Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для учнів 3 класу із затримкою психічного розвитку. Розраховане на 1 годину на тиждень.
Календарно-тематичне планування
З образотворчого мистецтва
3 клас ЗПР
У майстернях художників
35 годин (1 година на тиждень, резерв 3 години)
№ |
Тема уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Практична робота |
К-сть год |
Дата уроку |
Примітка |
І СЕМЕСТР |
||||||
У майстернях графіка та живописця |
||||||
1 |
Королівство Графіки |
Бесіда “В гостях у художників”. Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням художника-графіка. |
Бесіда |
1 |
|
Перегляд відео |
2 |
Основні засоби виразності графіки |
Передавання елементарної будови та форми зображуваних об’єктів та предметів графічними засобами за зразком. |
Які бувають дерева?” (радісне, сумне, сердите, хворе, старе і т.п.), |
1 |
|
Кольорові олівці |
3 |
Рух і ритм. Передавання руху та ритму графічними засобами |
Передавання елементів руху в природі графічними засобами за зразком. Значення кольору в графічних творах. |
«Вітер з гаєм розмовляє» |
1 |
|
Кольорові олівці |
4 |
У майстерні художника-живописця |
Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням художника-живописця. Розширення уявлень з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр). |
«Дарунки осені» |
1 |
|
Фарби |
5 |
Колір як засіб вираження образу. Колірний контраст |
Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Початкове ознайомлення з поняттям “кольоровий контраст”. |
«Серед поля мак розцвів» |
1 |
|
Фарби |
6 |
Відтінки та нюанси у живописі. Спорідненні кольори. Гармонія споріднених кольорів. |
Початкові уявлення про споріднені кольори та їх гармонію.
|
«Осінь золотиста барвами горить» |
1 |
|
Фарби |
7 |
Гуаш як художня техніка. Прийоми та способи зображення. |
Ознайомлення з технічними прийомами роботи гуашевими фарбами. |
«Схід сонця» |
1 |
|
Фарби |
8 |
Акварель як художня техніка. Прийоми та способи зображення. Узагальнення та систематизація знань з теми |
Ознайомлення з технікою роботи акварельними фарбами “акварель по-мокрому”.
|
«Дощовий день» |
1 |
|
Фарби |
У майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів
|
||||||
9 |
У майстерні художника-скульптора |
Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням художника-скульптора. Передавання основних особливостей будови тварин. |
«Біла кізонька» |
1 |
|
Пластилін |
10 |
Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми |
Розширення уявлень про виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображуваної поверхні за зразком. |
«З гілки на гілку носить вітер білку» |
1 |
|
Пластилін |
11 |
Архітектура та її види. Матеріали, інструменти й обладнання художника-архітектора |
Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням художника-архітектора.
|
«Казкове місто» |
1 |
|
Кольоровий папір, ножиці, клей |
12 |
Форми, розміри та пропорції архітектурних споруд |
Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення будівлі за визначеною формою та характером. |
«Гарна хатка» |
1 |
|
Кольоровий папір, ножиці, клей |
13 |
В гостях у майстрів декоративно-прикладного мистецтва |
Ознайомлення з матеріалами, інструментами та обладнанням народних майстрів. Елементарні поняття про основні види декоративно-прикладного мистецтва (кераміка, вишивка, ткацтво, художній розпис, писанкарство, художня обробка металу та дерева). |
Ескіз вишивки на папері в клітинку |
1 |
|
Кольорові олівці |
14 |
Види гончарського посуду. Узгодженість декору з формою |
Елементарні поняття про основні види гончарного посуду (глечик, горщик, миска, куманець), різноманітність форм. |
«Найкращий виріб гончара» |
1 |
|
Пластилін |
15 |
Художнє конструювання об’ємних форм |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. |
«Новорічний сувенір» |
1 |
|
Кольорові олівці, папір, ножиці, клей |
16 |
Узагальнення та систематизація знань з теми |
Бесіда |
1 |
|
|
|
|
||||||
№ |
Тема уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Практична робота |
К-сть год |
Дата уроку |
Примітка |
ІІ СЕМЕСТР |
||||||
В гостях у художників: пейзажиста, анімаліста, портретиста, майстра натюрморту |
||||||
17 |
Художнє конструювання об’ємних форм |
Ознайомлення з основними жанрами живопису (на пропедевтичному рівні).
|
«Яким буває море?» |
1 |
|
Фарби |
18 |
Види пейзажу |
Ознайомлення з пейзажем та його особливостями. Освоєння засобів відтворення глибини простору за принципом “ближче-більше”, “далі-менше”. |
«Подорож у гори» |
1 |
|
Фарби |
19 |
Колір як засіб передавання глибини простору |
Освоєння засобів передавання кольором глибини простору (за зразком). |
«Зимова казка» |
1 |
|
Фарби |
20 |
Анімалістичний жанр та його особливості |
Ознайомлення з анімалістичним жанром та його особливостями. Формування образотворчих навичок зображення тварин (звірів, птахів, комах) із передаванням складових частин їх будови. |
«Снігурі» |
1 |
|
Фарби |
21 |
Силуети тварин у русі |
Передавання характерних особливостей силуету тварин. |
«Вірні друзі» |
1 |
|
Фарби |
22 |
Портрет у різних видах образотворчого мистецтва |
Ознайомлення з портретом та його особливостями.
|
«Моя мама» |
1 |
|
Кольорові олівці |
23 |
Зображення людини в русі |
Формування образотворчих навичок зображення людини з передаванням складових частин та пропорцій фігури. |
«Лялька» |
1 |
|
Кольорові олівці |
24 |
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва |
Ознайомлення з натюрмортом та його особливостями. Розширення уявлень про особливості виділення головного в композиції. |
«Чудова ваза» |
1 |
|
Фарби |
25 |
Композиція натюрморту з натури Узагальнення та систематизація знань з теми |
Створення з натури композиції зі знайомих предметів (квіти у вазі, овочі, фрукти, шкільні приладдя тощо).
|
«Квітуча гілочка у вазі» |
1 |
|
Фарби |
Улюблені сюжети в мистецтві. Художник і театр |
||||||
26 |
Побутові теми у творах мистецтва |
Ознайомлення з побутовими темами у творах образотворчого мистецтва. Формування елементарних образотворчих навичок малювання багатофігурної композиції. |
«Веселе свято» |
1 |
|
Кольорові олівці |
27 |
Образи людей і тварин в ілюстраціяї |
Зображення тварин та людей в ілюстраціях до казок. Освоєння засобів передачі індивідуальної характеристики казкового персонажа.
|
«Ілюстрація до казок» (“Кіт у чоботях”, “Дюймовочка”, “Івасик-Телесик” тощо) |
1 |
|
Кольорові олівці |
28 |
Художник театру |
Ознайомлення з роботою художників у театрі, з елементами театру (декорації, сцена тощо) та їх призначенням. |
«Образ дитячого театру» |
1 |
|
Фарби |
29 |
Форма, колір, декор у створенні масок |
Початкові уявлення про значення форми, кольору, декору у створенні виразних театральних масок. |
«Театральна маска» |
1 |
|
Кольоровий папір, ножиці, клей |
30 |
Театральний костюм. Узгодження форми одягу з декором |
Початкові уявлення про роль театрального костюму в розкритті образу театрального героя. |
«Костюм для театрального героя» |
1 |
|
Кольоровий папір, ножиці, клей |
31-32 |
Образ лялькового театру |
Ознайомлення з різновидами ляльок в театрі та мультиплікації. Створення лялькового персонажу (за зразком). |
«Пальцева голівка» |
2 |
|
Кольоровий папір, ножиці, клей |
33 |
Композиція тематичного сюжету. Використання простої шрифтової композиції |
Створення ескізу театральної афіші (за зразком).
|
«Афіша до дитячої вистави» |
1 |
|
Фарби |
34 |
Передавання настрою за допомогою кольору та декору в тематичній |
Початкове освоєння прийомів передавання святкового настрою за допомогою кольору та декору в тематичній композиції. |
«На арені цирку» |
1 |
|
Фарби |
35 |
Узагальнення та систематизація знань з теми |
Бесіда |
1 |
|
|