29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM

Урок образотворчого мистецтва "Майстерня скульптора. Частини і ціле. Ліпимо тварин. «Зайчик та лисичка»"

Про матеріал
Тема. Майстерня скульптора. Частини і ціле. Ліпимо тварин. «Зайчик та лисичка» Мета. Продовжувати надавати відомості про скульптуру як вид ми¬стецтва, ознайомлювати з видами скульптури, поняттями «ані¬малізм» (як жанр образотворчого мистецтва), «кругла скульп¬тура», «пам’ятник», «статуя», «статуетка», «рельєф»; закріп¬лювати навички роботи з глиною; збагачувати та закріплювати вміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати нави¬чки основних видів ліплення, передавання форми та побудови предметів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття на-вколишнього світу, екологічну культуру. Оснащення. Зоровий ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення. Обладнання: дошка для ліплення; пластилін (глина); стеки; простий олівець. Вид художньої діяльності. Декоративно-прикладне мистецтво, скульптура.
Перегляд файлу

Дата                             Урок                           Обр. мис-во                                  3 кл.

Тема. Майстерня скульптора. Частини і ціле. Ліпимо тварин. «Зайчик та лисичка»

Мета. Продовжувати надавати відомості про скульптуру як вид ми­стецтва, ознайомлювати з видами скульптури, поняттями «ані­малізм» (як жанр образотворчого мистецтва), «кругла скульп­тура», «пам’ятник», «статуя», «статуетка», «рельєф»; закріп­лювати навички роботи з глиною; збагачувати та закріплювати вміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати нави­чки основних видів ліплення, передавання форми та побудови предметів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття на­вколишнього світу, екологічну культуру.

Оснащення. Зоровий ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення. Обладнання: дошка для ліплення; пластилін (глина); стеки; простий олівець.

Вид художньої діяльності. Зображення на площині.

Хід уроку

1.Організаційна частина.

Підготовка робочих місць. (Перед початком уроку)

2.Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми навчимося створювати скульптуру зайчика і лисички.

3.Мотивація навчальної діяльності.

4.Вивчення нового матеріалу.

1.Вступна бесіда.

- Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?

- З якими матеріалами та інструментами працюють у цих видах мистецтва?

2. Розповідь учителя

Скульптура (латиною sculptura, від sculpo — ви­різую, висікаю) — вид образотворчого мистецтва, вироби якого мають об’ємну форму. Круглу скульп­туру можна побачити з усіх боків, обійти навколо. Скульптури, створені на честь історичних подій чи ви­датних людей, називають пам’ятниками. Ці скульп­турні вироби великі за розміром, виконані з довговічних матеріалів: бетону, каменю, металу. Установлюють пам’ятники на вулицях і майданах, у садах, парках, скверах. Зображення, не дуже велике за розмірами, називають ста­туями. Статуї призначені для прикрашання приміщень. їх виконують із мар­муру, бронзи або деревини. Декоративні скульптурки, призначені для при­крашання меблів,— це статуетки. їх виконують із глини, бронзи, деревини, скла, напівкоштовних каменів і дорогоцінних металів. Рельєф — скульптура, обмежена площиною фону. Барельєф виступає з площини, а горельєф, на­впаки, заглиблений. Рельєфи прикрашають стіни будівель ззовні й усередині.

Наскельна ліпнина виникла задовго до появи перших наскельних малюнках. Можливо, хтось із первісних людей випадково залишив відбиток на вологій глині та, зацікавившись, провів по цій глині пальцем. Потім людина зрозуміла, що можна взяти грудку вологої глини й перетворити її на об’ємне зображення. Згодом грудки глини ставали все більше схожими на фігурки людей і тварин.

    Коли прадавня людина створювала об’ємні фігурки, їй удалося уникнути найскладнішого в скульптурній роботі. Фігурка створювалася з «одного шматка» , тобто руки та ноги не виступали за основний контур. Первісні скульптури нажарювали з каміння, схожого за формою на того чи іншого звіра, птаха або людину. Лише згодом люди навчилися відокремлювати частини, що виступали, та винайшли для цього багато способів ліплення. C:\Users\0737~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg

C:\Users\0737~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image2.jpeg- Сьогодні під час створення скульп­турних зображень складної форми з м’я­ких матеріалів художники-скульптори використовують три способи ліплення: конструктивний (скульптуру склада­ють з окремих частин); скульптурний (створення скульптури з цілого шматка за допомогою видалення непотрібних фрагментів об’єму) і комбінований.

3.Творче завдання

Пояснення до творчого завдання

- Розгляньте уважно зо­браження зайчика та лисички.

  •   З яких частин складається тіло кож­ної з тварин?
  •   C:\Users\0737~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image3.jpegЯкими є форма й пропорції тіл тварин та їх окре­мих частин?

(Пропоную виліпити з глини фігурки зайця та лисиці за запропонованою схе­мою. )

C:\Users\0737~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image4.jpegПочинати ліплення конструктивним способом потрібно з найбільших частин (у тварин — це тулуб і голова), потім виконати частини, менші за розміром (лапи, вуха, хвіст, шию). Під час ліплення весь час порівнюйте розміри й пропорції окремих частин тіла. Частини скріпіть між собою примазуванням.

4. Фізкультхвилинка.

5. Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Надаю ін­дивідуальну допомогу.

5.Підсумок уроку.

1.Перегляд та оцінювання дитячих робіт.

2.Демонстрування найкращих композицій.

3.Прибирання робочих місць.

C:\Users\0737~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image5.jpeg

Учитель разом з учнями перевіряє створені стату­етки, спонукає учнів виявляти помилки одне в одно­го та шукати шляхи їх виправлення. Особливу увагу учнів потрібно приділити ліпленню кінцівок тварин. Виконання тулуба не повинно бути для них занадто важким.

 

docx
Додано
9 березня
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку