінювання власного співу та співу ровесників
|
20 |
|
Танець привів нас до балету |
С. Прокофєв Вальс з балету «Попелюшка» |
П. Синявський «Місячний кораблик» |
Пластичне інтонування музичних творів, виконання ритмічно-танцювальних рухів
|
21 |
|
Балет – сценічно-хореографічна, музична вистава |
С. Прокофєв Вальс та сцена з боєм годинника з балету «Попелюшка» |
П. Синявський «Місячний кораблик» |
Пластичне інтонування музичних творів, виконання ритмічно-танцювальних рухів
|
22 |
|
Зв'язок музики в опері та балеті з іншими видами мистецтва |
П. Чайковський Танець маленьких лебедят з балету «Лебедине озеро», М. Меєрович Опера «Три ведмеді» |
А. Павлюк «Святковий хоровод», П. Синявський «Місячний кораблик» |
Оцінювання власного співу та співу ровесників, ритмічний супровід музичних творів з використанням простих ритмічних інструментів
|
23 |
|
Подорож до театру опери та балету |
М. Лисенко Пісня Лисички з опери «Коза-дереза», П. Чайковський Фрагменти з балету «Лускунчик» |
А. Павлюк «Святковий хоровод», повторення пісень
|
Відтворення ритмічного малюнку та передача пульсу пісень, пластичне інтонування музичних творів
|
24 |
|
Пісня, танець, марш ведуть нас у симфонію |
Укр. танець «Козачок», невідомий автор «Симфонія»(«Козачок») |
В. Іванников «Найкраща», повторення пісень |
Гра «Ми створюємо симфонічний оркестр»
|
25 |
|
Жанр концерту |
І. Беркович Концерт для ф-но з оркестром №2, 2 частина, укр. нар. пісня «Ой, лопнув обруч» |
В. Іванников «Найкраща», Я. Степовий «Зима і Весна» |
Відтворення ритмічного малюнку та передача характеру народного танцю за допомогою танцювальних рухів
|
26 |
|
Узагальнення теми |
Музика за вибором учнів та вчителя |
Повторення пісень |
Закріплення творчих навиків
|
Тема. Мова музики. (9 годин).
27 |
|
Музична мова – виразник образного змісту музичного твору |
Д. Кабалевський «Зайчик дратує ведмедика», І. Дунаєвський Марш з кінофільму «Веселі хлоп’ята» |
М. Ведмедері «Наша мова» |
Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування
|
28 |
|
Елементи музичної мови |
П. Чайковський «Кіт в чоботях та Біла Кицька», М. Сильванський «Пташка та Кицька», Д. Кабалевський «Зайчик дратує ведмедика»,
|
М. Ведмедері «Наша мова» |
Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування
|
29 |
|
Виражальне значення засобів музичної виразності |
Р. Шуман «Перша втрата», «Веселий селянин», М. Сильванський «Пташка та Кицька»,
|
Укр. нар. пісня «Як діждемо літа», М. Ведмедері «Наша мова»
|
Зображення кольоровими плямами виражених почуттів та настрою прослуханої музики та їх порівняння
|
30 |
|
Роль мелодії та супроводу в передачі характеру музичного твору |
М. Глінка «Марш Чорномора», П. Чайковський «Танець Феї Драже». |
Укр. нар. пісня «Як діждемо літа», повторення пісень |
Пластичне інтонування та передача за його допомогою характеру музики, показ за допомогою простих ритмічних інструментів пульсу, сильної долі та ритмічного малюнка музичного твору |
31 |
|
Тембр у музиці |
С. Прокофєв «Петрик та Вовк» (теми з казки) |
Б. Савельєв «Справжній друг» |
Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування
|
32 |
|
Поєднання у симфонічній казці елементів музики та літературного твору |
С. Прокофєв «Петрик та Вовк» |
Б. Савельєв «Справжній друг», повторення пісень |
Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування
|
33 |
|
Пісенність, маршовість та танцювальність в інструментальних творах |
П. Чайковський «Неаполітанська пісня», Е. Гріг «Хода гномів». |
В. Шаїнський «Посмішка», повторення пісень |
Передача характеру музичного твору за допомогою пластичного інтонування
|
34 |
|
Підсумковий урок |
Музика на вибір учнів та вчителя |
Повторення пісень |
Використання набутих творчих навичок під час виконання пісень та прослуховування музичних творів
|
35 |
|
Урок-концерт |
Музика на вибір учнів та вчителя |
Виконання пісень на вибір учнів та вчителя |
Використання набутих творчих навичок під час виконання пісень та прослуховування музичних творів
|