Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва 2 клас (35 годин)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва 2 клас (35 годин) Тема. Типи музики (8 годин) Тема. Виражальне та зображальне в музиці (8 годин) Тема. Основні музичні жанри. (10 годин). Тема. Мова музики. (9 годин).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з музичного мистецтва 2 клас (35 годин)

 

Тема. Типи музики (8 годин)

Клас, дата

Тема

Матеріал для сприйняття

Матеріал для виконання

Творчі завдання

1

 

Пісня, танець, марш – основні типи музики

Д. Кабалевський «Три кити»

Д. Кабалевський

«Пісня про школу»

Гра «Я – композитор» (придумати мелодію привітання)

за допомогою пластичних рухів передавати характер музики

 

2

 

Пісня – душа музики

Д. Кабалевський «Три кити»,

Я. Степовий «Колискова»

 

Д. Кабалевський

«Пісня про школу»

 

Позначати пульс за допомогою ритмічних інструментів, залучення учнів до оцінювання якості співу

 

 

 

3

 

Характерні особливості пісні як типу музики

Л. Бетховен «Бабак»,

Я. Степовий «Колискова»

 

Ф. Колеса «Школяр»,

Д. Кабалевський

«Пісня про школу»

 

За допомогою руки передавати висотність звуків, виконання елементарних ритмічних вправ, пластичне інтонування пісні

 

 

4

 

Танець та його характерні особливості як типу музики

Л. Бетховен «Бабак»,

П. Чайковський «Вальс»,

С. Рахманінов «Полька»,

Рок-н-рол

Ф. Колеса «Школяр»,

А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики»

Відтворювати та відплескувати простий ритмічний супровід музичних творів, передавати характер танцювальної музики за допомогою танцювальних рухів

5

 

Різновиди танців

П. Чайковський «Вальс»,

С. Рахманінов «Полька»,

Д. Шостакович  «Вальс-жарт»,

Д. Кабалевський «Танець молодого бегемота»

 

А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики»

 

Через пластичне інтонування передавати характер музичного твору, створювати ритмічний супровід музичного твору, використовуючи прості ритмічні інструменти

6

 

Марш та його характерні особливості як типу музики

Д. Кабалевський «Три варіанта маршу»,

Є. Адамцевич «Запоріжський марш»

В. Верховинець «Гей, військо йде»,

Повторення пісень

За допомогою пластичних рухів передавати характер музики

 

 

 

7

 

Різновиди маршів

Є. Адамцевич «Запоріжський марш»,

П. Чайковський «Марш деревяних солдатиків»,

М. Блантер «Футбольний марш»,

С. Чернецький «Зустрічний марш»

А. Філіпенко «Веселий музикант»,

В. Верховинець «Гей, військо йде»

 

За допомогою простих ритмічних інструментів передавати пульс, сильну долю та ритмічний малюнок музичного твору

8

 

Поєднання елементів різних типів музики в одному творі

Я. Степовий «Лугом іду», «Дощик», «Гей не дивуйте»

А. Філіпенко «Веселий музикант»,

В. Верховинець «Гей, військо йде»,

А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики»

 

 

 

За допомогою малювання кольоровими плямами передавати різний характер музики

 

 

 

 

Тема. Виражальне та зображальне в музиці (8 годин)

 

9

 

Життя – джерело музичного мистецтва.

П. Чайковський

«Ранкові роздуми»,

Є. Адамцевич

«Запоріжський марш»

К. Петров

«Посміхнись»

Аналіз музичного твору та зв'язок його з життям

 

10

 

Виражальні та зображальні можливості музики

П. Чайковський

«Ранкові роздуми»,

Є. Адамцевич

«Запоріжський марш»,

Л. Бетховен

«Весело. Сумно»,

М. Римський-Корсаков

«Політ джміля»

К. Петров

«Посміхнись»,

повторення пісень

 

Вираження характеру та змісту музики в пластичних рухах

 

 

 

 

 

11

 

Вираження музикою внутрішнього світу людини

Л. Бетховен

«Весело. Сумно»,

Р. Шуман

«Перша втрата»,

«Веселий селянин»

 

М. Леонтович «Дударик»

Зображення кольоровими плямами характеру, настрою, почуттів та думок

12

 

Зображальні можливості музики

М. Сільванський

«Пташка та кицька»,

К. Сен-Санс

«Півник та курки»,

«Слон»

М. Леонтович «Дударик»,

М. Лисенко

«Пісня Лисички»

 

За допомогою  рухів зображувати музичні образи

 

13

 

Різноманітність зображальних можливостей музики

М. Сільванський

«Пташка та кицька»,

М. Завалишина

«Заводне мишеня»,

Д. Кабалевський

«Три подруги»,

Е. Гріг

«Ранок»

Укр. нар. щедрівка

«Ой, сивая та і зозуленька»,

М. Лисенко

«Пісня Лисички»

 

Використання ритмічних інструментів для супроводу пісень та інсценізація пісень

 

 

 

 

14

 

Поєднання виражальних та зображальних можливостей музики. Мова і музика

Е. Гріг «Ранок»,

М. Глінка «Попутна»

В. Шаїнський «Сніжинки»,

укр. нар. щедрівка

«Ой, сивая та і зозуленька»,

 

Ритмічний супровід музичних творів, пластичне інтонування та передача зображальних можливостей музики рухами

15

 

Новий рік та музика

Укр. нар. колядки та щедрівки

 

Укр. колядка

«Нова радість стала»,

В. Шаїнський «Сніжинки»

 

Інсценизація колядок, щедрівок та новорічних пісень , оцінювання власного співу та співу ровесників

16

 

Узагальнення теми семестру

Музика на вибір учнів та вчителя

Повторення пісень

Закріплення творчих навиків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Основні музичні жанри. (10 годин).

Клас, дата

Тема

Матеріал для сприйняття

Матеріал для виконання

Творчі завдання

17

 

Подорож з піснею, танцем та маршем.

М. Коваль  Опера «Семеро козенят»

М. Коваль  Хор з опери «Семеро козенят»,

укр. колядка

«Нова радість стала»,

укр. нар. щедрівка

«Ой, сивая та і зозуленька»,

В. Шаїнський «Сніжинки»

Визначення характеру музичного твору, пластичне інтонування музичних творів

18

 

Подорож з піснею до опери

М. Коваль  Опера «Семеро  козенят»,

теми героїв

М. Коваль Колискова Мами – Кози,

хор з опери «Семеро козенят»,

 

Театралізація фрагментів опери

 

 

 

 

 

19

 

Зустріч пісні, танцю та маршу в опері

М. Коваль  Опера «Семеро Козенят», сцени з опери

М. Коваль  Хор, колискова Мами – Кози,

 теми героїв з опери «Семеро козенят»

 

Театралізація фрагментів опери, оцінювання власного співу та співу ровесників

 

 

 

20

 

Танець  привів нас до   балету

С. Прокофєв Вальс з балету «Попелюшка»

П. Синявський «Місячний кораблик»

Пластичне інтонування музичних творів, виконання ритмічно-танцювальних рухів

 

 

 

21

 

Балет – сценічно-хореографічна, музична вистава

С. Прокофєв Вальс та сцена з боєм годинника з балету «Попелюшка»

П. Синявський «Місячний кораблик»

Пластичне інтонування музичних творів, виконання ритмічно-танцювальних рухів

 

 

 

 

22

 

Зв'язок музики в опері та балеті з іншими видами мистецтва

П. Чайковський Танець маленьких лебедят з балету «Лебедине озеро»,

М. Меєрович Опера «Три ведмеді»

А. Павлюк «Святковий хоровод»,

П. Синявський «Місячний кораблик»

Оцінювання власного співу та співу ровесників,

ритмічний супровід музичних творів з використанням простих ритмічних інструментів

 

 

23

 

Подорож до театру опери та балету

М. Лисенко Пісня Лисички з опери  «Коза-дереза»,

П. Чайковський Фрагменти з балету «Лускунчик»

А. Павлюк «Святковий хоровод»,

повторення пісень

 

Відтворення ритмічного малюнку та передача пульсу пісень, пластичне інтонування музичних творів

 

 

 

 

24

 

Пісня, танець, марш ведуть нас у симфонію

Укр. танець «Козачок»,

невідомий автор «Симфонія»(«Козачок»)

В. Іванников «Найкраща», повторення пісень

Гра «Ми створюємо симфонічний оркестр»

 

 

 

 

 

 

 

25

 

Жанр концерту

І. Беркович Концерт для ф-но з оркестром №2, 2 частина,

укр. нар. пісня «Ой, лопнув обруч»

В. Іванников «Найкраща»,

Я. Степовий «Зима і Весна»

Відтворення ритмічного малюнку та передача характеру народного танцю за допомогою танцювальних рухів

 

 

 

26

 

Узагальнення теми

Музика за вибором учнів та вчителя

Повторення пісень

Закріплення творчих навиків

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Мова музики. (9 годин).

27

 

Музична мова – виразник образного змісту музичного твору

Д. Кабалевський

«Зайчик дратує ведмедика»,

І. Дунаєвський

Марш з кінофільму «Веселі хлоп’ята»

М. Ведмедері

«Наша мова»

Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування

 

 

 

 

 

 

 

28

 

Елементи музичної мови

П. Чайковський

«Кіт в чоботях та Біла Кицька»,

М. Сильванський

«Пташка та Кицька»,

Д. Кабалевський

«Зайчик дратує ведмедика»,

 

М. Ведмедері

«Наша мова»

Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування

 

 

 

29

 

Виражальне значення засобів музичної виразності

Р. Шуман

«Перша втрата»,

 «Веселий селянин»,

М. Сильванський

«Пташка та Кицька»,

 

Укр. нар. пісня

«Як діждемо літа»,

М. Ведмедері

«Наша мова»

 

Зображення кольоровими плямами виражених почуттів та настрою прослуханої музики та їх порівняння

 

 

 

30

 

Роль мелодії та супроводу в передачі характеру музичного твору

М. Глінка

«Марш Чорномора»,

 П. Чайковський

«Танець Феї Драже».

Укр. нар. пісня

«Як діждемо літа»,

повторення пісень

Пластичне інтонування та передача за його допомогою характеру музики, показ за допомогою простих ритмічних інструментів пульсу, сильної долі та ритмічного малюнка музичного твору

31

 

Тембр у музиці

С. Прокофєв

«Петрик та Вовк» (теми з казки)

Б. Савельєв

«Справжній друг»

Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування

 

 

 

 

32

 

Поєднання у симфонічній казці елементів музики та літературного твору

С. Прокофєв «Петрик та Вовк»

Б. Савельєв

«Справжній друг», повторення пісень

Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування

 

 

 

33

 

Пісенність, маршовість  та танцювальність в інструментальних творах

П. Чайковський

«Неаполітанська пісня»,

Е. Гріг «Хода гномів».

В. Шаїнський «Посмішка», повторення пісень

Передача характеру музичного твору за допомогою пластичного

інтонування

 

 

 

 

34

 

Підсумковий урок

Музика на вибір учнів та вчителя

Повторення пісень

Використання набутих творчих навичок під час виконання пісень та прослуховування музичних творів

 

 

 

35

 

Урок-концерт

Музика на вибір учнів та вчителя

Виконання пісень на вибір учнів та вчителя

Використання набутих творчих навичок під час виконання пісень та прослуховування музичних творів

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Планування
Інкл
Додано
2 лютого
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку